Onko 420 FE:n ja FM:n etuperässä
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
Onko 420 FE:n ja FM:n etuperässä
Eroa, kun ohjekirjassa etuperän öljynvaihto-osassa sanotaan, että tämä koskee vain mallia 420 FE?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
FE:n ja FM:n etuperä on sama ja vaihdot samaten.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Kyllä kummassakin on kitkalukko. Ainakin sellainen todentuu, kun nostaa eturenkaat ilmaan ja kytkee 2 WD:lle, niin kummatkin renkaat pyöriin samaan suuntaan toista pyöritettäessä. Kun kutkee 4wd asennolle, pyörii renkaat erisuuntiin, eli tasauspyörästö kitkalukolla. Ja toimii kohtuullisesti se Etujarrukikka. Olen ajanut kummallakin ja kokeillut, että kummassakin on sama perä.
Ota vain se FE jos vaan kassa kestää. Nappivaihtet on näppärät.
Ota vain se FE jos vaan kassa kestää. Nappivaihtet on näppärät.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
Muutaman viikon on FE jo ollutkin.Roosa999 kirjoitti:Kyllä kummassakin on kitkalukko. Ainakin sellainen todentuu, kun nostaa eturenkaat ilmaan ja kytkee 2 WD:lle, niin kummatkin renkaat pyöriin samaan suuntaan toista pyöritettäessä. Kun kutkee 4wd asennolle, pyörii renkaat erisuuntiin, eli tasauspyörästö kitkalukolla. Ja toimii kohtuullisesti se Etujarrukikka. Olen ajanut kummallakin ja kokeillut, että kummassakin on sama perä.
Ota vain se FE jos vaan kassa kestää. Nappivaihtet on näppärät.
Tässäpä oikeastaan jo tulikin vastaus kysymykseeni.Roosa999 kirjoitti:
Ota vain se FE jos vaan kassa kestää. Nappivaihtet on näppärät.
Aikeissa siis hommata Honda 420 tai 500. Mietiskelin vaan, että ottaako tuo nappivaihdeversio vai perinteinen jalkavaihdemalli.
Helppous ja näppäryys toki kiinnostaa, ainoa huolenaihe on että kuinka vikaherkkä peli tommonen nappivaihde mahtaa olla.
Kömpijän käyttö tulee olemaan rankojen ajamista mettästä(ei kovin hankala maasto,Hondan maavara riittänee), lumitöitä ja järven jäällä ajoa.
Toki muitakin merkkejä/malleja saa ehdotella, minä kun en näistä juuri mitään tiedä.
Ehdotuksia vaikka yyveellä ni ei tuu pilattua tätä topikkia.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Eipä ole vaihteensiirrossa ilmennyt vikoja. Hondalla on jo vuosien kokemus moisista vaihteista, joten eiköhän ne kestä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Noppeli
- Viestit: 14
- Liittynyt: 15 Huhti 2008 19:09
- Mönkijä:: Canam 1000XT
- Paikkakunta: Karvia
Kyllä noi Hondan vaihteistot mahtavasti pelittää. Ite olen tykästynyt tuohon Rubiconin vaihteistoon, varsinkin automaatilla ajettaessa. Oikeestaan ei nappivaihteita paljon tule käytettyä, kun automaatti hoitaa pehmeästi ja viiveettä vaihdot. Huomasin tuossa vauhdilla ajettaessa pitkään hiekkarinteeseen koneen alkaessa hyytymään vaihdoin napeilla alas pykäliä niin viive oli tosi pitkä ja kerkes hyytymään vallan. Vaikka mielestäni ajoissa aloin naputtaan vaihteita alas. Automaatilla ei ongelmia. Ja vaikka maavaraa kehutaan pieneksi, niin melko hyvin olen kahden 800 renegaden perässä pysyny vakiorenkaillakin. Tosin pahimpia rypemiskohtia olen pyrkinyt kiertämään jos mahdollista
Omaa on vinssattu, mutta myös noita can-am:kin. On ollut suota ja mettäojia.
Vuoden vanha toi nyt on ja ainut ongelma on ollut alussa se pakoputken katkeaminen, mistä veli kirjottelikin tänne omalla nimimerkillään. 4500km ja 200h mittarissa, pääasiassa matka-ajoa, mutta metsähommissakin käyty, kantoja kerätty pellolta ja pari emakon raatoakin vinssattu sikalasta... Vankkana Hondan miehenä voin suositella kyllä näitä koneita. Laatua ja kestävyyttä löytyy.

Vuoden vanha toi nyt on ja ainut ongelma on ollut alussa se pakoputken katkeaminen, mistä veli kirjottelikin tänne omalla nimimerkillään. 4500km ja 200h mittarissa, pääasiassa matka-ajoa, mutta metsähommissakin käyty, kantoja kerätty pellolta ja pari emakon raatoakin vinssattu sikalasta... Vankkana Hondan miehenä voin suositella kyllä näitä koneita. Laatua ja kestävyyttä löytyy.
Honda 500FA -07 *Myyty
Can-am Outlander 800R -09 *Myyty
Honda 500FA -11 *Myyty
Can-am Outlander 1000XT -13
Can-am Outlander 800R -09 *Myyty
Honda 500FA -11 *Myyty
Can-am Outlander 1000XT -13