Renegade 800 tukehtuu/pätkii !?!?!? What a f..k is going on?

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
jaskatheman
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 31 Touko 2008 11:13
Paikkakunta: Eteläpohojanmaa/Ylä-satakunta

Renegade 800 tukehtuu/pätkii !?!?!? What a f..k is going on?

Viesti Kirjoittaja jaskatheman »

Elikkäs ongelmana on -08 mallin renegade käyntihäiriö.
Moottori käy kylmänä hienosti ja kulkee niinkuin mönkijän pitää kulkea...
Kun moottorin ajaa lämpöiseksi niin ilmenee pahemman luokan häiriö. Annettaessa reilusti kaasua moottori niinsanotusti tukehtuu eikä suostu kiertämään, jatkettaessa ajoa vika pahenee ja loppujen lopuksi ei laite kulje enää kuin juoksuvauhtia. Välillä jopa sammuu. Lähtee silti aina käymään uudelleen.
Kun koneen sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin se pelaa hetken (200-1500m) ihan ok, ja sitten alkaa taas pätkiminen.
Onko kellään mitään hajua mistä vikaa kannattaa ruveta etsimään.

Kone on uitettu jenkeistä joten takuun kautta asiaa ei taida saada kuntoon...

Ps. keväällä ko. laite ja kuski putosivat jäihin, ja Cana upposi satulaan myöten veteen. En tiedä onko asialla yhteyttä käyntihäikkään..............
Avatar
rulez
Tracks
Viestit: 1751
Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rulez »

Lähtisin ettimään vikaa polttoaine puolelta eli suodattimien tarkistus ja polttoaine paineen mittaus näin aluks selviäis ainakin että pumppu pelaa ja tukoksia ei putkistossa ole !
En tiiä onko canoissa ollu pumppuvikoja mutta pollen puolella nuo oireet sopis hyvin pumppuvikaan :wink:
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jostain soppapuolelta myös lähtisin vikaa hakemaan. Saako tankki korvausilmaa eli onko huohotusventtiilit kunnossa? Auttaako tankin korkin raottaminen tukehtumiseen? Kun laitat virrat päälle niin kauanko polttoainepumppu hurisee ennen kuin sammuu?

Polttoainesuodattimen vaihtaisin huollossa niin selviää vähemmällä kiroilulla, suti on painepuolella ja helpoin vaihtaa kun siihen on omat työkalut :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
kaltsu79
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 05 Huhti 2008 19:44
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800X
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kaltsu79 »

Minulla kans Renegade 800X tekee just samoja oireita melkeimpä sanatarkasti,mutta kertaakaan ei ole kerennyt sammua ennenkuin taas meno jatkuu. Kahteenkin huoltoliikkeeseen olen soitellut ja ihmettelevät missä vika voisi olla,viikon päästä menee huoltoon,mutta jos jollakin on hyviä vinkkejä niin voihan sitä itekki jotain kokeilla asian hyväksi.

Kaikki vinkit otetaan vastaan miten sais kamppeen ajokuntoon!
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Joskus tuota puutumista on huomattu myös melkein tyhjällä tankilla kun pumppu pääsee höräämään ilmaa. Kokeilkaa ekana noi jutut, jos ei auta niin molle molle pärnäsen korjaamolle :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
kaltsu79
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 05 Huhti 2008 19:44
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800X
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kaltsu79 »

Missäs tämä "huohotus" venttiili on?
Voiko polttoaine suodatinta puhdistaa kotikonstein?

Olen kokeillut melkein puolella tankilla ajaa ja samoja pätkimisiä ilmenee.
Avatar
rulez
Tracks
Viestit: 1751
Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rulez »

Polttoaine suodatinta ei voi/kannata puhistaa eli uuden osto edessä !
Jos ilman tankinkorkkia ajaessa oireet on samat niin vika ei ole huohotusventtiilissä eli kannattaa kokeilla se ensin ennen kun enempi purkaa.
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Nyt kun muistaisi ulkoa ne huohotusletkut, penkin alta pitäisi löytyä letku joka menee runkopalkkiin ja siinä on venttiili päässä.

Bensansuodatin on paineistetussa polttoainejärjestelmässä kiinni ja ensin pitää poistaa bensanpaineet järjestelmästä ennen kuin pystyy irroittamaan suodattimen. Itse en ole tätä toimenpidettä tehnyt kertaakaan vaan käyttänyt pelin huollossa, siinä oli muistaakseni joku juttu mikä teki harmaita hiuksia jos ei ole tarvittavia vehkeitä. Oliko niin että paineistuksessa tai paineiden poistossa oli joku juttu?

