MXU300-turhaketestiajo( +10 000km The end of story...)

Keskustelua Kymco mönkijöistä.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Ei ollut ilmeisesti maahantuojalle asti mennyt tietoa että olin vaihtanut mönkkäriä uudempaan. :D
Oli ihmetellyt puhelimeen kun oli tiedusteltu tuosta kannentiivisteen vuodosta :
"Mitä!? Onko tämä se sama mies?Onko se ostanut taas uuden Kymcon mönkijän ?" :lol: :lol: :lol: :supz: =D> :finga:

edit
Näyttäisi nää kirjoitukset jotain kiinnostavan, suunnilleen
1 kertaa luettu / ajettua kilometriä kohden :lol:
Back in business
Puuhis
6WD
Viestit: 485
Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

Se on mukavaa lukea kun joku viitsii kirjoitella niin risut kuin ruusutkin omasta laitteestaan. Jatka samaan malliin :D :supz:
Avatar
BLADEMAN
6WD
Viestit: 606
Liittynyt: 14 Huhti 2006 21:18

Viesti Kirjoittaja BLADEMAN »

Juu kyllä näitä testejä/projekteja on aina hieno seurata.Oli kyseessä mikä tahansa merkki,jatka Cooleri samaan malliin \:D/
Kymco mx-er 125
3WD
Viestit: 111
Liittynyt: 06 Elo 2006 19:15

Viesti Kirjoittaja Kymco mx-er 125 »

Minulla tosiaan oli mx-er 125 samaa öljyn tihkumista, tosin paljon vähemmässä määrin. Öljyä ei edes varsinaisesti kulunut vaan hiukan sotki ainoastaan sylinteriä. Siitä huolimatta lähin merkkihuolto sanoi heti asiasta ilmoitettuani, että takuuseen hoidetaan. Ja vieläpä niin, että takuu oli juuri umpeutumassa samalla viikolla. Nyt on tiivisteet vaihdettu ja homma hoidossa. Säätivät samalla kaasarin säädöt kohdilleen ja nyt käy tosi nätisti. :D

Vaadi vaan homma takuuseen, ehdottomasti - eihän tuo mitenkään päin ole normaalia.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Juu, takuuanomus tuosta öljyvuodosta on huoltoliikkeen toimesta faxattu pääkallopaikalle.Täytyy ensi viikolla käydä kyselemässä tuomiota :wink:

Pari muuta juttua käynyt ilmi eli ensinnäkin toi mittaristo on temppuillut pari kertaa. Pidemmän auraussession yhteydessä nollasi tuon mittariston kellon :shock: Ei sentään kilometrejä. :lol: Täytyypä seurata tilannetta.

Toinen juttu on tuo taka-akselin pyörän napa. Sehän on kiinnitetty tuolla tavalla kuten MXU250 mallissakin :

http://kuvablogi.com/nayta/665636/

Tuli huomattua jo alussa että napa on toisella puolella liian väljä akseliin. Renkaasta kun ottaa kiinni ja heiluttelee niin selvä väljyys tuntuu VAIN toisen puolen navassa. Muutaman kerran olen koettanut kiristää sitä, mutta ei se auta kuin hetken kun se on noissa spoorituksissa se välys. Täytyy tuon kansiremontin yhteydessä mainita asiasta. Saavat sitten kokeilla onko väljyys akselissa vai navassa. Tuohan selviää kun vaihtaa navat päikseen toiselta puolelta toiselle.

Muuten homma bueno, tänään tuli aurinkoisessa +5c säässä heitettyä 150km yhtämittainen lenkki ilman persiin nostoa penkistä. Kulutus oli sekalaisessa maantie/kaupunki ajossa 5,9l/100km. Ei paha.
Kilometrejä nyt 3200km mittarissa.

Ja,ei kun ettepäin :arrow:
Back in business
Mks
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 15 Huhti 2007 10:09
Paikkakunta: oulunseutu

itsellä kanssa km3260 (mxu300)mittarissa

Viesti Kirjoittaja Mks »

öljyvuodoista ei havaintoa ja ainoa havaittu vika etujarrukahvan hajonnut mikrokytkin jonka vaihdatan(takuuseen)muuten on kymco toiminut hyvin
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

öljyvuodoista ei havaintoa ja ainoa havaittu vika etujarrukahvan hajonnut mikrokytkin jonka vaihdatan(takuuseen)muuten on kymco toiminut hyvin
Hyvä juttu, toivottavasti mulla on poikkeustapaus. :? Kuis vanha peli sulla on?

