Eka viikonloppu takana

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Don Padre
6WD

Eka viikonloppu takana

Viesti Kirjoittaja Don Padre »

Nyt on sitten eka viikonloppu Rubiconin kanssa takana. Käytännön ajoharjoittelun lisäksi kävin tekemässä metsäpalstalla töitäkin ja ei ole ennen yhtä hyvältä maistunut. Täytyy sanoa, että eteneminen ja kyvyt laitteessa toden totta yllätti :D . Taitaa pokka loppua multa ensin kesken kuin vehkeestä resurssit :roll: . Ainoa miinus joka jäi mietityttämään oli tyhjäkäyntikierrokset. Tuntuu olevan liian alhaiset tai sitten olen todella kova kämmäämään, kun silloin tällöin sain laitteen aina sammumaan. Lienee viisaampi sisäänajon jälkeen huollossa pyytää kundeja tarkistamaan tuo.

Löytyipä kyliltä myös taho, jolle Honda herätti runsaasti agressioitakin ja päälle piti tulla oikein väkisin :twisted: ... nimittäin Metso perskeles sattui tielle ja ryhtyi siltä seisomalta tukkanuottasille ja häätämään. Notta tuli kiirus paikalta pois, sen verran tiukalta "tipulta" vaikutti :shock: . Kaiken kaikkiaan odotan todella suurella innolla seuraavaa viikonloppua ja työsarkaa joka jäi jäljelle :mrgreen: .

Ainiin, mulle tuli myös Tehovinssin Timber & Terrain pro 500 yhdistelmäpaketti. Vaikutti kohtuullisen työläältä vaihtaa edes takaisin palikoita että saa eri kärryt. Onko kukaan tilannut erikseen loppuja palikoita, että olisi kaksi täysiveristä kärryä, eikä tarvitsisi enää kasailla. Mitäköhän olette köyhtyneet moisesta ideasta lisää?
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Tein laidallisen kärryn 2x4 painekyllästetystä sekä laidat vesivanerista. Pyörinä yksinkertaiset mönkijän kiekot sekä perusnavat 100 mm pulttijaolla. Vetopäänä normaali peräkärryn malli, mutta suunnitteilla pyörivä. Tukki kärry tulossa samaan tapaam mutta teräksisenä. Vielä pitäisi saada pankot taivutettua jossain paikallisella pajalla. Muuten valmis. Laitan kuvat kummastakin kun tukkikärry on valmis. Itse olen sen kannalla että kaikkia hommia varten on omat vehkeet.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Don Padre
6WD

Itse olen samaa mieltä, että pitää olla tarkoituksenmukaiset vehkeet kuhunkin työhön. Sen takia hommasin sekä ranka- että tavallisen kärrin. Kummassakin käytetään runkona samaa ja tarvittaessa vaihdetaan pankojen tilalle vain kippilava tai päinvastoin. Nyt vain aloin miettimään, että mahtaakohan olla turhan monimutkaista tuo edes takainen vaihto ja hommaisin myös toisen perusrungon, jotta olisi kaksi täydellistä kärryä koko ajan käytettävissä. :?
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

niinpä...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
rubicon
4WD

Viesti Kirjoittaja rubicon »

Mukava lukea kokemuksiasi uudesta Rubiconista. Minulla oli uutena myös tyhjäkäynti pienellä. Huollossa laittoivat kohdalleen. Liian pieni tyhjäkäynti rasittaa akkua.
Työjuhtana Rubicon on oiva laite. Tänäänkin vedin kaksi metrinen telikärry täynnä multaa, eikä tee yhtään tiukkaa. Jos jotain miinusta laitteesta sanon, niin se olisi maavara. Sitä on turhan vähän minun makuun. No, sporttiseen ajoon on olemassa mukavampiakin laitteita, mutta kyllä Rubiconilla pöllyttää muiden mukana. Kaikki muu onkin pelkkää positiivista...
Kyllä ihminen on viisas mies?
amis
Tracks
Viesti:

