Outlanderin jäähdyttimen siirto, onko kokemuksia

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
TRX
6WD
Mönkijä:: Honda TRX 500 T3
Viesti:

Outlanderin jäähdyttimen siirto, onko kokemuksia

Viesti Kirjoittaja TRX »

Kun nyt jouduin tuon nokan purkamaan ja syylarin irroittamaan niin samalla tuli mieleen että jospa sen syylarin nostaisi ylös, tavaratelineelle.
Se pysyisi pois oksien tieltä ja ilmaakin saisi paremmin siinä.
Samalla voisi askarrella vinssin siihen syylari kohtaan ja lyhentää nokan.
Onkos jollain kokemuksia syylarin siirrosta ?
Ameriikan pojilla näkyy niitä telineellä olevan ja pikaisesti kun katsoin niin niihin ainakin Yaskyltä saa jopa siirtosarjoja.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Eipä ole moista tullut vielä vastaan, onko laittaa linkkiä missä näkee miten siirto on toteutettu?
Kylätason mönkijäkuski
TRX
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TRX »

Mun tiedot on ihan netin ja lähinnä NYROC in varassa, tuossa linkki nyt ainakin yhteen kuvan, tai pariinkin mutta noissa vain näkyy sij.paikka http://yaskyatv.com/rid/mn08/imagepages/image43.htm
http://yaskyatv.com/rid/bid08/imagepages/image26.htm

Ja tuossa linkki itse kittiin, syylarin "uudelleensijoitussarja"
http://www.yaskyatv.com/prod/in/rad.html

Muutenkin jos joku ei vielä ole käynyt katsomassa noita Yaskyn sivuja niin katsokaa ihmeessä, mielenkiintoista tarviketta ja kuvia monista hienoista atv tapahtumista.
Kerran olen tuolta Hondaan tilannut kamaa ja ne tuli niinkuin oli sovittu kera hyvien as. ohjeiden.
Tosin nykyään funride stokiksessa myy näiden kamoja.
Koheltaja
Koheltaja (r)

Jos ihan totta puhutaan niin aika järkyn näköinen viritelmä laittaa jäähdytin tarakalle pystyyn :shock:

Aika arkaan paikkaan on jäähdytin laitettu, sopivasti kyljelleen möykkymaastossa tai kunnolla nurin niin matka loppuu kuin kalkkunan lento. Jos siirtäisin jäähdyttimen niin laittaisin sen etu tai takatilan luukun tilalle lähes vaakatasoon, muutama ilmaohjain ja tuplapuhaltimet kiinni, suojaverkot molemmin puolin tottakai.

Helpommalla pääsee kun laittaa suojat jäähdyttimen nykyiseen paikkaan :wink:

Mielenkiintoisen näköisiä kulkineita, voiko noita enään kömpijöiksi sanoa, noilla sivuilla. Oikeita mutaraasereita :D
Kylätason mönkijäkuski
iippo
4WD

Viesti Kirjoittaja iippo »

Nojoo,

Ainakaan minä en näe mitään syytä siirtää syyläriä tarakalle tai juuri muuallekkaan. Noi ameriikan pojat harrastaa semmosia miesten välisiä mutaleikkejä joissa mönkkärit ja miehet ui kaulaa myöten ravassa, sillon on ymmärrettävää että syyläri siirretään. Muta tuppaa tukkimaan syylärin jolloin jäähdytys ja ainakin flektin toiminta on kyseenalaista.
Jos jotain haluaa tehdä, kannattaa harkita syylärin parempaa suojaamista vakiopaikallaan ja flektin muuttamista katkaisijan taakse. Eli flektin saa poistettua käytöstä jos ajaa syvässä vedessä tms...
TRX
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TRX »

Syylarin suojan tilailin jo Iron Balticilta, tekevät kun joutavat, samoin tuo flektin katkaisin oli mielessä, pitänee sekin askarrella.

Noista amerrikan ihmeistä voipi olla montaa mieltä, ne on varmaan hyviä siinä mihin ne on rakennettu eli mudassa ja vedessä liikkumiseen.
En usko nimittäin että 12" tuuman Gorilla sarjalla + 30" renkailla varustettu 4x4 on enään endurossa kovinkaan nopea vaikka olisi Nossit.

Ja osahan noista on tehty varmaankin näyttely peleiksi, ainakin kun noita foorumeita, pajojen sivuja yms selaa niin härskeimmät on jonkun pajan tai lehden tekemiä/sponssaamia.
Ja tästä pääsee siihen tosiasiaan että mönkijöitä pitäisi olla useita...yksi vakio hyötyajoon (pollen traktori), toinen korkea ameriikan mallin Cana ja vielä yksi kevyt crossi mutta kun ei ole niin joutuu hakemaan vaan sitä kompromissia.

Toisaalta juuri kun olin pihalla nuohoojan juttusilla niin ohi vilahti Rene, madallettu sellainen, nii sillä ei taida olla asiaa edes "mun" mutareiteille.

Muuten jos Rene oli omalta kylältä (Ylästö) niin su aamuna olen lähdössä möyrimään näille "omille" alueille, tule pykälään.

Kaadosta vielä, olen ajellut n. 5000 km mönkijöillä kolmenvuoden aikana ja valtaosin maastoa, endurotyypistä tai muuten vaan leikkimistä ja kertaakaan ei ole nurin mennyt, kop kop, ainoastaan kerran oli menossa mutta jäi kyljelleen puuta vasten.

Jäähdytin projektimuuten onnistui hyvin, korjauksen hoiti muutamalla kypällä Vantaan Jäähdytin Oy (tuusulassa) ja koeajon perusteella näyttää pitävän ja onneksi huomasin asian ajoissa että ei saanut pata kipeää.
Koheltaja
Koheltaja (r)

TRX kirjoitti:Kaadosta vielä, olen ajellut n. 5000 km mönkijöillä kolmenvuoden aikana ja valtaosin maastoa, endurotyypistä tai muuten vaan leikkimistä ja kertaakaan ei ole nurin mennyt, kop kop, ainoastaan kerran oli menossa mutta jäi kyljelleen puuta vasten.
Mönkijäkuskit luokitellaan kahteen kategoriaan. Ne jotka ovat kaataneet ja ne jotka tulevat kaatamaan :wink:

Se on totta että monet niistä on näyttelypelejä ja värkit rakennetaan siihen käyttöön mitä itse haluaa ajella, kuussa maan tavalla :wink:
Kylätason mönkijäkuski
MR Charger
6WD
Mönkijä:: HELL RACER

Viesti Kirjoittaja MR Charger »

Sitteku vauhit on kohallaan, alkaa kamppeet kaatuun. Pitaahan ne rajat hakea :cry:
Robbe-
6WD

Viesti Kirjoittaja Robbe- »

TRX kirjoitti:
Toisaalta juuri kun olin pihalla nuohoojan juttusilla niin ohi vilahti Rene, madallettu sellainen, nii sillä ei taida olla asiaa edes "mun" mutareiteille.

Muuten jos Rene oli omalta kylältä (Ylästö) niin su aamuna olen lähdössä möyrimään näille "omille" alueille, tule pykälään.

Tunnustan, olin just koulusta (veromiehestä) tulossa ja poikkesin ylästön kautta.
En oo ihan ylästöstä, 10km on kotoa matkaa sinne.

Meinasin pysähtyä juttusille mutta en sit kehdannu.
Traktori..
Vastaa Viestiin