Falmekin FORCE 400 PRO
Ei tuohon todellakaan kyllä reilusti lisä tehoja ole tullut jos ei mitään kun kävin kokeilee just tuota kaverin konetta, eikös siihen vaihdettu se 145 suutin siinä samalla kun se oli siellä vai vaihdettiinko? En huomannu juurikaan mitään eroa, ehkä vääntöä oli tullut vähän lisää mutta ei mitään minkä olisi selvästi huomannut...Jorkki kirjoitti:Joo tulee ihan reilusti lisää tehoja. Ja oli se sen sun kaverin mönkkä. Nyt kunnossa. Oli seokset vaan ihan pielessä. Saan huomenna lähtemään sinne päin. Testaan vielä ite että käy varmasti niinku pitää. " Ikävää tuo testailu" no koitan olla hellä..
Ei siinä varmaa pitäs olla mitää pielessä jos se teillä oli siellä laitettavana... mut en mä huomannu mitää hirveetä eroa, kyllä se ehkä vähän paremmin vääntää mut ei mitää älytöntä.. tänää vaihdettiin omaan se 145 suutin ja nostettiin se neula niin ylös kun pystyy ja säädettiin samalla takaiskari niin jäykäksi kun pystyi... paljonkko se sisään ajo oli et vois sitä viripoksia ajatella tuohon?Jorkki kirjoitti:joo vaihdettiin. Muistaakseni teillä on molemmilla se 145 suutin ja kyl se tuo lisää tehoja ihan selkeesti. Jos ei tuo ni on jotaki pielessä. Siis ero on aivan selkeä, just viimeviikolla vaihdettiin yks suutin ja asiakas sano että olis pitäny vaihtaa jo aikasemmin ku muuttu niin paljon.
Muistaakseni jossain sanottiin, että ehdottomasti 30 tuntia pitää olla ajoa ja sitten voi vaihtaa cdi boxin. Eikä se myöskään ilmeisesti ole viripoksi vaan juuri se oikea mikä on tuohon tarkoitettu. Joku viisaampi korjaa jos olin väärässäNo Fear kirjoitti:... paljonkko se sisään ajo oli et vois sitä viripoksia ajatella tuohon?

Aina roiskuu kun rapataan.
Jorkki kirjoitti:Hyvä että on vehkeet pelittänyt. Pistän kuvia meidän omalle nettisivulle ens viikolla. Pitää vaan saada otettua vähän parempia ku noi nykyiset on tosi surkeita. Se cdi-boxi juttu muuttu taas hiukan. Eli loppujen lopuks niitä oli kolmea sorttia. Rajoitettuja, EI-rajoitettuja, ja niitä 30h. laskevia. Nyt mulla on niitä kaikkia hyllyssä mut luulen että toi EI-kuristettu on se jonka kaikki haluu. Pitää vaan jaksaa rullata ekaks se 30h hissukseen ennenkuin alkaa uruttaa kunnolla. Ja tieliikenteessähän se on liian tehokas eli laiton, siis virallisesti en suosittele sitä kenellekkään. Vielä ei oo yhtään osoitetta tullu mulle asti että pääsisin postittamaan noi kartioholkit. Samaten selvis että siellä on nyt asiakkailla vähän joka versiota cdi-boxia ja sen voin vaihtaa maksutta toisenlaiseen jos joku haluaa. Vanha pitäis lähettää mulle takas kun uus on tullu.
Mä voisin ottaa semmosen 8000 kiertävän mikäli tuo tarjous on vielä voimassa????? olis piakkoin kiva pysyä nuaren muiren dinli/yamaha poikien perässä...

- tempputomi
- 6WD
se taitaa onnistua vain jos sattuu olemaan kädetön dillen ohjastaja...maaku kirjoitti:Jorkki kirjoitti:Hyvä että on vehkeet pelittänyt. Pistän kuvia meidän omalle nettisivulle ens viikolla. Pitää vaan saada otettua vähän parempia ku noi nykyiset on tosi surkeita. Se cdi-boxi juttu muuttu taas hiukan. Eli loppujen lopuks niitä oli kolmea sorttia. Rajoitettuja, EI-rajoitettuja, ja niitä 30h. laskevia. Nyt mulla on niitä kaikkia hyllyssä mut luulen että toi EI-kuristettu on se jonka kaikki haluu. Pitää vaan jaksaa rullata ekaks se 30h hissukseen ennenkuin alkaa uruttaa kunnolla. Ja tieliikenteessähän se on liian tehokas eli laiton, siis virallisesti en suosittele sitä kenellekkään. Vielä ei oo yhtään osoitetta tullu mulle asti että pääsisin postittamaan noi kartioholkit. Samaten selvis että siellä on nyt asiakkailla vähän joka versiota cdi-boxia ja sen voin vaihtaa maksutta toisenlaiseen jos joku haluaa. Vanha pitäis lähettää mulle takas kun uus on tullu.
Mä voisin ottaa semmosen 8000 kiertävän mikäli tuo tarjous on vielä voimassa????? olis piakkoin kiva pysyä nuaren muiren dinli/yamaha poikien perässä...

