Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

Meniskö tämmöset comancheen taakse vai haittaako et on tuuman isommat kun eessä?Mistäs muuten sais jäätketjuja takarenkaisiin?
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Jetman
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Heinä 2007 07:48
Paikkakunta: e-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jetman »

Tzorbas kirjoitti:Etupyörät ei vaaan tahdo pysyä keskellä tuollaisilla muttereilla. KOhta taas pompottaa. Ota pois 10-20km/h siitä mittarinopeudesta niin lähellä oikeaa.
Kartioprikoilla pysyy.. Ja mittarivirhe pitäis kans tarkistaa, mutta tuommonen 15 varmaan aika lähellä.
edviina
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 13 Heinä 2007 17:51
Mönkijä:: BomberCat
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja edviina »

Tzorbas kirjoitti:Siis MP öljy jossa on lisäaine kytkimelle.
Siis normaali ns. auton öljy ei käy???

Onko MP öljy jollain erikoismerkinnällä? Saako ihan normaaleista varaosa liikkeistä?
Uno_mas
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 23 Heinä 2007 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Uno_mas »

Täältä löytyy myös comanche mönkijä. Hetken jo taustalla seuranneena päätin rekisteröityä. Suurin osa noista parantelu ohjeista suoritettu.

Pakari muutettu honda 750 takavaimennin ja samalla poistettu ilmapumppu.
120 suutin kaasariin.
Ylätukivarret muutettu, että sai caster kulmaa.
Yläpallot made by mersu.
Rullakaasu.
Rasvanipat taka-akseliin ja taka svingiin.
Kaikki renkaat vaihdettu kenda claw edessä 22-7-10 takana 22-11-10
14 hampainen eturatas.

Muuten on kiinan ihme pelannut hienosti paitsi taka svingin puslat hajos n. 600 km kohdalla ja yläpallot oli väljät jo uutena. Renkaat, jos kiinalaisia siksi voi sanoa oli niin kamalat että oli pakko ostaa nuo kendat. Nopeusmittarikin näyttää nyt oikein, kun renkaiden halkaisija kasvoi.
Tuo caster kulma muutos tosiaan kannattaa tehdä, jos vaan siihen on mahdollisuus. Niin paljon se paransi ajo-ominaisuuksia. Nyt takana lähes 1000 "huoletonta" kilometriä. :lol:

Ampuuko muilla putkeen moottorijarrutuksessa? Mulla ton putken teon jälkeen rupes paukutteleen.
mönkijätön
Avatar
whisky
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 28 Touko 2007 14:10
Paikkakunta: E-Pohjanmaa / Comanche 200 cc TL

Viesti Kirjoittaja whisky »

Tuli viikonloppuna laitettua polisportin hiekkalapiot ja vaihdettua katu-uskottavammat vilkut comancheen ja nyt noi taka heijastimet näyttää hölmön suurilta :(

Olikos ne pakolliset lainmukaan??
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

edviina: Ei auton ölöjy käy. Kyllä sitä saa jokapaikasta.

Unomas: Vaikuttiko takapöntön vaihto paljon ?
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
Avatar
pro x 550
3WD
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Huhti 2007 19:02
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja pro x 550 »

Uno_mas kirjoitti:

Ampuuko muilla putkeen moottorijarrutuksessa? Mulla ton putken teon jälkeen rupes paukutteleen.
ampuu ja joskus oikeen lujaa ku ralli autossa :lol:
tasakaasu tappaa
suurimaa suuret toleranssin :lol:
hudis
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Heinä 2007 18:32

Viesti Kirjoittaja hudis »

Itelläkin olis tarkoitus tehdä tuo paljon kehuttu ylätukivarsi muutos. Mites te jotka ootte sen tehneet olisko hyviä vinkkejä, ettei homma menis pieleen. Pätkä pois taaimmaisesta putkesta ja taivutus sijoilleen?
Uno_mas
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 23 Heinä 2007 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Uno_mas »

Mites on polttimot porukalla mönkkärieissä kestänyt? Nyt 4 kertaa takavaloon polttimon vaihtaneena alkaa pikkusen tympimään tuo jatkuva polttimon palaminen. Aina palaa takavalon 5w lanka, jarruvalon lanka ei vielä kertaakaan ja päivällä tulee ajettua vielä ilman valoja.
Onko kukaan laittanut jotain muuta takavaloa esim. ledeillä olevaa?
mönkijätön
skiidu
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 07 Elo 2006 17:28
Paikkakunta: Nurmes

Viesti Kirjoittaja skiidu »

Mulla oli myös takavalon kanssa samoja ongelmia;poltin kärähti koko ajan..Eipä siihen auttanut kuin tilata Stormilta iso ledi-takavalo ja hyvin on toiminut.Eli laita vaan ledi sinne taakse.. :)
Avatar
DSP
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 24 Huhti 2007 22:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja DSP »

