Comanche Cross 300 tieliikenne

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

Takaisin neulan sokka toiseksi alimpaan, antaa hieman paremman väännön. Pääsuutin 130 ja naapurilta otin lainaan kuvan kaltaisen suodattimen.

Tuntuu toimivan Ok keskialueella eikä nyi 4/4 kaasullakaan, tosin 127.5 suutin saattaisi olla parempi koska ainakin vakiosuodattimella otti 2km/h huippuja enemmän.
Ajoin "testitieni" molempiin suuntiin eli ei ainakaan tuulen suunnasta ollut kiinni.

Kuva
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

700km jälkeen huomattua että oikean etulokasuojan "sisällä" oleva sytyksen puolan kiinnitys rauta irronnut hitsauksestaan.

Oikea luokkahitsari ollut, 3 täppiä oli raskinut laittaa, ja joista vain yksi oli raudan läpi sulautunut runko putkeen, 2 muuta täppiä näytti jonkin irto kipinän aiheuttamalta roiskeelta.
Eli piti miggiä näyttää tässä vaiheessa:
Kuva

Tänään tuli myös Jenkeistä tilaamani kaasutin, Mikuni TM36-68, mekaanisella kiiharipumpulla ja litteällä luistimella. ~244€ rahteineen, tulleineen sekä ALVeineen. Suomesta taitaa saada karvan alle 300€, eli on todella arvokas kaasari, aika näyttää kuinka rupeaa motti sitten soimaan. :rock:

On aika julmetun kokoinen, toi orggis kyllä näyttää tuon Mikunin rinnalla joltain ruohonleikkurin/mopon kaasuttimelta.
Laittelin lomakkeella jo kyselyn mpt.fi:hin kun sopivaa imukurkkua sekä ilmansuodatinta tässä seuraavaksi haetaan...

Viime viikolla myös sain postissa takalokasuojan tärinänvaimennin kumin maahantuojalta, kumi kun uupui...
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

Tänään lähdin lenkille (~930km mittarissa) niin tovin kuluttua rupesi kuulumaan oikeasta etupyörästä kahinaa, tai ei oikeestaan kahinaa jollainen yleensä kuuluu kun laakeri on tullut matkansa päähän, vaan aivan kuin olisi tehty ohuesta pellistä räpätin, rengasta kun pyöritti niin sellainen terävä peltinen "räpsprrrrr" kuului välillä, molempiin suuntiin pyörittäessä, ja eri kohdissa pyörän asentoa eli ei pelkästään tietyssä kohtaa.

Kuva
Pyörä pois ja ääni oli selvempi/kirkkaampi.

Ihme ja kumma, kiinan pojjaat eivät olleet laakereihin laittaneet mitään rasvoja, sellainen nuppineulan määrä oli tuossa "rasvatiivisteen" huulilla.
Sisemmässä laakerissa tuntui sellainen hieman jäykempi kohta, siis vain hieman.

Eikun koko sisusta täyteen(about tulitikku rasiallinen eli aika paljon) että laakerit hukkuivat rasvaan ja paketti kasaan. Ääni oli poissa.
Mistä ääni loppu peleissä tuli, jäi mysteeriksi.

Samalla varmistukseksi otin vielä vasemmankin puolen auki ja saman määrän sai rasvaa nekin laakerit, rasvattomia alun perin, eikä ole noi kestovoideltuja.
Kasattaessa vielä jarrusatulan pultteihin medium lukitetta tippa/per pultti että pysyvät 100%:sti kiinni.

Nyt rullailee taas kohtuu äänettömästi. Normi kohinoita ja ääniä vielä löytyy mitä oli uutenakin, ei kaikkea voi vaatia näillä hinnoilla.
Peetuboy
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 17 Touko 2008 03:15
Mönkijä:: Ei tällä hetkellä
Paikkakunta: Kokkola

Comanche ostettu

Viesti Kirjoittaja Peetuboy »

Joo tulipas ostettu tuommonen Cross 300 tieliiikennepeli.

Vastasi aika pitkälti odotuksia. 3 kilometrin jälkeen huomasin että vasemman etupyörän renkaan mutteri oli kadonnut ja oli jengat menny pultista. No soitto myyjälle ja lupasi lähettää uuden postissa. Meno jatkuu, on sitä autollakin ajettu kolmella renkaanpultilla.

Ensimmäiset ajot montuilla ja alkoi mutterit ja pultit löystymään. Luin jostain aikaisemmin että kannattaa pitää joku pieni ja näppärä työkalupakki ensimmäisillä ajoilla mukana mutta empä ottanu neuvosta vaaria. Olis kannattanu. No löystyneet ruuvit ja mutterit irti ja taskuun ja meno jatkuu entistä hurjempana :roll:

Mutta loppupeleistä vastasi hyvin odotuksia ainakin toistaiseksi.

