Outlander 650 Max käyttökokemuksia

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

petri.n kirjoitti:Matkavauhdissa 80 km / h kierrokset ovat maxxeilla 6450 r / min. Vauhtivarat loppuvat ennemmin kuin kierrokset.
Aika paljon on eroa 800 variaattorin setupeissa, 80kmh mitattu/mittarinopudella kierroksia on 5700. Renkaina 26" ACT:t, jänskä nähdä mihin tilanne muuttuu katukumeilla :wink:
Kylätason mönkijäkuski
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Nyt täytyy näppisvirhe korjata. kierrosluku numero alkaa viitosella, eikä kuutosella. Elikkä 5450 r / min. Tonni jos laitetaan lisää, niin sitten ruvetaan lähestymään satkun nopeutta.
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
Avatar
erik.loka
6WD
Viestit: 299
Liittynyt: 03 Maalis 2006 20:37
Mönkijä:: ex BRP 1000XT ja ex DS
Paikkakunta: Kuggisby/Hollola

Viesti Kirjoittaja erik.loka »

Saakohan tuohon ½litraseen etupäähän lyhkäsempää perssonia, takapää ilmeisesti on sama mikä isoveljissä...

Ootteko kiinnittänyt huomiota taka vetareiden kumeihin, kun niihin on kulunut semmoset urat. Siis jouset löysimmässä asennossa ja vajaapainoinen persjalkainen kuski kyydissä, niin murrokset silti tosi jyrkässä kulmassa, että onko muilla vastaavaa kulumista/ normaalia kulumista vai oisiko mahdollista et ne kuluu puhki. :?

Muuten on kyllä pirun paljon parempi ajaa kun entinen ja vielä tuuppasin alle Itp:n mustat alut Maxxiksen katukumeilla niin tuntuu kuin "lentäisi tuulen lailla"
Ihminen on kuin leipäpussi, sulkijasta näkee koska vanhenee.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ajan mittaan kumeihin tulee pienet urat mutta ei ne haittaa menoa niin kauan kun rasvat pysyy sisällä :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
erik.loka
6WD
Viestit: 299
Liittynyt: 03 Maalis 2006 20:37
Mönkijä:: ex BRP 1000XT ja ex DS
Paikkakunta: Kuggisby/Hollola

Viesti Kirjoittaja erik.loka »

Homma roger :wink:
Ihminen on kuin leipäpussi, sulkijasta näkee koska vanhenee.
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Koheltaja kirjoitti:Ajan mittaan kumeihin tulee pienet urat mutta ei ne haittaa menoa niin kauan kun rasvat pysyy sisällä :wink:
Hmm... :-k kommentoin joskus aikaisemmin cf-moto osiossa vetarin kumien kulumisesta mihin mr.shimmailija tais sanoa jotenkin niin että jos poimu ottaa kiinni on kumi väärän mallinen. Mutta nythän keskustellaan can-am:ista niin se ei varmaan pidä enää paikkaansa... :roll: 8) Ihme hommaa tää mönkiminen.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Upeinta tässä foorumissa on se että mun kirjoitukset muistetaan ulkoa, taidetaan lukea näitä raapustuksia kuin piru raamattua :lol:

Kokemukset 11000 ajetusta Can-Amin vetareiden suojakumeista antaa jonkinlaisen näkemyksen siitä että kumit hieman kuluu poimuista mutta minkäänlaista rikkoontumista ei ole vielä pitkään aikaan odotettavissa.

Toki voin tässäkin asiassa olla väärässä ja mun entisestä ajokista on suojakumeja vaihdettu ilmeisesti hammaskeijun toimesta ja niistä toimenpiteistä ei ole mulle kerrottu mitään :wink:

Can-Amissa oli jotkut suojakumit muovimaista seosta ja kestää monessa paikassa paremmin kuin kumiset. Lumi ja jää ei kurttaa niitä niin helposti ja kestää todella hyvin keppien pistoja. Muistaakseni ulommat kumit oli tätä muoviseosta, tai sitten ne oli sisemmät kumit, tai sitten ne kumit olikin mun lompakossa...
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Juu, luetaan kuin piru raamattua. :twisted: Ei vaan millään meinaa kaikkea ulkoa muistaa. 8)
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Avatar
Mce
6WD
Viestit: 441
Liittynyt: 21 Syys 2006 11:16
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Mce »

Tarkasti lainattua/luettua Kouhakkeelta :o :
Lumi ja jää ei kurttaa niitä niin helposti ja kestää todella hyvin keppien pistoja. Muistaakseni ulommat kumit oli tätä muoviseosta, tai sitten ne oli sisemmät kumit, tai sitten ne kumit olikin mun lompakossa...

