Poliisit pysäytti:)

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
Vastaa Viestiin
Zuikki
Tracks
Mönkijä:: Herra Polaris
Paikkakunta: Savonmaa Mönkijä:Ranger XP 1000 t1b +SM 1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi400 4WD
Viesti:

Poliisit pysäytti:)

Viesti Kirjoittaja Zuikki »

Olin lauantaina kömpimässä teloilla ympäri Pieksämäkeä. Olin siinä menossa kohti huoltoasemaa tankille, kun tiensivussa oli kolme kelkkaa ja yhdestä oli kipinä kateissa. Jututin kaveruksia ja kertoivat poliisien pysäyttäneen heidät puhallusratsiaan ja sen jälkeen Lynen kipinä katos. No jatkoin siitä matkaa Loma Trion huoltoasemalle. Tullessani jäältä kohti huoltoasemaan päätin poiketa kelkkareitistä ja ajaa lumikasan yli. No kasan päälle päästyäni olikin poliisi jalkautunut kelkkareitin päähän odottelemaan minua käsipysäytysasennossa, mutta oli hölmistynyt ilme kasvoillaan kun huomasi minun reittivalintani. Kurvasin poliisin viereen ja katselin kun se rupesi repimään pilliä irti suojamuovista eikä puhunut mitään. No kysyin että "on varmaan puhallus ratsia" kun ei konstaapeli saanut sanaa suustaan. No nollaa näytti mittari. Sen jälkeen tarkasteltiin ajokortti. Sitten konstaapeli vilkaisi mönkijää ja rupesi perästä lumia putsaamaan, siinä vaiheessa valotin asiaa" et vaikka kuinka sieltä etsii ei kilpeä löydy. Selostin tilannetta et vakuutukset on kunnossa. No siinä rupateltiin ja konstaapeli pyöri ympärillä kuin katsastusinsinööri konsanaan. Kysäisin sit et kumpi tämä on mönkijä vai moottorikelkka, siihen ei suoraa vastausta tullut. Mutta enemmän mönkijän kannalla oli. No sit piti konstaapelin jatkaa matkaa joten Team Ahmat "Turvallista matkaa:)

Tuntu olevan koko viikonlopun tehostettu puhallus ja ylinopeus ratsia kelkoille meidän alueella.
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

Oli sama homma meillä päin. Ajeltiin mereltä jokisuuhun, kun tuli pari poliisia kelkoilla vastaan. Puhallushommat ja hyvää päivänjatkoa. No sitten siinä päätettiin käydä kahvilla hiitomajalla, kelkkareittiä pitkin. Oli sama partio kahvilla majalla, siinä sitten nyökyteltiin puolin ja toisin, eikä siinä sitten sen suurempaa ohjelmaa tullut.Pojat lähti ja me, kahvit juotua myös. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
TEEHOO1
3WD

Viesti Kirjoittaja TEEHOO1 »

Vaasa kuittaa kans ratsiat.Lähdettiin tästä kotipihalta 3 mönkijän voimin kohti rantaa ja venesatamaa missä vilskettä riitti.Tultiin siihen semmosta pientä autotietä ja"Pesonen ja Sojakka"tuli hätä hätää eteen ja ilme oli tuima,kunnes totesi että kilvethän niillä peijoonilla on.Pilli suuhun ja nollat.Otteet ja kortit sai tuplasyynäyksen.Ja paras...Toinen pojista oli kokenu vanhanliiton kelkkamies,mutta tämä ummikko ei tienny oikein mitä seuraavaksi pitäis tehdä.Vanha-setä joutu neuvomaan ja sitten kun ne lähti niin juniori meinas peruuttaessa teloa nilkat telaan.Tosi vakuuttava ku ihmisten ilmoilla härvää melkein ittensä ympäri.Baitevei milläs kelkoilla pojat muualla ajelee?Junnulla oli vanha Polaris ja toisella oli Yamaha rx1.
Jackmeister
4WD
Mönkijä:: Cana 400 -11

Viesti Kirjoittaja Jackmeister »

Asiallista toimintaa oli poliisien puolelta tuolla jokisuulla mistä ATC jo mainitsikin. no asialliset oli myös kömpijät kuskeineen joten kyllä sitä näin toimeen tullaan :) antovat vielä vinkin parempaan makkaranpaisto paikkaan :D
m.salmela
2WD
Viesti:

poliisit

Viesti Kirjoittaja m.salmela »

minutkin yrittivät pysäyttää :wink:
arskawa
3WD

Viesti Kirjoittaja arskawa »

No luultavasti kasvatit viranomaisten ymmärrystä mönkkärikuskeja kohtaan,ellei tuo ollut vitsi :roll: muistakaa yksi mokaa ja kakskymmentä saa selitellä ja paikkailla,eikä sekään aina riitä :cry:
m.salmela
2WD
Viesti:

vitsit

Viesti Kirjoittaja m.salmela »

vitsit vitseinä :D
suzuki-mies
3WD

Viesti Kirjoittaja suzuki-mies »

minkä ikäisiä olitte kun poliisit pysäytti teidät??
juhalaspalmas

MORO!

