Mikä tieliikennecrossi n. 3000-4000 eur?

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
JMM
Noppeli

Mikä tieliikennecrossi n. 3000-4000 eur?

Viesti Kirjoittaja JMM »

Crossimönkijän osto mielessä, ja netissä tutkittu vaihtoehtoja.

Lähinnä mielessä seuraavat vaihtoehdot:
* Puma 250 Sport
* Rally USA 300
* Comanche Cross 300
* CPI XS 250 Sport
* Derbi DXR 250
* SMC CBW-250
* Keeway Dragon 250
Jos tulee muita parempia vaihtoehtoja mieleen, niin kertokaa ihmeessä!

Antakaa risuja tai ruusuja? Mikä kannattaisi valita, eroja tuntuu olevan takuissa ja koossa (kuski 190 cm), sekä hinnassa tietysti. Entä vaihteisto, automaatti vai manuaali, kun ajo on lähinnä ajelua hiekkateillä, joskus isommillakin teillä, sekä vähän ehkä montullakin.

Entä uusi vai vähän käytetty? Hintaero on kuitenkin aika pieni 500-2000 km ajettuihin, joten kannattaako satsata kerralla vähän enemmän uuteen?

Kuume on kova, joten kiitokset pikaisista vastauksista! :wink:
colli
Noppeli

Viesti Kirjoittaja colli »

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=14412

tuosta uutta vastaava,pakolliset varusteet jo asennuttuna.
Honda TRX 450
xterror
2WD

Viesti Kirjoittaja xterror »

Sinuna kätselisin vaihteellisia malleja. Justiinsa noihin hiekkatie ja soramonttu ajoihin on ainakin mun mielestä sopivampi. Ja tuohon käytetty/uusi juttuun en osaa sanoa muuta kun että itse katsoisin noita vähän ajettuja. Uuteenhan saat uuden takuun, mutta noissa vähän käytetyissä on yleensä kaikki pikkuviat ja heikot kohdat korjattu. Ehkäpä myös viripalikkaa seuraa mukana.
Tuohon listaan lisäisin vielä nelisatasen forcen, vaikkakin menee käytettynä vähän yli nejäntonnin. Ainakin oman kokemuksen mukaan sopii myös isolle kaverille, eikä noista kuutioista haittaakaan ole.

Ps. Olis force käyttöä vaille jääneenä myynnissä. :wink: :wink: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=14594
Force400
JJP
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350

Viesti Kirjoittaja JJP »

tonni lisää ja ala kattelee falmek forcea ja SMC 300xleetä
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Vipex
Noppeli
Mönkijä:: Polaris Ace 570

Viesti Kirjoittaja Vipex »

Sama kuume oli ja budjetti oli 4000e... lopulta ostin 300:sen SMC:n ja hiukan se meni budjetin yli... mutta en ole kyl katunu. On kyl laadukkaan olonen verme eikä ongelmia ole vielä ilmenny. Oli kyllä Trailparkissa National Motor merkkinen mönkkäri jossa hintaa alle 4 tonnia mutta takuu oli vain 6 kuukautta joten takuu ratkaisi minun kohdalta valinnan sillä SMC:ssä 2 vuoden takuu.
porsas
3WD

Viesti Kirjoittaja porsas »

sama juttu ittellä, tosin olen harkinnut tota natikan 300cc, mut ei siit ole oikeen paljon tietoa saatavilla ja kuinka paljon sitä suzukin sukua siinä on ihan aikuisten oikeesti :wink:
JMM
Noppeli

Viesti Kirjoittaja JMM »

Valinta on kalkkiviivoilla ja foorumia on luettu lähes yötä päivää...

Sorateitä ja mahdollisia monttuajoja silmällä pitäen olen karsinut muut kuin manuaalit vaihtoehdoista. Tiedä sitten on fiksua?

Tuntuisi nyt ainoina vaihtoehtoina olevan enää CPI XS 250 Sport ja tonnin kalliimpi SMC XLE 300. Kaikki varmaan nyt sanovat että osta se SMC, mutta kun ei ollut tarkoitus (alunperin) niin paljon mönkkäriin laittaa...

CPI:ssä on vielä vakiona parempi varustus mm. jalkaraudat ja käsisuojat, joten jos niitä haluaa SMC:hen niin hintaero vaan kasvaa! Laadullisesti kuitenkin SMC on ilmeisesti parempi, CPI:ssä on pikkujuttuja, joita kai 2008 on ilmeisesti vähän paranneltu?