Vaikka sisäänajoa vielä suoritankin niin pitihän sitä vähän koittaa huippuja ja auton mittarin mukaan kulki 88 km/h (kuski 184 cm/97 kg). Meno oli kyllä kieltämättä niinkuin olisi tehosekoittimella ajanut mutta eiköhän tuo pienellä säädöllä tasaannu.

Mites pitkään muut on näitä vehkeitä ajellu sisälle.

Onko kriittisiä paikkoja mitä kannattaa käydä läpi/kiristellä/rasvailla.

Ps: Mönkkärin ostin motoforumilta Seinäjoelta ja myyjä oli ainakin minun mielestäni rehdin ja mukavan oloinen kaveri. Pisteet siihen suuntaan
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

Kaikki pultit/mutterit kannattaa heti kiristellä, vaihda öljyt heti ensimmäisen 80-100km jälkeen, pyöriin oikeat haritukset ja camberit, itsellä renkaissa 0.6bar, akku koteloon lisää täytettä ettei pääse akku kolisemaan, rasvaa myös kaikkiin alustan nippoihin (myös perään)...

Kannattaa lukea tämä aihe kokonaan niin pääset jo hyvin jyvälle, loppu onkin sitten itseopiskelua ja täällä keskustelua.

Itse vaihdoin öljyt 90km ja 400km kohdilla. Huomenna tulee 1000km mittariin ja öljyjen vaihto, sen jälkeen vaihdan aina 1000km välein. Kytkin näissä on alimitoitettu eli heikko lenkki.

Itse ajelin sisään sellaiset 500km ja sitten annoin itselleni luvan ajaa 'normi' ajotyylillä.
Peetuboy
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 17 Touko 2008 03:15
Mönkijä:: Ei tällä hetkellä
Paikkakunta: Kokkola

Optimi säädöt ja virit

Viesti Kirjoittaja Peetuboy »

Mites Hiikeri tuo naapurilta varastettu :wink: suodatin toimii??

Te kokeneet olette varmaan testailleet kaikkia eri säätöjä ja välityksiä etc. Olisko mitään hyvää ja toimivaa yksinkertaista konstia lisätä hieman tehoja. Esim mitkä teidän mielestä optimi välitykset. Osiota lueskeltu suht ahkerasti mutta aina jää vastaukset hieman mutu asteelle.

Tuntuis olevan jonkun näköinen ahdistus putkessa, tarkemmin äänenvaimentimen peräosassa, onko muut repinyt sitä pois vai nylkenyt suoraan koko pöntön?

Tosiaan vatkas koko vehe suht kivasti ennen aurauskulmien säätöä, nyt säädetty mutta en vielä ole päässyt asfaltilla testaamaan ku mönkkäri jäi juhannushulinassa mökille.

Btw: Onko hyväksi todettua öljymerkkiä+laatua

Niin ja meikäläisellä tosiaan tuo 300 cross TL versio
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

Ei toimi kunnolla noilla vapari suotimilla toi alipaine kaasari, ovat pirun tekeleitä.
Välitykset mulla vakiot eli niistä ei tietoa.

Ai että onko tossa vakioputkessa ahistuksia ja laadukasta työnjälkeä, kuvat mun stock putkesta.
Kuva

Öljyiksi mineraaliöljy (EI synteettistä) jossa lisäaineet.
Synteettisillä saattaa ruveta kuulemma kytkin luistamaan, siis vaikka siinäkin olisi lisäaine.

Itse käytän öljynä Motul 3000. Motonetissä 4L pytty 25.90€ josta vaihtaa öljyt 3 kertaa. Koneeseehan menee 1.3L.
http://www.biili.fi/products.php?p=2c8ea1

Tänään tuli mittariin ~1600km.
Viimeksi muokannut Hiikeri, 03 Heinä 2008 17:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

Onko kenelläkään tietoa kummasta putkesta kuuma öljy lähtee koneelta jäähdyttimelle?

Alempi joka menee syylärin takapuolelle vain toi ylempi joka menee syylärin "tälle" puolelle?
Kuva
Avatar
kokki
Tracks
Viestit: 1315
Liittynyt: 22 Heinä 2007 10:02
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kokki »

Olikos tässä nyt nuo jalkaraudat (nerf barsit) vakiona vai ei?

Onkos 200 vs 300 rengastuksessa eroa?
TontoRacer
3WD
Viestit: 98
Liittynyt: 28 Syys 2007 11:58
Mönkijä:: xmr650 2014
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja TontoRacer »

300 TLmallissa on ne nerfbarsit vakiona, mettämallissa ei! harmi vaan!! renkaista en tiedä, mutta 300 mettämallissa ne on sitä samaa kiinalaista laatua ku muissakin, tosin vanteet vaikuttaa laadukkailta eikä täryytä toisin kuin ne 200n peltivanteet. ! :)
Mutaa naamaan..
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

Kysymys ohjattu tänne oikeaan säikeeseen:
Ensmo kirjoitti:Minkälainen mittari tuossa 300cc TL:ssä verrattuna 200cc?
Tälläinen mittaristo löytyy 300 TL mallista:
Kuva

Merkkivalot vasemmalta oikealle: suuntamerkin merkkivalo, vapaan m.v., peruutusvaihteen m.v. ja hätävilkkujen merkkivalo.