Viesti Kirjoittaja juhalaspalmas »

Mäki oon täältä pieksämäen seudulta. Meillä on Trapper 250 takatuuppari mökillä (mökki pieksämäellä) vielä ihan uutuuttaan kiiltää.!! :D Sisään ajossa viel. Ootsä missä täällä ajelllu?? Mite muute saako jäälllä ajella kuka vaa mite vaan??
hansa
2WD

Viesti Kirjoittaja hansa »

Jäät on vähä vähissä nyt, mutta järven jäillä saa ajaa kunhan ei mee liian lähelle rantaa. Taitaa päteä samat säännöt kuin veneitä ja vesitaso-lentsikoita. Rantautua saa maanomistajan luvalla. Aiheen ulkopuolella, mutta vastataan kyssäriin. Parempi myöhään kun ei koskaan. Pirkanmaalla jäät lähteny. :)
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Lapanen ylös ja Poliisista päivää...

Sanoin samantien että varmana en ajanut ylinopeutta, mikäs tällä kertaa on pysäyttämisen syy?

-Ajokortti ja rek.ote.

Hetken Poliisisedältä rekkariotteen lukemista ja kommentti:
-Ai tää on näin uusi, mä vaan ajattelin katsoa että onko katsastettu kun näytti niin vanhalta...

Siihen minä: :shock: :shock: :shock: että mullako ikälopun näköinen peli... :?: :?: :?:

Noo hetki rupateltiin joutavia ajopaikoista sekä kömpijäharrastuksesta. Heidän kiinnostus oli lähinnä kylän mopoilijoissa ja sen kummempaa syyniä ei tehty. Rekkarikilvestä tuli pieni kommentti että onko tyypitetty kyseisellä telineellä? Sanoin että teline on tarkoituksella taivutettu että pääsee käyttämään vetokoukkua, Poliisi ymmärsi pointtini mutta mainitsi että 30 astetta on maksimi rekisterikilven kallistukselle. Tuumasi vielä että kivan näköinen peli ja toivotti tuvallista matkaa :D

Näin meillä :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Jackmeister
4WD
Mönkijä:: Cana 400 -11

Viesti Kirjoittaja Jackmeister »

Minä se tutkaan posautin aika pahassa paikassa pienellä kylätiellä.. Kirosin jo p**kelettä raskaasti, mutta niin vain sain jatkaa matkaa. Rajotus oli 50 ja luulin ajaneeni 60, mutta kai sitä oli sitten nippa nappa sen verran sopivasti että selvisin pitkällä katseella. Muistaapa ens kerralla taas ettei kovin kaahaile :prayer:
Jaski
3WD
Mönkijä:: Honda trx 420 -07

Viesti Kirjoittaja Jaski »

Kertokaas nyt tyhmälle, älkää sanoko että käytä hakua, en löytäny selvää suoraa vastausta kysymykseeni. Eli kun ajelen tuolla mettäsä ja joudun ajamaan sen kuuluisan siirtymämatkan tietä pitkin. Poliisi sattu tietenkin kohdalle.

Olenko tehnyt kaiken laillisesti?
Mönkijässä on tieliikennevakuutus kunnossa, ei ole rekisterissä, mikä kortti täytyisi olla vai pitääkö olla mitään?
Honda TRX 420 FE - Muilla mennään mihin pääsee, Hondalla minne halutaan...
http://kuvablogi.com/blog/19553/
alpo
6WD

Viesti Kirjoittaja alpo »

tulikos pikavoitto ja minkä kokonen?
ite oon ainaki siinä uskosa että jos tiellä ajelee sakko tulee niinkuin kelekallaki. merkittyä reittiä pitkin voit ajaa huoltsikalle ja tien tai sillan ylittää
reppana xxc
McRosen
2WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja McRosen »

Itse ajelin kanssa ratsiaan tuossa toissa päivänä Nurmijärven Röykässä. Ilmeisesti poliiseille jo tuttu kapine, koska ei sanallakaan kommentoinnut ajopeliä. Ajokortti + rek.ote riitti ----> hyvää matkaa.
Vastaa Viestiin