Comanche Cross 300 tieliikenne
Nyt kun valmiiksi rakenneltu 200 Cross kelpasi varkaille, olisi uuden osto edessä. Pitäydyn näissä halvemmissa kamppeissa, joten kyselen löytyisikö kokemusta Comanche 300:n ja Dinli DMX-270 välillä.
Dinliä olen käynyt koeajamassa, ja ihan mukavat kyydit tarjosti, mutta variaattori hieman arveluttaa. Dinli olisi muutaman satasen ajettu käytetty, mutta täysin vakio, jos päädyn 300 Crossiin niin sen haen uutena.
Tieliikenne laitteista siis kyse, ja kaikki vinkit otetaan avosylin vastaan helpottamaan valintaa. Edellinen laite oli Comanchen 200:n josta tuli ihan ajettava laitos, joten työkalut pysyy kutakuinkin kädessä.
Dinliä olen käynyt koeajamassa, ja ihan mukavat kyydit tarjosti, mutta variaattori hieman arveluttaa. Dinli olisi muutaman satasen ajettu käytetty, mutta täysin vakio, jos päädyn 300 Crossiin niin sen haen uutena.
Tieliikenne laitteista siis kyse, ja kaikki vinkit otetaan avosylin vastaan helpottamaan valintaa. Edellinen laite oli Comanchen 200:n josta tuli ihan ajettava laitos, joten työkalut pysyy kutakuinkin kädessä.
Onkos tässä kilpipelissä putken alkukäyrä 1:llä vai 2:lla putkella?
Kun ei ole vielä (9.5. lähetetty) itselle saapunut ko. mönkkä ja Falmekilta tilasin tähän sopivan täys-tehoputken viime viikolla, niin puhelimessa myyjä sanoi että käy Yamahan putki ja sellainen siis laitetaan tulemaan?
No minä tietty että sähän sen paremmin tiedät eli laita tulemaan vaan.
Putki tuli tänään ja on yhdellä sisääntulolla, WRP:n laatikossa on merkit eli mille alunperin tarkoitettu: Yamaha 350 YFM Warrior 04-05.
Kun ei ole vielä (9.5. lähetetty) itselle saapunut ko. mönkkä ja Falmekilta tilasin tähän sopivan täys-tehoputken viime viikolla, niin puhelimessa myyjä sanoi että käy Yamahan putki ja sellainen siis laitetaan tulemaan?
No minä tietty että sähän sen paremmin tiedät eli laita tulemaan vaan.
Putki tuli tänään ja on yhdellä sisääntulolla, WRP:n laatikossa on merkit eli mille alunperin tarkoitettu: Yamaha 350 YFM Warrior 04-05.
Ei kyllä jotain hämärää on 300cc tieliikenne krossissa etu- ja takapyörien välissä sekä penkin alla. Ei ole kukaan silti tarkemmin valottanut asiaa, mutta tarut erillisestä vaihdelaatikosta on heitetty ilmoille. Muistaakseni puoliautomaatista ja em. narukäynnistyksestä on myös tarinoita kerrottu. Kuvistakin on nähty, että sylinteristä lähtee vain yksi putki, eli venttiileitä lienee vain kaksi. Muuten kaikki on edelleen myyttistä ja tarumaista.
no ainakin jokikoneessa oli 300 crossi jossa pako puolella kaksi lähtöä. kysyin sit myyjältä et onko kone kolmi venttiilinen niin selvis ettei! pakokanava vaan jaettu kahteen. vidu mitään järkeä
muutenkaan mitään järkeä pelkästään kahta pakovenaa. mieluummin imupuolelle niinkuin yleensäkkin kolmi venanen sylkkä tehdään.

muutenkaan mitään järkeä pelkästään kahta pakovenaa. mieluummin imupuolelle niinkuin yleensäkkin kolmi venanen sylkkä tehdään.
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
Kyllä siinä tl 300cc crossissa on narukäynnistys, siis tietysti lisänä startille. Ja yhdellä putkella tosiaan lähtee. Katalysaattorinki siitä löysin viikonloppuna kun putkea availin. Mitä olen kuvista katsellu crossiversion konetta niin täysin eri motti näyttäs olevan. Puoliautomaatti se ei sentään onneksi ole.
Tais olla kyseinen laite neliventtiilinen maastoversio.retale76 kirjoitti:no ainakin jokikoneessa oli 300 crossi jossa pako puolella kaksi lähtöä. kysyin sit myyjältä et onko kone kolmi venttiilinen niin selvis ettei! pakokanava vaan jaettu kahteen. vidu mitään järkeä![]()
Näin minäkin olin ymmärtänyt että maastoversio on 4-venttiili kannella ja 2:lla putken lähdöllä, kun taas kilpipelit ovat 2 venaisia ja kaasut poistuu yhdellä röörillä.
Tuli ostettua 1kg nyloni muttereitakin, pääsee vaihtelemaan niitä heti kun värkki saapuu.
Tarkoituksena myös sähköliitoksia käydä läpi ennen kuin ajan metriäkään.
Tuli ostettua 1kg nyloni muttereitakin, pääsee vaihtelemaan niitä heti kun värkki saapuu.

Tarkoituksena myös sähköliitoksia käydä läpi ennen kuin ajan metriäkään.
juu tämmöistä minäkin epäilin mut myyjä tienny sit näköjään sen vertaaX-Race kirjoitti:Tais olla kyseinen laite neliventtiilinen maastoversio.retale76 kirjoitti:no ainakin jokikoneessa oli 300 crossi jossa pako puolella kaksi lähtöä. kysyin sit myyjältä et onko kone kolmi venttiilinen niin selvis ettei! pakokanava vaan jaettu kahteen. vidu mitään järkeä![]()

jotenkin ei kyl ois käyny järkeenkään miks yksi kanava ois jaettu kahteen..
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä