Kritiikki

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
Skygo
Tracks
Mönkijä:: Ei mönsäriä

Kritiikki

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Leone taitaa olla täys kopio Keewaysta.
Itse mönkijästä en mene sanomaan mitään, voihan se ollakin ok, mutta savenmaa ei kaikinpuolin.
Viimeksi muokannut Skygo, 01 Huhti 2008 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
VilleM
4WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VilleM »

Skygo kirjoitti:Leone taitaa olla täys kopio Keewaysta.
Itse mönkijästä en mene sanomaan mitään, voihan se ollakin ok, mutta savenmaa ei.
no mikäs siinä?
Itse asioinut muutaman kerran savenmaalla ja ei mitään negatiivista sanottavaa.
Edullinenhan tuo leone on ja varaosia näyttää saavan savenmaalta kanssa.
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Joka kerta kun menette moittimaan yritystä, niin perustelut pitää olla plakkarissa ja omakohtaisia. Kaverinkumminkaimanveljenpojan tyttöystävän esointeja ei kannata täällä repostella. Paitsi ellette hoida juridisesti kyseisen henkilön asioita noin luvan kanssa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Nerd-O
4WD
Mönkijä:: Arctic Cat 700 EFI SE -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nerd-O »

Roosa999 kirjoitti:Joka kerta kun menette moittimaan yritystä, niin perustelut pitää olla plakkarissa ja omakohtaisia.
Onhan tuo nyt kumma jos yrityksiä ei saa moittia täällä. Vaikka itse en ole asioinut savenmaalla (enkä todennäköisesti koskaan asioi) niin onhan se jo yleisessä tiedossa miten kyseinen firma toimii.

Onko täällä nyt ollut joku topikki missä on haukuttu jotain firmaa ja foorumin ylläpitäjät on siitä haastettu oikeuteen tai jotain? Tuntuu että heti kun mainitsee jostain firmasta jotain negatiivista niin ollaan muistuttamassa, ettei noin saa tehdä ellei ole faktaa heittää kehiin. On kyllä tiukin foorumi tuon suhteen. Muualla ei hommasta tunnuta välittävän yhtään mitään.
Tulin, näin ja koitin sormella. Siellähän se oli.
Hurricane
2WD

Viesti Kirjoittaja Hurricane »

No onhan se nyt hanurista, jos mutu-tuntumalla haukkuu jonkun firman toimintaa. Itse en ole Savenmaalla liioin asioinut, mutta kerran tietoa heidän toimintatavoista on, niin kerro toki lisää?

Se, jos jollakin "kuulemma" ei ole homma toiminut, ei tarkoita automaattisesti firmassa olevan vikaa.
Jurp
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Jurp »

Ok, oikeastaan saan samalla hintaa ko laitteen Oululaisesta liikkeestä, joten on varaa valita. Mielenkiintoista olisi kuitenkin kuulla tarkemmin noita negatiivisia kokemuksia Savenmaasta.

Nooh, jos mennään itse laitteeseen niin sanokaas minkälaisessa maastossa tollanen menee, vai kannattaako pysytellä mökkiteillä?
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viesti:

Kas, muiden foorumit on muiden foorumeita ja täällä vallitsee sellainen linja, ettei niitä putiikkeja arvostella ilman syytä. Ja tiukka linja pysyy.
Te olette itse asiasta vastuussa, jos joku yritys päättää lähteä tästä elämöimään ja tästä ON kokemusta.

Miten voit muodostaa asiasta kokonaisuuden, jos olet kuullut vain huhuja? Me ostimme näistä suoratuonti/myynti putiikeista 6 kpl Fude-mopoja duuniin ja ovat pelanneet hienosti ja takuu toimi takuuajan mainiosti. Sittemmin olemme 5 hukanneet ja yksi tallella ja nyt ajettu 3000 km. Hyvä suoritus koneelta joka on jo 5 vuotta vanha ja ajettu miten sattuu.
Ettepäin
Nerd-O
4WD
Viesti:

Hurricane kirjoitti:No onhan se nyt hanurista, jos mutu-tuntumalla haukkuu jonkun firman toimintaa. Itse en ole Savenmaalla liioin asioinut, mutta kerran tietoa heidän toimintatavoista on, niin kerro toki lisää?
Eiköhän tuohon riitä kun googletat savenmaata. Taitaa tulla negatiivia kommentteja hieman enemmän kuin positiivisia. Karua google faktaa :D Itse meinasin niiltä muinoin kiina skootterin tilaa, mutta enpä tilannut tuon googletuksen jälkeen.

