blue Honda Trx kirjoitti:ei kyllä pahemmin pitäis,koska eihän siinä tule sellaista korotusta että akseleiden kulmat jotenkin menisivät jyrkäksi.renkaathan sen maavaran nostaa.akseleiden kulmat ei pitäis pahemmin muuttua.
Toi pitää paikkaansa, mutta renkaiden kehä muuttuu, jolloin vastaavasti tarvittaisiin isompi vääntö, että renkaat saadaan vastaavalla tavalla liikkeelle. Vastaavasti jos vanteidenkin tuumakokokin on isompi, niin koko pakan (rengas+vanne) massa siirtyy ulommaksi, joka samalla väännöllä ja teholla vaatii enemmän ponnisteluja liikkeelle pääsyyn. Tietty vierintä teoriassa vois parantua, koska "vauhtipyörässä" (siis sen renkaan ja vanteen muodostama kokonaisuus) on enemmän massaa, mutta villi veikkaus on, että koska rengas on myös todennäköisesti leveämpi, niin vierintävastusta on enemmän. Muutoinkin tuo "vauhtipyörä" tarvitsee yllä mainitusta syystä enemmän energiaa syntyäkseen. Nämä päättelyt siis täysin amatööripohjalta.
Eiköhän tullut mahdollisimman epäselvästi sanottua. Peruspointti on kuitenkin se, että uskon sen rasittavan akselistoja enemmän... en siis edes huomannut ajatella asiaa akselien kulmien näkökulmasta, jotka tosiaan ei tässä edes muutu.