Järkyttävä vakuutusmaksu??

Keskustelua tieliikennekäytössä olevista mönkijöistä.
mönky
6WD
Mönkijä:: KQ700
Viesti:

Re: If & Polaris 500 X2

Viesti Kirjoittaja mönky »

miCa kirjoitti:Tänään tuli mulle ensimmäinen lasku Ifistä, meinas vaimo perseelleen lentää... elikkäs liikennevakuutus oli 267€ ja siihen kasko 770€ :o noh soittelin sitten Ifiin ja liikennevakuutuksesta lähti heti 100€ pois, oli kuulemma menny johkin vuokrattavaan ajoneuvo luokkaan "vahingossa" ja kaskosta lähti toinen satanen. Mutta täytyy pistää Pohjantähteen kyselyä jos sielä on vielä noin edullista. Niin ja kyseessä siis Polaris Sportsman 500 Efi X2 tieliikennemalli.
Kannattaa ihmeessä soitella eri yhtiöihin!Mulla olis tullu linhain kasko maksaan vuosi sitte jotain vajaa 900€ sanoin et moikka ja siirsin kaikki vakuutukset toiseen yhtiöön...
Kannattaa tulla jo reisille niin jää enemmän aikaa metsästää B)
rixcu
Noppeli

Viesti Kirjoittaja rixcu »

Moro!

En tiedä kuuluisko tätä kysymystä laittaa tänne muttamutta..
Omistan Bomber Cat 300cc (ei tieliikenne), niin tietääkö kukaan paljonko oisi noin tämä liikennevakuutus laitteeseen että pääsisi ajamaan reiteillä "laillisesti"? Vai saako tähän edes moista..
Olen uusi mönkäharrastaja ja ei oikeen ole hajua näistä asioista. :oops:

Kiitos jo etukäteen..
Jonska
6WD
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Laillisesti reiteillä? Jos kelkkareittejä tarkoitat niin hintaa ei ole määritelty. Maastoliikennelaki kun kieltää moisen. Mutta muualla maastossa, maanomistajan luvalla on mahdollista ajaa ja vakuutusmaksu riippuu yhtiöstä. Kilvettömälle se taitaa olla siellä 120:n euron paikkeilla.

Lisätäänpä loppuun vielä pakollinen kehoitus haun käyttämisestä. Eli hakua käyttämällä olisit vastauksen saanut ennenkuin kerkesit kysymyksesi kirjoittamaan. :P
Onks pakko jos ei taho :o ?

http://picasaweb.google.com/JLyyra
rixcu
Noppeli

Viesti Kirjoittaja rixcu »

Jonska kirjoitti:Laillisesti reiteillä? Jos kelkkareittejä tarkoitat niin hintaa ei ole määritelty. Maastoliikennelaki kun kieltää moisen. Mutta muualla maastossa, maanomistajan luvalla on mahdollista ajaa ja vakuutusmaksu riippuu yhtiöstä. Kilvettömälle se taitaa olla siellä 120:n euron paikkeilla.

Lisätäänpä loppuun vielä pakollinen kehoitus haun käyttämisestä. Eli hakua käyttämällä olisit vastauksen saanut ennenkuin kerkesit kysymyksesi kirjoittamaan. :P
Kokkolassa saa ainaki ajaa talvisin kelkkareiteillä, jos on maksanu uraluvan ~20e, jos tietenki on se liikennevakuutus olemassa --> http://www.kepomoke.kpnet.com/ .. mutta kiitos vastauksesta, tuli ainakin selväksi tuo vakuutus juttu.. :D
Cooleri
Tracks

Re: If & Polaris 500 X2

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

mönky kirjoitti:
miCa kirjoitti:Tänään tuli mulle ensimmäinen lasku Ifistä, meinas vaimo perseelleen lentää... elikkäs liikennevakuutus oli 267€ ja siihen kasko 770€ :o noh soittelin sitten Ifiin ja liikennevakuutuksesta lähti heti 100€ pois, oli kuulemma menny johkin vuokrattavaan ajoneuvo luokkaan "vahingossa" ja kaskosta lähti toinen satanen. Mutta täytyy pistää Pohjantähteen kyselyä jos sielä on vielä noin edullista. Niin ja kyseessä siis Polaris Sportsman 500 Efi X2 tieliikennemalli.
Kannattaa ihmeessä soitella eri yhtiöihin!Mulla olis tullu linhain kasko maksaan vuosi sitte jotain vajaa 900€ sanoin et moikka ja siirsin kaikki vakuutukset toiseen yhtiöön...
Heh, kun vaihdoin joulukuussa Kymco MXU250 mallin MXU300 malliin niin vakuutus pomppasi IF:iisä 100e :? Soitin sinne ja sanoivat että oli aikaisemmin myyty vakuutus liian halvalla, oikea hinta on tuon n.250e.
Antoivat kuitenkin vielä vanhalla hinnalla ilman isompaa tinkaamista eli 142e on nyt + hirvi/palo/varkaus 35e. Täyskasko olisi jossain 800e pinnassa :roll:
Back in business
mckc
4WD
Mönkijä:: Polaris xp 550

