Bombardiermönkijät

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Bombardiermönkijät

Viesti Kirjoittaja anton »

Noh, pitipähän avata uusi aihe, kun ei ole muitakaan aiheita Bombardireista.



Onkohan kellään kokemuksia bombardiermönkkäreistä.



Näyttäis jakaantuvan kahteen tyyppiin. Traxtereihin ja Outlandereihin Niin ja tietysti corsseihin ja leluihin, mutta nyt näistä työmönkijöistä.



Noissa tarxtereissa näyttäis olevan hydrostaattinen veto. Mitenkähän luotettavasti se tomii? Ja muutenkin toi runko vähän "skootteri-mallinen". Etupää näyttää aika jännältä. Nimittäin etupäässä ei näytä olevan erillisjousitusta? (korjatkaa jos erehdyn) Nimittäin kuvissa näyttää olevan edessä aika suora akseli. Myös paino on traxtereissa isompi.



Outlandereissa taas näyttäis olevan taka-akselissa uusi jousitus-systeemi. Sellainen vähän erikoinen(TTI), mikä toimii vähän eri periaatteella kuin nämä perinteiset. Ovatko nämä bombardier-mönkkärit parempia kuin perinteiset polarikset ja yamahaat ja hondat? Mten muuten toimii?
amis
Tracks
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Elo 2004 23:14
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja amis »

Ei ole käyttökokemusta (kuten ei oikein mönkkäreistä yleensäkään, mitä nyt olen ukon kodiakilla vähän ajellu), mutta silloin kun sitä ukon mönkkäriä oltiin ostamassa, niin tutkittiin myös Bombardier-esitteitä. Heti ulkoapäin näkyy ainakin minun mielestäni se, ettei sitä ole suunniteltu ainakaan työkäyttöön... Tollanen matalalattiarunko, en usko että siitä nyt on niin kovaa hyötyä, jossei tarvitse sitä jalkaa heilauttaa taakkatelineen yli... Lisäksi, mitä enenmmän on mönkkärissä samoja piirteitä kuin muissa merkeissä, sitä helpompi on siihen sovittaa lisälaiteita yms.

Itse en ollut mukana kun isäpappa oli käynyt katsastamassa Bombardierin jälleenmyyjän, mutta kuulemma oli "piha täynnä vesijettejä". Joten uskoisin että lähinnä ajokäyttöön tarkoitettu koko merkki... :(
I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
JN
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Kesä 2004 20:11

Viesti Kirjoittaja JN »

Nyt kun joku avasi keskustelun outlandereista niin pitäähän sitä omistajana kertoa kokemuksistaan siitä :) 400 H.O:lla on tullut ajeltua vuoden verran ja noin 2 tuhatta kilometriä.Voisi pitää kevyenä sisään ajona vielä :lol: Jousitukseen olen ollut tyytyväinen varsinkin kun kyseessä on niin sanottu "työmönkijä" jolla pystyy päästelemään poluilla ja muilla pinnoillakin tarvittaessa riittävän kovaa pelkäämättä ylimääräisiä hyppyjä montuista jonnekin muualle minne on itse laitteen käskenyt menemään. Normaalissa hitaassa maasto ajossa niin kesällä kuin talvella erillisjousitettu alusta pelaa hienosti ja hitaalla alueella saa estettyä variaattorin turhan luistattamisen ja riittävän väännön mihin tahansa kallio kiipeily kikkailuun tai tukkikärryn vetoon.Talvella ja kesällä todella pehmeassä varsinkin huomaa mitä hyötyä on etuperän visco-lukosta.Huippuja 400 Outlander kerää vakiona mittariin noin80-90km/h. Siihen sitten pientä "säätöä" tekniikka puolelle niin saa vielä hieman erituntuisen laitteen siihen takapuolen alle :P
-kyllä lähtee..
Can am 650xt road
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

JN, kerro tarkemmin, oliko hyvä valinta, olisko pitänyt ottaa joku toinen, sitten tälläiset maavarat ja muut, onko ollut riittävästi. Tälläista perustietoa ja kokeuksia jos kertoisit. Minunkin mielestä kyllä noi bombardierit näyttää aika leluilta. Mutta ovatko ne leluja, voisit kertoo senkin.
JN
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Kesä 2004 20:11

