tgb mönkijä

Keskustelua TGB mönkijöistä.
Avatar
modethepooh
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 19 Kesä 2007 07:57
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja modethepooh »

Panin kaasarin ilmaruuvin nollille ja tyhjäkäytiruuvia säätäen sopivasti + kierrosrajoitinta +++

käy muuten liian rikkaalla jos ei saa ilmaa tarpeeks,
liian kuristettu ilma ei hyväksi

sit kun on männässä reikä niin ei kannata ihmetellä..


näin siis kuulin eräältä tutulta pajalta joten älkää mulle huutako :)
se on nyt sillälailla...et millälailla?
Avatar
migu250
Tracks
Viestit: 1270
Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
Paikkakunta: Pohjois-Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja migu250 »

modethepooh kirjoitti:Panin kaasarin ilmaruuvin nollille ja tyhjäkäytiruuvia säätäen sopivasti + kierrosrajoitinta +++

käy muuten liian rikkaalla jos ei saa ilmaa tarpeeks,
liian kuristettu ilma ei hyväksi
sit kun on männässä reikä niin ei kannata ihmetellä..


näin siis kuulin eräältä tutulta pajalta joten älkää mulle huutako :)
Mulla saa liikaa ilmoo jos auki, se on se vaiva joka ollut alusta asti, kaasaari kertaalleen kokonaan vaihdettu samoin CDI-poksi ja releet, letkut, voisi sanoa et kaikki pikku osat ja osa poistettu kokonaan.

_______
Muokkaus osa:
Piru tuossa eräänä päivä katoin uudelleen onhan se ilma ruuviauki noin 1krs. SORRY
:oops:
_______________

Mutta tuntuu siltä että kun säädätte ilma- ja tyhjä-käynti ruuveja sopivaan kohtaan sopivalla suhteella.

Esim. 0,25-1,0 kierrosta ilmaruuvia auki sekä 1,5-2 kierrosta tyhjäkäynti ruuvia auki päin jolloin lämpöisenä kierrokset rullaa 1000-1200kiekkaa niin myös ajomeno alkaa vehkeessä nousemaan.

Lisättynä meno alkaa tuntua jasta kun on useamman km ajanut( todennut hän jo useampana päivänä).

Ennakko varoitus huomisesta taas sininenpaholainen liikkeellä.

Kysymys modethepooh:lle onko sulla 250 vai 425? onko "alkuperäis" vanteet ja kumit?

Minulla näytti alkujaan huiput vähän tuulta ja piiitkäsuora 106km.

-------
Vastauskin löytyi tuosta toisesta -viat- alta eli sulla 425 ja 4x4 vakoi renkaat ;) Lukeminen kannattaa aina. :)
Viimeksi muokannut migu250, 02 Heinä 2007 21:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
Avatar
BLADEMAN
6WD
Viestit: 606
Liittynyt: 14 Huhti 2006 21:18

Viesti Kirjoittaja BLADEMAN »

.
Viimeksi muokannut BLADEMAN, 23 Tammi 2012 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
migu250
Tracks
Viestit: 1270
Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
Paikkakunta: Pohjois-Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja migu250 »

BLADEMAN kirjoitti:Ihan näin faktana,seosruuvi kaksi kierrosta auki ja kierrokset 1700rpm+/- 100.Nämä ovat huoltokirjan mukaan,ja näillä tuo saastemittaus pysyy kohdillaan.
Kierrokset olisi hyvä pitää vähintään 1500rpm,koska laturi lataa
1500rpm kierroksilla 1.2A ja 14.5+0,5 V
Tuosta pienempänä kierrokset niin ei lataa kunnolla akkua,ja jos paljon tyhjäkäyntiä + lisälaitteita niin tietää mitä siitäkin tulee :lol:
Tämä siis 250 blade.