Mites jos täällä ei saa yrityksiä arvostella ilman karuja faktoja niin onko joku tehnyt tänne topikin missä kerrotaan huonoja firmoja mönkijöihin liittyen?
Viimeksi muokannut Nerd-O, 31 Maalis 2008 16:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viesti:

Lakkaa nyt Nerd-O.
Ei tule topikkia myöskään "huonoista" Firmoista mönkijöihin liittyen.
Jos joku haluaa perustaa sellaisen domainin, mikä keskittyy asian tonkimiseen, niin sinne vaan. Täällä jos ruoditaan, niin ruoditaan omakohtaisia tai valtuutetun asioita.

Ja Google antaa sen tuloksen, mikä sillä on tiedossa. Suomalainen kyllä jaksaa napista, mutta harvemmin tulee kehuja suollettua firmojen jne toiminnasta. Joten tieto mitä Google käyttää, ei ole tasapuolista.
Ettepäin
Nerd-O
4WD
Viesti:

Roosa999 kirjoitti:Ei tule topikkia myöskään "huonoista" Firmoista mönkijöihin liittyen.
Tiedätkös että tuollainen toiminta on kyllä perin hanurista. Voi olla että mönkijä porukalla on yleisessä tiedossa firmoja mitä kannattaa välttää. Noh. Tätä foorumia kun selailee niin tuollaiset yleisesti tiedossa olevat firmat ei takuulla tule näkyviin kun sellaisista ei saa kirjoitella. En muutenkaan ymmärrä koko ideaa olla hissukseen ongelmista mitä yrityksien kanssa on. Tietääkseni ylläpito ei taida olla vastuussa jos joku yksittäinen käyttäjä alkaa vinkumaan jonkun yrityksen toiminnasta ja kertoo vielä julkisesti täällä siitä? Se on sen yrityksen ja käyttäjän ongelma. Tietääpähän muutkin varoa kyseistä yritystä.

Ettei tässä nyt vaan ole käynyt niin että joku firma on erästä hieman kovistellut tällä foorumilla tai jollain foorumilla olleista jutuista ja tämä eräs on siitä hieman sitten pelästynyt että joutuu asiasta ongelmiin? Siitä viisastuneena hyökkää kuin haukka kimppuun jos joku vikisee jostain firmasta? Kokemuksesta voin kertoa että eräät firmat tuollaista tekee ja ainakaan itseeni sellainen toiminta ei kyllä vaikuta pätkääkään. Minä julkaisen sellaisten firmojen uhkailut netissä. Siinähän inisevät sen jälkeen.

Vai onko tämä koko hissukseen meininki ainoastaan Roosan omaa ideaa vai onko kaikki foorumin ylläpitäjät samalla linjalla?
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viesti:

Nerd-O kirjoitti:
Roosa999 kirjoitti:Ei tule topikkia myöskään "huonoista" Firmoista mönkijöihin liittyen.
Tiedätkös että tuollainen toiminta on kyllä perin hanurista. Voi olla että mönkijä porukalla on yleisessä tiedossa firmoja mitä kannattaa välttää. Noh. Tätä foorumia kun selailee niin tuollaiset yleisesti tiedossa olevat firmat ei takuulla tule näkyviin kun sellaisista ei saa kirjoitella. En muutenkaan ymmärrä koko ideaa olla hissukseen ongelmista mitä yrityksien kanssa on. Tietääkseni ylläpito ei taida olla vastuussa jos joku yksittäinen käyttäjä alkaa vinkumaan jonkun yrityksen toiminnasta ja kertoo vielä julkisesti täällä siitä? Se on sen yrityksen ja käyttäjän ongelma. Tietääpähän muutkin varoa kyseistä yritystä.

Ettei tässä nyt vaan ole käynyt niin että joku firma on erästä hieman kovistellut tällä foorumilla tai jollain foorumilla olleista jutuista ja tämä eräs on siitä hieman sitten pelästynyt että joutuu asiasta ongelmiin? Siitä viisastuneena hyökkää kuin haukka kimppuun jos joku vikisee jostain firmasta? Kokemuksesta voin kertoa että eräät firmat tuollaista tekee ja ainakaan itseeni sellainen toiminta ei kyllä vaikuta pätkääkään. Minä julkaisen sellaisten firmojen uhkailut netissä. Siinähän inisevät sen jälkeen.

Vai onko tämä koko hissukseen meininki ainoastaan Roosan omaa ideaa vai onko kaikki foorumin ylläpitäjät samalla linjalla?
Hanurista tai ei, niin linja ei muutu. Mielipiteitä on yhtä monta kuten on hanuriakin. Tämä eräs ei pelästy ihan helposti mistään, mutta ei toisaalta haasta riitaa siellä kuppilan jonossa ja sano, että mua ei hetkauta mitkään ei minkään nimiset.

