Honda TRX 350 vuosimalli 1989
-
- Noppeli
- Viestit: 3
- Liittynyt: 04 Loka 2007 09:20
- Mönkijä:: Honda TRX 500 FA
- Paikkakunta: Tampere
Honda TRX 350 vuosimalli 1989
Sattui tarttumaan kyseinen kulkupeli kokoelmaan. Käyttöohjeet ovat tietysti hukassa, joten kysyisin hieman apua kokeneemmilta.
Laitteella on ajettu 234 h, joten ikäisekseen on melkoisen vähän käyttötunteja. Laite ollut lämpimässä tallissa käyttämättä viimeiset 8 vuotta ja nyt sain polttoainepuolen puhdistuksen jälkeen koneen käymään.
Ennen kuin otan "uudelleen käyttöön" jatkan huoltotoimia. Siispä pyydän neuvoja:
Minkälainen öljy koneeseen?
Etupäähän / perään?
Rengaspaineet?
Venttiilinvälykset imu/pako?
Mitä muuta pitäisi huoltaa ennen ensimmäistä koitosta?
Laite on ollut pelkästään aurauskäytössä (hydrauliikalla oleva etulevy) ja nyt tarkoituksena viedä hieman metsän puolelle. Mitä mieltä olette mönkimiskyvystä metsässä (etuakseli jäykkä +taka-akseli jäykkä) kaatuuko ensimmäisen kiven kohdalla?
Olen kuullut Hondan kolmivetoisuudesta, mutta miten on näin vanhan Hondan etupään tasauspyörästö rakennettu? Vetääkö molemmilla etupyörillä?
Avusta kiitollinen!
Laitteella on ajettu 234 h, joten ikäisekseen on melkoisen vähän käyttötunteja. Laite ollut lämpimässä tallissa käyttämättä viimeiset 8 vuotta ja nyt sain polttoainepuolen puhdistuksen jälkeen koneen käymään.
Ennen kuin otan "uudelleen käyttöön" jatkan huoltotoimia. Siispä pyydän neuvoja:
Minkälainen öljy koneeseen?
Etupäähän / perään?
Rengaspaineet?
Venttiilinvälykset imu/pako?
Mitä muuta pitäisi huoltaa ennen ensimmäistä koitosta?
Laite on ollut pelkästään aurauskäytössä (hydrauliikalla oleva etulevy) ja nyt tarkoituksena viedä hieman metsän puolelle. Mitä mieltä olette mönkimiskyvystä metsässä (etuakseli jäykkä +taka-akseli jäykkä) kaatuuko ensimmäisen kiven kohdalla?
Olen kuullut Hondan kolmivetoisuudesta, mutta miten on näin vanhan Hondan etupään tasauspyörästö rakennettu? Vetääkö molemmilla etupyörillä?
Avusta kiitollinen!
Tuolta löytyy manuaalit
http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjekirja ... =class&a=2
http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjekirja ... =class&a=2
lujia ovat.....
halvalla ostit,onneksi olkoon! nopeet elää ja hitaat kituu:)
hyvän pelin ostit!
hyvän pelin ostit!
honda foreman 500 & 680i rincon
-
- Noppeli
- Viestit: 3
- Liittynyt: 04 Loka 2007 09:20
- Mönkijä:: Honda TRX 500 FA
- Paikkakunta: Tampere
Honda TRX 350 vuosimalli 1989
Kiitokset tiedoista,
löysin linkin avulla ohjekirjan ja nyt olen tehnyt sen mukaiset huoltotoimet.
Kunhan saan vielä kärryn valmiiksi, niin pääsen testaamaan tositoimissa laitteen etenemistä.
Mielenkiintoinen lisä tässä vanhassa trx:ssä on hydrauliikka, jonka avulla etulevy nousee /laskee. Renkaanvaihtokaan (eteen) ei tuota vaikeuksia, kun saan eturenkaat ilmaan auran hydraulisylinterin avulla.
-En ole vastaavaa ennen nähnyt mönkkäreissä!
löysin linkin avulla ohjekirjan ja nyt olen tehnyt sen mukaiset huoltotoimet.
Kunhan saan vielä kärryn valmiiksi, niin pääsen testaamaan tositoimissa laitteen etenemistä.
Mielenkiintoinen lisä tässä vanhassa trx:ssä on hydrauliikka, jonka avulla etulevy nousee /laskee. Renkaanvaihtokaan (eteen) ei tuota vaikeuksia, kun saan eturenkaat ilmaan auran hydraulisylinterin avulla.
-En ole vastaavaa ennen nähnyt mönkkäreissä!
Edellinen mönkijä oli vm -87, hyvi toimi. Honta se o laatua!
Honda TRX 420 FE - Muilla mennään mihin pääsee, Hondalla minne halutaan...
http://kuvablogi.com/blog/19553/
http://kuvablogi.com/blog/19553/
Re: Honda TRX 350 vuosimalli 1989
Meitsin kuvablogin sivuilla 250 kömpiä vastaavalla tzydeemillä, mutta ilman hydraoliikkaa.Hondako kirjoitti:Kiitokset tiedoista,
Renkaanvaihtokaan (eteen) ei tuota vaikeuksia, kun saan eturenkaat ilmaan auran hydraulisylinterin avulla.
-En ole vastaavaa ennen nähnyt mönkkäreissä!

- Stobe
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 17:00
- Mönkijä:: Dinli 904 560cc
- Paikkakunta: Uusimaa/Sawo
No eihän se nyt ihan ensimmäisen kiven kohdalla kaadu mutta tietysti pompottaahan se vähän suuntaan jos toiseen kun on jäykät akselit.
Mutta hyvä kömpiä hiljaa kun on hidas 1.vaihde siinä.
Ainut huonohko puoli on että jos koneella ajaa hiljaa kesällä niin tuppaa kuumenemaan aika rajusti.
Mutta hyvä kömpiä hiljaa kun on hidas 1.vaihde siinä.
Ainut huonohko puoli on että jos koneella ajaa hiljaa kesällä niin tuppaa kuumenemaan aika rajusti.
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"
-
- 6WD
- Viestit: 636
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
- Paikkakunta: koillismaa
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
tuossa on kyseisen laitteen käyttöohjekisrja
http://www.brandt.fi/HONDA/MP/ohjekirja ... 6-1989.pdf
Kytkentäkaavio ja muutamat kuvat kyllä paljastavat laitteen yksisylinteriseksi.
http://www.brandt.fi/HONDA/MP/ohjekirja ... 6-1989.pdf
Kytkentäkaavio ja muutamat kuvat kyllä paljastavat laitteen yksisylinteriseksi.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress