whizz 50cc

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

whizz 50cc

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

Elikkä ko. vehkeessä pikkusen noita käyntiongelmia..

Kylmänä ei oikeen käy tyhjäkäynnillä ja lämpimänäkään ei voi laittaa laakista paljoa kaasua vaan sammuu sellaiseen "boooo" ilmiöön...

Neulan asennolla asiaan ei mitään vaikutusta. Eli tuntuu kun laittaa kaasun pohjaan että vehje tukehtuisi, voiko näin olla kun suutin on kokoa 75.

Oliskohan niin että pitää vaan alkaa molempia suuttimia ja katsoa millä toimii? Kenelläkään kokemuksia ko. laitteesta / vioista..
----- Yamaha YFZ 450 ------
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Tyhjäkäyntiseos liian laihalla. Elikkäs sitä imaruuvia pitää kiertää kiinnipäin
kunnes tuntuu olevan kohdallaan. Laita neula ensin keskiasentoon.
Tarkista myös ettei ole imuvuotoja imukaulan ja kaasarin välissä, eikä imukaulan ja kannen välissä levittämällä öjyä saumoihin.
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

eipä oikeen tullu noillakaan kuntoon, vuotoja ei enää ole. Neula on keskiasennossa, ilmaruuvi kun on auki noin 3/4 kierrosta niin sitten ei "booaa" ilmiötä tapahdu mutta tyhjäkäynti on todella onnetonta...

Jos tyhjäkäyntiruuvista säätää käyntiä niin sitten se muuttuu niin radikaalisti että liikkuu jo ilman kaasuakin...
----- Yamaha YFZ 450 ------
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Nyt siinä taitaa vastaavasti olla tyhjäkäynti liian rikkaalla,
nuissa kaasareissa perus asetus (yleensä toimii) on 1,5 kierrosta auki.
Liian rikkaan tyhjäkäynnin huomaa siitä että kone käy vaivalloisesti, tyyliin putputput (hitaasti)
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

no niin, nyt taitaa sitten olla tosi maanantai versio mulla kyseessä..
Eli nyt laukes etupyörän laakeri, mulla nyt ei tietenkään lappua ole josta nään lähimmän takuukorjaamon, osaakos joku sanoa mikä on Saloa lähinnä oleva liike?

EDIT : tai sitten minkä laitteen laakeri menisi tohon suoraan.
----- Yamaha YFZ 450 ------
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Ihan tavallisia laakereita ne on. Numeroa/kokoa en nyt ulkoa muista, mutta vanha malliksi ja löytyy hyllystä jokaisesta laakerikaupasta. Pojan mönkkäristä meni myös laakeri heti uutena, ja syy oli se, että niiden kahden laakerin välissä oleva holkki oli hiukan liian lyhyt. Eli kiristäessä painoi sisäkoolia, vaikka ulkokooli oli jo kiinni olakkeessa. --> Prikka väliin, niin nyt on kestänyt.
Vaikkakin laakerit oli ihan löysät sekä akselille, että pesään...
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

eipä sitä vanhaa saa malliksi kun oli ihan kökkönä...pitänee mennä renkaan kanssa kauppaan..
----- Yamaha YFZ 450 ------
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Mittaa mauserilla laakeripesän sisämitta ja akselin paksuus niin saat oikeat laakerit
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

otin toisesta etupyörästä laakerin matkaan, alko nekin olee aika huonossa kunnossa. Onhan laitteella jo varmaan tunti ajettukkin.....
----- Yamaha YFZ 450 ------
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Ulommat ja sisemmät laakerit saattavat olla erikokoiset, tarkista ovatko
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

samankokoiset ovat, mutta toisessa vanteessa vanhojen laakerien ulkokehät aivan paljonlaisesti kiinni....saas nähdä miten ne saa irti
----- Yamaha YFZ 450 ------
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

mkaskine kirjoitti:samankokoiset ovat, mutta toisessa vanteessa vanhojen laakerien ulkokehät aivan paljonlaisesti kiinni....saas nähdä miten ne saa irti
Kylmäspraytä siihen ulkokehään ja naputtelemalla pois?
Tai sitten vedät migillä saumanpätkän siihen. Kutistuu jäähtyessään ja lähtee helposti pois.
Pitää tietty varoa, ettei vahingossa hitsaa sitä sinne laakeripesään :wink:

Pojan Comanchen laakerien koolit putosi maahan kun käänsi renkaan vaakatasoon... Suuri maa suuret toleranssit. :roll:
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

joo kyllä ne sieltä lähti ku oli vaan tarpeeks iso leka....


mutta asiasta seuraavaan, ne eturenkaan kiinniityksethän ovat muutenkin ihan "paskat" ja kun on vielä kiintee etupää.

Onkos kukaan muuttanut tota jousitetuksi? Itselläni olisi jokunen kpl ylimääräsiä tolppia kotona jotenka alkoi sellainenkin muutosprojekti tulemaan mieleen.

Jos joku on jo muuttanut niin mielellään kuvia / kommentteja..
----- Yamaha YFZ 450 ------
juussi
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 11 Joulu 2007 23:36

whizz / comanche 50

Viesti Kirjoittaja juussi »

just hankin comanche tarratun uuden 50cc menopelin joulun ratoksi pikkuimmeisille. "käyttöohjeessa" lukee whizz eli ilmeisesti sama rauta eri tarroilla tarjolla.

myyjän (myllymäki) ilmon mukaan kampe oli eturenkaiden kiinnitystä ja ohjaustangon ylösnostamista vaille valmis. isse törmäsin hieman puutteellisempaan sisältöön:
- etuprenkaita varten ei ollut lukitussokkia joten ne täytyi soveltaa itse
- akulle tulevista johdoista puuttui n. 5cm molemmista joten takaa kate (lokari) pois ja akkua 180 astetta myötäpäivään jolloin piuhat sai napoihin kiinni (penkkiä iroittaessa muovitappi poikki - patenttikiinnitys eli pikaliimalla tappi takaisin)

Näistä selvisin kuitenkin kunnialla:)

Seuraava ei kuulu mun osaamisalueeseen, eli kaasarista lähtevät letkut (2) roikkuvat... Sivusta lähtevässä on suodatin paikalla joten ounastelisin sen (pituuskin nippanappa riittää) olevan tarkoitettu motin yli bensahanalla jossa on paikka vapaana. Tietysti se pikaklemmari (sellanen jousimetallilenkki) puuttuu jotta liitoksesta saisi tiiviin... Kaasarin alta lähtee vielä yksi letku - mihin liene matkalla?

Osaisko joku hiukka jeesata?
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

se kaasarin alta lähtevä letku menee vaan sinne koneen taakse ja vuotaa bensat maahan jos koho on jumissa. Eikös kyseessä ole aika pitkä letku?
Eli vedät sen vaan johonkin mistä bensa vuotaa nätisti maahan..
----- Yamaha YFZ 450 ------
Vastaa Viestiin