Variaattori -viritys (N.Y.T. onnistui)
Variaattori -viritys (N.Y.T. onnistui)
Osa 221, kertokaas nyt taas tyhmälle, että mikä muuttuu, jos laitan KXR:ään Malossin multivarin.
Olen ymmärtänyt, että jotain tapahtuu, mutta mitä.
Entä mistä kaikkialta niitä multivareja sitten kannattaisi kysellä ja liittyykö sellasen hankintaan jotain erityishuomioitavaa ?
Khiitos !
Olen ymmärtänyt, että jotain tapahtuu, mutta mitä.
Entä mistä kaikkialta niitä multivareja sitten kannattaisi kysellä ja liittyykö sellasen hankintaan jotain erityishuomioitavaa ?
Khiitos !
Viimeksi muokannut DudeB, 17 Joulu 2007 12:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Moposportista MULTIVAR 2000 tai sitten pelkästään etulautaset,liukupalat, 20g rullat ja hihna. Jousi ei ole välttämätön eikä liukuholkki. Hintaa alle 200e koko paketilla.
Tuo paketti ja 15 piikkinen eturatas niin gps nopeutta 92km/h ja mittariin 94km/h, rajoitin ottaa kiinni. Pelkkä variaattorin vaihto tuo n.5-6km/h.
Näin ainakin katurenkailla.
Tuo paketti ja 15 piikkinen eturatas niin gps nopeutta 92km/h ja mittariin 94km/h, rajoitin ottaa kiinni. Pelkkä variaattorin vaihto tuo n.5-6km/h.
Näin ainakin katurenkailla.
Back in business
Mulla ollu uudesta asti tuo Malossin multi vari.
Se sisältää kevyemmät rullat, lautaset, jäykemmän vastinjousen, liukuholkin, ja liukupalat.
Muita vari valmistajia on ainakin Doppler ja Polini.
Mutta tuskin tämän teholuokan vehkeillä kovin suuria eroja huomaa eri multivarien kesken..
Se sisältää kevyemmät rullat, lautaset, jäykemmän vastinjousen, liukuholkin, ja liukupalat.
Muita vari valmistajia on ainakin Doppler ja Polini.
Mutta tuskin tämän teholuokan vehkeillä kovin suuria eroja huomaa eri multivarien kesken..
Rahalla saa, ja kömpijällä pääsee..
Sain multivarin + uuden hihnan. Vuokrasin korjaamohallin ja otin mukaani kaikki olemassa olevat töykalut. Avasin variaattorin kopan ja totesin totesin, että on parempi panna koppa takaisin kiinni ja lähteä himaan olemaan.
Eli mulla ei ollut työkalu(j)a, millä olisin pitänyt variaattorin rullia paikallaan samalla,kun kiintoavaimella olisin vääntänyt mutteria auki.
Noh, taas pitää soittaa johonkin korjaamolle ja kysyä kuka tuon tekisi nopeimmin / halvimmalla.
Hyviä vinkkejä Järvenpään korjaamoista otetaan vastaan. Ensitöikseni ajattelin soittaa Mascolle ja PHT-Speedille.
ps. Jos joku haluaa itselleen taskukaljarahaa,niin tässä olis pikkunen jobi, uskon että täältä osaajia löytyy !
Eli mulla ei ollut työkalu(j)a, millä olisin pitänyt variaattorin rullia paikallaan samalla,kun kiintoavaimella olisin vääntänyt mutteria auki.
Noh, taas pitää soittaa johonkin korjaamolle ja kysyä kuka tuon tekisi nopeimmin / halvimmalla.
Hyviä vinkkejä Järvenpään korjaamoista otetaan vastaan. Ensitöikseni ajattelin soittaa Mascolle ja PHT-Speedille.
ps. Jos joku haluaa itselleen taskukaljarahaa,niin tässä olis pikkunen jobi, uskon että täältä osaajia löytyy !
Ei tarvitse välttämättä pulttipyssyä ja avaimen millä pitää kiinni variaattorista voi tehdä itse. Tuossa kuva :
http://kuvablogi.com/nayta/652196/
Eli käytännössä vaikka 2kpl lattaraudanpalasta, joihin porataan molempiin päin 6mm reikä.Toisesta päästä pulttaat ne M6 pultilla ja mutterilla yhteen, siten että ne kuitenkin vielä liikkuvat.
Toisiin päihin M6 pultit, niin pitkät että ne ylttävät juuri variaattorin lautaspyöränreikien pohjalle. Liian pitkiä pultteja ei kannata laittaa.
Jos sitä ei ole koskaan avattu niin melko varmasti tarvitset jatkovarren räikkään että saa auki.Tai sitten ison hauiksen
Mulla ei auennut edes korjaamon pulttipyssyllä. Tuo työkalu pitää laittaa siten että se jumittuu runkoa vasten ja pysyy paikoillaan samalla kun avaa toisella työkalulla mutteria.Takaisin laittaessa kierrelukitetta väliin ja momenttiavaimella 140Nm momenttiin niin pysyy kiinni vaikka remmi katkeaisi.Tuosta on omakohtaista kokemusta
http://kuvablogi.com/nayta/652196/
Eli käytännössä vaikka 2kpl lattaraudanpalasta, joihin porataan molempiin päin 6mm reikä.Toisesta päästä pulttaat ne M6 pultilla ja mutterilla yhteen, siten että ne kuitenkin vielä liikkuvat.
Toisiin päihin M6 pultit, niin pitkät että ne ylttävät juuri variaattorin lautaspyöränreikien pohjalle. Liian pitkiä pultteja ei kannata laittaa.
Jos sitä ei ole koskaan avattu niin melko varmasti tarvitset jatkovarren räikkään että saa auki.Tai sitten ison hauiksen

