Rally 250 takuun aikana ilmenneitä vikoja

Keskustelua Rally, Usatec ja muista Loncin sukuisista mönkijöistä
wtmönki
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 18 Helmi 2005 21:16
Mönkijä:: Polaris
Paikkakunta: Polaris Sportsman EU 500 efi, Ulvila
Viesti:

Rally 250 takuun aikana ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja wtmönki »

Mitä vikoja R250 takuun aikana on tullut vastaan. Kysyn siksi, että voisi ainakin nuo kohdat käydä läpi ennen takuun umpeutumista. Itsellä on ollut lievää öljyvuotoa moottorissa, suojakumien murtumista (mm. peilit) ja suunnanvaihtimen kahva hajosi. Ei mitään isoa, mutta kannattaa korjauttaa takuun aikana.
Avatar
quasar
4WD
Viestit: 151
Liittynyt: 29 Loka 2004 13:12
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja quasar »

Mun Rallyssa jumitti etujarrut heti uutena, säädettiin takuuhuollossa kuntoon. Vilkkurele oli alunperin viallinen, vaihdettiin.

Vähäistä öljyvuotoa on näkyvissä nyt ja rikastimen (kaksivaiheinen) vipu ei pysy kokonaan auki -asennossa. Nämä täytyy laitattaa kuntoon vielä takuuaikana. 900 km takana nyt ja olen ollut tyytyväinen laitteen toimintaan, murheet olleet vähäisiä.
\o/ VETERAANIT \o/
atv m
2WD
Viestit: 56
Liittynyt: 15 Touko 2005 19:41
Mönkijä:: honda trx 420 fe
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja atv m »

Rallyn mittaris vajaa 200 kilsaa ja tänään pakkitangon vaihteiston puoleinen pultti poikki ja on hyvin sielä sisäl loppu pätkä.
Rallyisti
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 22 Helmi 2005 11:21

Viesti Kirjoittaja Rallyisti »

Mulla oli takaiskari rikki ja kaasutin jotenkin "valuvikainen", kun tyhjäkäynti on milloin suuri ja milloin pieni. Vaihdettiin takuussa.
Rallyisti
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 22 Helmi 2005 11:21

Viesti Kirjoittaja Rallyisti »

No nyt löystyi ja tippui oikean etujarrusatulan toinen kiinnityspultti ajossa. Lupasivat lähettää uuden pultin ja muutamat hapertuneet kumiosat takuuna.
peramies
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 13 Touko 2005 23:14
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peramies »

Minullakin kone vuotaa jo öljyä! kilsoja takana reilut 700! onko kukaan tsekannut asiaa tarkemmin mistä vuodot johtuu??? itse ajattelin tarkistaa asian huomenissa...
Avatar
tonini
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 25 Tammi 2005 11:11
Paikkakunta: Kotka, Mönkijätön

Viesti Kirjoittaja tonini »

peramies kirjoitti:Minullakin kone vuotaa jo öljyä! kilsoja takana reilut 700! onko kukaan tsekannut asiaa tarkemmin mistä vuodot johtuu??? itse ajattelin tarkistaa asian huomenissa...
Mulla vuoti siitä vetoakselin juuresta ja siitä valu vaihdepolkimen akseliin. Kannattaa tutkia tarkasti itteäkin hämäs ekana. Nyt ei ole vuotanut mihinkään ja on tullut ajettua jo noin 600km tuon rempan jälkeen.
wtmönki
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 18 Helmi 2005 21:16
Mönkijä:: Polaris
Paikkakunta: Polaris Sportsman EU 500 efi, Ulvila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wtmönki »