Kannatta muistaa että ei laita sitä seostappia liian pienelle,lyhentää koneen ikää niinkuin modethepooh kirjoitti. :lol:
Eikä siitä nyt niin paljon apua ole,laittaa vaikka viripalikkaa jos haluaa kovempaa ajaa.
Tjaa kyll mull lataili 14,3 900rpm
Ihmettelen vaan jos noi 400cc ei liiku kovempää kuin nää 200cc, enpä usko et 4x4 syö tehoja niin paljoa + niiden isompi paino :roll:
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
Avatar
BLADEMAN
6WD
Viestit: 606
Liittynyt: 14 Huhti 2006 21:18

Viesti Kirjoittaja BLADEMAN »

.
Viimeksi muokannut BLADEMAN, 23 Tammi 2012 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
BLADEMAN
6WD
Viestit: 606
Liittynyt: 14 Huhti 2006 21:18

Viesti Kirjoittaja BLADEMAN »

.
Viimeksi muokannut BLADEMAN, 23 Tammi 2012 17:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
P3t3
6WD
Viestit: 473
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:58
Mönkijä:: TGB Blade 425
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja P3t3 »

Paljonkos Blademanilla on tullu kilsoja ku remmi on jo loppu.
Avatar
BLADEMAN
6WD
Viestit: 606
Liittynyt: 14 Huhti 2006 21:18

Viesti Kirjoittaja BLADEMAN »

.
Viimeksi muokannut BLADEMAN, 23 Tammi 2012 17:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
P3t3
6WD
Viestit: 473
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:58
Mönkijä:: TGB Blade 425
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja P3t3 »

Minkäs hintasia on noi TGB:n huollot ja onko pääkaupunki seudulla muuta kuin yksi huoltopiste.
Avatar
migu250
Tracks
Viestit: 1270
Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
Paikkakunta: Pohjois-Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja migu250 »

P3t3 kirjoitti:Minkäs hintasia on noi TGB:n huollot ja onko pääkaupunki seudulla muuta kuin yksi huoltopiste.
~80€ ja siitä ylöspäin olen kuullut, periaatteessa kaksi (Juvamalmi ja Viinikka).

Mutta älä unohda WAARINTALLI (Suomenoja

:wink:
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
P3t3
6WD
Viestit: 473
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:58
Mönkijä:: TGB Blade 425
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja P3t3 »

migu250 kirjoitti:
~80€ ja siitä ylöspäin olen kuullut, periaatteessa kaksi (Juvamalmi ja Viinikka).

Mutta älä unohda WAARINTALLI (Suomenoja

:wink:
Jaa niitä on kaksi muutakin 8) ,juvanmalmin arvaan mutta mikäs tuolla viinikassa on?
Avatar
migu250
Tracks
Viestit: 1270
Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
Paikkakunta: Pohjois-Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja migu250 »

Sorke siis Vantaalla toinen, VIINIKKALAssa.
Pienkonehuolto Timo Suomi Ky

Näin muistelen että maahantuja ilmoitteli.
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
Larppa
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 31 Heinä 2007 02:36

prikka

Viesti Kirjoittaja Larppa »

250 bladessa ei ole prikkaa, on tsekattu.

Rajoitus varmaan putkissa.
TGB 250cc Bladettaja.
Avatar
fka
3WD
Viestit: 111
Liittynyt: 12 Elo 2007 09:12
Mönkijä:: TGB 525 Targetr
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja fka »

BLADEMAN kirjoitti:Noniin tutkin vähän manuaalia ja tuo 400 4x4 näyttäisi olevan tehoiltaan tälläinen.

Teho:14,9kw 6500rpm
Vääntö:25,5Nm 4000rpm
Valmistajan sivuilta löyty tällänen:
http://www.tgb.com.tw/style/content/tgb ... 6&id=50916
TGB 525 4x4 | Musta
---
http://www.bikersavenue.com
infinitus
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 15 Helmi 2008 07:15

TGB 250 huiput

Viesti Kirjoittaja infinitus »

Tänää tuli kokeiltua kaks päällä ajoa TGB 250, 80kg+50kg ni sain kulkee 85km/h ALAMÄKEE! :D.. Suoralla tuntu vauhti jäävän 75km/h..
Ja siis täysin vakio asetuksil.. Mittari näyttää kilometrilleen oikein kun on säädetty se niin joten se ei alle 85km/h se vauhti ainakaan ole.
Myöskin yksin huiput jäävät 76km/h suoralla. Veikkaan et mittarin vakioasetuksil kun se valehtelee sen 10km/h se näyttäs sen luvatun 85km/h tasasel suoral.
Huomenna laitan alle 25"renkulit joten huiput pitäs kyl olla sen jälkeen yli 80km/h.
Väiltyksiä muuttamalla varmaan saa kulkemaan kovempaakin, mut joku väitti ajaneensa 108km/h TGB 250. Ihmettelen jos on vakiovehe? ...( Olikin porattu takapönttöä...)
Vastaa Viestiin