No pitää kyl myöntää et siinä Subarun koneessa "vissiin sama ku Dinli" on kyl enemmän tehoa kun tossa Forcen vakio 400cc koneessa vaikka vaihtais minkä suuttimen tai boxin. Siin oli joku 45-48hp en ny muista tarkkaan. Se HSUN on muuten firmana kuollu ja kuopattu. Eli sellast taloa ei enää ole. Laitteita saa taas normaalisti mut sellasta nimeä ei pyöri mukana. Toivottavast homma muuten jatkuu samanlaisena ku ennen. Vanhan tehtaan aikana ne oli ihan mielellään aina kehittämässä laitteita mut uudesta ei nyt tiedä. Voihan se tietty parantuakki se toiminta, ainakin aikataulut on kussu joka kerta 6kk ku ollaan tilattu kamaa.
Onkohan mikä kun vissiin moottorista kuuluu sellaista outoa "helinän" tapaista ääntä ajettaessa jollain vaihteella hiljempaa sillein että kone just ja just jaksaa vääntää ja vähän jos vielä painaa kaasua niin se ääni kuuluu selvemmin?.. Samanlaista ääntä kuuluu kun ajaa kovempaa isolla vaihteella tai millä vaihteella hyvänsä ja sit laittaa kytkimen pohjaan ja pitää sitä pohjassa niin kuuluu kanssa se ääni.. Välillä olen huomannut että ihan normaali ajossakin taitaa kuulua sitä mut tuollein se ainakin kuuluu.. Ihan kuin jokin olisi osa löystynyt moottorin sisältä ja kolisi siellä sisällä pitäen sen takia sitä ääntä tai jotai
välillä se kuuluu kovemmin ja välillä hiljemmin.. Tais sama ääni kuulua alussakin mutta se ei tainnut ollut niin voimakas kuin nyt.... Oliko koneella millainen takuu jos sattuu vaikka leviämään?

Onhan koneella takuu ja koneita on hyllyssäkin. Helinästä en tiedä. Ei ole tietääkseni kellään ennen helissyt. Toivottavasti ei nyt pahene se helinä. Jos alkaa pitää sellasta ääntä et kuulostais laakerivialta tai öljynkierto-ongelmilta ni kannattaa huoltaa se mahd nopeesti. Se kyl ei yleensä helise vaan kuivat koneet pitää sellast tasasta räminää. Tietty vois kattoa ku sie kannessa on se luukku että kun se käy ni roiskuuko siellä öljy. Eli ne kaks tai neljä ruuvia vaan auki ja kone käymään. Ei lennä juuri mitään pihalle mut näkee liikkuuko siel öljy sisällä. alemman vastaavan luukun ku avaa ni tulee tietty öljyt pihalle.
Tuleekohan tuossa mitään ongelmia tulevaisuudessa esim. varaosien saannissa? Jatkaako ne tuon saman laitteen valmistusta, mutta toisella merkillä?[/quote]
tuskin kun varmaan 50% yamahan osista käy ja loput saa riippumattomilta valmistajilta, hinta on sitte varaosille ehkä korkeempi mutta anyway, sylinteristä en tiedä mutta eiköhän esim, koneessa oo samat lelut ku raptorissa. olettaisin joku korjaa jos on tarkempaa tietoa.
tuskin kun varmaan 50% yamahan osista käy ja loput saa riippumattomilta valmistajilta, hinta on sitte varaosille ehkä korkeempi mutta anyway, sylinteristä en tiedä mutta eiköhän esim, koneessa oo samat lelut ku raptorissa. olettaisin joku korjaa jos on tarkempaa tietoa.