Rally 250 takuun aikana ilmenneitä vikoja
-
- 2WD
- Viestit: 36
- Liittynyt: 18 Helmi 2005 21:16
- Mönkijä:: Polaris
- Paikkakunta: Polaris Sportsman EU 500 efi, Ulvila
- Viesti:
Rally 250 takuun aikana ilmenneitä vikoja
Mitä vikoja R250 takuun aikana on tullut vastaan. Kysyn siksi, että voisi ainakin nuo kohdat käydä läpi ennen takuun umpeutumista. Itsellä on ollut lievää öljyvuotoa moottorissa, suojakumien murtumista (mm. peilit) ja suunnanvaihtimen kahva hajosi. Ei mitään isoa, mutta kannattaa korjauttaa takuun aikana.
Mun Rallyssa jumitti etujarrut heti uutena, säädettiin takuuhuollossa kuntoon. Vilkkurele oli alunperin viallinen, vaihdettiin.
Vähäistä öljyvuotoa on näkyvissä nyt ja rikastimen (kaksivaiheinen) vipu ei pysy kokonaan auki -asennossa. Nämä täytyy laitattaa kuntoon vielä takuuaikana. 900 km takana nyt ja olen ollut tyytyväinen laitteen toimintaan, murheet olleet vähäisiä.
Vähäistä öljyvuotoa on näkyvissä nyt ja rikastimen (kaksivaiheinen) vipu ei pysy kokonaan auki -asennossa. Nämä täytyy laitattaa kuntoon vielä takuuaikana. 900 km takana nyt ja olen ollut tyytyväinen laitteen toimintaan, murheet olleet vähäisiä.
\o/ VETERAANIT \o/
Mulla vuoti siitä vetoakselin juuresta ja siitä valu vaihdepolkimen akseliin. Kannattaa tutkia tarkasti itteäkin hämäs ekana. Nyt ei ole vuotanut mihinkään ja on tullut ajettua jo noin 600km tuon rempan jälkeen.peramies kirjoitti:Minullakin kone vuotaa jo öljyä! kilsoja takana reilut 700! onko kukaan tsekannut asiaa tarkemmin mistä vuodot johtuu??? itse ajattelin tarkistaa asian huomenissa...
-
- 2WD
- Viestit: 36
- Liittynyt: 18 Helmi 2005 21:16
- Mönkijä:: Polaris
- Paikkakunta: Polaris Sportsman EU 500 efi, Ulvila
- Viesti:
Nyt on 700 km ajettu ja vaihdettu raidetangonpäät, kumiosia ja suunnanvaihtimenkahva. Hienosti on muuten pelannut ja tuntuu että noista halpismönkkäreistä on hinta/laatusuhde kohdallaan. Takuu loppuu 6 /2005, joten nyt kaikki ns. yleisviat kaikille näkymään. Muuten, kyllä on yllättävän kova etenemään huonossakin maastossa ja etenkin jos on ketjut takapyörillä. Yllätyin ja yllättyi myös naapuri 4 wd - mallilla. Eikä taaskaan hymiöitä.))))
Täällähän oli siitä juttua jossain, että kulahtavat varsin äkkiä. Ovat "kestoniveliä", mutta niihin ei tehtaalta lähtiessään oltu lainkaan laitettu vaseliinia. Eli täysin kuivia olivat. Muistelisin että oli mennyt muutaman muunkin foorumilaisen kohdalla vähän väljäksi.amis kirjoitti:Aika äkkiä kulahtaneet...wtmönki kirjoitti:Nyt on 700 km ajettu ja vaihdettu raidetangonpäät
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Menee varmasti nuo raidetangon päät jos vehkeiden renkaat on niin epätapapainossa kun muutamalla veijarilla jotka ajaa täällä Järvenpään suunnassa. Näkee meinaan silmällä kuinka paljon heittää. huh huh, sen meinaan pitäisi jo tuntua stongassa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Huomasin eilen ,että letku joka menee kaasarin ja sylinterin imuputkesta
johonkin venttiiliin,oli irronut koska letku oli molemmista päistä halki.
Letku oli aivan haperoa,"kiinan laatua".Motonetista uusi tilalle ja taas pelittää.
Tietääkö joku mikä on tämän venttiilin merkitys.Siitä menee paksumpi letku pakoputkeen ja toinen mustaan muovipönttöön jossa on pari letkuliitintä ,näissä liittimissä ei ollut mitään,suoraan ulkoilmaan.
johonkin venttiiliin,oli irronut koska letku oli molemmista päistä halki.
Letku oli aivan haperoa,"kiinan laatua".Motonetista uusi tilalle ja taas pelittää.
Tietääkö joku mikä on tämän venttiilin merkitys.Siitä menee paksumpi letku pakoputkeen ja toinen mustaan muovipönttöön jossa on pari letkuliitintä ,näissä liittimissä ei ollut mitään,suoraan ulkoilmaan.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Yhtäkkiä väittäisin pakokaasujen takaisinkierrätysviritykseksi. Näitä on ollut amerikkalaisissa autoissa maailman sivu. Saastehommia jotka pääsääntöisesti estää konetta käymästä sille luonteisella tavalla ja saa aikaan ahdistusta, tehonalennusta ja muuta hankalaa.
Pois otto vaatii moottorin seossäätöihin muutoksia, sillä kokonaisuus saattaa muuttua niin paljon ettei toimi kunnolla.
Vielä... muista että ei ole sitten enää tyyppikatsastuksen mukainen.
Tämä saattaa myös huonolla säkällä saattaa sinut vaikeuksiin, mutta en rupea poliisiksi.
Pois otto vaatii moottorin seossäätöihin muutoksia, sillä kokonaisuus saattaa muuttua niin paljon ettei toimi kunnolla.
Vielä... muista että ei ole sitten enää tyyppikatsastuksen mukainen.
Tämä saattaa myös huonolla säkällä saattaa sinut vaikeuksiin, mutta en rupea poliisiksi.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Itte kattelin tossa yks päivä noita etupyöriä ja otin sitten irtikin. Oli ruuvattu hiukan v***ralleenRoosa999 kirjoitti:Menee varmasti nuo raidetangon päät jos vehkeiden renkaat on niin epätapapainossa kun muutamalla veijarilla jotka ajaa täällä Järvenpään suunnassa. Näkee meinaan silmällä kuinka paljon heittää. huh huh, sen meinaan pitäisi jo tuntua stongassa.