Sylinterin tiivistesarjakin oli tullut jo korjaamolle eli vuoto menee takuuseen. Maanantaina olisi vaihto. Samalla katsovat tuota takanavan väljyyttä.
Back in business
Mks
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 15 Huhti 2007 10:09
Paikkakunta: oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Mks »

1v tulee huhtikuussa täyteen
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Takuukorjauksessa käyty. Se olikin ollut koko päivän homma kun piti purkaa rompetta niin paljon edestä pois...Saas nähdä nyt miten tuo auttaa,kilometrejä mittarissa nyt 3650km, seuraava huolto 5000km kohdilla.
Takanavassa _saattoi_ olla vaan liian löysällä oleva mutteri syynä väljyyteen. Kasatessa jäänyt hieman löysään ja en itsekään sitä uskaltanut hampaat irvessä kiristää :oops: No nyt se on ajettu pulttipyssyllä kiinni, ei ole ainakaan siitä kiinni. Täytyy seurata löystyykö se vielä.
Kotipihaan päästessä sit lämmöt nousi niin korkealle et ei ole ikinä olleet, flektikään ei pyörinyt.Vähän aikaa ihmettelin ja irroitin flektin anturin johdot ja yhdistin ne. Puhallin pyörii. Eli anturi rikki?
No, ei.
Vesi ei vaan ollut kulkeutunut anturille asti. Purin etutarakan pois ja sen alta keskimmäisen suojamuovin niin sai jäähdyttimen korkin näkyviin. Korkki auki,vesipullo käteen, kone käyntiin ja ilmaamaan.
Pikkasen kun kaasutteli ja lisäili vettä pikkuhiljaa niin yhtäkkiä flekti lähti pyörimään ja lämmöt laskemaan. Nyt pelaa. Oli jäänyt ilmalukko johonkin...

Viime viikolla tuli heitettyä jo melkein 300km yhtämittainen lenkki kun kävin yhtä vaihtoautoa katsomassa. 150km ajoa ja perillä kiersin auton kertaalleen, totesin ettei ole ainakaan mun seuraava auto, hyppäsin takaisin mönkijän selkään ja tankin kautta kotia :D Näyttäisi lenkit pitenevät kun kelit lämpenee...
Samalla tuli testattua tuo mittarin näyttämä verrattuna GPS:ään. Oli lukemat tismalleen samat koko ajan sekä mittarissa että GPS:ssä :shock: 90km/h kohdilla otti rajoitin kiinni. 8)
Back in business
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

UPdate.

Oli tuo talviloma välissä niin ei kerennyt päristelemään, jotain kuitenkin.Mittarissa nyt 4200km.

Kommentti ajo-kokemuksista: MXU300:een on 250 mallista poiketen lisätty erillinen ns.parkkijarru eli tuollainen vipstaaki :

http://kuvablogi.com/nayta/1052527/

Toi on periaatteessa hyvä, mutta kun se jää aina päälle lähtiessä ajamaan :oops: Niin monta kertaa se on jo käynyt että tuo parkkijarru ei pidä enään mitään. Säätämällä vaijeria sen saisi pelaamaan, mutta suotta kuluttaa tuota jarrupalaa kun ei sitä kuitenkaan muista ottaa pois päältä. Onneksi takana on kahdet jarrupalat niin normikäyttöjarrun palat eivät kulu. Käsijarrukahvassa on onneksi vielä samanlainen "klipsu" jarrun lukitsemiseen kuin 250 mallissa niin se riittänee toistaiseksi.

Tuo taka-akselin boorituksen väljyys taisi todellakin johtua tuosta liian löysälle jätetystä mutterista. Sen suhteen ei ole ollut enään ongelmia. Homma bueno.Myöskään sylinteristä ei ole enään havaittavissa öljyvuotoa.

