vinssin asennus outlander 800

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
JP68
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 08 Joulu 2006 07:44
Paikkakunta: Aura

vinssin asennus outlander 800

Viesti Kirjoittaja JP68 »

Onkos kellään kokemusta vinssin asennuksesta, kuinka suuri töinen homma on. Tarkoitan siis kuinka paljon katteita sun muita osia mönkkäristä pitää purkaa. Liikeessä väittivät että on päivän homma. Tarjosivat bompan omaa vinssiä hintaan 530e, asennettuna 800e, jos ostaa vinssin muualta asennus on 400e. Miltä tämä teistä kuulostaa?
TAJ
6WD
Viestit: 388
Liittynyt: 16 Maalis 2005 10:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja TAJ »

Meillä tuon asennuksen veloitus on noin 120 juroa ja vinssikin saadaan varmasti kilpailu kykyiseen hintaan
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kyllä siinä helposti saa päivän menemään kun otetan kaikki kahvi, puhelin ja tupakki tauto huomioon :shock:

Omaan peliin meni noin 4 tuntia vinssin asennuksessa puheineen päivineen ja kun ei ollut vinssin asennusrautaa niin sekin piti tehdä.
Kylätason mönkijäkuski
outlander 400
6WD
Viestit: 646
Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

Ei se kyllä kummonen homma ollu! vähän epäröin aluksi että saanko onnistuun mutta ei siinä loppujen lopuksi ollu mitään vaikeaa! kunhan vaan huolella tekee kytkennät että tulee oikeen! 2na iltana asentelin ja samalla vaihdoin öljyt, yhteensä ehkä 5h en kyllä maksais yli 50e enää asennuksesta!
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Huomenna olisi tarkoitus asennella vinssi, pohjapanssari ja tuulilasi paikalleen. Hovikorjaaja varaili aikaa noihin hommiin aikaa n. 3-4 tuntia.
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
JP68
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 08 Joulu 2006 07:44
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja JP68 »

Hei mites olette toteuttaneet warn kytkimessä olevan punaisen piuhan kytkennän, ohjeessa se pitäisi viedä mittarikonsolissa olevaan johtonippuun. Ilmeisesti ajovalon kytkimen kanssa saman piuhaan. Olenko jäljillä vai onko parempi tapa?
PG
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 17 Tammi 2007 19:32
Paikkakunta: Olkiluoto

Viesti Kirjoittaja PG »

petri.n kirjoitti:Huomenna olisi tarkoitus asennella vinssi, pohjapanssari ja tuulilasi paikalleen. Hovikorjaaja varaili aikaa noihin hommiin aikaa n. 3-4 tuntia.
Pitäisi laittaa panssari, miten olette laittaneet kun puskulevyn runko paikoillaan, siis millaisia aukkoja?
Kuvaa sattuuko olemaan...
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

PG kirjoitti:
petri.n kirjoitti:Huomenna olisi tarkoitus asennella vinssi, pohjapanssari ja tuulilasi paikalleen. Hovikorjaaja varaili aikaa noihin hommiin aikaa n. 3-4 tuntia.
Pitäisi laittaa panssari, miten olette laittaneet kun puskulevyn runko paikoillaan, siis millaisia aukkoja?
Kuvaa sattuuko olemaan...
Korvakot, joista menee pultti runkoputken läpi, noille täytyy leikata aukot pohjapanssariin. Muuten menee normiasennuksena. Astinlaudat täytyy poistaa asennuksen ajaksi. Kuumailmapuhallin ja kuviosaha mukana, jotta saa panssarin muotoon. Asennus muistaakseni aloitettava perästä keulaan päin, jotta menee kivuttomasti, ainakin kasisatkussa. Ja peli pystyssä tietenkin helpointa. :wink:
rixi
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 10 Huhti 2005 10:57
Mönkijä:: can-am
Paikkakunta: Loviisa: Can-am outlander 650 efi vm.2010

Viesti Kirjoittaja rixi »