Viesti Kirjoittaja JN »

Ei ainakaan vielä ole tullut mieleenkään että olisi väärä valinta. Laite on ollut todella luotettava niinkuin Skidoon kelkatkin. Maavaraa on todellakin on riittävästi eikä kone eikä muut osat ole runko rakenteen ulkopuolella vaarassa osumille. Ajoasento on ollut ainakin itselle mieleen jos on tottunut ajelemaan seisaaltaan koska sarvet ovat riittävän korkealla.Lämpö kahvat ovat siiten ihan must jos on tarkoitus talvella ajella. Muoviahan Outlanderissa on kyllä riittävästi verrattuna joihinkin muihin mönkijöihin. Ei vielä yhtään repeytymää tai palaa irronnut vaikka välillä aika rankastikin on kiviin ja kantoihin nojailtu. Vielä bonuksena tuli asennettua siihen yoshimuran tehoputkisto sen alkuperäisen "katalysaattori" putken tilalle :lol: Siitä onko ne Bombardierit leluja vai ei niin tämä kyllä tuntuu parhaalta "lelulta hiekkalaatikolla" mitä tähän asti on ollut :D
-kyllä lähtee..
Can am 650xt road
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

Ja kaikki 2/4-veto toimii hyvin? Siis sehän on sähköinen, eikös? Ja eikös tämä ole hydraliikkavehe, tai vaihdevehe? Variaattori siis puuttu, näin olen ainakin saanut tietää. Entäs onko tässä laitteessa mitään lukkoja ja mien ne toimii? Tuntuiat ainakin mainostavan noita iskunkestäviä muoveja kovasti. Hyvä että täällä on kokemusta bombardireistakin. Jos joskus saan tooosi paljon rahaa, niin pitäs harkita tarkkaan, ostanko bombardierin vaiko jonkun muun.
bombardier
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 25 Elo 2004 22:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja bombardier »

Outlanderista vielä, mulla on ollut nyt pari kuukautta ja olen tähän asti ollut tyytyväinen. 2/4-veto toimii hyvin ja on sähköinen ja on variaattori peli. Lukot Visko-Lok-tasauspyörästöjärjestelmä. Muovit tuntuivat aluksi vähän hassulta, mutta hyvin tuntuvat kestävän, mutta tosiaan peli on ollut vasta parisen kuukautta ja on tieliikenneversio eli maasto-ominaisuuksista ei kokemuksia vielä. Lumilevykin on mutta mutta sitäkään en ole vielä tarvinnut :-)
Tomppa
amis
Tracks
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Elo 2004 23:14
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja amis »

No, tuli tossa vastaan tällänen myynti ilmotus 330 bombardierista...



http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=10576422
I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
Julle-77
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 26 Elo 2004 17:24
Paikkakunta: Oulainen Mönkijä: Honda Foreman 450 -04

Leluko ?

Viesti Kirjoittaja Julle-77 »

Kävimme viime viikonloppuna etsimässä kaverille mönkijää ja törmäsimme bombardieriin.Ensi katselmus oli ihan ok mutta,istuessani satulaan mönkijä suorastaan niias alusta sökö jo uusissa ? Toinen mikä pisti silmään oli vesi jäähdytys hieno juttu mutta, jos syyläriä ei ole suojattu kuin muovilla kuinka se voi kestää? Hmm...oliko myös olemattomat puskurit alumiini putkia? sitä ei viitsitty enään jäädä selvittämään. Rungon putket eivät myöskään oikein antaneet uskoa tulevaan.Yksi asia tuli kyllä selväksi työ käyttöön kyseinen mönkijä ei todellakaan kuulu,Perän jousitus ei kykene kovaan kuormaan ilman että maavara puotaa ongelma korkeuteen.Ehkä Pieneen työhön muutamilla muutoksilla ja tietysti hupi ajeluun niin kuin kaikki mönkijät :lol:

Vertailu kohteina oli Outlander 400 vm2004 vs Honda foreman 450 vm.2004

Kuvia hiukan niin tiedätte mistä puhun

http://www.quad-action.de/quad/bombardi ... d_01_e.jpg
http://www.quad-action.de/quad/bombardi ... outl_3.jpg
http://www.quad-action.de/quad/bombardi ... outl_5.jpg
http://www.quad-action.de/quad/bombardi ... outl_6.jpg
joni
4WD
Viestit: 173
Liittynyt: 16 Kesä 2004 22:28