Pari uutta juttua löytyi. Ihme särinää alkoi kuulua isommilla kierroksilla niin osasin epäillä samaa vikaa kuin 250 mallissa oli, eli pakoputkea. Tällä kertaa lämpösuojan eli tuon :
http://kuvablogi.com/nayta/1052529/

kiinnike oli murtunut poikki :
http://kuvablogi.com/nayta/1052528/

Lisäksi näyttäisi siltä että taka-akselin stefa vuotaa öljyä :

http://kuvablogi.com/nayta/1052530/
lähempää :
http://kuvablogi.com/nayta/1052531/

Muuten ei probleemia ole ollut. 5000km huolto olisi edessä parin viikon päästä. Sit alkaisikin jo melekein kesäloma olla käsillä. Jotain pitempää reissua olisi tarkoitus suunnitella tällekin kesälle. :-k
Back in business
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

No johan on. Taas piti lisätä öljyä moottoriin n.3dl, kun oli alarajalla.Nyt se ei ainakaan samasta kohdasta vuoda kuin ennen :-k
Tuo 3dl kulunut siis n.500km aikana...Täytyypä seurailla tilannetta. Mites muilla on tuo öljynkulutus, kuluuko sitä ollenkaan?

Pakoputken lämpösuojan murtuneen kohdan hitsasin itse kiinni takaisin kun oli muitakin hitsuuhommia niin siinähän se meni samalla 8)

Ja ei kun etteenpäin :arrow:
Back in business
hesso
3WD
Viestit: 106
Liittynyt: 30 Tammi 2006 17:42

Viesti Kirjoittaja hesso »

Kerran olen joutunut lisäämään mittarissa nyt 1000 kilsaa.
oba
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 03 Maalis 2008 13:58
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja oba »

Cooleri kirjoitti:No johan on. Taas piti lisätä öljyä moottoriin n.3dl, kun oli alarajalla.Nyt se ei ainakaan samasta kohdasta vuoda kuin ennen :-k
Tuo 3dl kulunut siis n.500km aikana...Täytyypä seurailla tilannetta. Mites muilla on tuo öljynkulutus, kuluuko sitä ollenkaan?
Tervehdys

Noin 1200 km öljynvaihdon jälkeen taas ajettu ja edelleen ylärajassa.
Kovalta kuulostaa tuo sinun öljynkulutuksesi...

-Oba-
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Jahas.
Taka-akselin öljyvuoto _taisi_ selvitä huollon toimesta. :prayer: Ainakaan enään se ei ole vuotanut. Eli ilmeisesti tuo taka-akselipaketti on niin tiivis että lämmetessään ajossa kerää painetta sisälleen. Huohotin mikä on perässä on taas niin tiivis että ei päästä painetta ulos lainkaan. Ratkaisuna oli tehdä pienenpieni viilto peräpään huohottimeen, jotta paine pääsee pois.Tämä on 500km ajokokemuksen mukaan auttanut. 8)

Mutta. :cry: Huonompi juttu on että sylinteri vuotaa edelleen öljyä ulospäin. :roll:
Myös sadekelillä ajaessa tuo mittariston vapaan merkkivalo syttyy taas palamaan.Sammuu kun käyttää pakilla vaihdetta.
5000km Huolto ensi viikolla...mittarissa nyt n.4600km.
Back in business
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

5000km huollossa tuli käytyä mittarilukemassa 4700 ja 192e tuli köyhdyttyä. Seurataan tuota öljynkulutusta alkaako se suurenemaan vai pysyykö samanlaisena. Noin paljoa se kuitenkaan ei taida vuotaa sylinterilohkon välistä.

Pari kertaa on tuon mittariston kellon taas nollannut ajon aikana :shock:
Sit vaihdekeppi kaipaa vissiin säätöä kun ei tahdo mennä toi alennusvaihde helpolla päälle. Huoltomanuaalin mukaan tuossa näyttäisi olevan säätö, täytyy perehtyä siihen jahka kerkiää..

Kesälomareissu lähenee, Lappiin en taida tällä kertaa lähteä kun tuolla Kilpisjärven korkeudella on vissiin lunta vielä. :?: Tänä vuonna jos koittaisi valita sellaiset päivät ettei sataisi vettä 3 päivää putkeen :roll: :D
Toisaalta nyt on vähän paremmin varustautunut kun on tuulilasi, kahvanlämmittimet ja sadehousut :wink:
Back in business
Vastaa Viestiin