PGO BugRacer 500i

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Avatar
usa
6WD
Viestit: 470
Liittynyt: 20 Helmi 2007 11:13
Mönkijä:: ac 650 v2
Paikkakunta: fin

Viesti Kirjoittaja usa »

emppusa kirjoitti: Mutta ainakin minulla meni mönkkärit myyntiin, kun minä en keksi enään mitään käyttöä niille.
ei ookku mielikuvitus rajana :D ja pakko sanoa (enne ku omilla silmillä nään toisin tapahtuvan) että kyllä tommone takaveto "auto" jää ku paskaan verrattuna 4x4 mönkijään kun mennää MAASTOON
Bensalla pestään pensselit ja diiselillä tehdään voimaa.
mönkkäri55
3WD
Viestit: 87
Liittynyt: 23 Touko 2007 16:01

Viesti Kirjoittaja mönkkäri55 »

niinpä.. 8)
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kaikkipa ei ajakkaan rankemmassa maastossa vaan nauttivat muista asioista kuin laitteen upottamisesta pskalilluun :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
usa
6WD
Viestit: 470
Liittynyt: 20 Helmi 2007 11:13
Mönkijä:: ac 650 v2
Paikkakunta: fin

Viesti Kirjoittaja usa »

joo sori oli vähä provosoiva, niinhän se on että toiset tykkää eri asioista... onneks :D
Bensalla pestään pensselit ja diiselillä tehdään voimaa.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

usa kirjoitti:joo sori oli vähä provosoiva, niinhän se on että toiset tykkää eri asioista... onneks :D
Juu, eihän siitäkään mitään tulisi jos kaikki olisi saman mirkun kimpussa baaritiskillä ja loput olisi seinäruusuna :wink:

Onneksi me kaikki ollaan erilaisia ja jokaiselle löytyy jotakin :D
Kylätason mönkijäkuski
Jorkki
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 23 Tammi 2006 17:34
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Jorkki »

Katselin messuilla tuota aparaattia ja oli kyllä saakelin hieno. Mitenköhän ton hankkimisen onnistuis itelle selittämään? Taitaa olla hankintalistoilla väistämättä kun kevätaurinko alkaa lämmittää. Rahat pitää vaan haalia jostakin kasaan ja alkaa hinnan tinkailu hyvissä ajoin.
tähä ei käy mikään
4WD
Viestit: 208
Liittynyt: 14 Maalis 2007 21:58
Paikkakunta: helsinki mönkijä: mönkijätön

Viesti Kirjoittaja tähä ei käy mikään »

niin ja olihan se kiusallisesti asetettukin juuri siihen teidän nenän eteenne :lol:
Jorkki
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 23 Tammi 2006 17:34
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Jorkki »

Niimpä. Mut voi hyvin olla et oli ihan toimiva peliliike. Kyl sellanen polte jäi päälle.
Boss
4WD
Viestit: 207
Liittynyt: 17 Maalis 2007 14:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boss »

Niin, ei muuta kuin kättä taskuun ja kaupoille :D
Musta ja oranssi löytyy heti varastosta, seuraava kontti tulee keväämmällä.

T:Antti

0400-851742
*** http://www.pgo.fi ***
Polaris Scarmbler GNCC
Chrispe
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Huhti 2008 20:58

Viesti Kirjoittaja Chrispe »

Eiks nämä http://stores.ebay.de/xmotion-MensWorld ole vastaavia laitteita. Mitähän tuohon tulee kuluja ennen kun on tieliikennerekisterissä. Kaverille joka ei lappuja buggyyn tarvi niin tuo on ainakin edullinen vaihtoehto nylkyreihin verrattuna.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tieliikenteeseen rekisteröimisestä löytyy taatusti tarinaa moneksi illaksi kun käyttää Haku-toimintoa. Jos Haku-toimintoa ei osaa käyttää niin kannattaa selata Tieliikenne-osio läpi, siellä on melko paljon tietoa ajoneuvoveroista, COC-todistuksesta ja muista mukavista asioista mitä tarvitset rekisteröimiseen.
Kylätason mönkijäkuski
jyrka
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 14 Marras 2006 22:29

Re: PGO BugRacer 500i

Viesti Kirjoittaja jyrka »

PGO:n kamppeista ei kovin runsaasti keskustelua tunnu löytyvän, joten yritetäänpä viritellä jotain näin käytetyn BugRacerin omistajana.

Eli tallista löytyy hopea/musta BugRacer 500i. Laite on laadullisesti hyvin tehdyn oloinen ja tuntuinen laite. Hallintalaitteet paikoillaan ja ajoasennonkin löytää tälläinen normimittainen kaveri helposti. Vaihdelaatikko on hivenen väkinäinen, mutta kun sen temput oppii niin sen kanssa tulee hyvin toimeen. Alusta on pintakova ja vaikka ajaa 0.4 paineilla, niin terävät kuopat tuntuvat ikävän kovina. Vastapainona alusta kantaa hyvin rajutkin epätasaisuudet kaksi päällä ajettaessa.

Laite on variaattorivetoinen ja perustuu Piaggio X9:n tekniikkaan. Liikkeellelähtö on varsinkin varovaisesti tehtynä hieman nykivää, maahantuojan ohjeita noudattaen kaasun reilumpi käyttö liikkeelle lähdettäessä vähentää tärinää/nykimistä, samoin optiona myytävä variaattorin päivityssarja (tehdas ei kuulemma korjaa vareja takuuseen) ??? Täytynee käyttää paikat auki ja tutkia mm. hihnan kunto sekä tehdä peruspuhdistus varille. Tehoa laitteesta löytyy TL kunnossa se legendaariset 15 kw ja eihän sillä ennätyksiä rikoja laitteen painaessa noin 500 kg. Ei TL -käytössä ajokista irtoaa n 40 heppaa ja niillä tehoilla vehje liikkuu kohtuullisesti kelaten GPS nopeutta vajaa 100 km/h (testattu suljetulla osastolla.. siis alueella).

