ODES 400 4x4

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
vhkala
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 29 Touko 2007 20:23
Paikkakunta: Etelä Häme

Viesti Kirjoittaja vhkala »

No nyt sitten kärähti vinssi tuosta odesista. Näytti palaneen noi releet.
Kunnon kontaktorit olis olleet poikaa.

Pitääpi vissiin soitella Glanssin pojalle, jotta mitä tehdään.
vhkala
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 29 Touko 2007 20:23
Paikkakunta: Etelä Häme

Viesti Kirjoittaja vhkala »

Nyt on Warn:in 424 kytkin paikoillaan, olipas homma, mutta kannatti.
Kulkee ja kääntyy ihan erilailla.
Tietty on tuolla osalla hintaakin jonkun verran.Nyt vaan pitäis heittää pitempi lenkki, mut kun vettä tulee kuin Esterin sieltä.
pume
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 26 Loka 2006 16:33
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 550 EFI T3 -15
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja pume »

vhkala kirjoitti:Nyt on Warn:in 424 kytkin paikoillaan, olipas homma, mutta kannatti.
Kulkee ja kääntyy ihan erilailla.
Tietty on tuolla osalla hintaakin jonkun verran.Nyt vaan pitäis heittää pitempi lenkki, mut kun vettä tulee kuin Esterin sieltä.
mikä oli warnin PN oliko 62624 vai mikä,kiinostais tietää,mistä ostit ja paljonko makso,sähkönen vai mekaninen.
vhkala
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 29 Touko 2007 20:23
Paikkakunta: Etelä Häme

Viesti Kirjoittaja vhkala »

Se on Warn:in 63559 numerolla, mekaaninen, ostin Riihimäeltä Atlok
:ilta suoraan hyllystä.
Hinta 490 euroa.
Kohta kerkii jo ajeleen ja mikä parasta, sade näyttää loppuneen :D

Nyt mönkimään :shock:
Avatar
Jappa
6WD
Viestit: 609
Liittynyt: 09 Kesä 2007 22:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jappa »

Warnihan mainostaa et toi mekaaninen on nopeempi kytkeytymään päälle ja pois kuin minkään merkin sähköiset kytkimet :shock: :roll:

Jappa
vhkala
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 29 Touko 2007 20:23
Paikkakunta: Etelä Häme

Viesti Kirjoittaja vhkala »

Tuntuu tuo ihan mukavasti toimivan. Ei metelöi etuperäkään moottorijarrutuksessa.
Paremmin tuntuu kestävän lapasessa takavedolla asfaltilla ja montuissa ei silleen "nylkytä" käsille.
Mukavaa taas vaihteeksi :shock: Kohta tietty joku verme siitä porsii :D
Avatar
sisua45
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 20 Touko 2007 16:52
Paikkakunta: Hämeen perukoilta

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Tuota rengasjuttua jauhan, taas... Eturenkaat ovat oikeasti 22,5 ja takarenkaat 24 tuumaa korkeat. Kummien kyljessä lukee kyllä rehvakkaasti 25x8-12 ja 25x10-12. Mitenkähän tuo käy voimansiirron päälle...? Warnin irrotuskytkin on varmasti oiva peli. Pitikö kuinka paljon "sepittää" Odekseen?
Tuntuu tuo ihan mukavasti toimivan. Ei metelöi etuperäkään moottorijarrutuksessa.
Paremmin tuntuu kestävän lapasessa takavedolla asfaltilla ja montuissa ei silleen "nylkytä" käsille.
Mukavaa taas vaihteeksi Shocked Kohta tietty joku verme siitä porsii
Onhan kiinteä neliveto tietysti kankea kääntymään kuin titanic, mutta voisiko nylkytykset, metelöinnit ym häröt osaksi johtua eripari rengastuksesta? Tekis mieli ostaa OIKEAT 25 tuuman eturenkaat, mutta kun ei perse kestä... Kunnon renkailla, ja etupään putkien tuunaamisella tulisi eteen 5 cm maavaraa lisää. Se alkaa jo vaikuttaa. Sitten voisi laittaa taakse 26" kummit, olisi kuitenkin vähemmän eroa kuin nykyään. :lol:
vhkala
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 29 Touko 2007 20:23
Paikkakunta: Etelä Häme

Viesti Kirjoittaja vhkala »

2/4 kytkin meni lähes "heittämällä" paikalleen. Tietty ahdastahan siellä on mutta kyllä se mahtuu.
Ostin tuossa kuukausi sitten eteen ja taakse saman korkuiset katupinnalla olevat renkaat, etuperän jurinat pieneni jo silläkin konstilla.
Noilla katukumeilla kulkee paljon kovempaakin, tosin en nyt mönkijällä yleensä hirmuista vauhtia ajele, mutta ero oli huomattava.

