Honda 350/420 fm muutos nappivaihteiseksi
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
420 FM:stä FE
Paljonko maksaa sähkövaihteensiirron laitto manuaalin tilalle?
-
- 6WD
- Viestit: 636
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
- Paikkakunta: koillismaa
-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Cycle Country power shift - sähkövaihtaja FM Hondaan !
Nyt tarvitsisin taas kokeneempien apua.
Eli minulla on nyt tuo CC power shift ( tuote no 80-0010).
Ja sähkökytkennät ja muut asennusohjeet ovat selkeät mutta moottorin/ vaihteen asennuksesta ei manuaalissa puhuta.
Eli onko teillä tietoa/ kokemusta, miten tuon saisi asennettua 350 FM: än?
Suoraan siihen moottorin taakse se ei mahdu, koska runkoputki ja takakardaani tulevat tielle.
Suoraan ilman tuota ohjausyksikköä kokeiltaessa moottori (jossa on vaihde) pyörittää noita akselinpätkiä napaisuudesta riippuen suuntaan tai toiseen. Tekeeköhän se ohjausboksi vain sellaisen sykäyksen nappia painettaessa ja palauttaa takaisin (polkimen on päästävä palautumaan entiseen asentoonsa)?
Erillistä adapteria tai asennussarjaa en löydä mistään.
Tässä linkki manuaaliin:
http://gizzmoid.com/arcticcat250/CycleC ... hifter.pdf

Eli minulla on nyt tuo CC power shift ( tuote no 80-0010).
Ja sähkökytkennät ja muut asennusohjeet ovat selkeät mutta moottorin/ vaihteen asennuksesta ei manuaalissa puhuta.
Eli onko teillä tietoa/ kokemusta, miten tuon saisi asennettua 350 FM: än?
Suoraan siihen moottorin taakse se ei mahdu, koska runkoputki ja takakardaani tulevat tielle.
Suoraan ilman tuota ohjausyksikköä kokeiltaessa moottori (jossa on vaihde) pyörittää noita akselinpätkiä napaisuudesta riippuen suuntaan tai toiseen. Tekeeköhän se ohjausboksi vain sellaisen sykäyksen nappia painettaessa ja palauttaa takaisin (polkimen on päästävä palautumaan entiseen asentoonsa)?
Erillistä adapteria tai asennussarjaa en löydä mistään.

Tässä linkki manuaaliin:
http://gizzmoid.com/arcticcat250/CycleC ... hifter.pdf
Viimeksi muokannut Repetti, 02 Touko 2009 09:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
Re: Cycle Country power shift
Mitenkään kokenut en tässä(kään) asiassa ole, noin sen uskoisin toimivan, eli antaa pienen sykäyksen jompaan kumpaan suuntaa, riippuen kumpaa nappia kytkimestä painaa...Repetti kirjoitti:Tekeeköhän se ohjausboksi vain sellaisen sykäyksen nappia painettaessa ja palauttaa takaisin?
Tossa manuaalissa sanotaan sen moottorin kiinnityksestä noin:
Using the Four #10 Bolts, located on the Shifter Motor (#1), attach the Shifter Motor (#1)
to the Motor Mount according to the ElectriXShift Mounting Kit Manual.
Eli raa'alla suomennoksella, että se vaihtajamoottori tulis kiinni hondan oman moottorin kiinnityksiin...
Tossa kyllä sanotaan, että tollanen asennussarjakin tarvittaisiin...

Ei mönkijää
http://kuvablogi.com/blog/19107/
http://kuvablogi.com/blog/19107/
-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Cycle Country power shift
Hei!
Kiitos vastauksesta.
Tuo Powershiftin asennussarja ja adapteri tuntuvat olevan "maailman tarkimmin varjeltuja salaisuuksia".
Olen lähettänyt parikin e-mailia Cycle Countrylle suoraan mutta eivätpä ole vastanneet mitään. Samoin ei nuo myyjätkään, joilla on ilmoituksia ilman kuvia.
Noissa myynti-ilmoituksissa, mitä netistä olen löytänyt, ei missään ole kuvia, enkä ole sitä löytänytkään 350 FM: lle mistään. Pitäisi nähdä kuva, että tietäisi, mikä siinnä on asennusperiaate.
Nyt tuo paketti on Juuassa kaverilla, joka meinasi ruveta rälläköimään runkoputkia poikki, saadakseen sen mahtumaan siihen moottorin nurkkaan, mistä akseli tulee jalkavaihtimelle. Mutta soitin hänelle, ettei missään nimessä tee sitä, vaan tuo käydessään sen sarjan tänne ja minä testailen sen toimintaperiaatetta akulla tuon ohjauskeskuksen ja nappien kanssa.
Jos se toimii, kuten on tuossa aiemmin pähkäilty eli tekee sykäyksen ja palauttaa, olisi se käsittäkseni aika helppo sijoittaa vapaammin ja integroida tuohon jalkavaihtimeen tai siihen kiinnitettyyn "viikseen".
Enkä löytänyt mistään moottorin kiinnikettä, johon sen noilla neljällä pultilla saisi kiinni. Mutta se ei ole ongelma (se kiinnitys) jos sen voi sijoittaa vapaammin.
Eli jos saatte jostakin tietoa tai kuvaa, olisin siitä kiitollinen.
Kiitos vastauksesta.

