ATV Off Road 2008 kilpailut Joutsa 5.-6.4.2008

Kerro ajomahdollisuuksista täällä.
Wobbler
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 17 Huhti 2005 21:25
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wobbler »

Vee-äM kirjoitti:Kyllä mää tuon ymmärrän ja jos kisan jälkeen saa häipyä niin kaikki on ok.

Muutamia termejä pitäisi tarkentaa koska säännöissä lukee jotta protestiajan ovat koneet suljetulla alueella ja kilpailukutsun mukaan protestiaika on 0900-0930.

Tämän asian oikaisuun ei olis paljoo vaadittu n. kaksi päivää sitten ja olis jääny paljon turhaa puhetta pois.

Mutta alkuperäinen vastaus väitti että kisapaikalla on jäpitettävä.
Pitääkö tästä ruveta ens viikolla oikein soitteleen jonnekkin jos ei asia selviä.
Mulle kyllä saa soittaa, niin asiat kyllä selviää, niin tämä asia kuin muutkin joita matkan varrella tulee eteen jos kyse on Atv touhuista:D .

T: ATV-Lajipäälikkö 040-5565617
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Voi veljet.

tämä ei ole huutoäänestys ja ihan ensimmäistä vuotta näitä tehdään näiden sääntöjen mukaan. Ei olla ammatilaisia ja ei saada palkkaa jne...

jos nyt vaikka saatais paikka kuntoon ja rauha tehdä juttuja. Ihan helppoa ei ole paikan vaihto tässä vaiheessa...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
Vee-äM
R.I.P
Viestit: 2460
Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Selvä pyy.Koittakaahan selvittää tuo ehkä termeistä johtuva asia,tuntuu meinaan askarruttavan monia,kyselyistä päätellen.

Mitään muuta epäselvää ei sitten olekkaan,ainakaan mulla.
Kuva
jänkhä
Tracks
Viestit: 1581
Liittynyt: 07 Maalis 2007 19:17
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jänkhä »

Voi herranjumala isot miehet, ensimmäistä vuotta näillä säännöillä ja tämän organisaation alla mennään joten ottakaa nyt hieman malttia asioihin.
Kuten ehkä kaikki nopeesti ymmärtää kaikki ei voi mennä kuin kusi lumeen vaan on opittava tekemään asioita ihan kaikkien.
Järjestejillä on omat juttunsa ja osallistujilla.
Jos on tämä kilpailu osallistujille yhden viikonlopun uhraus niin mitä se on järjestäjille??? haloo tämä kaikki on talkoo hommaa ei tästä kukaan mitään tienaa..... Opetellaan tämä ensimmäinen vuosi jookosta? Tästä nyt ei tarvi varmaankaan sen suurempaa dramatiikkaa järjestää vai tarviiko? miksi? Eikö nyt ole kuitenkin pääasia se että pidetään asian tiimoilta hauskaa?
Avatar
Vee-äM
R.I.P
Viestit: 2460
Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Hyvät veljet ja herranjumalat................

Asiassahan on kyse kahdesta pienestä asiasta.Joko lipsahdus termeissä/aikataulussa joka olisi helppo korjata ja jonka kaikki varmasti ymmärtää.

Jos tuo kahdeksan tunnin tauko on tarkoituksella niin muuta syytä siihen ei ole kerrottu kuin että on kiva seurustella kisan jälkeen. :shock:

Palkinnot saa jakaa vaikka viikon päästä mutta kotiin on päästävä lähtemään kisan ja välittömästi sen jälkeen olevan protestiajan jälkeen jos joku niin haluaa.

Kunnon vastaukset kehiin jotta voidaan lopettaa jauhaminen.Ja minä en todellakaan yritä hankaloittaa kenenkään työtä saatikka aliarvosta järjestäjien työtä.

Jos topicin alussa asiallisesti kysytään tästä kahdeksan tunnin pakollisesta tauosta niin miksei siihen voi asiallisesti vastata.Vastauksen taso oli että eikö oo kiva jäädä seurusteleen,ei hyvää päivää :shock:

Lopetan asiasta keskustelun välittömästi kun saan jonkun asiallisen tiedon
tästä kyseessä olevasta 8 tunnin tauosta.

Eli oikea malli:Kisa päättyy,välittömästi puolen tunnin protestiaika ja sen jälkeen alustavat tulokset.Protestiajan jälkeen saa poistua.Palkinnot jaetaan aamulla,halukkaat saavat nauttia seurustelusta yön ajan.

Nykyinen malliKisan jälkeen kahdeksan tuntia odottelua,pakollinen yöpyminen??,koneet parkkiin,puolen tunnin protestiajan jälkeen saa poistua.

