comanche 4x4
Nyt on comsussa pieni startti ongelma. Akussa on virtaa 13.3volttia startti pyörittää hyvin ilman tulppaa, mutta kun tulpan laittaa kiini niin pyörähtää kerran ja sitten alkaa rutisee. Epäilin että olisko startissa ratas rikkin mutta kunnossa oli ja koneen päässä myöskin. Mikäs osa voisi vaikuttaa niin että kun moottorii tulee vastusta tarpeeksi niin startti alkaa rutisemaan?
-
- 4WD
- Viestit: 210
- Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
- Paikkakunta: Pöljä
Re: Malli
Nostin Horse Powerin satulaa ja sama Byoung siellä tyyppikilvessä lukee. Vinssi puuttuu, muuten sama vekotin. Taitavat antaa palapyörät kaupanpäälle ja katusoikiot ovat alla.4x4 Com kirjoitti:Onko Comsua tuotu Horse Powerin merkkisenä, näin liikkeessä juuri samallaisen kuin oma comsu ja kuka tuo kuka lie maahantuoja / varaosa huoltaa? Päälepäin 1=1
Vähäksi jää ajo talvella pitää turvautua kelkkaan.
Ja yhtään Comanchea ei tietääkseni ole tuotu Suomeen. Keskinen liimaa Comanche-tarrat tuomiinsa mönkkäreihin.
-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Malli
Eiköhän ne kaikki tarroittamattomina tuoda. Itsekukin liimaa täällä niihin tarransa.4x4 Com kirjoitti:Onko Comsua tuotu Horse Powerin merkkisenä, näin liikkeessä juuri samallaisen kuin oma comsu ja kuka tuo kuka lie maahantuoja / varaosa huoltaa? Päälepäin 1=1
Vähäksi jää ajo talvella pitää turvautua kelkkaan.
Horse Power merkillä myy Tokmanni - ketju. Ainakin Kajaanissa. En tosin tiedä, tuovatko itse maahan. Täysin samoja vehkeitä.

-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Suutin vaikuttaa huippukierroksilla ja neulan nosto vaikuttaa keskialueella.hupo kirjoitti:purin piruuttani ton mun himmelin kaasarin ja ainakaan siinä ei neulannostolle ole mahiksia ilman virityksiä.neulassa on kiinteä "prikka" joka ei ole säädettävissä.en sitten tiiä onko noissa yksilöissä eroja?katelkaa omianne ja infotkaa.
Itse olen saanut tähän mennessä parhaan yhdistelmän 150 suuttimella ja kaksi prikkaa neulan prikan alle. Vastaa hyvin kaasuun ja jaksaa pikkuperällä suoraan rajoittimeen, vauhtia pikkuperällä 40 kmh.
Isolla jaksaa suoraan lähdöstä nikottelematta 5800 rpm, siitä eteenpäin tulee vähitellen aina tuonne 6200 rpm.
Luvut ovat mittarilukemia ja kokeilu kesken. Nyt paikoillaan suutin 160 mutta ei prikkoja. Vääntää mutta vastaa huonommin kaasuun.
Variaattorin rullilla voisi saada myös aika paljon aikaan. Ja tietysti änkällä.
-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Suutin vaikuttaa huippukierroksilla ja neulan nosto vaikuttaa keskialueella.hupo kirjoitti:purin piruuttani ton mun himmelin kaasarin ja ainakaan siinä ei neulannostolle ole mahiksia ilman virityksiä.neulassa on kiinteä "prikka" joka ei ole säädettävissä.en sitten tiiä onko noissa yksilöissä eroja?katelkaa omianne ja infotkaa.
Itse olen saanut tähän mennessä parhaan yhdistelmän 150 suuttimella ja kaksi prikkaa neulan prikan alle. Vastaa hyvin kaasuun ja jaksaa pikkuperällä suoraan rajoittimeen, vauhtia pikkuperällä 40 kmh.
Isolla jaksaa suoraan lähdöstä nikottelematta 5800 rpm, siitä eteenpäin tulee vähitellen aina tuonne 6200 rpm.
Luvut ovat mittarilukemia ja kokeilu kesken. Nyt paikoillaan suutin 160 mutta ei prikkoja. Vääntää mutta vastaa huonommin kaasuun.
Variaattorin rullilla voisi saada myös aika paljon aikaan. Ja tietysti änkällä.