Viesti Kirjoittaja mckc »

Mun täytyy kans kilpailuttaa toi vakuutus jos sais jostakin halvemman, IF:n vakuutuskirjassa= ajoneuvoluokka: Mönkijä rekisteröity, malli: Linhai ATW-ATW4W/275, liikennevakuutus vuosimaksu 235,93€ ei bonus oikeutta.
VilleM
4WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VilleM »

mckc kirjoitti:Mun täytyy kans kilpailuttaa toi vakuutus jos sais jostakin halvemman, IF:n vakuutuskirjassa= ajoneuvoluokka: Mönkijä rekisteröity, malli: Linhai ATW-ATW4W/275, liikennevakuutus vuosimaksu 235,93€ ei bonus oikeutta.
Itse kanssa otin aluksi IF:in, mutta vaihdoin sitten Lähivakuutukseen koska oli noin sata euroa halvempi. vakuutusmaksu nyt noin 150€/vuosi ja mönkijänä 300cc Comanche
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
magnum425
3WD

Viesti Kirjoittaja magnum425 »

Tuli eilen lasku Lähivakuutuksesta ja liikennevakuutus 139,43,- + osakasko ja oikeusturva 36,48,-. Turhake on Bomba 400 :oops: :oops:
Cooleri
Tracks

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Onhan toki niinkin että vakuutuksissakin on eroja, ainakin kaskovakuutuksissa, sen suhteen mitä ne korvaa ja mitä ei.Hinta ei aina kerro kaikkea vaikka sitä syynätään yleensä eniten.
Erot tulee yleensä siinä vaiheessa esille kun sitä vakuutusta oikeasti tarvitsee johonkin. :shock:
Back in business
KVF
6WD
Mönkijä:: Brute 650

Viesti Kirjoittaja KVF »

Pohjolassa liikenne 194,36e ! Vakuutuskirjassa lukee -laatu- kohdassa moottorikelkka?? :shock:

Brute 650, ei tieliikenne...
edu
Eduraattori

Viesti Kirjoittaja edu »

Ja mulla Pohjolasta vuoden 2008 liikennevakuutus, 180,94 mistähän silinterihatusta ne arpoo noi hinnat?
Samoin on niiden mielestä ajoneuvon laatuna; 650cc moottorikelkka, vaikka toisessa kohdassa samaa paperia lukee; tunnus- nelipyörä.
pesä ne on ihan sekasin noissa vakuutteluyhtiöissä näiden kanssa.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä

http://velkakello.fi/

"Ne bis in idem"
KVF
6WD
Mönkijä:: Brute 650

Viesti Kirjoittaja KVF »

edu kirjoitti:Ja mulla Pohjolasta vuoden 2008 liikennevakuutus, 180,94 mistähän silinterihatusta ne arpoo noi hinnat?
Samoin on niiden mielestä ajoneuvon laatuna; 650cc moottorikelkka, vaikka toisessa kohdassa samaa paperia lukee; tunnus- nelipyörä.
pesä ne on ihan sekasin noissa vakuutteluyhtiöissä näiden kanssa.
Näin on! Etenkin paikkakuntakohtaiset erot hinnoissa voi olla melkoisia! :evil:
jupe79
3WD

Viesti Kirjoittaja jupe79 »

eilen kilpailutin vakiuutuksia niin can-am 400 vakuutus pohjolassa 129 eur ja siihen vielä tulee jotain keskittämisalennuksia. muuten koko vakuutusnipun hinta tippui tapiolaan verrattuna noin 500 eur.
edu
Eduraattori

Viesti Kirjoittaja edu »

Jaa, ja just piti lähtee Tapiolaan vinkuu halvempia vakuutuksia, turha toivo näköjään. On tää touhuu, koskahan aukee euromarkkinat vakuutusalalla.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä

http://velkakello.fi/

"Ne bis in idem"
NUTFINN
6WD

Viesti Kirjoittaja NUTFINN »

Mulla pakollinen liikennevakuutus 07 Honda XR650L enduroon $75/vuosi eli n.50 Euroa, ei ole hinnan kiroissa :D
Rhinoton
Vastaa Viestiin