whizz 50cc
-
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
- Mönkijä:: Yamaha YFZ450
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
whizz 50cc
Elikkä ko. vehkeessä pikkusen noita käyntiongelmia..
Kylmänä ei oikeen käy tyhjäkäynnillä ja lämpimänäkään ei voi laittaa laakista paljoa kaasua vaan sammuu sellaiseen "boooo" ilmiöön...
Neulan asennolla asiaan ei mitään vaikutusta. Eli tuntuu kun laittaa kaasun pohjaan että vehje tukehtuisi, voiko näin olla kun suutin on kokoa 75.
Oliskohan niin että pitää vaan alkaa molempia suuttimia ja katsoa millä toimii? Kenelläkään kokemuksia ko. laitteesta / vioista..
Kylmänä ei oikeen käy tyhjäkäynnillä ja lämpimänäkään ei voi laittaa laakista paljoa kaasua vaan sammuu sellaiseen "boooo" ilmiöön...
Neulan asennolla asiaan ei mitään vaikutusta. Eli tuntuu kun laittaa kaasun pohjaan että vehje tukehtuisi, voiko näin olla kun suutin on kokoa 75.
Oliskohan niin että pitää vaan alkaa molempia suuttimia ja katsoa millä toimii? Kenelläkään kokemuksia ko. laitteesta / vioista..
----- Yamaha YFZ 450 ------
-
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
- Mönkijä:: Yamaha YFZ450
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
eipä oikeen tullu noillakaan kuntoon, vuotoja ei enää ole. Neula on keskiasennossa, ilmaruuvi kun on auki noin 3/4 kierrosta niin sitten ei "booaa" ilmiötä tapahdu mutta tyhjäkäynti on todella onnetonta...
Jos tyhjäkäyntiruuvista säätää käyntiä niin sitten se muuttuu niin radikaalisti että liikkuu jo ilman kaasuakin...
Jos tyhjäkäyntiruuvista säätää käyntiä niin sitten se muuttuu niin radikaalisti että liikkuu jo ilman kaasuakin...
----- Yamaha YFZ 450 ------
-
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
- Mönkijä:: Yamaha YFZ450
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
no niin, nyt taitaa sitten olla tosi maanantai versio mulla kyseessä..
Eli nyt laukes etupyörän laakeri, mulla nyt ei tietenkään lappua ole josta nään lähimmän takuukorjaamon, osaakos joku sanoa mikä on Saloa lähinnä oleva liike?
EDIT : tai sitten minkä laitteen laakeri menisi tohon suoraan.
Eli nyt laukes etupyörän laakeri, mulla nyt ei tietenkään lappua ole josta nään lähimmän takuukorjaamon, osaakos joku sanoa mikä on Saloa lähinnä oleva liike?
EDIT : tai sitten minkä laitteen laakeri menisi tohon suoraan.
----- Yamaha YFZ 450 ------
Ihan tavallisia laakereita ne on. Numeroa/kokoa en nyt ulkoa muista, mutta vanha malliksi ja löytyy hyllystä jokaisesta laakerikaupasta. Pojan mönkkäristä meni myös laakeri heti uutena, ja syy oli se, että niiden kahden laakerin välissä oleva holkki oli hiukan liian lyhyt. Eli kiristäessä painoi sisäkoolia, vaikka ulkokooli oli jo kiinni olakkeessa. --> Prikka väliin, niin nyt on kestänyt.
Vaikkakin laakerit oli ihan löysät sekä akselille, että pesään...
Vaikkakin laakerit oli ihan löysät sekä akselille, että pesään...
Kylmäspraytä siihen ulkokehään ja naputtelemalla pois?mkaskine kirjoitti:samankokoiset ovat, mutta toisessa vanteessa vanhojen laakerien ulkokehät aivan paljonlaisesti kiinni....saas nähdä miten ne saa irti
Tai sitten vedät migillä saumanpätkän siihen. Kutistuu jäähtyessään ja lähtee helposti pois.
