comanche 4x4

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Repetti
6WD
Viestit: 348
Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
Mönkijä:: Honda 350 FM
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Repetti »

Kyllähän se on. Ja 11 mm: n poralla saa 12.5 g painavia, voisi 11.5 mm olla paras.

Mutta ongelmana onkin rullien "keraaminen" päällyste, kuinka saada se pysymään ehjänä poratessa?
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Mukavampi olisi vielä porata, jos reikää ei olisi. Kovaa muovia on luultavasti päällinen ja varmaankin helposti lähtee sisus pyörimään sen sisällä.
Repetti
6WD
Viestit: 348
Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
Mönkijä:: Honda 350 FM
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Repetti »

Niinpä.

Mutta katsotaan, saavatko muuten kuntoon. Kipinä jo löytyi mutta automaattiryyppy ei palauta ja kone tukehtuu lämpinä bensaan.

Kaikki mahdolliset viat ! :(
4x4 Com
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 26 Huhti 2007 19:58

Malli

Viesti Kirjoittaja 4x4 Com »

Onko Comsua tuotu Horse Powerin merkkisenä, näin liikkeessä juuri samallaisen kuin oma comsu ja kuka tuo kuka lie maahantuoja / varaosa huoltaa? Päälepäin 1=1
Vähäksi jää ajo talvella pitää turvautua kelkkaan.
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Janishell »

Nyt on comsussa pieni startti ongelma. Akussa on virtaa 13.3volttia startti pyörittää hyvin ilman tulppaa, mutta kun tulpan laittaa kiini niin pyörähtää kerran ja sitten alkaa rutisee. Epäilin että olisko startissa ratas rikkin mutta kunnossa oli ja koneen päässä myöskin. Mikäs osa voisi vaikuttaa niin että kun moottorii tulee vastusta tarpeeksi niin startti alkaa rutisemaan?
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Re: Malli

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

4x4 Com kirjoitti:Onko Comsua tuotu Horse Powerin merkkisenä, näin liikkeessä juuri samallaisen kuin oma comsu ja kuka tuo kuka lie maahantuoja / varaosa huoltaa? Päälepäin 1=1
Vähäksi jää ajo talvella pitää turvautua kelkkaan.
Nostin Horse Powerin satulaa ja sama Byoung siellä tyyppikilvessä lukee. Vinssi puuttuu, muuten sama vekotin. Taitavat antaa palapyörät kaupanpäälle ja katusoikiot ovat alla.

Ja yhtään Comanchea ei tietääkseni ole tuotu Suomeen. Keskinen liimaa Comanche-tarrat tuomiinsa mönkkäreihin.
Repetti
6WD
Viestit: 348
Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
Mönkijä:: Honda 350 FM
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Malli

Viesti Kirjoittaja Repetti »

4x4 Com kirjoitti:Onko Comsua tuotu Horse Powerin merkkisenä, näin liikkeessä juuri samallaisen kuin oma comsu ja kuka tuo kuka lie maahantuoja / varaosa huoltaa? Päälepäin 1=1
Vähäksi jää ajo talvella pitää turvautua kelkkaan.
Eiköhän ne kaikki tarroittamattomina tuoda. Itsekukin liimaa täällä niihin tarransa.

Horse Power merkillä myy Tokmanni - ketju. Ainakin Kajaanissa. En tosin tiedä, tuovatko itse maahan. Täysin samoja vehkeitä. :D
Repetti
6WD
Viestit: 348
Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
Mönkijä:: Honda 350 FM
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Repetti »

hupo kirjoitti:purin piruuttani ton mun himmelin kaasarin ja ainakaan siinä ei neulannostolle ole mahiksia ilman virityksiä.neulassa on kiinteä "prikka" joka ei ole säädettävissä.en sitten tiiä onko noissa yksilöissä eroja?katelkaa omianne ja infotkaa.
Suutin vaikuttaa huippukierroksilla ja neulan nosto vaikuttaa keskialueella.

Itse olen saanut tähän mennessä parhaan yhdistelmän 150 suuttimella ja kaksi prikkaa neulan prikan alle. Vastaa hyvin kaasuun ja jaksaa pikkuperällä suoraan rajoittimeen, vauhtia pikkuperällä 40 kmh.

Isolla jaksaa suoraan lähdöstä nikottelematta 5800 rpm, siitä eteenpäin tulee vähitellen aina tuonne 6200 rpm.
Luvut ovat mittarilukemia ja kokeilu kesken. Nyt paikoillaan suutin 160 mutta ei prikkoja. Vääntää mutta vastaa huonommin kaasuun.

Variaattorin rullilla voisi saada myös aika paljon aikaan. Ja tietysti änkällä.
Repetti
6WD
Viestit: 348
Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
Mönkijä:: Honda 350 FM
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Repetti »

hupo kirjoitti:purin piruuttani ton mun himmelin kaasarin ja ainakaan siinä ei neulannostolle ole mahiksia ilman virityksiä.neulassa on kiinteä "prikka" joka ei ole säädettävissä.en sitten tiiä onko noissa yksilöissä eroja?katelkaa omianne ja infotkaa.
Suutin vaikuttaa huippukierroksilla ja neulan nosto vaikuttaa keskialueella.