Viesti Kirjoittaja joni »

maltan tuskin odottaa tiistaita, jolloin saa koeajettavaksi Bombardier DS 650 BAJA X:n. kokemukset voi sitten lukea joulukuun offroadpro-lehdestä, jonka mönkkärikaikkitietäväksi tässä pitäisi muiden kiireiden ohella ryhtyä.
viime vuonna ajoin tuolla baja-mallilla ja se kyllä potki. nyt olisi vielä asteen paremmat iskarit etc.!
kopsahti tuossa eilen postista jenkkiläinen all terrain vehicle magazine. hyvältä näytti. tunnen pikkuisen lehden tekijäkaartia joten voisin kysäistä, että mitä tuo lehden tilaaminen suomeen maksaa, jos jotakuta kiinnostaa.
sammy
Kunniajäsen!!!
Viestit: 415
Liittynyt: 28 Touko 2004 17:22
Mönkijä:: Suzuki LT-F4WD
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Hmm...

Viesti Kirjoittaja sammy »

Bomba näyttää lelulta mun silmissä, en ole ajanut, mutta istunut päällä ja syynännyt. Ei vakuuta minua siitä että sillä viittis lähtee mettään ja jo toi murolaatikkosta vedetty ulkoasu hirvittää pahan paikan tullen. Tämä taas minun mielikuvitukseni tuotetta.

Joni, onkos kuviot muuttunu, mites MK-Lehti? Toi OffRoadPro lehti näyttää ainakin vielä täysin pärrälehdeltä, muuttuuko sisältö kuinkakin paljon? Onhan se MK-Lehtikin aikas kelkkapainotteinen...

Käy kuule kateeks kun pääset ajeleen kaikilla hienoilla vermeillä. :oops: :lol:

Sammy
joni
4WD
Viestit: 173
Liittynyt: 16 Kesä 2004 22:28

Viesti Kirjoittaja joni »

kuviot on muuttuneet aikas radikaalisti, eli siten, että MK ja Offroad pro ovat kanavat, joihin mönkkärijutut jatkossa menevät.
MK on varsinaisesti kelkkalehti, mutta tulemme panostamaan mönkkäreihin aika tavalla. se, että miten panostamme, selvinnee kuukauden sisään. offroad pro puolestaan on ja pysyy pärrälehtenä, mutta se on kiinnostunut mönkkäreistä urheilumielessä. eli jos ja kun mönkkäreillä ruvetaan kisaamaan kunnolla, offroad pro tulee seuraamaan lajia tiiviisti.
mutta kannattaa pysyä kuulolla!
mika aho
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 02 Kesä 2004 11:13
Paikkakunta: kotka

lehdykkä

Viesti Kirjoittaja mika aho »

no morjens joni.. minkähintainen toi jenkkilehti on euroissa/12kk tai (kuinkamonta numeroa sisältääkään) onkos siinä juttua myös sporttimönkkäreistä ja jne.. kisoista..jne.. infoa.. itselle tulee atv rider ameriikasta..palaillaan..
air time
Avatar
Muumi Pappa
3WD
Viestit: 78
Liittynyt: 18 Elo 2004 19:24
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja Muumi Pappa »

Mites 4x4-magazine ( http://www.4x4-magazine.com ) :?:
Viimeksi muokannut Muumi Pappa, 15 Loka 2004 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
joni
4WD
Viestit: 173
Liittynyt: 16 Kesä 2004 22:28

Viesti Kirjoittaja joni »

atv magin hinnasta en tiedä, mutta voin kysellä, että nouseeko sen hinta huikeaksi.
lehdessä on juttua pääasiassa nelivetoisista, mutta on siinä crossareitakin. kisaraportteja ei.
lehden nettisivut löytyy osoitteesta www.atv-mag.com
4x4 magazineen kirjoittelen jonkun verran maastoautoista, mutta en enää mönkkäreistä. olli auttonen on uusi mönkkärimies. ymmärtääkseni lehdessä tulee olemaan mönkkärimatskua ihan entiseen malliin.
Vastaa Viestiin