Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Jetman
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Heinä 2007 07:48
Paikkakunta: e-pohjanmaa

Re: Bashan BS250-11

Viesti Kirjoittaja Jetman »

Tzorbas kirjoitti:250cc bashan BS250-11
Näinköhän sitä 200 myydään uudella nimellä "250cc"

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0133094549
ACHTUNG, die Bilder zeigen das 200 cc Modell. das 250 cc Modell, das Sie mit dieser Anzeige kaufen, ist jedoch Baugleich, bis auf den Bärenstarken und Drehmoment freudigen 250 cc Motor
Koko lailla lyhyesti, kuvissa moottori 200cc, kuitenkin 250 samannäköinen ja kyseinen myynnissä oleva peli on 250cc vääntävällä myllyllä.
edviina
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 13 Heinä 2007 17:51
Mönkijä:: BomberCat
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja edviina »

Tzorbas kirjoitti:Tuuria ollu. Oliko siinä lukkosokkia ollenkaan paikallaan ? Voi laittaa nailonmutterit.
Ei sit minkäänlaisia lukkosolkia. Mä ajattelinkin et täytyy joskus kiristää niit. Kokeilin kyl mut hylsy ei mahtunu ja ei ollu niin isoa lenkkiä. Mites ku siinä mutterissa oli holkki joka meni sinne sisään (jos nyt kukaan tajus tosta selityksestä) niin pitääköhän se korvata jollain. Esim pienell putken pätkällä? Ajattelin vain et jos pelkästään laittaa mutterin siihen niin heiluuko se sit siel kuinka pahasti.
hudis kirjoitti:Edviina: Tippuko ne molemman mutterit tosiaan pois, on nimittäin aika pitkät kierteen, kierre siinä olakkeessakin. Ei niitä kyllä oikeen voi tavallisilla korvata.

Niin olettaisin niin. Mä kuulun siihen joukkoon joka ei mielellään lähde sörkkimään mitään siinä uskossa et kaikki hajoaa tai en osaa kasata takaisin. Yleensä vien aina muille laitettavaksi. Kyse oli kohdasta joka on siinä renkaan ripustuksista ylimpänä sellainen pallonivel jossa minulla on ainakin rasvanippa. siitä lähtee sit kierretanko ja menee sellaiseen U malliseen haarukkan läpi ja kiristetään toiselta puolelta mutterilla jossa on sellaienen "putken" pätkä mutterissa kiinni. Niin ne molemmat mutterit olisi nyt hukassa.
Uno_mas
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 23 Heinä 2007 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Uno_mas »

Tzorbas kirjoitti: Unomas: Vaikuttiko takapöntön vaihto paljon ?
Kyllä se mun mielestä aika paljon vaikutti. Koneesta tuli paljon kierrosherkempi ja sietää suurempaa pääsuutinta. Ennen putken tekoa kiinni oli 112.5 ja uudella putkella 117.5 tuntuis sopivalta.
mönkijätön
edviina
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 13 Heinä 2007 17:51
Mönkijä:: BomberCat
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja edviina »

Nyt olis vika korjattu. Tilalle tuli ihan tavallinen M14 mutteri, tosin se piti käydä hakemassa erikoisliikkeestä, ku tuossaq on erikoinen kierre (1,5 nousulla). Ostin 4 kpl muttereita hinta 1.5 euroa et halvallla selvittiin :D
Jetman
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Heinä 2007 07:48
Paikkakunta: e-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jetman »

Nämäkö rattaat nyt sitten sopii? Joutunee tilata tuolta, kun paikallinen pulju ei oo saanu vieläkään rattaita hyllyyn.. Ja olikos se yamaha dt50 takaratas? minkäkokonen vakio takaratas on? kyselyikä.. :)

edit: siis esim. 125-JTF259.16 eturatas?
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

Laitoin juuri 17 eteen, ketju riitti kun sääti löysimpään asentoon. Vakio taka on kai 44. JTF merkintä oikein.
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
Simo S
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Joulu 2006 22:09

Viesti Kirjoittaja Simo S »

Löytyykö jostain laadukkaampaa taka-akselia 200cc bashaniin? Sattuneista syistä tekis mieli kestävämpää. :roll:
Avatar
VPx
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 11 Huhti 2007 10:05
Mönkijä:: 4 kpl
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VPx »