Keskellä ylhäällä vaihteen näyttö. Trippimittaria ei voi kesken ajon nollata. Se nollautuu autom. aina kun sammuttaa koneen ja kun käynnistää niin se alkaa nollasta.
Mode napista saa valita näytöksi joko kmh tai mph. Punainen taustavalo.

Hiljasta ollut täälläkin, sitten asiaa,
Täältä löytyy osia hulppeat 140kpl ainakin "300cc Mönkijä Comanche 2x4" malliin!
http://www.tuontitukku.fi/PublishedServ ... 53,467,475

Laitoin sivuston info osastolle meiliä äsken ja kysyin tarkemmin että mihinkäs malliin noi oikein ovat? Comanche Cross 300 malliin?

Laskin alkuviikosta neulan takaisin alkup. paikkaansa eli keskelle. Nyt siis Keihin 130 pääsuutin, rööristö vaihdettu ja rupeaa jo herkistymään niin eilen tasaisella 105kmh mittariin eli todellista jtn. 95-97kmh.

Huomaa että loppuu motista paukut kesken 4:lla ja ainakin näillä vakio välityksillä.
Kokeilin tässä yks päivä paljon kolmosella naukasee, 88kmh mittariin ja kone kiertää ihan eri lukemille (rajottimelle?), varmaan kiersi 1000-2000 enemmän kuin mitä jaksaa 4:lla kulkea.

Pari hilettä jo ostettu ja toivottavasti ensi viikonloppuna saan niskastani kiinni ja asennettua tohon ton kierrosluku, ajoaika ja öljynlämpötila mittarin.

Eilen tilasin uudet kumitkin, Kenda RoadGo:t kumikorjaamolta. Oli toiseksi viimeinen sarja ja vielä heinäkuun tarjouksena 295€ rahteineen! Ei tarvinnut kahdesti miettiä ostanko.
Takanakki on tosin 11" [~280mm :twisted:] leveä, mutta kyllä pitäisi mennä tolle vanteelle. Meni mulla Raptorinkin takavanteelle viime vuonna 11" Kenda SpeedRacer.

Tällä viikolla myös tulee jenkeistä alkukesällä tilaamaani Mikuniin ilmanputsari, pari pienempää suutinta ja imukurkku < on silti liian lyhyt, joutuu soveltamaan eli rakentelua tiedossa.
On toi uusi kaasari niin korkea ettei mahdu muuten.
Ensmo
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 10 Elo 2007 09:44

Viesti Kirjoittaja Ensmo »

Kiitti Hiikeri!

osaisitteko sanoa, että meniskö tuo mittari 200cc:hen heittämällä? tai ehkä hieman liittimiä vaihtamalla?
mutta lähinnä toimisiko?
Bashan TL 200cc
Avatar
kokki
Tracks
Viestit: 1315
Liittynyt: 22 Heinä 2007 10:02
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kokki »

Yritin taas kovasti ettiä, että missä sitä juttua oli tuosta öljylämpömittareista tai vastaavista, mutten löytäny. Jäi muistikuva, että joku puhu, että saattais keitellä pidemmän ajon seurauksena, mutta olikohan se nyt edes tämä peli, mutta jos niin mihin kohtaan tuollainen anturi olisi helppo törkkästä? Vai näyttikö jo kenties tää vakiona koneen lämpöjä?
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

Tää 300 ei keittele kun on ilmajäähytteinen kone. Toki onhan tässä tämä öljynjäähdytin joka siis vie lämpöjä pois koneen sisältä.
Itsellä tulee mittarin anturi tohon öljynkierto letkuun, pitää vielä vaan selvittää kumpi on ulostulo letku.
mr_spiid
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 21 Huhti 2007 22:36
Paikkakunta: lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mr_spiid »

[quote="Hiikeri"]700km jälkeen huomattua että oikean etulokasuojan "sisällä" oleva sytyksen puolan kiinnitys rauta irronnut hitsauksestaan.

Oikea luokkahitsari ollut, 3 täppiä oli raskinut laittaa, ja joista vain yksi oli raudan läpi sulautunut runko putkeen, 2 muuta täppiä näytti jonkin irto kipinän aiheuttamalta roiskeelta.
Eli piti miggiä näyttää tässä vaiheessa:
Kuva
quote]

asiasta 5:denteen ootkos huomannut että on vähän ohimennyt toi niitti tosta "päämäärästä" :lol:
Vastaa Viestiin