Tuli mittailtua korvakkeiden kohdat ja kuviosahalla vähän palaa pois. vähän uusia kiinnitysreikiä tuli porailtua työvälinerungon läpi ja avarrettua työvälinerungon kiinnityspulttien kohdalta mitkä jäi panssarin alle ettei jää pullottamaan. Edestä taakse päin laittelin ja astinlautoja en ottanu pois ja siihen tein uudet reiät ku alkuperäiset ei ollu sielläpäinkään. takapään viimeisen kiinnityksen palat ei oikeen sopinu ni patenttinauhalla ennen vetokoukkua rungon yli ja pultilla kiinni.. Muuten asennus meni muutamassa tunnissa (3-99) ja ne laatikkoöljyt pihalle,mut huomenna pajalle stefan vaihtoon..
Kyl se pitis vetää joka nurkasta...No nyt vetää.. can-am vm2010

Uudenmaan Mönkijät ry
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

Astinlautojen seutu kannattaa pitää kohdillaan, näin ei oikeastaan tarvi tehdä kuin eteen kaksi uutta kiinnitysreikää. On nuo kuranpoistoreiätkin siten mallikkaasti kohdillaan.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

poke kirjoitti:Astinlautojen seutu kannattaa pitää kohdillaan, näin ei oikeastaan tarvi tehdä kuin eteen kaksi uutta kiinnitysreikää. On nuo kuranpoistoreiätkin siten mallikkaasti kohdillaan.
Juuri näin, eli noissa Outin malleissa 500,650,ja 800, asennus aloitetaan takaa, jolloin astinlautojentyhjennysreiät, sekä asennusreiät sattuvat kohdilleen, ainoastaan eteen pitää porata kaksi uutta reikää.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Asiantuntijat jotka olette tekemisissä tuon Brp kanssa, niin tehkää heille sellainen vihjaus, että max-versioon saisivat tehdä pidemmän pohjamuovin. Tuo nykyinen on maxiin auttamattomasti liian lyhyt. Astinlautojen reunoista ei saa kunnolla kiinni. Muovin reunat, kun loppuu juuri siihen mihin astinlaudatkin.
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
JP68
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 08 Joulu 2006 07:44
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja JP68 »

Hei, PG mihin kiinnnitit vinssin kytkimen ohjaus virran piuhan? Sain tuon vinssin jo muuten paikalleen ja sähköt vedettyä akusta ja relestä, mutta tuo asennus on kesken.
PG
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 17 Tammi 2007 19:32
Paikkakunta: Olkiluoto

Viesti Kirjoittaja PG »

JP68 kirjoitti:Hei, PG mihin kiinnnitit vinssin kytkimen ohjaus virran piuhan? Sain tuon vinssin jo muuten paikalleen ja sähköt vedettyä akusta ja relestä, mutta tuo asennus on kesken.
Minun on XT- malli, eli oli paikallaan. Mutta kun tässä pajaan menen niin tutkin asiaa. Parin päivän sisällä infoa.

- PG

Edit: Kiitos hyvistä ja asiallista neuvoista!
rixi
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 10 Huhti 2005 10:57
Mönkijä:: can-am
Paikkakunta: Loviisa: Can-am outlander 650 efi vm.2010

Viesti Kirjoittaja rixi »

ATC kirjoitti:
poke kirjoitti:Astinlautojen seutu kannattaa pitää kohdillaan, näin ei oikeastaan tarvi tehdä kuin eteen kaksi uutta kiinnitysreikää. On nuo kuranpoistoreiätkin siten mallikkaasti kohdillaan.
Juuri näin, eli noissa Outin malleissa 500,650,ja 800, asennus aloitetaan takaa, jolloin astinlautojentyhjennysreiät, sekä asennusreiät sattuvat kohdilleen, ainoastaan eteen pitää porata kaksi uutta reikää.
Eipä sitä muuten tullu sovitettua ku edestä kiinni ja siitä jatkettiin.. No kaverin koneeseen pitää tehä toiste päin..
Kyl se pitis vetää joka nurkasta...No nyt vetää.. can-am vm2010

Uudenmaan Mönkijät ry
Vastaa Viestiin