Tuossa ku itekki oon suunnitellu tuota tl-mallin laittoa ja sehän sitte tietenki pitäs madaltaa. Niin siihen sitte oon miettiny että jos tekis semmosen pikalukitus mallisen jousien kiinnitys hässäkän niin mitä mahtaa virkavalta olla mieltä semmosesta?
TL200CC
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Heinä 2007 14:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TL200CC »

Uno_max: Nyt kun mainitsit niin mullakin on ny jarruvalo pimeä :)

DSP: Älä tee mitään pikakiinnikettä, ne on hengenvaarallisia, tee suosiolla vaan lisää kiinnityspisteitä takaiskarin alapäälle ja etuiskarien yläpäille, 3 ruuvia eri reikiin ja TL transformoituu crossiksi...

Nyt tuli nakerreltua "virivaimennin" TL-malliin...
Kaupasta yksi pyöreä 2,5" Bosalin läpivirtausvaimennin ja pulttiliikkeestä riittävän iso prikka (mieluiten 32mm reiällä).

Orggis putki vaimentimen etupuolelta poikki, siihen MIG-liimalla prikka, jonka perään samalla menetelmällä 2,5" läpivirtausvaimennin. Vaimentimeen 10mm korialuslaatoista kiinnityskorvakkeet ja 6mm mutterit kylkeen vielä hitsaamalla, jotta saa orggis lämpösuojapellinkin paikoilleen...

Soundit YLLÄTTÄVÄN hiljaiset, mutta todella matalat!! Positiivisesti yllättänyt lopputuloksesta, ja suuttimenkin sai vaihtaa 112,5 => 117,5 ehkä jopa 120 saattaisi toimia, mut ei ollu ny sellaista tallilla.

Syy minkä takia mönkkäri joutui taas talli hoitoon: bensahana meni tukkoon. Ootteko oikeasti poranneet hanaa 4mm poranterällä? mulla ainakin hanan lähtöjen ulkohalkaisijat ovat vain 4,8mm ja ei ole lähdöt edea samassa linjassa, jotta vois läpiporata...
Matalalta ja Kovaa kadul (Mutaa ja Kuraa kutses)
Jetman
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Heinä 2007 07:48
Paikkakunta: e-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jetman »

Hanan voi jättää siksi aikaa pois käytöstä, kun hommaa siihen oikean hanan.

Samoon täälä, takavalo ja lähivalo pimeenä
Avatar
Sukkis
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 14 Kesä 2007 20:31
Paikkakunta: Helsinki, Comanche 200cc TL

Viesti Kirjoittaja Sukkis »

tulipa iteki soitettua kiinanihmeen myyjälle ni kertoilihan seki, että maahantuoja antaa halpaan hintaan uudet takanakit kierojen tilalle.. kokoa 225/40 ja hinta oli 100e paikkeilla.. jäämme odottamaan :D
saleee
Avatar
Rohikka
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Touko 2007 20:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Rohikka »

TL200CC kirjoitti:Hep, mulla on saman kokoset kumit kuin Rohikalla.

Onko sulla:
- Miten korkea alusta?
- Rengaspaineet?
- Aurausta vai haritusta edessä?

Mulla on n. 110mm maavaraa, takapäätä laskettu vähän enemmän kuin edestä, noin 10mm aurauksella etupyörät(himppa lisää casteria), pyörät käännetty kauttaaltaan leveämmälle raideleveydelle ja 0,9bar rengaspaineet...

Joko jossain on ihan liian paljon klotaa tai takarenkaat on vaan liian leveät; eilen mittaisn huippounopeutta GPS:llä tulokseksi tasamaalla ja suljetulla asfalttiradalla tuli 98kmh... ei vaan meinannu 2,6m leveäväylä piisata.

Tarttee ainakin noi yläpallot korvata jollakin... olikos se MB 508 raidetangon pää nyt sitten sopivin kandidaatti?

Tzorbas: tokkopa nuo vielä mitään auttaa, ei noiden avulla pääse vielää auton raideleveyteen takana.

Jetman: Olisiko tuon etumadalluksesi voinut tehdä hitsaamalla neliskanttiset korialuslevyt pystyyn nykyisiin korvakkeisiin kiinni ja näiden kahden korialuslevyn päälle vaakasuoraan vielä kolmas korialuslevy/paksu pellin lipare tukemaan koko komeutta ??
Juu, ihan vakio korkunen se on hiukan olen säädelly mut mtn madallauksia ei ole. mulla on n. 1bar paineita ja auraukset on suurinpiirtein kohallaan. kyl se ihan hyvin menee. 80kmh ni tärisee hippasen..
Vastaa Viestiin