Ylläolevat kuulostaa siltä että olen unohtanut dementtialääkityksen tältä päivältä. Syy ei ole siinä vaan en ole joutunut polttoainelinjaston kanssa tekemisiin omissa laitteissa joten nyt liikutaan hieman harmaalla alueella ja yritetään penkoa muistikuvia eri tilanteista :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
rulez
Tracks
Viestit: 1751
Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rulez »

Kyllä se suodatin yleesä irti lähtöö paineessakin mutta onko irrottaminen suositeltavaa tuloo sitä tavaraa paineella aika reippaasti !
pollesta tuota suodatinta joutu värkkäämään irti kerran jos toisenkin kun pumppu renkkas eikä pumpannu painetta jos ei tyhjentäny letkuja suodatin oli tietty pakoputken yläpuolella notta kumma ettei palanu peli mettää letkuja suodattimelta irrotellessa 8)
ja polttoaine putkistossa on yleesä auton venttiiliä muistuttava nippa josta paineet saa poistettua tästä myös mitataan polttoaine paine pollessa tuo oli suutin linjastossa kiinni tiiä sitte mistä canassa löytyy siitä saa myös tyhjän putkiston paineistettua jos pumppu jostainsyystä sitä vaatii :roll:
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
jaskatheman
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 31 Touko 2008 11:13
Paikkakunta: Eteläpohojanmaa/Ylä-satakunta

Viesti Kirjoittaja jaskatheman »

Ei auta ainakaan toi tankinkorkin raottaminen, eli korvausilman saanti ei ole ongelma. Polttoainepumppu surisee noin 2 sekuntia kun laittaa virrat päälle.
Tänään tuli mieleen sytytystulpat, mutta ei taida oikein sopia taudinkuvaan.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Tulppien sielunelämä saattaa aiheuttaa ihan mitä vaan, ja se on vielä helposti kokeiltu.

T,
Hessu
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Hyvä pointti, muistan kuulleeni joltain että tulpat voi kärähtää jos tulee polttoainekatkoksia esim tyhjällä tankilla kun järjestelmään pääsee hetkellisesti ilmaa.

Vaikka peli on uitettu jenkkilästä niin kannattaa siitä huolimatta käyttää laite huollossa. Jonkinlainen muistikuva on että ruiskun boxissa olisi eri ohjelmat jenkkilään ja eurooppaan jonka voi muuttaa huollon koneella?

Parin sekunnin surina viitta siihen että pumppu ainakin paineistaa järjestelmän eli pumppu ainakin pelittää.
Kylätason mönkijäkuski
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

Tuon p.ainesutin voi vaihtaa itsekkin, ei siellä paineita ole ainakaan vuorokauden seisotuksen jälkeen. Omasta renestä on tulppa mennyt pari kertaa täyskiihdytyksen yhteydessä, pari kertaa yskähtelee ja limp home menee päälle. Koneen sammutuksen jälkeen limp home menee pois päältä ja kone toimii normaalisti ajettaessa nätisti. Tulppien vaihdon jälkeen kärsii taas antaa hanaa. En ole ajellut pidempään huonoilla tulpilla, joten en tiedä miten peli käyttäytyy pidemmällä aikajanalla.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Moottorinohjaus boxi on erilainen jenkki ja euromalleissa. Johtunee juuri erilaisesta ohjelmasta, joten kannattaisi päivittää meikäläiselle bensalle, sillä täkäläisellä käy taatusti kovasti laihalla, kuumuu, nilkuttaa...
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
Mce
6WD
Viestit: 441
Liittynyt: 21 Syys 2006 11:16
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Mce »

Saattaapi kuulostaa "kaukaa haetulta", mutta akku purkaustestiin :shock: .
Katsoppa toinen topic:

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=14983

Akuista asiaa ja muutakin..

Moottorinohjaus tykkää kyttyrää jos akku jäätynyt tms.
ja mistä syystä, niin en tiedä, mutta hyvä on tsekata akun powerit..

Höyrylukko bensaletkussa?
Bensapumppu takertelee/oikuttaa?
Filsu tukossa?

ja huollossa vikakoodit luettamalla, pääsisikö sitten jyvälle?

Voipi olla että ecm-mokkula vaihtoon..
Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-

la vida es un fuego.
Vastaa Viestiin