Pitää tietty varoa, ettei vahingossa hitsaa sitä sinne laakeripesään

Pojan Comanchen laakerien koolit putosi maahan kun käänsi renkaan vaakatasoon... Suuri maa suuret toleranssit.

-
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
- Mönkijä:: Yamaha YFZ450
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
joo kyllä ne sieltä lähti ku oli vaan tarpeeks iso leka....
mutta asiasta seuraavaan, ne eturenkaan kiinniityksethän ovat muutenkin ihan "paskat" ja kun on vielä kiintee etupää.
Onkos kukaan muuttanut tota jousitetuksi? Itselläni olisi jokunen kpl ylimääräsiä tolppia kotona jotenka alkoi sellainenkin muutosprojekti tulemaan mieleen.
Jos joku on jo muuttanut niin mielellään kuvia / kommentteja..
mutta asiasta seuraavaan, ne eturenkaan kiinniityksethän ovat muutenkin ihan "paskat" ja kun on vielä kiintee etupää.
Onkos kukaan muuttanut tota jousitetuksi? Itselläni olisi jokunen kpl ylimääräsiä tolppia kotona jotenka alkoi sellainenkin muutosprojekti tulemaan mieleen.
Jos joku on jo muuttanut niin mielellään kuvia / kommentteja..
----- Yamaha YFZ 450 ------
whizz / comanche 50
just hankin comanche tarratun uuden 50cc menopelin joulun ratoksi pikkuimmeisille. "käyttöohjeessa" lukee whizz eli ilmeisesti sama rauta eri tarroilla tarjolla.
myyjän (myllymäki) ilmon mukaan kampe oli eturenkaiden kiinnitystä ja ohjaustangon ylösnostamista vaille valmis. isse törmäsin hieman puutteellisempaan sisältöön:
- etuprenkaita varten ei ollut lukitussokkia joten ne täytyi soveltaa itse
- akulle tulevista johdoista puuttui n. 5cm molemmista joten takaa kate (lokari) pois ja akkua 180 astetta myötäpäivään jolloin piuhat sai napoihin kiinni (penkkiä iroittaessa muovitappi poikki - patenttikiinnitys eli pikaliimalla tappi takaisin)
Näistä selvisin kuitenkin kunnialla:)
Seuraava ei kuulu mun osaamisalueeseen, eli kaasarista lähtevät letkut (2) roikkuvat... Sivusta lähtevässä on suodatin paikalla joten ounastelisin sen (pituuskin nippanappa riittää) olevan tarkoitettu motin yli bensahanalla jossa on paikka vapaana. Tietysti se pikaklemmari (sellanen jousimetallilenkki) puuttuu jotta liitoksesta saisi tiiviin... Kaasarin alta lähtee vielä yksi letku - mihin liene matkalla?
Osaisko joku hiukka jeesata?
myyjän (myllymäki) ilmon mukaan kampe oli eturenkaiden kiinnitystä ja ohjaustangon ylösnostamista vaille valmis. isse törmäsin hieman puutteellisempaan sisältöön:
- etuprenkaita varten ei ollut lukitussokkia joten ne täytyi soveltaa itse
- akulle tulevista johdoista puuttui n. 5cm molemmista joten takaa kate (lokari) pois ja akkua 180 astetta myötäpäivään jolloin piuhat sai napoihin kiinni (penkkiä iroittaessa muovitappi poikki - patenttikiinnitys eli pikaliimalla tappi takaisin)
Näistä selvisin kuitenkin kunnialla:)
Seuraava ei kuulu mun osaamisalueeseen, eli kaasarista lähtevät letkut (2) roikkuvat... Sivusta lähtevässä on suodatin paikalla joten ounastelisin sen (pituuskin nippanappa riittää) olevan tarkoitettu motin yli bensahanalla jossa on paikka vapaana. Tietysti se pikaklemmari (sellanen jousimetallilenkki) puuttuu jotta liitoksesta saisi tiiviin... Kaasarin alta lähtee vielä yksi letku - mihin liene matkalla?
Osaisko joku hiukka jeesata?