Osuit naulan kantaa! "Minä julkaisen sellaisten firmojen uhkailut netissä. Siinähän inisevät sen jälkeen"
Kunhan ne on omia ja julkaisija laittaa myös omat tiedot esille eikä majaile nimimerkin takana. Mulle on nippu soitellut ja napissut, kun kauppias sitä ja tätä, mutta haluavat pysyä nimettöminä. Jos sitä munaa on, niin tapaus ja nimi esille. Siitä se lähtee.

Arvailu on joutavaa, jos et tunne minua. Ja muiden linjaa en arvaile, saavat kertoa sen ihan itse.
Ja sellainen viisastelu on sitten vallan joutavaa, että ohjasin modet sanomaan jotain, puolustaakseni omia kantojani. Jokainen tekee täällä itsenäiset päätökset ja jos on kimurantteja, niin sitten kollektiivisella päätöksellä.

Itse keskityn ajamiseen, palstan pitoon, ajotapahtuminen ja kisojen järjestämiseen, Mönkkärit ry:n kehittämiseen yhdessä harrastajien ja hallituksen kanssa ja ihan normi duunin tekoon siinä perheen ohessa.

Entäs sinä :?:
Ettepäin
Nerd-O
4WD
Viesti:

Hurricane kirjoitti:Onhan näistä perättömistä herjaavista nettikirjoitteluista ennakkotapauksia (vrt. Susan Ruusunen), jossa perättömiä tai muutoin herjaavia lausuntoja on tutkittu. Sen vuoksi kannattaa olla erittäin tarkka, mitä kirjoittaa ja millä äänensävyllä. Jos sonta palvelu/toimimaton takuuhuolto/muu mikä tahansa syy on sattunut omalle kohdalle, niin kyllä silloin voi huoletta kertoa mielipiteensä.
Hieman on heikko vertaa ruususesta (sarjassamme täysin turha julkkis ja onko se enää edes ruusunen?) kirjoitettuihin teksteihin jos sanoo mielipiteensä vaikka savenmaan toiminnasta. Ne oikeuteen menneet jutut taisi olla tapon uhkauksia. En nyt ihan heti rinnaistaisi niitä mielipiteeseen että savenmaa on hanurista. En minä ainakaan ole sen perusteella ketään savenmaalla uhkaillut tappavani. Voi olla myös vähän nihkeetä haastaa minua oikeuteen sen perusteella että mielestäni savenmaa on hanurista. Mielipiteitä on monia ja ilmeisesti eräät kuvittelee että asumme kiinassa kun tulee jotain negatiivista jostain yrityksestä niin heti pidetään älämölöä ja viestejä aletaan filtteröimään/poistamaan. Varmaan kirjoittaja joutuis linnaan moisesta mikäli eräät saisi siitä päättää. Onhan se kiva että asumme suomessa ja tuollaisesta ei joudu linnaan. Se on sitä sananvapautta.

Itse en kyllä sille lämpene että yrityksen jotain tiettyä henkilöä haukutaan ja vielä kerrotaan kyseisen kaverin nimi. Se nyt on aivan sama jos jotain yritystä haukkuu, mutta silloin se menee henkilökohtaiselle tasolle jos alkaa jotain yksittäistä ihmistä yrityksessä haukkumaan. Tuossa voi alkaa vertaamaan siihen ruususeen. En tiedä onko suomessa ollut koskaan oikeudessa tapausta missä jonkun nettipalstan käyttäjä olisi haastettu oikeuteen sen perusteella että se haukkuu yritystä? Voi olla vähän nihkeetä. Yhden muistelisin tapahtuneen missä haukuttiin juuri yrityksen yhtä työntekijää. Lopputulosta en tosin muista.

Enkä tiedä mitä väliä sillä on, onko homma tapahtunut itselleen vai parhaalle kaverille? Tuskin täällä kukaan alkaa päästään kirjoittelemaan herjoja joistain yrityksistä? Ja vaikka alkaisi niin silloin voisi mode pyytää häntä vaikka hieman täsmentään asiaa miksi tuollaista on kirjoittanut, sen sijaan että viskaa viestin mäkeen ja vinkuu perään että täällä ei paskaa puhuta.
Hurricane kirjoitti:Näissä tuppaa olemaan vain se paha tapa, että keissi tulee käytyä läpi ainoastaan yhdeltä kantilta. Riidassa on mukana aina kaksi osapuolta.
Tuo on totta. Mutta se pätee myös kaikkiin riita tilanteisiin. Yleensä kun kuulee noista ongelmista yrityksien kanssa niin harvemmin siinä on mitään yrityksen vastinetta. Mutta se nyt on omaa typeryyttään jos välttelee kaikkia firmoja mistä kirjoitellaan netissä. Esim. savenmaasta ei kovin montaa positiivista kokemusta löydy jos sitä verrataan niihin negatiivisiin.