Autossa istutaan melko matalalla ja maastossa ajettaessa on sellainen Grönholmin kartturimainen olo ja pelottaa, että "something will come straight up to Timo's as...". Maavaraa on kuitenkin riittävästi ja pohjaosumia en ole vielä onnistunut löytämään. Penkeissä on hyvässä puristuksessa nelipistevöiden ansiosta ja kyydissä pysyy pahoissakin paikoissa, ohjaamossa on tilaa mukavasti ja kypärän onnistuu vain satunnaisesti kolauttamaan ohjaamon turvakaariin.

Kuten mainittu jo aikaisemmin alusta kantaa pahankin röykytyksen pohjaamatta ja yllätyksiä ajo-ominaisuuksien puolelta ei tule. Laitteella uskaltaa laskea todella kovaa kapeillakin teillä, pitävällä alustalla renkaiden paineet on syytä pitää kunnossa jotta kumit eivät nyrjähdä vanteelta, kun laite kahden matkustajan kanssa painaa helposti sen 700 kg. Kaupunki liikenteessä pysyy muun liikenteen mukana ongelmitta.
:: Honda TRX 450 ER ::
salesone
6WD
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Touko 2008 00:34
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: PGO BugRacer 500i

Viesti Kirjoittaja salesone »

En omista kyseistä laitetta mutta sattuneesta syystä on tullut viime aikoina tämmösellä kaasuteltua.

Tuosta liikkeellelähdön nykimisestä olen itsekin ollut kahden vaiheilla, jos kysymyksessä olisi normimönkijä niin sanoisin että variaattorin hihna on ajettu pilalle mutta tuossa taitaa olla enemmänkin kysymys ominaisuudesta koska tuokin tekee juuri sitä että hitaasti liikkeellelähtiessä nykii mutta reilummin kaasuttaessa ongelma loistaa poissaolollaan.

Alustasta hyvin pitkälle samat havainnot, pintakovuus häiritsee joskus yksin ajaessa vaikka esijännitys on melkolailla löysimmillään. Etupäässä haritusta ehkä vähän liikaa koska tahtoo kaarteissa hieman vedellä ja hypähdellä epämääräisesti, käytös voisi rauhoittua jos hieman hienosäätäisi pyöränkulmia.

180cm pitkä kuski alkaa olla maksimi, kaveri on 194cm pitkä ja ei ole enää häävit tilat kuskinpukilla jos noissa mitoissa ruho on.

Bensamittari on suht pessimistinen, viimesen tolpan alkaessa vilkkua soppaa on vielä melkein 9 litraa ja tankkihan oli 19 litranen.

Käyntiääni on mielestäni turhan pliisu, ulkokuori antaisi odottaa hieman enemmän kun vaatimatonta tupsutusta. Ääntä koneesta tulee kyllä silti riittämiin kun reippaammin ajelee, on sen verran lähellä kuuloelimiä vaikkakin selän takana onkin.

Lämpiminä kesäpäivinä mukava vehje, leppoista huristella kylillä vaikka lyhyemmissäkin kamppeissa.

Positiivista laitteessa on huomioarvo, vekotin kyllä kääntää päät missä liikkuukin. 8)
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"

Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am

http://WWW.PUUILO.FI
jyrka
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 14 Marras 2006 22:29

Re: PGO BugRacer 500i

Viesti Kirjoittaja jyrka »

Haritusta ? Manuaalin mukaan aurauskulmat tulisi säätää 6-10 milliä auraavaksi. Itsellä aurausta n 8 mm ja ohjaus tuntuu 0.4 rengaspaineilla aika haastavalta varsinkin urasella tiellä. 0.6 paineilla rengas ilmeisesti jo profiililtaan hieman pyöristyy ja ajettavuus paranee huomattavasti, tosin kyytikin kovenee entisestään.

Kunhan löytyy sopiva väli, niin ajattelin kokeilla ihan neutraalia säätöä aurauskulmille, eli toisin sanoen säätää eturenkaat samaan linjaan takarenkaiden kanssa. Kääntösäde ajokilla on mielestäni melko iso ja käsittääkseni haritukselle säädetyt kulmat eivät paranna tilanne, mutta testaamalla parhaat asetukset varmaan täytyy hakea.

Huomioarvoa laitteella kyllä on, liikenteessäkin osa kulkijoista "pakottaa" ohi, jotta näkevät kulkineen myös takaa ja huoltoasemakäynneillä saa tarinaa heittää väsyksiin asti.

-j-
:: Honda TRX 450 ER ::
salesone
6WD
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Touko 2008 00:34
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: PGO BugRacer 500i

Viesti Kirjoittaja salesone »

2000km ajettu ja ei liene koskaan säädetty, haritusta lienee tuo 8-10mm. Ajokäytös ei ilmeisesti ole aurauksella juuri sen häävimpi, samantuntoiset oireet on kun tuossakin. Alkuperäiset katurenkaat tosin ovat teräväselkäiset ja sekin osaltaan pahentaa hyökkäilyä, pyöreämpiselkäisillä renkailla ajettavuus voisi parantua kummasti.

Kömpelöhän laite on kun mikä, oli jopa lievä yllätys miten iso kääntösäde siinä on. Toisaalta harittavat etuset nimenomaan pahentavat tilannetta.
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"

Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am

http://WWW.PUUILO.FI
Vastaa Viestiin