Rallyn lämmöt
-
- 4WD
- Viestit: 232
- Liittynyt: 10 Huhti 2005 10:57
- Mönkijä:: can-am
- Paikkakunta: Loviisa: Can-am outlander 650 efi vm.2010
Rallyn lämmöt
Sain koneen pajalta pois ja uus mäntä paikallaan.. Olisko kellään mitään hajua mikä mahtais olla normaali käyntilämpötila kyseisessä laitteessa??? Hommasin mittarin mikä mittaa tulpasta lämpötilaa tosin huomenna saan vasta asennettua paikalleen, mut jos jollain olis hajua käyntilämpötilasta....
Re: Rallyn lämmöt
Eioo hajuakaan, mutta mitä öljyjä käytit siin vehkeessä kun se leipokii ja paljonko silloin oli kilsoja mittarissa?rixi kirjoitti:Sain koneen pajalta pois ja uus mäntä paikallaan.. Olisko kellään mitään hajua mikä mahtais olla normaali käyntilämpötila kyseisessä laitteessa??? Hommasin mittarin mikä mittaa tulpasta lämpötilaa tosin huomenna saan vasta asennettua paikalleen, mut jos jollain olis hajua käyntilämpötilasta....
-
- 4WD
- Viestit: 232
- Liittynyt: 10 Huhti 2005 10:57
- Mönkijä:: can-am
- Paikkakunta: Loviisa: Can-am outlander 650 efi vm.2010
No niin mittari kiinni... Ja mineraali öljyt oli koneessa ku kalahti kiinni.. Eli viel siit mittarista ja antura on tavallinen rengas tulpan alle ja tulppa vaan kiinni ja piuhat mittariin.. Kävin just ajelemassa ja 40kmh ja mittari näytti 150 astetta!!!!???? Ja vauhtia nosti 50kmh ni nousi noin 170 astetta???? Se on varmaan kuumin kohta siin missä tulppa on ja kait tuo mittari on sitä varten tehty... Viel ku se vinssi on siin keulal et estäiskö se ilman virtausta sylinteriin????
Kannattaa juuh olla paremmat öljyt koneessa kuin mineraalit heh. Mutta kannattaa katsella sitä lämpömittaria kuinka paljon se nousee kovassa luukutuksessa ajella vähän alle sen kovankuukutuksen huippulämpöjä, jos alkaa nousee yhtä äkkiä paljonkin normaaliajossa lämmöt niin kannattaa rauhotella taikka sammuttaa moottori jäähtymään.
Mutta mistäs ostit ton lämpömittarin ja paljonko makso, vois itsekkin harkita tollasen hankkimista?
Mutta mistäs ostit ton lämpömittarin ja paljonko makso, vois itsekkin harkita tollasen hankkimista?
-
- 6WD
- Viestit: 351
- Liittynyt: 02 Kesä 2004 09:17
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 H.O -12
- Paikkakunta: Seinäjoki
Termostaatti jumissarixi kirjoitti:No niin mittari kiinni... Ja mineraali öljyt oli koneessa ku kalahti kiinni.. Eli viel siit mittarista ja antura on tavallinen rengas tulpan alle ja tulppa vaan kiinni ja piuhat mittariin.. Kävin just ajelemassa ja 40kmh ja mittari näytti 150 astetta!!!!???? Ja vauhtia nosti 50kmh ni nousi noin 170 astetta???? Se on varmaan kuumin kohta siin missä tulppa on ja kait tuo mittari on sitä varten tehty... Viel ku se vinssi on siin keulal et estäiskö se ilman virtausta sylinteriin????

-
- 4WD
- Viestit: 232
- Liittynyt: 10 Huhti 2005 10:57
- Mönkijä:: can-am
- Paikkakunta: Loviisa: Can-am outlander 650 efi vm.2010
Kyllä jäähtyy nopeesti ku jättää virrat päälle et tuulettimet pyörii.. Yks kaveri kelkkojen kanssa touhuu ja keskon kautta jostain sen tilas ja se on tarkoitettu kahelle sylinterille mut toimii yhelläkin.. 150 egee maksoi tuo mut varmaan löytyy jostain joku halvempi jos tietää mistä etsiä.. Kouvolan menokoneessa selvittävät viel mut ei o kuulunu mitään.. Ja 740 oli mittarissa ku rupes kilkattamaaan... Ja varovasti kyllä ajellu ja jäähdytystaukoja pidelly mut en tiedä sit??? Haminan pajalla toinen kans leikannu ja siin meni koko sylinteri uusiks ja se oli pahan näköinen ja sillä ei mitään sisäänajoja suoritettu et täysil vaan alusta asti kuulemma... Täytyy viel selvitellä sitä lämpötilaa...Janishell kirjoitti:Kannattaa juuh olla paremmat öljyt koneessa kuin mineraalit heh. Mutta kannattaa katsella sitä lämpömittaria kuinka paljon se nousee kovassa luukutuksessa ajella vähän alle sen kovankuukutuksen huippulämpöjä, jos alkaa nousee yhtä äkkiä paljonkin normaaliajossa lämmöt niin kannattaa rauhotella taikka sammuttaa moottori jäähtymään.