Mulla ei auennut edes korjaamon pulttipyssyllä. Tuo työkalu pitää laittaa siten että se jumittuu runkoa vasten ja pysyy paikoillaan samalla kun avaa toisella työkalulla mutteria.Takaisin laittaessa kierrelukitetta väliin ja momenttiavaimella 140Nm momenttiin niin pysyy kiinni vaikka remmi katkeaisi.Tuosta on omakohtaista kokemusta

Back in business
Hehe, luulis pysyvän!!Cooleri kirjoitti:Takaisin laittaessa kierrelukitetta väliin ja momenttiavaimella 140Nm momenttiin niin pysyy kiinni vaikka remmi katkeaisi.Tuosta on omakohtaista kokemusta

Paljon oli remmillä ajettu kun pamahti?
Pitänee kohtapuolin omaan kymcoon vaihdella.!
Rahalla saa, ja kömpijällä pääsee..
Mulla pamahti poikki n.5000km kohdilla, mutta ei kulumisen vuoksi vaan siksi että metallinen stefa irtosi takavariaattorin lautasesta ja viilsi hihnan poikki.Kyllä kai noi normaalisti_pitäisi_ enemmän kestää kuin 5000km. Pakko kestääkin kun vanhemmissa malleissa on huoltoväli 6000km.Eli jos katkeaa niin kannattanee tarkistaa että stefa on paikoillaan takavariaattorissa ennenkuin lyö uudelleen läjään.
Back in business
Mites kävi, olitko tyytyväinen?
Tuolta löyty myös halvempi versio variaattorista eli Polini :n
http://mopshop.de/shop/index.php?cat0=6 ... b8ffad5e47
Valitsee Kymcon ja oikean mallin ja sitä rataa. Polinin versio 110e ja Malossin 143e. Variaattorin remmit alle 50e yms.

Tuolta löyty myös halvempi versio variaattorista eli Polini :n
http://mopshop.de/shop/index.php?cat0=6 ... b8ffad5e47
Valitsee Kymcon ja oikean mallin ja sitä rataa. Polinin versio 110e ja Malossin 143e. Variaattorin remmit alle 50e yms.
Cooleri kirjoitti:Mites kävi, olitko tyytyväinen?![]()
Ter,
no mitään ihan älytöntä muutosta ei ymmärtääkseni ole tapahtunut, mutta saattaa se pikkusen paremmin kiihtyä. Luistoa variaattorissa ei ole ehkä niin paljoa.
Varmasti tulee kaikki muut rajottimet ja höpötykset vastaan, joista työkaveri epäili ensimmäiseksi pakoputken ahtautta..