Viesti Kirjoittaja amis »

Kannattaisko harkita että tekisit sellasen toisen rungon jos vaan mitenkään mahdollista. Tulee meinaan varmaan hiukaan kalliiksi toisen rungon ostaminen :roll:
I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
Don Padre
6WD

rubicon kirjoitti: Minulla oli uutena myös tyhjäkäynti pienellä. Huollossa laittoivat kohdalleen. Liian pieni tyhjäkäynti rasittaa akkua.
Kiitos kommenteista. Täytyykin muistaa 150 kilsan huollon yhteydessä pyytää laittamaan kohdalleen tuo tyhjäkäynti ettei tule ongelmia :D

Mitä tulee maavaraan, niin se ei ainakaan vielä ole ollut ongelma, mutta kunhan kunnolla metsään päästään, niin saa sitten nähdä :?
Don Padre
6WD

amis kirjoitti:Kannattaisko harkita että tekisit sellasen toisen rungon jos vaan mitenkään mahdollista. Tulee meinaan varmaan hiukaan kalliiksi toisen rungon ostaminen :roll:
Taidot loppuu kesken heti alkumetreillä :cry:
blue Honda Trx
Tracks
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

Don Padre kirjoitti:
rubicon kirjoitti: Minulla oli uutena myös tyhjäkäynti pienellä. Huollossa laittoivat kohdalleen. Liian pieni tyhjäkäynti rasittaa akkua.
Kiitos kommenteista. Täytyykin muistaa 150 kilsan huollon yhteydessä pyytää laittamaan kohdalleen tuo tyhjäkäynti ettei tule ongelmia :D

Mitä tulee maavaraan, niin se ei ainakaan vielä ole ollut ongelma, mutta kunhan kunnolla metsään päästään, niin saa sitten nähdä :?
tyhjäkäynnin voit itse lisätä,kaasarin sivussa on sellainen säätöruuvi jossa suht iso ratti mitä voi pyörittää,sitä kun korva tarkkana käännät vähän niin loppuu sammumismurhe.

maavaraa voi lisätä ostamalla isoimmat pyörät,itsellä olisi tarkoitus syksyllä kun menee renkaat vaihtoon niin ostaa se itp:n rengas/aluvanne sarja...kallis sarja vaan,muuta elämä on :roll: :wink:
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Don Padre
6WD

Otetaan testiin ens viikonloppuna (= ei lähde enää käyntiin, joten palataan maanantaina asiaan :lol: )
Mönkijä, mikä ihana tekosyy!

Täytä elinsiirtotestamentti http://www.lahjaelamalle.net/
Verta pakkiin http://www.veripalvelu.fi/
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

Eri testit antavat arvokasta tietoa eri laitteista mutta aikapulan vuosi testaajat eivät saa kaikkea irti laitteista,alustan säätämiseen menee sen verran aikaa ettei testien aikataulu sellaiseen riitä.Nytpä ehdottaisinkin että eri laitteiden omistajat voisivat omista laitteistaan kirjoittaa tutustuttuaan ja säädeltyään kokemusperäisen rehellisen "käyttötestin" kuvineen ja eritellä siihen myöskin toimintavarmuuden ja merkkihuollon palvelut.Testin voisi laittaa Sammylle vaikka sähköpostilla.Sammy voisi sitten siirtää sen jutun tuonne testiosioon.Näin saataisiin yksityiskohtaisempaa ja viimeistellymmpää tietoa mönkijäkansalle eri vehkeistä.Mitä ootta mieltä. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

atc/v-81 kirjoitti:Mitä ootta mieltä. :wink:
Mielettömän hieno idea :idea:

Testijutut ovat hyvä juttu kunhan testaajat muistaa olla riittävän kriittisiä ettei jutuista tule amerikkalaistyylistä saippuaoopperaa.

Aletaan vääntämään juttua kasaan kunhan kalusto vaihtuu.
Kylätason mönkijäkuski
Vastaa Viestiin