dynojetin suutinsarja ac 650 v2
- vinssimestari
- 6WD
- Viestit: 287
- Liittynyt: 10 Joulu 2005 21:17
- Paikkakunta: oulun laidalla. 650v2
Dodii...Dynojetit asennettu ja samalla tuli vaihdettua melkein umpeensulanu kaasarin huohotinletku. Vinssin ohjaimen johto oli myös puolen metrin matkalta sulanut, korjattu sekin samalla. Mikälie sulamiset aiheuttanut ja koska...ilmeisesti edellisen omistajan aikoihin. Nyt johdot ja letkut aseteltu niin, ettei ainakaan pääse kosketuksiin pakosarjojen ja putkien kanssa. Käyntiin lähtee heti, ennen sai houkutella. Kierrosherkkyys kasvoi huomattavasti. Seokset on vielä sen tarkemmin säätämättä. Tällä hetkellä edessä 2 1/2 ja takana 2 3/4 kierrosta ruuvit auki. Vetoja ja huippuja ei ole vielä kokeiltu kun en ole kerinnyt ajelemaan. Se kumpi vaikuttaa enemmän dynojetit vaiko huohotuksen palautuminen jäänee salaisuudeksi. Raporttia seuraa...
Minäkin voisin olla voittaja! Ei puutu muuta kuin älykkyys, koulutus, kunnianhimo ja parturi. Pienestä se on kiinni...
Never Settle For Second Best.
Pariuraa
Never Settle For Second Best.
Pariuraa
nyt on testailtu ja hämmästelty. Keskiviikkona tuli sitten säädeltyä seoksia, pakkasta oli 4 astetta ja kone kävi kivasti ja vastas kaasuun. Suutimet olivat ne 118 dynojetit mitä ohjeessa suositeltiin. Seosruuvit edessä 2 1/4 ja takana 2 1/2 auki. No eilen lumimyräkässä, kun piti alkaa auraamaan niin hyvä, että jaksoi edes käydä, puksutti putkeen ja tuprautteli mustaa, eli ihan hitosti liian rikkaalla. Ihankuin ryyppy olisi päällä. Kokeilin ensin kiristää seos ruuvia puoli kierrosta, mutta ei vaikutusta. Ylärekisterissä kyllä riitti puhtia. Vaihdoin suuttimet äkkiseltään niihin dynojetin 114 kokoisiksi ja alkoi käydä paremmin. Ja kelihän oli kostea ja lämpötila nollassa. Eihän noiden pääsuuttimien pitäis vaikuttaa tyhjäkäyntiin ja alakierroksiin? Neulat ovat kolmannessa lovessa ja prikat ohjeen mukaisesti. Yläkierroksilla kyllä riittää vetoja. Tosin tuli mieleeni kun tuo tyhjäkäynninsäätö on sellainen, että kun vetää ruuvin ihan piukkaan kiinni niin kierrokset nousevat vähän. hiukankin löysää niin hyvä että pysyy käynnissä. Ajattelin sen purkaa pois ja kattella mitä se on syönyt ja samalla tarkastaa, ettei ryyppy ole kokoajan päällä.
Minäkin voisin olla voittaja! Ei puutu muuta kuin älykkyys, koulutus, kunnianhimo ja parturi. Pienestä se on kiinni...
Never Settle For Second Best.
Pariuraa
Never Settle For Second Best.
Pariuraa
tilanne jatkuu...eli edellipäivänä aamusella oli 8 astetta pakkasta, kone oli ulkona muutaman tunnin jäähtymässä, ja kokeilin miten lähtee käymään. Ja lähtihän se mainiosti, kulki mukavasti, paitsi vähän pöläytteli mustaa, mutta se ei haittaa. No eilen olikin taas pari astetta plussalla, ja taas ihan liian rikkaalla kävi. No tuumasta toimeen, kone levälleen, dynojetit pois ja orkkis kamat sisuksiin. Huohotusletkun laitoin menemään vähän toista kautta, ja nyt se ei pääse mihinkään väliin. Ryypyn vaijerin adapteri, joka muuttaa yhden vaijerin menemään kahteen kaasariin, ei ollut ihan kunnolla kasassa, purin sen ja rasvasin vaijerit. Tyhjäkäynti ruuvi/vaijeri/jousi hässäkän purin ja lyhensin jousta pari kierrosta. Ilmanputsarin alipaine letkun käänsin kulkemaan vähän eri kautta niin ei ole niin linkussa enää. Tarkastelin kaasarin kohojen korkeudet eli pinnankorkeudet. Ai nii...orkkis neulojen alle laitoin yhdet ohuet prikat, että neula nousi hieman. Kone nippuun ja moneen kertaa tarkistukset, etteivät letkut ja johdot jää mihinkään pahaan paikkaan. Kone käymään, kävi vähän ontuen, puksutteli putkeen, ja muutenkin tunnoton mm seosruuvin asento ei vaikuttanut juuri ollenkaan, päättelin että saa ilmaa jostain välistä mistä sitä ei pitäisi saada. No Brake cleanerilla ruikin kaasarin ympäristöä ja kas äänekäs paukaus kävi putkesta mustan pilven saattelemana. Joten ilmavuotoa. Kiristin kaikki ruuvit uudelleen ja irroitin kaasarin kurkuistaan ja laitoin uudelleen huolella paikalleen ja uusi yritys.
Ja kas kone kävi ku enkeli, tyhjäkäynnin säätö alkoi toimimaan sekä ryyppy toimii niin kuin pitääkin, seosten pikainen säätö, edessä noin 2 1/2 ja takana pikkasen enemmän. Ja nyt odotellaan seuraavaa pakkaskeliä....
Ja kas kone kävi ku enkeli, tyhjäkäynnin säätö alkoi toimimaan sekä ryyppy toimii niin kuin pitääkin, seosten pikainen säätö, edessä noin 2 1/2 ja takana pikkasen enemmän. Ja nyt odotellaan seuraavaa pakkaskeliä....
Minäkin voisin olla voittaja! Ei puutu muuta kuin älykkyys, koulutus, kunnianhimo ja parturi. Pienestä se on kiinni...
Never Settle For Second Best.
Pariuraa
Never Settle For Second Best.
Pariuraa
Re: dynojetin suutinsarja ac 650 v2
oiskos tuoreempia suutin kokeiluja tullu.tuli tilattua itellekki dynojetit
Re: dynojetin suutinsarja ac 650 v2
onkos kukaan kokeillu vaihtaa koko kaasareita muunlaisiksi.lojuu tuola hyllyssä mikunin 34 