Itse olen saanut tähän mennessä parhaan yhdistelmän 150 suuttimella ja kaksi prikkaa neulan prikan alle. Vastaa hyvin kaasuun ja jaksaa pikkuperällä suoraan rajoittimeen, vauhtia pikkuperällä 40 kmh.

Isolla jaksaa suoraan lähdöstä nikottelematta 5800 rpm, siitä eteenpäin tulee vähitellen aina tuonne 6200 rpm.
Luvut ovat mittarilukemia ja kokeilu kesken. Nyt paikoillaan suutin 160 mutta ei prikkoja. Vääntää mutta vastaa huonommin kaasuun.

Variaattorin rullilla voisi saada myös aika paljon aikaan. Ja tietysti änkällä.
Jarppaz
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Marras 2007 11:20
Paikkakunta: Kokkola Kömpijä: Comanche 4x4 TL

Viesti Kirjoittaja Jarppaz »

Repetti kirjoitti:
X-Race kirjoitti:Variaattorin rullien poistamisella on sama vaikutus kuin niiden keventämisellä. Tosin jäljelle jääneet rullat kuluvat hiukan nopeammin ja pitää huomata, että poistaa vastakkaiset rullat. Suosittelen, että jos rullien poistaminen auttaa, vaihtaa kaikkien tilalle kevyemmät rullat.
Jep. On vain vaikeaa niiden kevyempien rullien löytyminen. Comsussa vakiona halk. 20 mm, pit. 12 mm ja paino 14 g.

Kyselin nuo Linhain maahantuojat läpi ja Motorpowerilta löytyi vain 6 rullaa, a`12.5 g ja tarvitsisi 8 kpl.

Eivät tienneet, minkä vuoden juhannuksena saavat lisää. :D
Jos suomesta ei sopivia rullia löydy niin täältä[url]
vois sopivat tilata
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Onko tämä paikka tuttu, noissa varipuntti asioissa?

-M-
Jarppaz
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Marras 2007 11:20
Paikkakunta: Kokkola Kömpijä: Comanche 4x4 TL

Viesti Kirjoittaja Jarppaz »

[quote="meura"]Onko tämä paikka tuttu, noissa varipuntti asioissa?

-M-[/quote

Äkkiseltään vilkaistuna ei löydy oikeen kokoisia rullia tuolta. Comsussa vakiona halk. 20 mm, lev. 12 mm.
Repetti
6WD
Viestit: 348
Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
Mönkijä:: Honda 350 FM
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Repetti »

Jep. Olen nyt tilannut Moposrtista 8 x 11 g rullat.
Ajatus kulki sitä rataa, että sehän on kuitenkin vähemmän kevennystä kuin jos ottaa kaksi rullaa kokonaan pois (2x14g/ 8x3g). En kyllä löytänyt mistään 12 g rullia - Suomesta.

Meneeköhän liian kevyeksi?
Teillä on enemmän kokemusta sittä, miten rullien noin suuri keventäminen mahdollisesti vaikuttaa mönkkärin käyttäytymiseen.
Repäiseekö se liikkeelle vasta kovilla kierroksilla ja kerralla vai onko vauhti vain hiljaisempaa (välitys pienempi) ennenkuin kierrokset nousevat tarpeeksi?

Kävin myös Motonetistä yleismallin änkkärin (art. 14-8401). On 10 cm pitempi kuin alkuperäinen, hintaa 21 euroa. Alkuperäinen maksaa Gernillä 125 euroa, joten ajattelin säästää tuon alkuperäisen ja kokeilla halvemmalla putkella vaikutusta.
Katkaiseekohan ajan kanssa pakarin muualta (moottorin tärinä) jos laittaa kiinteällä "putken päälle" liitoksella pannan avulla ja tekee häntäpäähän sellaisen yleiskiinnikkeen?

On muuten kupeessa merkintä E 17, tarkoittaako se tieliikennekelpoisuutta?
Pelkään kyllä pahoin, että ääntä syntyy liikaakin.
Mutta eikös sitä saa hiljaisemmaksi kuristamalla takapäätä pienemmällä putkella?
Onko teillä siihen omia patentteja?
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Ei tee mitää valtavaa eroa gramman muutos noinkin raskaissa rullissa. Kevyemmillä rullilla ollaan koko ajan pienemmillä välityksillä. Keskipakokytkimen tarttumiskierroksiin ei rullat vaikuta.
Repetti
6WD
Viestit: 348
Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
Mönkijä:: Honda 350 FM
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Repetti »

Nyt ovat sitten 11 grammaiset rullat sisällä ja hyvin sopivat.
Huiput lisääntyivät 5-10 kmh ja lähtee kuin "hauki rannasta".
Suosittelen. :D
Vastaa Viestiin