Aurauksessa polaris on mun mielestä hyvä...Niinku sanoitte, että voi vähän kiivetä lumikasaa ylös jos sinne sen lumen haluu...mut emmä tiiä, kyl sä jäät sen lukon kanssa sutimaan myös jos pito pettää siinä tapauksessa..joo elikkä jos töitä aiot tehdä niin valitse polle, kyl se hupiajoon ihan kiva peli myös. Honda 420 on sit varmaan hyvä peli mettässä, en ole ite kokeillu mut varmaan on keveytensä vuoksi. Kyllä se varmaan töitkin saa tehtyä. En sit tiiä siitä 500 hondasta. Kuski pättää..
Osta se mikä kivalta tuntuu. Käytettyjä käytännössä ajamattomia mönkijöitä on tarjolla myös mukavasti. Muutama sata kilometriä ajettu laite on käytännössä aivan uutta vastaava. Mönkijöillä ajetaan niin vähän, etteivät kyllä käytön paljoudesta hajoa.
Hondan lukottomuudesta on ihan turha puhua, se vetää neljällä pyörällä niinkuin muutkin. Etuperä toimii eleettömästi ja ilmeettömästi jakaen voiman kaikille pyörille, kunhan kuski osaa pitää tasaisen vedon päällä.
Työkäytössä on vedon kannalta oleellisinta hidas vaihde ja pehmeä liikkeelle lähtö. Kuorman kanssa kun alkaa suditteleen niin on äkkiä jumissa. Painavampi kone tietysti vetää enemmän, josta on joissain tehtävissä hyötyä.
Jos käyttö on työkäyttöä, miettisin kyllä Pollen traktoria, sillähän voi ajella luvan kanssa tielläkin !
Ei tule mieleen, jolloin hyötykäytössä on Hondan lukottomuus ollut haitta. En ole muuta omistanut kun Hondan ja tullut siihen tulokseen, että se vastaa täysin odotuksiani, ketterä ja kevyt sekä erittäin mukava käsitellä vaihteistonsakin ansiosta. Laadukas tuote. Suosittelen vielä harkitsemaan 500FA:n hankintaa ja vähän budjetin kasvattamista. Kun painopiste on kuitenkin sinullakin hyötykäytössä, on Rubiconin hydrostaattivaihteisto melkoisen mukaja juurikin siinä käytössä.
Itse valitsin samoihin hommiin Hondan TRX500FA:n ja pois en vaihtais.. katunut en ole hetkeäkään ja isoja kuormia puita on haettu sellasesta maastosta että heikkoja hirvittää.. ja moneenko merkkiin kuuluu vakiona 4 vuoden takuu?
Itse en voi kun lämpimästi suositella Hondaa, nyt tulee semmone fakta että muut merkit kalpenee. Edellinen mönkijä oli vuosimallia 1987. Vuonna 2007 vehkeellä tehtiin vielä lumityöt ja haettiin puita mettästä eikä ole tuossa 20 vuoden aikana ollut kuin yksi pieni remontti .
Nyt on tilalla Honda trx420FE -07 ja hyvin pelaa. Tuosta 500 voin sanoa sen verran että siinä on samat tehot kuin 420 sillä 420 on vesijäähdytteinen. Ainoa mikä on niin taitaa painaa himpun verran enemmän ja on hiukan isompi. Me laitoimma pienenmmän juuri tämän takia. Myyjäkin sanoi että ei kannata ostaa 500 jos luulee saavansa enemmän tehoja...
Vielä kolmivedosta sen verran että kun on tullut tilanne jolloin huomaat että tarvitaan yksi rengas lisää ja ollaan kiinni, niin on siitä aina etujarrulla päästy.
En voi minäkään muutakuin hondaa kehua. itellä oli 350 Honda sittemmin vaihtu 400 yamahaan kaipuu jäi hondaan käyttövarmuutta kohtaan. jos joskus vielä mönkiän vaihdan niin se on Honda.
juustus kirjoitti:.. ja moneenko merkkiin kuuluu vakiona 4 vuoden takuu?
Ihan pakko on lisätä tuohon: entäs monessako on vakiona 5 vuoden takuu ? Taitaa honda vetää pidemmän korren tällä foorumilla noista vaihtoehdoista, siis valittaessa pollen ja hondan väliltä.
En ole noista laitteista tainnut omaa mielipidettäni sanoakkaan vielä, joten tässä tulee.
Honda. Ihan sama kumpi.
Kuitenkin, itse pähkäilin aiemmin että minkä ottaisin, ja päädyin Yamahaan. Kiinnostais kyllä 680 Rincon vaihteistonsa ansiosta...
Ties vaikka tulevaisuudessa vaihtus semmonen...
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
"paino on voimaa. ylipaino ylivoimaa" tuo lause on yliarvostettu sanon minä, jos haluaa honukkaa lihottaa niin esim, 4x25kg hiekkasäkit tarakoille. 420 ois oma valinta. viikonloppuna asensin t-max 3000 keulille ja kävin testaileen, niin onhan tuo loistava ajaa ja kevyt käännellä kääntösädekkin on todella pieni.
sillon vajaa 3vuotta sitte kun oman pollen ostin niin tuntuhan se mahtavalta ku on kuutioita ja voimaa, mut nyt oon tullu siihen tulokseen että puolta halvempi ja puolet kuutioista ois riittäneet vallan mainiosti, koska itellä käyttö niin vähäistä.