Onko hintaerolle niin paljon perustetta, jos käyttöä ei kuitenkaan ole mahdottoman paljon, ja kuski on aloittelija? Auttakaa! :roll:
rulez
Tracks
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rulez »

Öö kattelinko väärin vai onko tuo cpi tosiaan ilmajäähykoneella ?
En yhtään topikkia kyseisistä laitteista oo lukenut että jääny tuommonenki tieto näkemättä mutta kumpaakaan en pelkkien puheiden perusteella ostaisi vaan kyllä testilenkki olisi molemmilla kierrettävä !
Ja Nestekone joka tapauksessa eihä sitä enää nykyaikana ilmakonetta saattas kuumana kesäpäivänä pitemmän session aikana kuplia tehot ulos putkesta :wink:
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Rossar
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rossar »

JMM kirjoitti:Valinta on kalkkiviivoilla ja foorumia on luettu lähes yötä päivää...
Laitoin sulle YV.
FudeKawa 500 -07

Ex. KTM 505sx -09
Ex. KTM 450sx -09
Ex. Mikroauto KTM 625cc
Ex. Suzuki LTR 450 -07
Ex. Shineray STIXE250 -09
Ex. FudeKawa 500 -07
Ex. Polaris Predator 500 Troy Lee
Ex. Derbi DXR 250 Street edition.
Ex. Whizz 200cc
Insomnium
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Insomnium »

tonni lisää ja falmek force 400.
Hiikeri
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

Insomnium kirjoitti:tonni lisää ja falmek force 400.
Ja siihen kun vielä lisää 4-5 tonnia niin saa uuden Yamaha Raptor 350:n.

Mutta koska kysyjä kysyi 3-4 donan peliä ja on noinkin pitkä niin kyllä siinä Derbeillä,CPI:llä ja useimmilla muillakin on polvet suussa.

Itselle tuli toissa päivänä Comanche Cross 300 ja se on ns. Full-Size kokoinen, ei tule polvet suuhun niinq noissa pienemmissä.
Pykäliä löytyy Comukasta 4+1. Variaattori vehkeet ainakin itse olen jättänyt kauppoihin nyt ja ikuisesti.

Näistä halpapeleistä Derbi kyllä tuntuu laadukkaammalta kuin monet, ainakin jos vertaa CPI:hin, pysy siitä ainakin kaukana.
Mutta kaikissa on omat vikansa, merkkivehkeissäkin. Naapurilla on 1v.4kk. sisällä tulossa jo neljäs (4) etuvalo Derbiin.
JJP
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350

Viesti Kirjoittaja JJP »

osta smc 250
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
JMM
Noppeli

Viesti Kirjoittaja JMM »

Falmek Force on ollut myös mielessä, mutta ei ole maahantuojalla ainoatakaan ennen heinäkuuta! Ja tahtoisin jotenkin kummasti päästä puikkoihin ennen sitä...

SMC 250:stä ei ole enää saatavana ollenkaan, sitäkin harkitsin.

Onko SMC 300 XLE isompi kuin CPI XS 250, kun CPI:tä ainakin mainostetaan jotenkin erityisen isona? Onko muita missä ajoasento on pitkälle siedettävä?

Comanche 300 ja Rally 300 lienee mallia tärinä ja värinä, osat tippuu jos ei aloita uraansa niitä ensin liimailemalla yms yms. Vai olenko lukenut aivan väärin näitä foorumin kommentteja?

Onko muita vaihtoehtoja?? Alkaa tulla epätoivo!! :cry:

Pitääkö ottaa variaattorit harkintaan?
* Kymco KXR 250
* NFM Puma 250

Entäs Goes tai Dinli? Muita? APUA!
mahki
3WD

Viesti Kirjoittaja mahki »

no tää mun vehje... shineray 250 stixe
Mahki
Shineray XY250STIXE
T-Bear
2WD

Viesti Kirjoittaja T-Bear »

Itse suosittelen Comanche:a jos vain jaksaa säätää ja varustella niin siitä saa ihan hyvän menopelin.

~TB~
MaastoKarhu's Kuvablogi

350R

nii how it should be? - USE HAKUA!
Vastaa Viestiin