Hömppää sanon minä. Tässä käy taas niin että osa porukasta luulee todellakin että nuo valmistetaan suomessa ja ryntää kaupoille... Niin kävi solifer ja helkama -skootterienkin kanssa.
No mut hei tankissahan lukee Helkama eihän noi voi olla Helkamia noissahan on pakkivaihde,eikös aikoinaan mainostettu:"Helkama vain pakki puuttuu" Luetaako se pakkivaihde noissa tuotekehitykseks vai...
Jappa
LINHAI TOIMIII VARMASTI...
... ainakin seuraavaan korjaukseen asti
Kiinassahan tuo Helkama kasataan Jianshen tehtaalla. On muokattu Jianshen omasta mallista vaihtamalla joitain osia kuten sähköliittimet, renkaat, vinssi yms. Ihan laadukas peli se on huomioiden valmistusmaa. Ei Yamaha mutta ei ihan Bashanikaan eli jotaki siltä väliltä. Ehkä tärkeintä tässä on laadunvalvonta jotta jää ns."lapsukset" pois. Siellä on jatkuvasti yks kaveri tarkistamassa jokasen mönkkärin. Samainen heppu valvoo laatua skootteripuolellakin.
Missäpäin suomea kyseinen yritys majailee, koska yhteys tiedoissa ei sitä vissiin lukenut. Ainakin Helkama mopo skootterit kasataan täällä Oulussa, joten ajattelin että ehkäpä nuot mönkkäritkin sitten myös ovat "Oululaisia"
30% lisätehoa 4 tahti skoottereihin uudella kaasarilla, toimiskohan tuo esim linhaissa jossa Yahahan 250cc skootterista kehitetty moottori. Tuskimpa vaan tarkoitettaneen moposkoottereita 50cc.
meura kirjoitti:Missäpäin suomea kyseinen yritys majailee, koska yhteys tiedoissa ei sitä vissiin lukenut. Ainakin Helkama mopo skootterit kasataan täällä Oulussa, joten ajattelin että ehkäpä nuot mönkkäritkin sitten myös ovat "Oululaisia"
petej kirjoitti:30% lisätehoa 4 tahti skoottereihin uudella kaasarilla, toimiskohan tuo esim linhaissa jossa Yahahan 250cc skootterista kehitetty moottori. Tuskimpa vaan tarkoitettaneen moposkoottereita 50cc.
Se nimenomaan tarkoittaa moposkootteria, koska jossain helkama -skootterien (luullakseni niissä ekoissa) mallisarjassa meni kaasarin valinta päin mäntyä, tuloksena tehoton lusmu. Tarkoituksenahan oli rajottaa nopeutta sillä huonolla kaasarilla. Siksi falmekilta saa "normaaleja" kaasareita mitkä eivät rajoita.
Jorkki kirjoitti: Ehkä tärkeintä tässä on laadunvalvonta jotta jää ns."lapsukset" pois. Siellä on jatkuvasti yks kaveri tarkistamassa jokasen mönkkärin. Samainen heppu valvoo laatua skootteripuolellakin.
Kasauksen laatu on varmaan helppo tarkistaa.
Mua henkilökohtaisesti kuitenkin kiinnostaa milloin kiinalaiset löytävät sellaisen tekniikan kumin ja metallin valmistuksessa että ne kestävät myös Suomessa enemmän kuin vuoden.
Kyllä sekin tietotaito on varmasti ostettavissa ihan rahalla Kiinassakin.
Soliferin skootterit kasataan Oulussa ei Helkamat. Erona on että Helkamat on tehty tilaustyönä eli samanlaisia ei tule vastaan muilla merkeillä kuten monet suomessa myytävät mallinimet ja laatua oikeasti valvotaan ettei nimi kärsi. Esim skodusta on tehty selvitys joka käsittää vajaat 200 sivua tarkkaa kriteeriä minkälaista letkua käytetään, minkä vahvuista lukkoliimaa on missäkin yms. Sama käytäntö on mönkkärissäkin muttei niin kustomoitu kuin skodu.
Solikan Oulun kasaus käsittää eturenkaan asennuksen yms normaalit toimenpiteet kun Kiinalainen skodu tulee maahan. Helkamat taas tulee 100% kasattuina ainoastaan peilit irti ja ne vielä jokainen testataan Salossa ennen toimitusta Helkaman jälleenmyyjille. Kyllähän niistä Kiinan valmistus silti paistaa läpi kun tarkkaan katselee muttei läheskään niin räikeesti kuin muissa. Ja takuu 2 vuotta joka kattaa myös rahdit huoltoon ja takaisin. Ei sitä ihan Pa***lle voi luvata.