Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Täältä löytyy myös comanche mönkijä. Hetken jo taustalla seuranneena päätin rekisteröityä. Suurin osa noista parantelu ohjeista suoritettu.
Pakari muutettu honda 750 takavaimennin ja samalla poistettu ilmapumppu.
120 suutin kaasariin.
Ylätukivarret muutettu, että sai caster kulmaa.
Yläpallot made by mersu.
Rullakaasu.
Rasvanipat taka-akseliin ja taka svingiin.
Kaikki renkaat vaihdettu kenda claw edessä 22-7-10 takana 22-11-10
14 hampainen eturatas.
Muuten on kiinan ihme pelannut hienosti paitsi taka svingin puslat hajos n. 600 km kohdalla ja yläpallot oli väljät jo uutena. Renkaat, jos kiinalaisia siksi voi sanoa oli niin kamalat että oli pakko ostaa nuo kendat. Nopeusmittarikin näyttää nyt oikein, kun renkaiden halkaisija kasvoi.
Tuo caster kulma muutos tosiaan kannattaa tehdä, jos vaan siihen on mahdollisuus. Niin paljon se paransi ajo-ominaisuuksia. Nyt takana lähes 1000 "huoletonta" kilometriä.
Ampuuko muilla putkeen moottorijarrutuksessa? Mulla ton putken teon jälkeen rupes paukutteleen.
Pakari muutettu honda 750 takavaimennin ja samalla poistettu ilmapumppu.
120 suutin kaasariin.
Ylätukivarret muutettu, että sai caster kulmaa.
Yläpallot made by mersu.
Rullakaasu.
Rasvanipat taka-akseliin ja taka svingiin.
Kaikki renkaat vaihdettu kenda claw edessä 22-7-10 takana 22-11-10
14 hampainen eturatas.
Muuten on kiinan ihme pelannut hienosti paitsi taka svingin puslat hajos n. 600 km kohdalla ja yläpallot oli väljät jo uutena. Renkaat, jos kiinalaisia siksi voi sanoa oli niin kamalat että oli pakko ostaa nuo kendat. Nopeusmittarikin näyttää nyt oikein, kun renkaiden halkaisija kasvoi.
Tuo caster kulma muutos tosiaan kannattaa tehdä, jos vaan siihen on mahdollisuus. Niin paljon se paransi ajo-ominaisuuksia. Nyt takana lähes 1000 "huoletonta" kilometriä.

Ampuuko muilla putkeen moottorijarrutuksessa? Mulla ton putken teon jälkeen rupes paukutteleen.
mönkijätön
edviina: Ei auton ölöjy käy. Kyllä sitä saa jokapaikasta.
Unomas: Vaikuttiko takapöntön vaihto paljon ?
Unomas: Vaikuttiko takapöntön vaihto paljon ?
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
Mites on polttimot porukalla mönkkärieissä kestänyt? Nyt 4 kertaa takavaloon polttimon vaihtaneena alkaa pikkusen tympimään tuo jatkuva polttimon palaminen. Aina palaa takavalon 5w lanka, jarruvalon lanka ei vielä kertaakaan ja päivällä tulee ajettua vielä ilman valoja.
Onko kukaan laittanut jotain muuta takavaloa esim. ledeillä olevaa?
Onko kukaan laittanut jotain muuta takavaloa esim. ledeillä olevaa?
mönkijätön
Uno_max: Nyt kun mainitsit niin mullakin on ny jarruvalo pimeä 
DSP: Älä tee mitään pikakiinnikettä, ne on hengenvaarallisia, tee suosiolla vaan lisää kiinnityspisteitä takaiskarin alapäälle ja etuiskarien yläpäille, 3 ruuvia eri reikiin ja TL transformoituu crossiksi...
Nyt tuli nakerreltua "virivaimennin" TL-malliin...
Kaupasta yksi pyöreä 2,5" Bosalin läpivirtausvaimennin ja pulttiliikkeestä riittävän iso prikka (mieluiten 32mm reiällä).
Orggis putki vaimentimen etupuolelta poikki, siihen MIG-liimalla prikka, jonka perään samalla menetelmällä 2,5" läpivirtausvaimennin. Vaimentimeen 10mm korialuslaatoista kiinnityskorvakkeet ja 6mm mutterit kylkeen vielä hitsaamalla, jotta saa orggis lämpösuojapellinkin paikoilleen...
