Kevyt kypärä??
Kevyt kypärä??
Rupeaa niska ja kaularanka ilmoittelemaan erimielisyyttä kypärän painosta ja ajattelin et kevyempi potta voisi auttaa asiaa mutta hiilikuituinen on kohtuu hintainen siksi ajattelit et jos kevyttä kypärää etsiviä silmäpareja olisi monta ja mahdollisesti käyttökokemuksia niistä niin voisi löytää hyvän je kevyen kypärän kohtuu hintaan.
Polle ja 50cc pikku turhake,Jaguar,Hiace TBO
Mulla olisi myynnissä KEVYITÄ NAU merkkisiä, portugalilaisia kypäriä, kuitukypärällä painoa n.1150g, Svh.169,- Foorumilaislle 150,-
Värit eve of destruction mallista löytyy musta, valkoinen, sininen, pinkki ja raptorina punainen. Irroitettavat pestävät sisävuoret, laadukkaat materiaalit ja muutenkin hyvä kypärä.
Kuvat löytyy sivuilta www.nau-helmets.com
Värit eve of destruction mallista löytyy musta, valkoinen, sininen, pinkki ja raptorina punainen. Irroitettavat pestävät sisävuoret, laadukkaat materiaalit ja muutenkin hyvä kypärä.
Kuvat löytyy sivuilta www.nau-helmets.com
*** http://www.pgo.fi ***
Polaris Scarmbler GNCC
Polaris Scarmbler GNCC
Itseasiassa jokainen gramma kypärässä vaikuttaa, koitappas joskus laittaa molempiin nilkkoihin 500g lisäpainot, pidät niitä päivän jalassasi ja kun otat pois niin onhan askel kevyt
Niskalihakset ovat muutenkin kovilla kun on kypärä päässä, joten miksi kypärän pitäisi olla turhaan painava?
Itse pidin viimetalven NAU:n kypärää päässä joka on edellistä kypärää n.400g kevyempi. Oli huomattavasti vähemmän niska/selkä oireita tai väsymystä päivän kelkkailun jälkeen.
Mutta vielä tärkeämpää kuin keveys on se että kypärä täyttää turvallisuus normit, on laadukas (eli turvallinen) ja on mukava päähän. Toinen soipii toiselle ja toinen toiselle.

Niskalihakset ovat muutenkin kovilla kun on kypärä päässä, joten miksi kypärän pitäisi olla turhaan painava?
Itse pidin viimetalven NAU:n kypärää päässä joka on edellistä kypärää n.400g kevyempi. Oli huomattavasti vähemmän niska/selkä oireita tai väsymystä päivän kelkkailun jälkeen.
Mutta vielä tärkeämpää kuin keveys on se että kypärä täyttää turvallisuus normit, on laadukas (eli turvallinen) ja on mukava päähän. Toinen soipii toiselle ja toinen toiselle.
*** http://www.pgo.fi ***
Polaris Scarmbler GNCC
Polaris Scarmbler GNCC
Keveys on valttia kypärässä mutta ei kannata unohtaa myöskään kypärän painopistettä. Otetaan kaksi samanpainoista kypärää niin toinen tuntuu päässä raskaammalta kuin toinen pelkästään siitä syystä että painopisteissä on eroja, toisessa massaa on enemmän ylhäällä ja toisessa alhaalla.
Tämä tuli huomattua sen jälkeen kun hommasin Arai TourX:än pari vuotta sitten. Vastaavan painoinen Shoein katuruukku tuntuu raskaammalta kuin TourX kun ruukkuja pidetään pari päivää yhteen menoon päässä.
Tämä tuli huomattua sen jälkeen kun hommasin Arai TourX:än pari vuotta sitten. Vastaavan painoinen Shoein katuruukku tuntuu raskaammalta kuin TourX kun ruukkuja pidetään pari päivää yhteen menoon päässä.
Kylätason mönkijäkuski
No sit ymmärrän keveys tarpeen. Itekin niskani niksauttanut aikoinaan kolarissa, särkee mut ei lääkärit löydä vika kohtaaaar kirjoitti:Kaula lihakset on jatkuvasti treenissä mutta kolarissa tullu kaularankaan vikaa, jolle ei mahda mitään.


Jappa
LINHAI TOIMIII VARMASTI...
... ainakin seuraavaan korjaukseen asti
... ainakin seuraavaan korjaukseen asti

http://www.duell.fi/imagemagic.php?img= ... page=popup
Itsellä ei kyseisestä tuesta ole kokemusta, mutta uskoisin olevan erittäin hyvä kapistus ja ei ainakaan pääse niskat taittumaan mihkään suuntaan yli.
Itsellä ei kyseisestä tuesta ole kokemusta, mutta uskoisin olevan erittäin hyvä kapistus ja ei ainakaan pääse niskat taittumaan mihkään suuntaan yli.