Kumpi on järjestäjän tarkoittama malli.Tähän kiitos vastaus.Ja tämä on juurikin se asia mistä koko keskustelu lähti liikkeelle.

Mielestäni olen ollut asialinjalla.
Kuva
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Kisan loppumisen ja tulosten julkaisun välillä on ainakin 2 tunnin ero. Joten alustavat tulokset tulee aikaisintaan klo 03.00.

Huom. Henkilökohtaisesti en päästäisi ketään auton rattiin kyseisen suorituksen jälkeen klo 01.30 tietämissä, kun takana on 12 h fyysistä ajoa. Joku voi olla superman, mutta se ei lehden lööppejä muuta, kun on yhdistelmä lepikossa.

Nyt tämän asian jauhanta loppuu ja teemme Joutsassa tänään päätöksen tästä kotiinlähtöajasta ja sitten muutamme nettisivua päätöksen mukaan.

Kaikki ovat tervetulleita tekemään näitä jos siltä tuntuu. Tähän asti ollut kivaa, mutta ylimääräinen säätö ei helpota ketään, ei kisaajia eikä järjestäjiä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Janne 450R
Tracks
Viestit: 2832
Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

Tässä muutaman päivän mietittyäni tätä kotiin lähtö juttua, tulin siihen tulokseen, että kyllä se on ihan turvallisuus juttu ja turvallisuus asiat on kilpailun järjestäjien vastuulla.

Kyrsiihän se osaa kilpailijoista se on selvä, mutta pääsepähän sitten varmemmin ehjänä kotiin :)
joroen
4WD
Viestit: 125
Liittynyt: 28 Touko 2004 20:49

Tuloslaskenta tiedottaa!

Viesti Kirjoittaja joroen »

Mielestäni kilpailuissa on tarkoitus harrastaa suunnistusta ja pyrkiä löytämään parhaat suunnistajat, jotka osaavat hallita myös mönkijän käytön mallikkaasti. Tätähän varten kaiketi kilpailuja järjestetään.
Kilpailijoiden kannalta on ymmärtääkseni tärkeintä, että kaikkia kohdellaan tasavertaisesti. Mikäli kaikille tulee taata mahdollisuus tehdä protesti kilpailija joukkueen laitteisiin liittyen on siihen annettava mahdollisuus. Eli laitteet tulee olla vähintään puolituntia mahdollisesti tarkasteltavina toisten kilpailujoiden taholta kilpailun päätyttyä tai sitten tältä osin asin unohdetaan. Jos pitää olla mahdollisuus tarkastella koneita kilpailun jälkeen ja viimeinen joukkue tulee maaaliin n. 30 min myöhemmin kuin ensimmäinen on ensimmäisen joukkueen koneen oltava viimeisen maaliintulijan tuloajan jälkeen vielä 30 min suljetulla varikko alueella, jotta viimeksi tulleilla on myös puolituntia aikaa tarkastaa epäilynsä kohteet, jos niitä on. Tämän jälkeen protestin käsittelyyn on varattava tuomaristolle aikaa ja heidänkin on voitava tarkastaa koneet. Tämä on oma näkökulmani tähän ajan käyttöön tältä osin.
Mitä tulee sitten tulosten laskentaan se vie oman aikansa ja vieköön kun pitää kaikki kuvat käydä läpi ennen kuin voi julistaa alustavia tuloksia. Näissä tuloksissa tulee ottaa myös annetut sakot huomioon. Sitten on jokaisella joukkueella mahdollisuus protestoida tuloksista ja mahdollisista sakoista. Kun nämä valitukset on käsitelty tulee tulokset kirjoittaa puhtaaksi ja viralliset tulokset julkaista - näihin hommiin ei ole samanlaisia ohjelmia kuin ratakilpailuissa, joten tuloslaskenta tulee aina kestämään pitempään.
Mitä tulee ns. pakollisesta yöpymisestä mieleen on otettava kilpailun tuoma rasitus huomioon ja se, että alunperin kilpailujen kestoksi on ilmoitettu 10 - 30 tuntia. Tämän takia oman turvallisuuden kannalta on aina ajateltu huolehtia kilpailuun syötävää ja mielellään lepoaika ennen kotimatkaa, jotta se olisi myös turvallinen.

t. jörö

ILMAINEN MAINOS

" kaikki huomioiva, selvännäkijä saa paikan kisajärjestäjänä - KUSTANNUKSET VAIN muutama satanen / kilpailu !