Simo S kirjoitti:Löytyykö jostain laadukkaampaa taka-akselia 200cc bashaniin? Sattuneista syistä tekis mieli kestävämpää. :roll:
Varmaan kannattaa tehdä tai etsiä kokonaan uusiksi tuo takapää. Siinä mönkijän takapäässä on paljon muitakin heikkoja osia, kuin vain tuo akseli. ;) Mulla on tuollainen kinkin taka-akseli ylimääräisenä, tein itselle kokonaan uusiksi. Oli sellainen aavistus, että ei noi osat kestä tuollaista reilumpaa tehonlisäystä. :twisted:


http://kuvablogi.com/nayta/532866/
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

Vaihdoikko koko perämurikan vai pelkästään akselin ?
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
Avatar
VPx
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 11 Huhti 2007 10:05
Mönkijä:: 4 kpl
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VPx »

Tuohon on tehty uudestaan koko takapää. Kunnollisilla laakereilla tehty "perä", swing, taka-akseli, navat, jarrut ja hammasrattaat on uusittu. Jarrut ja hammasrattaat on kotoisin samasta pyörästä kuin konekin. Ketjut on siis myös moottoripyörästä. Eli mitään vanhaa ei sinne enää jäänyt ;)

http://www.harvelit.com/:sta löytyy systeemi tuohon perään.

http://kuvablogi.com/nayta/532866/
Avatar
pro x 550
3WD
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Huhti 2007 19:02
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja pro x 550 »

mulla mureni alle tuo vasemman puolen etunapa täydestä vauhdista
oli siinä tuuria että pysyin tangon tällä puolella :oops:
tasakaasu tappaa
suurimaa suuret toleranssin :lol:
Avatar
VPx
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 11 Huhti 2007 10:05
Mönkijä:: 4 kpl
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VPx »

pro x 550 kirjoitti:mulla mureni alle tuo vasemman puolen etunapa täydestä vauhdista
oli siinä tuuria että pysyin tangon tällä puolella :oops:
Mulla on etsinnässä jotkut näppärät ja kunnolliset etunavat levyjarruilla. Pitää pikkasen alkaa panostaa tuohon etupäähänkin, kun tuo takapää näyttää jo noita tehoja suht hyvin kestävän :twisted: Joutuu varmaan tekemään nuo tukivarretkin uusiksi. jaksu81:n raptorissa näytti olevan oikein hyvät mallit. ;)

- VP
Arctic Cat 500 4x4 Automatic -07, piristetty kiinan ihme YZF750r, Honda TRX250R, Comanche 90cc (poijan)
http://www.kainuunmoottorikerho.fi, Kainuun moottorikerho ry
hudis
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Heinä 2007 18:32

Viesti Kirjoittaja hudis »

Mitä h*ttoa eihän noilla uskalla kohta lähteä liikenteen sekaan ollenkaa, jos porukalla on alkanut akselit katkeilemaan. Kaverilla oli kanssa menny crossimallista etuakseli poikki. Onkohan tl-mallissa samallainen tuo etunapa, kun on levyjarrutkin. Taka-akseli ainakin vissiin on sama. Ei tieliikenteeseen tarkoitetuissa kikattimissa sais tollaista tapahtua. Mitäköhän siinä takana roikkuva autoilija voi kun edessa kömpijältä menee rengas alta?
Avatar
whisky
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 28 Touko 2007 14:10
Paikkakunta: E-Pohjanmaa / Comanche 200 cc TL

Viesti Kirjoittaja whisky »

asiasta käpyyn. Laittokos joku teistä tähän topicciin vähän aikaa sitten jonkun linkin,jossa oli kuva tuunatusta bashanista. Oli räyhä maalaus,jne. Oliko se saksassa tai jotain?vai olenko nähnyt unta...mutta jos en niin linkki ois kiva saada uudestaan...
paltee
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Huhti 2006 10:03
Paikkakunta: kangasniemi

Viesti Kirjoittaja paltee »

mites te jotka olette vaihtaneet rullakaasun mönkijäänne, miten paljon pitaa vääntöä olla että kaasu aukeaa kokonaan?
käykö mikä tahansa kaasukahva jos vaan putkeen mahtuu?

moposport myy mopoihin tarkoitettuja kaasukahvoja joissa on vääntöä 68 tai 102, hinnat ostaja ystävällisiä, 25-45e.

kannattaako takapönttö korvata auton vaimentajalla vai ostaa joku monttupyörän pönttö, riittääkö automallissa vaimennus?
Vastaa Viestiin