Nyt on 700 km ajettu ja vaihdettu raidetangonpäät, kumiosia ja suunnanvaihtimenkahva. Hienosti on muuten pelannut ja tuntuu että noista halpismönkkäreistä on hinta/laatusuhde kohdallaan. Takuu loppuu 6 /2005, joten nyt kaikki ns. yleisviat kaikille näkymään. Muuten, kyllä on yllättävän kova etenemään huonossakin maastossa ja etenkin jos on ketjut takapyörillä. Yllätyin ja yllättyi myös naapuri 4 wd - mallilla. Eikä taaskaan hymiöitä.))))
amis
Tracks
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Elo 2004 23:14
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja amis »

wtmönki kirjoitti:Nyt on 700 km ajettu ja vaihdettu raidetangonpäät
Aika äkkiä kulahtaneet... :roll:
I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

amis kirjoitti:
wtmönki kirjoitti:Nyt on 700 km ajettu ja vaihdettu raidetangonpäät
Aika äkkiä kulahtaneet... :roll:
Täällähän oli siitä juttua jossain, että kulahtavat varsin äkkiä. Ovat "kestoniveliä", mutta niihin ei tehtaalta lähtiessään oltu lainkaan laitettu vaseliinia. Eli täysin kuivia olivat. Muistelisin että oli mennyt muutaman muunkin foorumilaisen kohdalla vähän väljäksi.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Menee varmasti nuo raidetangon päät jos vehkeiden renkaat on niin epätapapainossa kun muutamalla veijarilla jotka ajaa täällä Järvenpään suunnassa. Näkee meinaan silmällä kuinka paljon heittää. huh huh, sen meinaan pitäisi jo tuntua stongassa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

Roosa999 kirjoitti:Menee varmasti nuo raidetangon päät jos vehkeiden renkaat on niin epätapapainossa kun muutamalla veijarilla jotka ajaa täällä Järvenpään suunnassa. Näkee meinaan silmällä kuinka paljon heittää. huh huh, sen meinaan pitäisi jo tuntua stongassa.
Eikä tunnu missään! Kuva
sskari
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:21
Paikkakunta: Salo,Rally 250 Tieliikenne

Viesti Kirjoittaja sskari »

Huomasin eilen ,että letku joka menee kaasarin ja sylinterin imuputkesta
johonkin venttiiliin,oli irronut koska letku oli molemmista päistä halki.
Letku oli aivan haperoa,"kiinan laatua".Motonetista uusi tilalle ja taas pelittää.
Tietääkö joku mikä on tämän venttiilin merkitys.Siitä menee paksumpi letku pakoputkeen ja toinen mustaan muovipönttöön jossa on pari letkuliitintä ,näissä liittimissä ei ollut mitään,suoraan ulkoilmaan.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Yhtäkkiä väittäisin pakokaasujen takaisinkierrätysviritykseksi. Näitä on ollut amerikkalaisissa autoissa maailman sivu. Saastehommia jotka pääsääntöisesti estää konetta käymästä sille luonteisella tavalla ja saa aikaan ahdistusta, tehonalennusta ja muuta hankalaa.

Pois otto vaatii moottorin seossäätöihin muutoksia, sillä kokonaisuus saattaa muuttua niin paljon ettei toimi kunnolla.

Vielä... muista että ei ole sitten enää tyyppikatsastuksen mukainen.
Tämä saattaa myös huonolla säkällä saattaa sinut vaikeuksiin, mutta en rupea poliisiksi.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
tonini
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 25 Tammi 2005 11:11
Paikkakunta: Kotka, Mönkijätön

Viesti Kirjoittaja tonini »

Roosa999 kirjoitti:Menee varmasti nuo raidetangon päät jos vehkeiden renkaat on niin epätapapainossa kun muutamalla veijarilla jotka ajaa täällä Järvenpään suunnassa. Näkee meinaan silmällä kuinka paljon heittää. huh huh, sen meinaan pitäisi jo tuntua stongassa.
Itte kattelin tossa yks päivä noita etupyöriä ja otin sitten irtikin. Oli ruuvattu hiukan v***ralleen :evil:. Mutterit oli käännetty kyllä kiinni, mutta oli lipsahtanut vähän vanteen päälle. Eli mutterit oli vain osittain siinä kartio reiässä. Oikasin hiukan reikiä ja ruuvasin oikein paikoilleen niin vapinat rauhottu jonnii verran :lol:. Takana oli kyllä kohillaan.
Vastaa Viestiin