Edelliskesänä outti 800 ja vastahakattu kuiva mäntymetikkö.
Ajelin ylitte raiskiota ja yhtäkkiä joku pisti koipeen, tuli männynoksa keulasta sisämuovien sivuitte, ja tuikkas jalkaan(sortsit jalassa).Pikku verinaarmulla selvittiin, tuli mieleen, mitä kikkura olisi tehnyt syylärille/vetarin kumille sopivasti osuessaan..
Ja älä edes kysy mitä tuumaan hakkuujälkien siivoamisesta :evil:
Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-

la vida es un fuego.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Viisasta onkin tuommoisessa raiskiossa olla vekslaamatta edestakaisin. Jos erehtyy vekslaamaan, tulee vetarinsuojakumi sulkeisia roppakaupalla.
:lol: :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
Mce
6WD
Viestit: 441
Liittynyt: 21 Syys 2006 11:16
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Mce »

Jep! Pakko oli vekslata notta pääsi poies turmiontantereelta, takaisin tullessa höyrylukko bensafiltterillä(kuuma oli), ja yksi tussukumi tuloksena.. :oops:
Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-

la vida es un fuego.
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Tänään sitten taas oltiin puunajossa tai toiset ajoi ja itse sivusta seurasin. ( sairaslomalla ollaan ) Maasto oli todella hankalaa, jotenka ajot siirtyy talvikauteen ja lumipeitteille.
Ongelmiakin ilmeni. Näyttö rupesi näyttämään BRAKE tekstiä. jarrut kuitenkin pitää aivan täydellisesti. Onko tuossa jarrupalojen kuluneisuudesta varoittava systeemi?
Ohjekirjakaan ei tunne muuta varoitustekstiä kuin tuon PARK BRAKE. Sitä tekstiä ei kuitenkaan tule näyttöön vaan ainoastaan tuo BRAKE.
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

petri.n kirjoitti:Tänään sitten taas oltiin puunajossa tai toiset ajoi ja itse sivusta seurasin. ( sairaslomalla ollaan ) Maasto oli todella hankalaa, jotenka ajot siirtyy talvikauteen ja lumipeitteille.
Ongelmiakin ilmeni. Näyttö rupesi näyttämään BRAKE tekstiä. jarrut kuitenkin pitää aivan täydellisesti. Onko tuossa jarrupalojen kuluneisuudesta varoittava systeemi?
Ohjekirjakaan ei tunne muuta varoitustekstiä kuin tuon PARK BRAKE. Sitä tekstiä ei kuitenkaan tule näyttöön vaan ainoastaan tuo BRAKE.
Näin kertoo tarina:

V-2 OUTLANDER, “BRAKE” VIESTI MITTARIN NÄYTÖLLÄ
vdd2007-001-043
Olemme saanet paljon kyselyjä, että miksi näyttöön
tulee “brake” viesti. Tähän on monta syytä ja ne
ovat:
Jarrua on painettu yli 15 sekunnin ajan.
• Takavalon maadoitusjohto on irrallaan tai
siinä on huono kontakti.
• Jarruvalon katkaisija on viottunut.
• Jarruvalon virtajohto on oikosulussa.
“brake” vikailmoitus ei anna vikakoodia ECM:lle.

Veikkaan tuota punaisella korostettua.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
edu
Eduraattori
Viestit: 1134
Liittynyt: 10 Tammi 2007 18:45
Paikkakunta: EU CanAmT3

Viesti Kirjoittaja edu »

Koheltaja kirjoitti:Upeinta tässä foorumissa on se että mun kirjoitukset muistetaan ulkoa, taidetaan lukea näitä raapustuksia kuin piru raamattua.
Kukaan mitään enää ulkoa muista, mulla on kaikki sun stoorit printattuna ja mapitettuna, helpompi siitä tsiigaa ja tarkistella. 8)
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Käärästäänkö siihen vielä kovat kannet päälle ja mä raapustan siihen nimmarin niin sulla on ensimmäinen painos Koheltajan kootuista selityksistä, jonain päivänä keräilyharvinaisuus nääs :wink: :lol: :lol:
Kylätason mönkijäkuski
Vastaa Viestiin