Omalla goonilla pääsin muistaakseni 72km/h jäällä. Nopeesti otti 50, nihkeesti 60 ja vielä nihkeemmin 70. Heti kun tuli hieman lunta jään pinnalle niin nopeus tipahti. Sitten köröteltiin 50 vauhtia. Mut ei tuollaisella pikku koneella kovin suurta nopeutta voi päästäkään.
kulkee vakiona mittarin mukaan n.75 tasaisella ja alamäkeen jopa 78km/h, saas nähdä miten käy ensi viikolla kun saa 25" gummit alle.. Itselläkin olisi tarkoitus rikkoa jotenkin tuo 80km/h raja että kehtaa mennä autojen mukana
Paljo sitte n. 300cc koneella varustetun nelivetoisen maastokäyttöön tarkoitetun nelipyörän pitäs maantiellä kulkee?
Pitäskö välillä funtsii millaseen ajoon sen jarrut, renkaat ja muu varustelu on suunniteltu.
Onko sitä, tai muitakaan mönkimiä tarkoitettu maantiellä kovaa ajamiseen, no ei.
Kait sen jollain kutittamisella saa menee toista sataa, mutta miks ja mihin wittuun on kiire valmiissa maailmassa?
'Marwingin rööri, malossin vari ja jäykkä kytkin sekä ilmakumirenkaat......', sillalailla, tää tunaushan on ihan kohta ku tosta Webbertin 'pokka pettää'- videoclipistä.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä
edu kirjoitti:Onko sitä, tai muitakaan mönkimiä tarkoitettu maantiellä kovaa ajamiseen, no ei.
Tuota voi tietysti jokainen itse miettiä mitä tapahtuu maantiellä kun ajelet vajaata 70 vauhtia ja muu liikenne ajaakin 80 vauhtia.. Ihan kokemuksesta voin kertoo että pelottaa niin perkeleesti ainakin maantiellä. Ihmisillä on joku ihmeen pakottava tarve ohitella mitä oudoimmissa ja vaarallisimmissa paikoissa. Mahdollisessa onnettomuudessa tuollainen mönkkäri on se häviävä osapuoli ja siinä ei kypäräkään auta mitään.
Tuon takia haluasin että maantiellä pääsisi ainakin 80. Kaupungissa riittää 50. Täällä maaseudulla noita maanteitäkin riittää, eikä ole kovin paljon 50 rajoituksia.
edu kirjoitti:Onko sitä, tai muitakaan mönkimiä tarkoitettu maantiellä kovaa ajamiseen, no ei.
Tuota voi tietysti jokainen itse miettiä mitä tapahtuu maantiellä kun ajelet vajaata 70 vauhtia ja muu liikenne ajaakin 80 vauhtia.. Ihan kokemuksesta voin kertoo että pelottaa niin perkeleesti ainakin maantiellä. Ihmisillä on joku ihmeen pakottava tarve ohitella mitä oudoimmissa ja vaarallisimmissa paikoissa. Mahdollisessa onnettomuudessa tuollainen mönkkäri on se häviävä osapuoli ja siinä ei kypäräkään auta mitään.
Tuon takia haluasin että maantiellä pääsisi ainakin 80. Kaupungissa riittää 50. Täällä maaseudulla noita maanteitäkin riittää, eikä ole kovin paljon 50 rajoituksia.
No itsellä on Comsu Bull 4x4 tl-malli. "Virityksinä" vain suurempi pääsuutin ja kevyemmät (11g) variaattorin rullat. Nekin väännön parantamiseksi. Menisi mittarinopeutta sen 80kmh mutta enpä oikein hirviä ajaa.
Noissa vehkeissä on niin lyhyt ja kapea akseliväli sekä painopiste korkealla, että "matkustajaksi joutuminen" tapahtuu helposti ja on varmasti tuhoisaa.
Ei niitä ole tarkoitettu kovavauhtiseen maantieajoon.
Repetti kirjoitti:Noissa vehkeissä on niin lyhyt ja kapea akseliväli sekä painopiste korkealla, että "matkustajaksi joutuminen" tapahtuu helposti ja on varmasti tuhoisaa.
Kyllähän sitä maantiellä voi tuota vauhtia ajaa, mutta en ihan heti ajaisi millään kapealla ja mutkaisella tiellä tuota vauhtia. Tuskin se suoraan ajettaessa kovin paljoa lähtee mihinkään suuntaan kippaileen. Eikä maantiellä mutkat yleensä niin jyrkkiä ole että se mutkassakaan kippaisi.
85-86 kmh gepsillä.pojat! 80 raja on työn takana,tuli hiki ja kädet paskaantu mutta meinaan ottaa lisää vauhtii.tiedän että löytyy,kun jaksaa rakentaa.lautasta täytyy muokata ja holkkia lyhentää ,mulla painot 9grammaa, toki putket suuttimet yms ,mitä täältä foorumista löytyykään.gooni ei ole enää edes goonin mitoissa .se on kasvannu....
jiipee-74 kirjoitti:85-86 kmh gepsillä.pojat! 80 raja on työn takana,tuli hiki ja kädet paskaantu mutta meinaan ottaa lisää vauhtii.tiedän että löytyy,kun jaksaa rakentaa.lautasta täytyy muokata ja holkkia lyhentää ,mulla painot 9grammaa, toki putket suuttimet yms ,mitä täältä foorumista löytyykään.gooni ei ole enää edes goonin mitoissa .se on kasvannu....
Kuvia kuvia! Kuinka paljon holkkia lyhensit? Mites olet noita lautasia työstänyt ja mihinsuuntaan? Sorvilla? Kuulostaa kyllä uskomattomalta mut pakko kai uskoa. Ittellä menee GPS:n mukaan 69km/h ja alamäkeen 73km/h ja on malossia (variaattori), tehopukee ja suutinta....
Ei pysty äkkiseltää sanoa lyhennyksestä että paljonko kun se oli kokeilua ,sorviin ,kokeilua sorviin..pyyhkäsin myös lautasta sorvissa.Hihna nousee himpun yli lautasen.Mutta tarvii paljon aikaa ja vaivaa että saa hyvät tehot ulos .Laittelen jossain vaiheessa kuvia ja kaikkea mitä on tehty koko köpiään -.kunhan kerkeän koska lista on pitkä ja aikaa on mennyt ihan sairaasti.
Nyt kun tunteja on hieman enemmän takana niin onnistuin saamaan jopa 82 mittariin Tasaisella asvaltilla pääsee n.75-78.
Enpä ole tuosta veroja vieläkään maksanut, joten ei tuolla huipulla nyt ole niin väliä. Tosin eipä nuo kylän poliisit ole kiinnostunut mönkijällä ajosta. Viimeksi riitti kun näytti että siinä on vakuutus ja vilkut Ja matka jatkui..