Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

kokeillaan pykälän pienempää :wink:
Avatar
heegeri
4WD
Viestit: 184
Liittynyt: 30 Heinä 2007 18:09
Mönkijä:: goes 450X
Paikkakunta: muurame

Viesti Kirjoittaja heegeri »

itellä on 115 suutin ja putsarista poistettu se kotelo ja hyvin pelaa :D
bashan 250 2t (myyty)
can-am outlander 400 -05 (myyty)
honda trx250r 1987 (myyty)
smc 175 (myyty)
MrLothar
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 26 Elo 2007 22:44
Paikkakunta: Mäntyharju
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrLothar »

heegeri kirjoitti:itellä on 115 suutin ja putsarista poistettu se kotelo ja hyvin pelaa :D
Onkos pakopuolelle tehty mitään? Se nimittäin vaikuttaa myös olennaisesti moottorin hengitykseen ja näin ollen myös suuttimen kokoon, samoin kun sekin että aukeaako kaasu kokonaan vai ei eli onko sitä modifioitu.
Jetman
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Heinä 2007 07:48
Paikkakunta: e-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jetman »

mulla on tällä hetkellä 130 suutin ja toimii hyvin, kuin myös vetää.. noh seosmittari tulee ens viikon aikana, ei tarvi arpoa enää.
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

Jetman kirjoitti:mulla on tällä hetkellä 130 suutin ja toimii hyvin, kuin myös vetää.. noh seosmittari tulee ens viikon aikana, ei tarvi arpoa enää.
tuntuu kyllä hurjan isolta jo tuo 130 suutin ku alkuperäinen on kuitenkin vaan 98 :shock: mitä muuta olet kikottimees tehny? entäs käyntiin lähtö? ootko tehny kaasarille muuta ku vaihtanu suuttimen? mul on tehty kaikkee mahollista ja tuo 117,5 kuulostaa olevan jo liian iso...
Jetman
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Heinä 2007 07:48
Paikkakunta: e-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jetman »

Kaikki nämä perinteiset, imukaulan kohdistus, pakoputken alun vingutus ja kuristusten ja katalysaattorin poisto (josta muuten ei oo mitään hyötyä, katalysaattori on niin hyvin virtaava, että tuskin se edes tekee mitään yhdistystyötäkään). Äänenvaimentimen avasin ja se vaikutti aika tukkoiselta (3-4 kammiota), mutta annoin toistaiseksi olla..

Kaasunkin oon muuttanu aukeamaan kokonaan, vaikka ilmaahan tuo kone tuntuu saavan riittävästi jo puolellakin kaasulla.. Meno ei juuri muutu, jos huippunopeudessa laskee pikkuhiljaa kaasua pois, vaikka kuormaakin tulis lisää. (esim. mäki).

Käyntii lähtee kuten vakionakin.. eli muutaman starttauksen aina vaatii. Vähän semmonen moottorisahan käynnistys tyyli, että ryyppy päällä hörähdys, sitten ryyppy pois ja käyntiin tyhjäkäynnille.

Ja sehän on se vanha virittämisen lähtökohta 5*kaasuttimen koko = lähtökohta suuttimelle. 27mm*5 = 135. Mutta tosiaan kyllähän se sen seosmittarin vaatii kun sitä alkaa hieromaan tarkaksi.
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Omani pärähtää kyllä välittömästi startin pyöräytyksestä käyntiin. Kaasua vaatii kyllä, koska ryyppy on köyhää läppätyyppiä.
Viimeksi muokannut X-Race, 01 Syys 2007 13:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

mulla pitää toi imukaula kohistaa ku käytän kaasarin pois...rullakaasulla luisti aukee kokonaan. putki on mikä crossimallissa on ja siitä on kaikki ahistavat otettu pois. ja tulppa on NGK vastaava.
paltee
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Huhti 2006 10:03
Paikkakunta: kangasniemi

Viesti Kirjoittaja paltee »

minkälaisen rullakaasun olet laittanut??? ihan normi mopon vai moottoripyörän, paljon kiertoa pitää olla ja mihin vaijeri riittää???
olen kattellut moposportin tarjontaa mutta en ole uskaltanut ihan summassa lähteä tilailemaan.

olen vakavasti harkinnut rullakaasun laittoa, meikäläisen käden mitat ei millään tahdo riittää kiinalaisille mitoille jos meinaa vielä pitää sarvistakin kiinni.
mikä lie paikallinen koripallolahjakkuus antanut mitat tuolle.
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

http://sparewheel.net/?p=p_info&i=873 mullon tommonen ja kaasu aukee ihan kokonaan. orkkis vaijeri pitää modifoida kuori pitää lyhentää Tunturi tigerin vaijeri saattas sopia suoraa mut en oo kokeillu... stonga on 22mm=yleinen koko.
Avatar
heegeri
4WD
Viestit: 184
Liittynyt: 30 Heinä 2007 18:09
Mönkijä:: goes 450X
Paikkakunta: muurame

Viesti Kirjoittaja heegeri »

MrLothar kirjoitti:
heegeri kirjoitti:itellä on 115 suutin ja putsarista poistettu se kotelo ja hyvin pelaa :D
Onkos pakopuolelle tehty mitään? Se nimittäin vaikuttaa myös olennaisesti moottorin hengitykseen ja näin ollen myös suuttimen kokoon, samoin kun sekin että aukeaako kaasu kokonaan vai ei eli onko sitä modifioitu.
pakopuolelta poistettu se pieni supistus siitä etuputken lopusta ja kaasu aukeaa kokonaan. "katti" on vielä paikallaan.
bashan 250 2t (myyty)
can-am outlander 400 -05 (myyty)
honda trx250r 1987 (myyty)
smc 175 (myyty)
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

ei kerpele tuo nyt ala toimimaan suutinta pienensin ensin 112,5 sitte 105 ja nyt on neulan sokka ylimmässä asennossa ni jotenki pelaa...
Avatar
heegeri
4WD
Viestit: 184
Liittynyt: 30 Heinä 2007 18:09
Mönkijä:: goes 450X
Paikkakunta: muurame

Viesti Kirjoittaja heegeri »

jalu78 kirjoitti:ei kerpele tuo nyt ala toimimaan suutinta pienensin ensin 112,5 sitte 105 ja nyt on neulan sokka ylimmässä asennossa ni jotenki pelaa...

ootkos vaihtanu siihen kunnon tulppaa vielä? ite vaihdoin tuon ngk:n tulpan sen lg:n tilalle.
bashan 250 2t (myyty)
can-am outlander 400 -05 (myyty)
honda trx250r 1987 (myyty)
smc 175 (myyty)
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

jalu78 kirjoitti:ei kerpele tuo nyt ala toimimaan suutinta pienensin ensin 112,5 sitte 105 ja nyt on neulan sokka ylimmässä asennossa ni jotenki pelaa...
Mites Jalu se ilmanotto puoli? Oletkos ottanut sen muovikotelon v..uun siitä putsarin ympäriltä?
----- Yamaha YFZ 450 ------
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Ja onko vaihdettu bensansuodatin koko ajan täynnä? Tankissa (ja yleensä) kaasarissakin on meinaan moskaa ihan riittävästi tukkimaan paikat.
Ja hanahan on tietenkin poistettu?
Vastaa Viestiin