Mutta mistäs ostit ton lämpömittarin ja paljonko makso, vois itsekkin harkita tollasen hankkimista?
Ei taida olla termostaatti jumissa, kun on ilmajäähdytteinen vehjes kyseessä.Sportsman 500 kirjoitti:Termostaatti jumissarixi kirjoitti:No niin mittari kiinni... Ja mineraali öljyt oli koneessa ku kalahti kiinni.. Eli viel siit mittarista ja antura on tavallinen rengas tulpan alle ja tulppa vaan kiinni ja piuhat mittariin.. Kävin just ajelemassa ja 40kmh ja mittari näytti 150 astetta!!!!???? Ja vauhtia nosti 50kmh ni nousi noin 170 astetta???? Se on varmaan kuumin kohta siin missä tulppa on ja kait tuo mittari on sitä varten tehty... Viel ku se vinssi on siin keulal et estäiskö se ilman virtausta sylinteriin????
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 01 Kesä 2005 18:27
- Mönkijä:: sachs 4 rock 250
- Paikkakunta: Helsinki
laita vaikka lisätuuletin siihen rallyyn
eiköhän noita jostain biltemasta tai vastaavasta löydy..katkaisimesta päälle kun mennään kovempaa? itse oon ajanut tolla vasta 20 km ja kyllähän tuo aika hurjasti tuntuu kiertävän sieltä 70km ylöspäin(81 huiput mittarin mukaan tänään..
Milloin ne ylipäätään kuumenee? Tuntuu jännältä jos leikkaavat yläkierroksilla. Isoilla kierroksilla on paljon nopeutta, ja silloin myös ilmavirta jäähdyttää aika paljon. Ja silloin ei pitäisi ylikuumentua. Mutta pienillä kierroksilla jäähdytysteho on pieni, niin järjen mukaan pitäisi silloin leikata. Esimerkiksi pienillä nopeuksilla ykkösvaihteella isoilla kierroksilla ryömittäessä? 

-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 01 Kesä 2005 18:27
- Mönkijä:: sachs 4 rock 250
- Paikkakunta: Helsinki
lämmöt
siell on 2 sähkötuuletinta jotka pyörii koko ajan ja pyörimisnopeus vakio.mönkiessähän koneen kierrokset yleensä alhaalla mutta kovemmassa vauhdissa huutaa aika rankasti(pitäs olla 6.vaihde)
-voihan toi leikkaaminen johtua myös öljynpuutteesta koneesta tai huonoista öljyistä.olihan aikoinaan useat mopotkin ilmajäähdytteisii ilman flektei eikä ne mihinkään leikannu..Normaalilämpötilat ainakin autoissa on mielestäni n. 90 astetta?joten aika hurjilta kuulostaa noi 150 mutta tietenkin jossain tulpan juuressa voi olla aika kuuma..
-voihan toi leikkaaminen johtua myös öljynpuutteesta koneesta tai huonoista öljyistä.olihan aikoinaan useat mopotkin ilmajäähdytteisii ilman flektei eikä ne mihinkään leikannu..Normaalilämpötilat ainakin autoissa on mielestäni n. 90 astetta?joten aika hurjilta kuulostaa noi 150 mutta tietenkin jossain tulpan juuressa voi olla aika kuuma..