Väliin karua faktaa. Omat kokemukset Polariksen takuu huollosta eivät ole kovin positiivisia. Siellä haukutaan maksavaa asiakasta huijariksi ja valehtelijaksi. Todisteita niiltä ei saa asian tueksi vaikka kuinka vinkuu. Haluaisin kyllä edelleen saada Polarikselta hieman vastauksia moniin auki jääneisiin kysymyksiin. Saanko ne sillä että vingun edelleen sähköpostilla niille vai auttaako jos täällä pidän meteliä asiasta? Tuskin kumpikaan auttaa pätkääkään. Viestit menee roskikseen ja Polariksella halutaan olla hiljaa asiasta (tuo muuten tuli aika selkeeksi kun niiden kanssa asioi). No vaikuttaako tuo sitten Polariksen myyntiin? Hieman epäilen että ei kovin paljoa. Muutama mahdollinen ostaja ehkä pähkäilee normaalia pidempään ja myyntitykki sitten ylipuhuu ne. Joku jopa saattaa jättää ostamatta tuon perusteella. Niin ja ikävä kyllä tuo tapaus Polariksen takuu huollosta on täyttä totta ja tiedän muitakin vastaavanlaisia tapauksia Polarikselta. Miksei niistä saisi täällä mainita? Ne kuitenkin kävi kaverille, joka kyllä pystyy todistamaan homma. Kaveri vaan elää jollain varhaisaikakaudella, missä ei ole nettiä. Ei hän itse niistä pysty nettiin kirjoitteleen. Raukka ei osaa edes tietokonetta käyttää.
Hurricane kirjoitti:Ja siksi toisekseen: hyvä palvelut eivät ilmaannu Suomi24:n (tai harvoin edes Sammy'sin) palstoille. Sen sijaan yksi epäonnistunut kauppa voi leimata koko firman, jos kohdalle sattuu kovinkin äänekäs ja omasta mielestään oikeassa oleva asiakas. Netissä liikkuviin "faktoihin" on syytä suhtautua varauksella.
No jaa.. En kyllä ihan heti usko että firman maine menee yhden asiakkaan takia mikä meuhkaa asiasta. Olettaen että kyseessä olisi mönkijöihin liittyvä firma niin luulisi niiden lukevan hieman kyseisestä jutusta jos saisivat joltain asiakkaaltaan kuulla että netissä tälläistä lukee tai mikäli itse lukevat palstoilta asioista. Mikäli juttu ei pidä pätkääkään paikkaansa niin siitä voi ilmoittaa palstan ylläpitoon. Kyllä minä ainakin niin tekisin jos edustaisin jotain pienehköä firmaa. Isoilla firmoilla tuollainen ei vaikuta varmaan pätkääkään. Savenmaakin olisi varmaan aikoja sitten mennyt konkurssiin muuten.
Roosa999 kirjoitti:Itse keskityn ajamiseen, palstan pitoon, ajotapahtuminen ja kisojen järjestämiseen, Mönkkärit ry:n kehittämiseen yhdessä harrastajien ja hallituksen kanssa ja ihan normi duunin tekoon siinä perheen ohessa.

Entäs sinä :?:
Keskityn olemaan täysipäiväinen smurffi, jolla ei ole mitään elämää, puhun vain paskaa ja onanoin onnesta takapihalla Linhaita hinkaten. Se vasta on elämää :wink: Onhan se hienoa keksiä itselleen vaikka mitä tekemistä ja kehuskella siitä muille. Lopputulos on että kaikki hommat menee aivan päin persettä kun mihinkään ei ole aikaa. Itse kun keskityn vain mulkkuna olemiseen, paskan puhumiseen ja onanoimiseen Linhaita hinkaten niin aikaa riittää mainiosti, ehkä sen takia teenkin sitä 24/7.

Jos yrityksen elämöimisestä on kokemusta niin onko mahdollista kuulla tapauksesta hieman lisää? Kyselin nimittäin tuosta ja ei tunnu kukaan tapausta tuntevan (ikävä kyllä pari kaveria omaan). Tapaus kyllä tiedetään että jotain on ehkä joskus käynyt, mutta kukaan ei tiedä mitä on ehkä joskus käynyt. Olisi myös mukava jos modetkin perustelisi hieman tarkemmin hieman hämärämpiä kommenttejaan.