Soundit YLLÄTTÄVÄN hiljaiset, mutta todella matalat!! Positiivisesti yllättänyt lopputuloksesta, ja suuttimenkin sai vaihtaa 112,5 => 117,5 ehkä jopa 120 saattaisi toimia, mut ei ollu ny sellaista tallilla.
Syy minkä takia mönkkäri joutui taas talli hoitoon: bensahana meni tukkoon. Ootteko oikeasti poranneet hanaa 4mm poranterällä? mulla ainakin hanan lähtöjen ulkohalkaisijat ovat vain 4,8mm ja ei ole lähdöt edea samassa linjassa, jotta vois läpiporata...

DSP: Älä tee mitään pikakiinnikettä, ne on hengenvaarallisia, tee suosiolla vaan lisää kiinnityspisteitä takaiskarin alapäälle ja etuiskarien yläpäille, 3 ruuvia eri reikiin ja TL transformoituu crossiksi...
Nyt tuli nakerreltua "virivaimennin" TL-malliin...
Kaupasta yksi pyöreä 2,5" Bosalin läpivirtausvaimennin ja pulttiliikkeestä riittävän iso prikka (mieluiten 32mm reiällä).
Orggis putki vaimentimen etupuolelta poikki, siihen MIG-liimalla prikka, jonka perään samalla menetelmällä 2,5" läpivirtausvaimennin. Vaimentimeen 10mm korialuslaatoista kiinnityskorvakkeet ja 6mm mutterit kylkeen vielä hitsaamalla, jotta saa orggis lämpösuojapellinkin paikoilleen...
Soundit YLLÄTTÄVÄN hiljaiset, mutta todella matalat!! Positiivisesti yllättänyt lopputuloksesta, ja suuttimenkin sai vaihtaa 112,5 => 117,5 ehkä jopa 120 saattaisi toimia, mut ei ollu ny sellaista tallilla.
Syy minkä takia mönkkäri joutui taas talli hoitoon: bensahana meni tukkoon. Ootteko oikeasti poranneet hanaa 4mm poranterällä? mulla ainakin hanan lähtöjen ulkohalkaisijat ovat vain 4,8mm ja ei ole lähdöt edea samassa linjassa, jotta vois läpiporata...
Matalalta ja Kovaa kadul (Mutaa ja Kuraa kutses)
Juu, ihan vakio korkunen se on hiukan olen säädelly mut mtn madallauksia ei ole. mulla on n. 1bar paineita ja auraukset on suurinpiirtein kohallaan. kyl se ihan hyvin menee. 80kmh ni tärisee hippasen..TL200CC kirjoitti:Hep, mulla on saman kokoset kumit kuin Rohikalla.
Onko sulla:
- Miten korkea alusta?
- Rengaspaineet?
- Aurausta vai haritusta edessä?
Mulla on n. 110mm maavaraa, takapäätä laskettu vähän enemmän kuin edestä, noin 10mm aurauksella etupyörät(himppa lisää casteria), pyörät käännetty kauttaaltaan leveämmälle raideleveydelle ja 0,9bar rengaspaineet...
Joko jossain on ihan liian paljon klotaa tai takarenkaat on vaan liian leveät; eilen mittaisn huippounopeutta GPS:llä tulokseksi tasamaalla ja suljetulla asfalttiradalla tuli 98kmh... ei vaan meinannu 2,6m leveäväylä piisata.
Tarttee ainakin noi yläpallot korvata jollakin... olikos se MB 508 raidetangon pää nyt sitten sopivin kandidaatti?
Tzorbas: tokkopa nuo vielä mitään auttaa, ei noiden avulla pääse vielää auton raideleveyteen takana.
Jetman: Olisiko tuon etumadalluksesi voinut tehdä hitsaamalla neliskanttiset korialuslevyt pystyyn nykyisiin korvakkeisiin kiinni ja näiden kahden korialuslevyn päälle vaakasuoraan vielä kolmas korialuslevy/paksu pellin lipare tukemaan koko komeutta ??