Ilmoitautujia otetaan vastaan.... Paksu lompakko eduksi"

ilmainen mainos oli tarkoitettu huumoripläjäykseksi ei ketään loukkaavaksi tai ... anteeksi!
joroen
4WD
Viestit: 125
Liittynyt: 28 Touko 2004 20:49

Viesti Kirjoittaja joroen »

:D
Tarkennettakoon tuloslaskennan realiteetteja:

Kuvan perusteella määritellään rastilla käynnin hyväksyntä. Rasteja oli viimekilpailussa kilpailun johtoryhmän päätöksellä seuraavasti:
Rasteilta sai siis 5, 10, 15, 20 tai 100 pistettä ja tämän lisäksi mikäli kävi ensimmäisenä tietyt kolme rastia sai siitä lisäponusta 100 pitettä. Tämä tarkoittaa, että pro ryhmässä oli maksimipistemäärä 3695 ja original ryhmässä 1845 jotka koostuvat pro ryhmässä 298 rastista ja original ryhmässä 198 rastista. Kuvia tuotiin tuloslaskentaan tarkastettaviksi yhteensä 26 joukkueen toimesta 2 607 kpl, joista jokainen piti tarkistaa - hyväksyä tai hylätä ja ottaa pistemäärä tuloslaskentaan. Jotta tuloslaskennassa rastikuvien hyväksyntä olisi tasapuolinen ei voi kuvien katselija joukkoa laajentaa moneen henkilöön jotta ei tulisi ns tulkintaongelmia ja näin tuloslaskenta vie oman aikansa - valitettavasti.
Kun tämä tehdään väsyneenä on oltava erityisen tarkka ja se hidastaa entisestään tuloslaskentaa.

Tätä en kirjoittanut puolustellakseni tuloslaskennan hitautta tai vastaavaa, mutta tiedoksi kaikille, jotka yrittävät keksiä mielekkäintä, tasapuolista, nopeata yms. tapaa toteuttaa tulosten kirjaaminen ja laskeminen.
Kun sitten on videoita ja muita hassun hauskoja kuvia muistikorteilla ja vielä toimitetaan kuvat hankalasti pakattuina on varmasti kaikilla syytä kiristää pinnaa ja toivoa, että pääsisimpä täältä äkkiä pois.

Oppia ikä kaikki ja voimia asioiden kehittämiseen - Saaramaalla alustava tuloslaskenta valmistui suunniteltua ja ilmoitettua aikataulua 30 minuuttia aikaisemmin, joten .....

t. jörö
Avatar
juniorijussi
Tracks
Viestit: 1596
Liittynyt: 19 Helmi 2005 01:02
Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juniorijussi »

Eipä kyllä järjestäjiä kateeksi käy :roll:
Se joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön...

Ei vaan eikös joku muu systeemi olisi huomattavasti parempi kuin joku helkkarin valokuvauskilpailu.Vähennätte niitä rastien määrää järkeväksi ja kehitätte jonkun järkevämmän muodon todeta rastilla käynti.Nopeutuu tarkistukset ja todennus virheiltä vältyttäs.Mielestäni muutenkaan ei vinssillä puunoksalle kiipeäminen ja sieltä valokuva rastista touhussa ole kyllä mitään järkeäkään..(huom!! huono esimerkki).Aika kaukana normaali mönginnästä.Sitten paukkuu vinssejä jne..
Saas nähdä kauanko menee ,kun saadaan viivakodit ja lukijat käyttöön.Lukija kiinni mönkijässä :lol:

Heitin vaan ajatuksiani ilmoille tätä tappelua seuratessa.Joten ei hernehiä.Raha se tulee ekana vastaan joka asiassa haluamme tai emme.

Vasta eka kisa takana tänä vuonna joten mahkuja kehittelyyn on jos joku haluaa ja osaa.Muuttu ne säännöt ralleissakin melkein joka kisassa :wink: .
Tsemmpiä kisaajille ja järjestäjille.Tätä on ilo seurata vierestä :lol:
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
pollekuski
6WD
Viestit: 803
Liittynyt: 15 Tammi 2008 14:49
Paikkakunta: ilmajoki

Viesti Kirjoittaja pollekuski »

taisitten sellanan laskettelu lipun taaanen että tökätäänkoneeseen ja se ilmottaa että olet käyny rastilla
joroen
4WD
Viestit: 125
Liittynyt: 28 Touko 2004 20:49

Viesti Kirjoittaja joroen »

Tuohon lippu asiaan!

Kuvaustakin on kokeiltu monella tyylillä tässä vuosien saatossa - neljä vuotta kilpailuja käyneenä tai tehneenä.
Raha on aina se ongelma se on totta. Aikoinaan kokeiltiin emittejä ja sitten huomattiin, että kallilla vuokratut emitit olivat rikkinäisiä ja tulokset oli mitä oli. Itselle laitteiden hommaaminen on turhan kallista hommaa ja yhteen emittiin mahtu vain 30 rastia. On kokeiltu stanssi levyjä - toimii vain vähäisellä määrällä rasteja.
Viivakoodi laitteet jotka kestävät sään yms. on yli tonnin kappale joten se sitten siitä.
Toistaiseksi on vain mahdollista pyrkiä kehittämään jotain mielekästä ajan vietettä kilpailijoille tulosten laskennan ajaksi - lepääminen esim.