Tuo Powershiftin asennussarja ja adapteri tuntuvat olevan "maailman tarkimmin varjeltuja salaisuuksia".

Olen lähettänyt parikin e-mailia Cycle Countrylle suoraan mutta eivätpä ole vastanneet mitään. Samoin ei nuo myyjätkään, joilla on ilmoituksia ilman kuvia.
Noissa myynti-ilmoituksissa, mitä netistä olen löytänyt, ei missään ole kuvia, enkä ole sitä löytänytkään 350 FM: lle mistään. Pitäisi nähdä kuva, että tietäisi, mikä siinnä on asennusperiaate.
Nyt tuo paketti on Juuassa kaverilla, joka meinasi ruveta rälläköimään runkoputkia poikki, saadakseen sen mahtumaan siihen moottorin nurkkaan, mistä akseli tulee jalkavaihtimelle. Mutta soitin hänelle, ettei missään nimessä tee sitä, vaan tuo käydessään sen sarjan tänne ja minä testailen sen toimintaperiaatetta akulla tuon ohjauskeskuksen ja nappien kanssa.
Jos se toimii, kuten on tuossa aiemmin pähkäilty eli tekee sykäyksen ja palauttaa, olisi se käsittäkseni aika helppo sijoittaa vapaammin ja integroida tuohon jalkavaihtimeen tai siihen kiinnitettyyn "viikseen".
Enkä löytänyt mistään moottorin kiinnikettä, johon sen noilla neljällä pultilla saisi kiinni. Mutta se ei ole ongelma (se kiinnitys) jos sen voi sijoittaa vapaammin.
Eli jos saatte jostakin tietoa tai kuvaa, olisin siitä kiitollinen.

Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Cycle Country power shift
No niin. Sain paketin takaisin tänne Joensuuhun ja tein penkkitestin. Ja sehän toimii!!!!!
Siis ainakin penkissä..... siinnä (moottorissa ja vaihteessa) on kyllä voimaa kuin pienessä kylässä mutta siinnä näyttää olevan vastuksentunnistin, joka laukaisee työnnön/ vedon ja vipu menee vapaalle vähäksi aikaa, jolloin vaihteiston jousi palauttaa polkimen ja samalla tuon moottorin siirtovivun alkuperäiseen asentoonsa.
Onkohan tämä nyt sitten Odeksen kopio?
Kunhan tässä päästään Juukaan, pitää pistää se paikoilleen. Jos se vielä siinnäkin toimii niin johan on hyvä:
... ukko painelee nappeja, poljin heiluu ihan itsekseen ja vaihteet vaihtuvat!
Meinasin kuitenkin varmuuden vuoksi jättää sen polkimen paikoilleen......

Siis ainakin penkissä..... siinnä (moottorissa ja vaihteessa) on kyllä voimaa kuin pienessä kylässä mutta siinnä näyttää olevan vastuksentunnistin, joka laukaisee työnnön/ vedon ja vipu menee vapaalle vähäksi aikaa, jolloin vaihteiston jousi palauttaa polkimen ja samalla tuon moottorin siirtovivun alkuperäiseen asentoonsa.

Onkohan tämä nyt sitten Odeksen kopio?

Kunhan tässä päästään Juukaan, pitää pistää se paikoilleen. Jos se vielä siinnäkin toimii niin johan on hyvä:
... ukko painelee nappeja, poljin heiluu ihan itsekseen ja vaihteet vaihtuvat!

Meinasin kuitenkin varmuuden vuoksi jättää sen polkimen paikoilleen......

Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Cycle Country power shift
pidähän se poljin paikoillaan vaan
kyllä ne pykälät kohilleen loksahtaa jalallakin 


-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Cycle Country power shift
... tai sähköllä!kingi kirjoitti:pidähän se poljin paikoillaan vaankyllä ne pykälät kohilleen loksahtaa jalallakin

Osaakohan sitä enää päättääkkään, kummalla vaihtaa!

Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Cycle Country power shift
mulla sama ongelma:napeilla vai automaatilla
en vaan koskaan ole luottanut tollasiin "jälkiasennus" hommeleihin.yksi hajoava osaa lisää 



-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Cycle Country power shift
Niinpä. Mutta kestää minkä kestää. Ja sitten mennään entisellä. On tullut kaikkineen maksamaan 30 e (nuo vivustot eli adapterit, itse vaihtajasysteemi oli ilmainen), jos ei työllensä mitään laske.kingi kirjoitti:mulla sama ongelma:napeilla vai automaatilla![]()
en vaan koskaan ole luottanut tollasiin "jälkiasennus" hommeleihin.yksi hajoava osaa lisää

En kyllä minäkään jäisi yksin (jälkiasennus)sähkövaihteiden varaan.

Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
Honda 420 vaihteet
Jotain juttuja hondan vaihteista jo näkyy olevankin, mutta saakohan FM mallin jotetkin FE eli sähönappi vaihteet?? FM mallit olis käytettynä aika edullisia. 

-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Honda 420 vaihteet
Cycle Coyntry Powershift tai cycle country electrixshift- sanoilla kun googletat. Hondan omaa ei tunnu saavan. (Kysytty Brandtilta)
Itselläni vaihtohomma 350 FM: ään kesken. Kytkennät tehty ja adapteri rakennettu. Testattu penkissä, tuntuisi toimivan.
Mönkijään ensi viikolla jos menen Juukaan ja ei ole hirveitä pakkasia.
Tuolta löytyy asennusohje:
http://gizzmoid.com/arcticcat250/CycleC ... hifter.pdf
Panen sitten vaikka kuvia.
Itselläni vaihtohomma 350 FM: ään kesken. Kytkennät tehty ja adapteri rakennettu. Testattu penkissä, tuntuisi toimivan.
Mönkijään ensi viikolla jos menen Juukaan ja ei ole hirveitä pakkasia.

Tuolta löytyy asennusohje:
http://gizzmoid.com/arcticcat250/CycleC ... hifter.pdf
Panen sitten vaikka kuvia.
Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
Re: Honda 420 vaihteet
Jep eli 350 on ainakin saatavilla miten lie 420?? Onkohan miten toiminta varma?
-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Honda 420 vaihteet
Se on yleismalli - tarkoitettu Hondaan, Arctic Cattiin, Kawasakiin, Polarikseen, Suzukiin ja Yamahaan.
Itse on tehtävä sovitukset ja ainakin 350: een joutuu sovittelemaan paljonkin (on niin ahdasta), 400 - sarjaan mahtuu paremmin.
Ja jalkavaihde jää paikoilleen ja toimii, voi vaihtaa kummalla haluaa.
Ja toimintavarmuudesta en tiedä kun ei ole vielä edes paikoillaan.
Valmistaja on kuitenkin Cycle Country, joka valmistaa myös lumilevyjä ja vinssejä ja lumilevyihin kääntö- ja nostosysteemejä.
Muuten olen kyllä sitä mieltä, että jos sähkövaihteisen haluaa, ei 420 FE ole enää kallis. Myyvät -08 malleja erittäinkin edullisesti. Ehkä ylivuotisuuden ja tulossa olevan/ tulleen 420 FA: n tieltä.
Kyllä jalkavaihteinenkin hyvä on - toimintavarmempi kuin sähkövaihteinen. Mutta itse aloin miettiä tuota sähkövaihderatkaisua jalkani vuoksi, jonka olen särkenyt nilkasta sählyssä, ja joka ei tykkää yhtään jalkaterällä nostamisesta.
Kyllähän korvike on aina korvike.
Itse on tehtävä sovitukset ja ainakin 350: een joutuu sovittelemaan paljonkin (on niin ahdasta), 400 - sarjaan mahtuu paremmin.

Ja jalkavaihde jää paikoilleen ja toimii, voi vaihtaa kummalla haluaa.
Ja toimintavarmuudesta en tiedä kun ei ole vielä edes paikoillaan.

Valmistaja on kuitenkin Cycle Country, joka valmistaa myös lumilevyjä ja vinssejä ja lumilevyihin kääntö- ja nostosysteemejä.
Muuten olen kyllä sitä mieltä, että jos sähkövaihteisen haluaa, ei 420 FE ole enää kallis. Myyvät -08 malleja erittäinkin edullisesti. Ehkä ylivuotisuuden ja tulossa olevan/ tulleen 420 FA: n tieltä.
Kyllä jalkavaihteinenkin hyvä on - toimintavarmempi kuin sähkövaihteinen. Mutta itse aloin miettiä tuota sähkövaihderatkaisua jalkani vuoksi, jonka olen särkenyt nilkasta sählyssä, ja joka ei tykkää yhtään jalkaterällä nostamisesta.

Kyllähän korvike on aina korvike.
Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!