Olen kyllä samaa mieltä, että kyllä noiden etu ja takarenkaiden pitää olla saman korkuiset, jos ei sitten etu ja takaperien pyörintänopeuksissa ole eroja.
pume
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 26 Loka 2006 16:33
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 550 EFI T3 -15
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja pume »

[quote="sisua45"]Tuota rengasjuttua jauhan, taas... Eturenkaat ovat oikeasti 22,5 ja takarenkaat 24 tuumaa korkeat. Kummien kyljessä lukee kyllä rehvakkaasti 25x8-12 ja 25x10-12. Mitenkähän tuo käy voimansiirron päälle...? Warnin irrotuskytkin on varmasti oiva peli. Pitikö kuinka paljon "sepittää" Odekseen?

sama homma mulla eturenkaitten halkasija pienempi kun takana,lisäksi parsattaa kilsaa takana ja aika lisut eessä,tiedustelin asiantuntijoilta sain vastauksen,että jatkuvassa nelivedossa on tärkeätä että eessä/takana on saman halkasijan renkaat,eri halkasijalla esim eessä piememmät ko takana kuormittaa suhteettomasti etu perää ja rikkoo/voi rikkoa etu perän,tästä säikähtyneenä pitää tilata comarolta eteen uudet,esim Rengas Duro Buffalo 4PR 25x8-12 E ,mutta ennenkö tilaan soitan ja kysyn onko rengas varmasti halkaisijaltaan 25 tuumaa.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kannattaa rengastaa nelikko uudestaan jos edessä ja takana on halkaisija eroa noinkin huomattavasti. Voimansiirto rasittuu turhan paljon eri kokoisista renkaista ja väljää alkaa ilmaantumaan todella nopeasti vaihdelaatikkoon ja periin.

Eilen kävin Waarin tallissa ja siellä oli 25" renkaita nipullinen, oli Innovaa ja Intecon SwampLiteä ja hinnoittelu oli todella asiakasystävällinen. Ne Innovan kumit näytti aika mielenkiintoisilta, saman tyylinen kuvio kuin AMS:ssä, olisin itelle ottanut yhdet mutta kun ei saa 26 tuumaisina 8)
Kylätason mönkijäkuski
vhkala
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 29 Touko 2007 20:23
Paikkakunta: Etelä Häme

Viesti Kirjoittaja vhkala »

Niin tuossa jo aikaisemminkin kirjoittelin, että Odeksen mukana tulleissa renkaissa oli korkeus eroa 5 cm. Ei ihme jos menee periä yms. takuuseen uusiksi.
Nyt mulla on noissa maastorenkaissa eroa enään noin 1 cm ja se on just hyväksyttävyyden rajalla.

Tarkkaillaan tilannetta, eikä rikota "periä" turhaan.
Avatar
sisua45
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 20 Touko 2007 16:52
Paikkakunta: Hämeen perukoilta

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Tämä selvä, rengaskaupoille siis...

Www.neliveto.net :ssä on BKT Wing rengas 25x8-12 kokoisena 76e/kpl. Oliskohan tuo "halpa ja hyvä" vaihtoehto. Kokemuksia renkaasta? Kuvio näyttää sopivalta mulle, eli karkealta. Itse ajan lähinnä vain hiekalla ja mudassa.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Pikavilkaisulla BKT näyttää samalta kuin Duro Buffalo, kovasti sitä on käytössä maastopeleissä.

Tätä rengasta katselin eilen Waarin tallilla ja kuvio näyttää sellaiselta että ei luulisi tukkeutuvan kovin helposti mutalikossa. Voi olla että kaverin tulevaan Jamppiin laitetaan noi alle.
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
Vee-äM
R.I.P
Viestit: 2460
Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Oisit ny samalla kertonu että mikä kumi se on merkiltä ja mallilta :wink:
Kuva
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jaa, no se merkki oli Innova, mallia ei jäänyt mieleen :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Vastaa Viestiin