Rastlen sijoitus ja määrä:
Kun yrittää viedä rastin paikkaa, johon tarvitaan ajotaitoa pitää yleensä lippusiimoin rajata kulkureittejä tai sitten se on todella isojen kivien keskellä tai pahassa rinteessä. Siimojen yli mennään ei millään pysty järjestämään jokapaikkaan valvontaa ja sitten luontoa ei suojella vaan mennään monesti puita kaataen ja vaurioittaen. Sellaisten ajomaastojen vapaaseen käyttöön saaminen, joissa on haastetta on aika hankalaa tällä suomessa - sen taki joudutaan vähän kikkailemaan niiden rastien kanssa ja puuhun vähän ylemmäksi sijoitettu rasti ei ole hankala hakea vaan hankala löytää - ei tule katsoneeksi niin ylös.

Nämä asiat eivät todellakaan ole itsestään selviä ja toinen tykkää toisesta ja toinen toisenlaisesta tyylistä laittaa rasteja. Nauttikaamme erilaisuudesta ja toistemme hyvästä seurasta niin siten se homma kehittyy.

Ai niin, kyllä järjestäjä puolelle aina pääsee tekemään hommia ja kehittämään valvontaa ja turvallisuutta - tervetulo sankoin joukoin vaan mukaan tosin näissä hommissä ei ole paljon sponsoreita näkynyt.

:roll: :D :idea: t. jörö
Makke
4WD
Viestit: 151
Liittynyt: 10 Joulu 2005 10:53

Viesti Kirjoittaja Makke »

HEI HALOO [-X Itse olen aika paljon kisoja nähnyt ja käynyt läpi niitä.Olen nähnyt monenlaista rasteilla toteamis tapaa ja kyllä se vaan niin on,että kamera on halvin ja helpoin.

Sit mitä tulee kisojen järjestykseen ÄLKÄÄ VIITSIKÖ narista joka asiasta,kun ei ole tietoa!!!!!
Siksi kova kielen käyttö,kun tiedän miten vaikea on saada kisat järjestettyä suomessa ja sit kun jotkut yrittävät kaikkensa,että porukalla olisi mahdollisuus kokoontua ja pitää lystiä,niin siitä nousee kova meteli.
Tottakai asiasta pitää keskustella....

Minun silmissä tässä on pieni ristiriita=) Kisoja on järjestetty aikaisemmin jo oikean suuntaisilla säännöillä ja nyt kun kuulutaan liittoon,niin sielä on heidän omia säännöksiä jotka ei sovellu kaikella tapaa kilpasuunnistus kisaan.
Nämä asiat mielestäni riitelee jotenkin jossain asiassa vastakkain (ei ihmiset).
pum
6WD
Viestit: 370
Liittynyt: 04 Touko 2006 20:16
Mönkijä:: Synkkä Taiwaninrauta

Viesti Kirjoittaja pum »

Asiasta en mitään tiedä, mutta tuntuu vaan äärettömän typerältä jäädä käkkimään ylimääräiseksi kahdeksaksi tunniksi paikalle ellei halua katsoa tuloksia livenä.Turvallisuuten on ihan turha vedota, eiköhän kisailijoiden pitäisi itse tietää milloin kunto ei riitä auton rattiin ja pitää siinä kohdin tauko.

No mielipiteitä on helppo esittää, ja kisaan osallistuminen on aivan vapaa ehtoista.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

lyhyesti. Viimeisen kisaparin tultua maaliin on ns.teknisen protestin aika,30 min. Tämän ajan koneet ovat suljetulla alueella. Tämän jälkeen koneet saa pakata ja poistua paikalta. Protestit sitten ovat asia erikseen.

Alustavat tulokset julkaistaan kun valmistuvat. Varsinainen tulosten julkistus on aikataulun mukaan, jolloin alkaa toinen protestiaika, 30 min. Palkintojen jako myös ajallaan. Näillä mennään.

Uusi alue katsastettu ja hyväksi havaittu. Kisasta tulee varmasti mielenkiintinen, vaikka on lyhyempi kuin Saaramaan osakilpailu.

Nyt reippaasti ilmoittautumaan, jossa saadaan sapuskat jne asiat kuntoon. Majoitusta löytyy kisakutsun osoittesta. Jos juuri nyt ei ole siellä vielä päivitystä, niin pikapuoliin on.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vastaa Viestiin