-
- 2WD
- Viestit: 31
- Liittynyt: 23 Marras 2007 11:20
- Paikkakunta: Kokkola Kömpijä: Comanche 4x4 TL
Jos suomesta ei sopivia rullia löydy niin täältä[url]Repetti kirjoitti:Jep. On vain vaikeaa niiden kevyempien rullien löytyminen. Comsussa vakiona halk. 20 mm, pit. 12 mm ja paino 14 g.X-Race kirjoitti:Variaattorin rullien poistamisella on sama vaikutus kuin niiden keventämisellä. Tosin jäljelle jääneet rullat kuluvat hiukan nopeammin ja pitää huomata, että poistaa vastakkaiset rullat. Suosittelen, että jos rullien poistaminen auttaa, vaihtaa kaikkien tilalle kevyemmät rullat.
Kyselin nuo Linhain maahantuojat läpi ja Motorpowerilta löytyi vain 6 rullaa, a`12.5 g ja tarvitsisi 8 kpl.
Eivät tienneet, minkä vuoden juhannuksena saavat lisää.
vois sopivat tilata
-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Jep. Olen nyt tilannut Moposrtista 8 x 11 g rullat.
Ajatus kulki sitä rataa, että sehän on kuitenkin vähemmän kevennystä kuin jos ottaa kaksi rullaa kokonaan pois (2x14g/ 8x3g). En kyllä löytänyt mistään 12 g rullia - Suomesta.
Meneeköhän liian kevyeksi?
Teillä on enemmän kokemusta sittä, miten rullien noin suuri keventäminen mahdollisesti vaikuttaa mönkkärin käyttäytymiseen.
Repäiseekö se liikkeelle vasta kovilla kierroksilla ja kerralla vai onko vauhti vain hiljaisempaa (välitys pienempi) ennenkuin kierrokset nousevat tarpeeksi?
Kävin myös Motonetistä yleismallin änkkärin (art. 14-8401). On 10 cm pitempi kuin alkuperäinen, hintaa 21 euroa. Alkuperäinen maksaa Gernillä 125 euroa, joten ajattelin säästää tuon alkuperäisen ja kokeilla halvemmalla putkella vaikutusta.
Katkaiseekohan ajan kanssa pakarin muualta (moottorin tärinä) jos laittaa kiinteällä "putken päälle" liitoksella pannan avulla ja tekee häntäpäähän sellaisen yleiskiinnikkeen?
On muuten kupeessa merkintä E 17, tarkoittaako se tieliikennekelpoisuutta?
Pelkään kyllä pahoin, että ääntä syntyy liikaakin.
Mutta eikös sitä saa hiljaisemmaksi kuristamalla takapäätä pienemmällä putkella?
Onko teillä siihen omia patentteja?
Ajatus kulki sitä rataa, että sehän on kuitenkin vähemmän kevennystä kuin jos ottaa kaksi rullaa kokonaan pois (2x14g/ 8x3g). En kyllä löytänyt mistään 12 g rullia - Suomesta.
Meneeköhän liian kevyeksi?
Teillä on enemmän kokemusta sittä, miten rullien noin suuri keventäminen mahdollisesti vaikuttaa mönkkärin käyttäytymiseen.
Repäiseekö se liikkeelle vasta kovilla kierroksilla ja kerralla vai onko vauhti vain hiljaisempaa (välitys pienempi) ennenkuin kierrokset nousevat tarpeeksi?
Kävin myös Motonetistä yleismallin änkkärin (art. 14-8401). On 10 cm pitempi kuin alkuperäinen, hintaa 21 euroa. Alkuperäinen maksaa Gernillä 125 euroa, joten ajattelin säästää tuon alkuperäisen ja kokeilla halvemmalla putkella vaikutusta.
Katkaiseekohan ajan kanssa pakarin muualta (moottorin tärinä) jos laittaa kiinteällä "putken päälle" liitoksella pannan avulla ja tekee häntäpäähän sellaisen yleiskiinnikkeen?
On muuten kupeessa merkintä E 17, tarkoittaako se tieliikennekelpoisuutta?
Pelkään kyllä pahoin, että ääntä syntyy liikaakin.
Mutta eikös sitä saa hiljaisemmaksi kuristamalla takapäätä pienemmällä putkella?
Onko teillä siihen omia patentteja?