Enkä kyllä edelleenkään allekirjoita tuollaista palstapoliisi meininkiä. Meininki on vähän sama kuin kiinassa asuisi ja haluaisi kirjoittaa tiibetistä munkkien sorrosta. Hallitus valvoo että nettiin kirjoitetaan vain hallitukselle sopivaa tekstiä, jos et tuohon pysty niin netti halvattuun ja kaveri linnaan. Kuinka hyvä idea se sitten on palstalla alkaa jotain sananvapautta polkemaan sen perusteella että joku ei vaan nyt pidä kirjoittelusta tai se ehkä voisi loukata jonkun yrityksen mainetta kun joku ei vaan pidä niiden firmasta.

Tästäkin voisi jotenkin kehittää oman topikin, koska tämä taitaa sotkea hieman tuota alkuperäistä topikkia :wink:

Tulipas hyvä avautuminen. Pitääkin lähtee takapihalle onanoimaan Linhaita hinkaten :D
Logibear
Tracks
Mönkijä:: Grizzly 700 -07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Logibear »

Voisko joku mode jakaa keskustelun omakseen jotta alkuperäinen kysymys mönkijän tekniikasta saa arvoisiansa vastauksia. Skygon ylimalkainen OT kommentti kirvoitti keskustelun sinänsä mielenkiintoisesta aiheesta. Minun mielipiteeni tähän on että täällä pitäisi voida esittää risuja ja ruusuja saamastaan palvelusta. Mutta nimenomaan omakohtaisia kokemuksia ja tapauksia. Niistä voi sitten jokainen tehdä omia johtopäätöksiään edustaako ko. yrityksen yleistä linjaa vai onko poikkeustapaus. Onhan täällä ollut paljon pitkiäkin tarinoita epäonnisista takuu ym. varaosahankinnoista eikä niitä ole leikattu pois. Jos asiansa esittää tyylikkäästi, tosiasioissa pitäytyen ja kiihkottomasti niin melkein mitä tahansa voi täällä kirjoittaa.
Cooleri
Tracks

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Minun mielipiteeni tähän on että täällä pitäisi voida esittää risuja ja ruusuja saamastaan palvelusta. Mutta nimenomaan omakohtaisia kokemuksia ja tapauksia. Niistä voi sitten jokainen tehdä omia johtopäätöksiään edustaako ko. yrityksen yleistä linjaa vai onko poikkeustapaus. Onhan täällä ollut paljon pitkiäkin tarinoita epäonnisista takuu ym. varaosahankinnoista eikä niitä ole leikattu pois. Jos asiansa esittää tyylikkäästi, tosiasioissa pitäytyen ja kiihkottomasti niin melkein mitä tahansa voi täällä kirjoittaa.
Aamen.
Samaa mieltä täysin ylläolevan kanssa.

Jos asialla vielä spekuloidaan niin heitän tähän suoran kysymyksen esille että onko sensurointiin mahdollisesti vaikutusta mainostuloilla joita tämä palsta saa ? Eli esittävätkö mainokset niin suurta osaa budjetissa että jos ne poistuvat niin tulee ongelmia ?Ja jos ne poistuvat kuvioista sen vuoksi että kirjoitetaan "paskaa" niin aiheuttaako se sen että muutkaan eivät halua mainoksiaan näkyville?Tämän vuoksi vedetään yhtenäistä linjaa kaikkien liikkeiden kanssa?
Back in business
Viliko
R.I.P
Mönkijä:: ArcticCat V2

Viesti Kirjoittaja Viliko »

Cooleri kirjoitti: ........

Jos asialla vielä spekuloidaan niin heitän tähän suoran kysymyksen esille että onko sensurointiin mahdollisesti vaikutusta mainostuloilla joita tämä palsta saa ? Eli esittävätkö mainokset niin suurta osaa budjetissa että jos ne poistuvat niin tulee ongelmia ?Ja jos ne poistuvat kuvioista sen vuoksi että kirjoitetaan "paskaa" niin aiheuttaako se sen että muutkaan eivät halua mainoksiaan näkyville?Tämän vuoksi vedetään yhtenäistä linjaa kaikkien liikkeiden kanssa?
Eikös se ole ihan järkevää että kaikkien yritysten kohdalla linja on sama ??
Palautetta saa antaa jatkossakin kunhan se ei ole siskonkumminkaimanhevosmiehen kuulemaa ELI perusteet pitää löytyä.
Vastaa Viestiin