
Honda 350 fe -05 pakoputki punoittaa
-
- 6WD
- Viestit: 279
- Liittynyt: 26 Marras 2006 21:09
- Mönkijä:: Sportsman 700Twin -04
- Paikkakunta: Porvoo
Mä en oo humannu ett mun polle putki olis hehkunu punasenapekkisrace kirjoitti:Putko kirjoitti:No ei todellakaan ole normaalia. Taitaa käydä vähän liian laihalla.
No sit taitaa kaikki polarikset käydä laihalla, jos tuo ei ole normaalia. Se onkin pollen ominaisuus. Hondan putkesta en tiiä millasta peltiä se on ja miten helposti se punoittaa.

Olen ehkä hidas, mutta silti edelläsi
http://kuvablogi.com/blog/12552/1/
http://kuvablogi.com/blog/12552/1/
-
- 4WD
- Viestit: 216
- Liittynyt: 05 Tammi 2007 14:21
Hehkuu se Catinkin alkukäyrä punaisena 15 minuutin hitaan ajon jälkeen mutta huomaa vain pimeessä. Tarkistin seosruuvin että kuinka paljon on auki kun service manuaalissa kerrotaan että pitäis olla 1 3/4 kierrosta auki. No se oli 2 3/8 kierrosta auki eli oli säädetty hieman suuremmalle. Tosin putki on niin ohutta tavaraa että ei paljon vaadi että alkaa punoittamaan. Voisihan siihen alkaa suuttimia vaihteleen jos saisi hehkun pois mutta kun kone käy kuin kello noilla suuttimilla niin en oikein tiedä auttaako asiaan.
-
- 6WD
- Viestit: 279
- Liittynyt: 26 Marras 2006 21:09
- Mönkijä:: Sportsman 700Twin -04
- Paikkakunta: Porvoo
Kyllä hondasi pärjää, ei haittaa 

Olen ehkä hidas, mutta silti edelläsi
http://kuvablogi.com/blog/12552/1/
http://kuvablogi.com/blog/12552/1/
Kuka helv.. ajaa 10 kilsaa kaasu pohjassa?.. eipä mikään ihme että putki hehkuu.. No kuitenkin itselläni ei ainakaan ole hondan putki paljoa hehkunut, kun näköjään maalitkin on viellä tallella.HiaceJanski kirjoitti:kyl se o ihan normi juttu nois... kymmenen kilsaa lämä pohjas ni o koko putki punanen alust loppuun... ei ainakaa itel ikinä mitää hajonnu..
-Aikoinaan kovakin-
-
- 2WD
- Viestit: 39
- Liittynyt: 26 Loka 2006 16:33
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 550 EFI T3 -15
- Paikkakunta: tornio
muistelisin joskus autotarvikeliikkeessä myytävän kuumankestävää folioteipin tapaista auton pakosarjaan.Putko kirjoitti:Kuka helv.. ajaa 10 kilsaa kaasu pohjassa?.. eipä mikään ihme että putki hehkuu.. No kuitenkin itselläni ei ainakaan ole hondan putki paljoa hehkunut, kun näköjään maalitkin on viellä tallella.HiaceJanski kirjoitti:kyl se o ihan normi juttu nois... kymmenen kilsaa lämä pohjas ni o koko putki punanen alust loppuun... ei ainakaa itel ikinä mitää hajonnu..
-
- 4WD
- Viestit: 216
- Liittynyt: 05 Tammi 2007 14:21
Itte en kattonu hehkuko putki punasena, mutta luultavasti kun takana on noin 70km ja tankki saatu tyhjäksi. Ajo on vielä umpihangessa eli kaasun käyttö oli hyvin raakaa!
Ja ajon jälkeen alko putki rämiseen, liekö löyhtyny? Kuulostaa aivan kuin olisi jokin palosuoja irti... 


Honda TRX 420 FE - Muilla mennään mihin pääsee, Hondalla minne halutaan...
http://kuvablogi.com/blog/19553/
http://kuvablogi.com/blog/19553/
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 30 Marras 2005 12:45
- Paikkakunta: Somero ATV: Honda TRX 500 FE
Kyllä se pakoputken punoitus on merkki siitä, että kone käy laihalla. Nykyisin lienee täysin "normaalia", että koneet säädetään laihalle.
Käykö kone liian laihalla, on sitten eri juttu.
Se seosruuvi, josta joku mainitsi, ei kyllä vaikuta tähän ongelmaan mitenkään. Jos pakoputki punoittaa kaasu pohjassa ajamisen jälkeen, löytyy ratkaisu ennemminkin pääsuuttimen koosta ja neulan korkeudesta.
Seosruuvi vaikuttaa lähinnä tyhjäkäynnillä, neula keskikierroksilla ja pääsuutin yläkierroksilla.
Ohessa hyvä linkki asiaan liittyen, jos jotakuta kiinnostaa.
http://www.factorypro.com/tech_tuning_p ... gines.html
Myös paukuttaminen putkessa moottorijarrutuksella kertoo usein liian laihasta seoksesta.
Käykö kone liian laihalla, on sitten eri juttu.
Se seosruuvi, josta joku mainitsi, ei kyllä vaikuta tähän ongelmaan mitenkään. Jos pakoputki punoittaa kaasu pohjassa ajamisen jälkeen, löytyy ratkaisu ennemminkin pääsuuttimen koosta ja neulan korkeudesta.
Seosruuvi vaikuttaa lähinnä tyhjäkäynnillä, neula keskikierroksilla ja pääsuutin yläkierroksilla.
Ohessa hyvä linkki asiaan liittyen, jos jotakuta kiinnostaa.
http://www.factorypro.com/tech_tuning_p ... gines.html
Myös paukuttaminen putkessa moottorijarrutuksella kertoo usein liian laihasta seoksesta.