-
- 4WD
- Viestit: 232
- Liittynyt: 10 Huhti 2005 10:57
- Mönkijä:: can-am
- Paikkakunta: Loviisa: Can-am outlander 650 efi vm.2010
No niin testattu on lämpätiloja ja testasin mittarin myös sellaisella mittarilla millä mitatataan kappaleen lämpötilaa esin hitsausta varten ja parin asteen heitto oli nyt rallyssa olevaan mittariin... Et hurjalta kyllä tuntuu se noin 150-170 astetta.. Ja viel muu lohko lämpis kyllä aika paljon kans.. Maahantuojalle kyl soitin ja lupasivat selvittää sitä lämpötilaa.. Tosin viel mietitty et olisko mahdollista jos kävis liian laihalla et sen takia käy noin kuumana???? Tehdas säädöissä on kaasari etten ole ite koskenu ja kokeilin ja oli 3 ja puol kierrosta auki se ruuvi.. mitenkäs muissa mahtais jos joku kokeilee....rixi kirjoitti:No niin mittari kiinni... Ja mineraali öljyt oli koneessa ku kalahti kiinni.. Eli viel siit mittarista ja antura on tavallinen rengas tulpan alle ja tulppa vaan kiinni ja piuhat mittariin.. Kävin just ajelemassa ja 40kmh ja mittari näytti 150 astetta!!!!???? Ja vauhtia nosti 50kmh ni nousi noin 170 astetta???? Se on varmaan kuumin kohta siin missä tulppa on ja kait tuo mittari on sitä varten tehty... Viel ku se vinssi on siin keulal et estäiskö se ilman virtausta sylinteriin????
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
En tunne konettasi, mutta laihalla tuntuvat olevan kaikki kaasarimönkijät tehtaan jäljiltä. Millainen Kaasutin sun pelissä on? Jos perinteinen luisti, niin neulaa lukkoprikalla ylemmät niin saat ainakin kokeiltua sitä kikkaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 4WD
- Viestit: 232
- Liittynyt: 10 Huhti 2005 10:57
- Mönkijä:: can-am
- Paikkakunta: Loviisa: Can-am outlander 650 efi vm.2010
No niin taas olis uutta tietoo lämmöistä!!!! Maahantuoja sanoi, että 150-175 on vielä normaalirajoissa mut vähä pitäis katella näi lämpöisillä keleillä kuinka kaasuttelee.... Kokeilin noin 70 kmh ja lämmöt kävi vähä päälle 200 astetta ja vetäsin ryypyn päälle ja tippui noin 175asteeseen..rixi kirjoitti:No niin testattu on lämpätiloja ja testasin mittarin myös sellaisella mittarilla millä mitatataan kappaleen lämpötilaa esin hitsausta varten ja parin asteen heitto oli nyt rallyssa olevaan mittariin... Et hurjalta kyllä tuntuu se noin 150-170 astetta.. Ja viel muu lohko lämpis kyllä aika paljon kans.. Maahantuojalle kyl soitin ja lupasivat selvittää sitä lämpötilaa.. Tosin viel mietitty et olisko mahdollista jos kävis liian laihalla et sen takia käy noin kuumana???? Tehdas säädöissä on kaasari etten ole ite koskenu ja kokeilin ja oli 3 ja puol kierrosta auki se ruuvi.. mitenkäs muissa mahtais jos joku kokeilee....rixi kirjoitti:No niin mittari kiinni... Ja mineraali öljyt oli koneessa ku kalahti kiinni.. Eli viel siit mittarista ja antura on tavallinen rengas tulpan alle ja tulppa vaan kiinni ja piuhat mittariin.. Kävin just ajelemassa ja 40kmh ja mittari näytti 150 astetta!!!!???? Ja vauhtia nosti 50kmh ni nousi noin 170 astetta???? Se on varmaan kuumin kohta siin missä tulppa on ja kait tuo mittari on sitä varten tehty... Viel ku se vinssi on siin keulal et estäiskö se ilman virtausta sylinteriin????
-
- Noppeli
- Viestit: 8
- Liittynyt: 19 Maalis 2008 18:34
- Paikkakunta: Oulu
lämmöt
ostinpa 12voltin järjestelmään öljynlämpötila mittarin..11.90e sitten liitin sen anturin vain koneen kylkeen ja silleen, ja mittarin ohjaustankoon..ja kivastihan toi mittaa lämmöt öljystä...sovituspultti maksoi 2,50e joka passasi 300 loncinin flektin anturin paikalle.. sitte vaan flekti pyörimään 10a sulakkeen avulla koko ajan..se ei tosiaan haittaa ku kesä tulossa.. 

Arska
Loncin 300 tl-2007
Loncin 300 tl-2007