Onko 420 FE:n ja FM:n etuperässä

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Onko 420 FE:n ja FM:n etuperässä

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Eroa, kun ohjekirjassa etuperän öljynvaihto-osassa sanotaan, että tämä koskee vain mallia 420 FE?
nakupää
6WD
Viestit: 490
Liittynyt: 07 Huhti 2008 11:23

Viesti Kirjoittaja nakupää »

Tarkkaa porukkaa täällä. FE JA FM on sama etuperä. Mutta se ohjekirjahan on erikseen malleille TE ja FE sekä toinen ohjekirja malleille TM ja FM. Ja T mallithan on takavetoisia.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

FE:n ja FM:n etuperä on sama ja vaihdot samaten.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Noin epäilinkin, mutta mielessä kävi, että jos tuo fm olisi enempi karvalakkiversio ja siitä puuttuisi kitkalukko,,,, vai onko sitä feessäkään?
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Kyllä kummassakin on kitkalukko. Ainakin sellainen todentuu, kun nostaa eturenkaat ilmaan ja kytkee 2 WD:lle, niin kummatkin renkaat pyöriin samaan suuntaan toista pyöritettäessä. Kun kutkee 4wd asennolle, pyörii renkaat erisuuntiin, eli tasauspyörästö kitkalukolla. Ja toimii kohtuullisesti se Etujarrukikka. Olen ajanut kummallakin ja kokeillut, että kummassakin on sama perä.

Ota vain se FE jos vaan kassa kestää. Nappivaihtet on näppärät.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Roosa999 kirjoitti:Kyllä kummassakin on kitkalukko. Ainakin sellainen todentuu, kun nostaa eturenkaat ilmaan ja kytkee 2 WD:lle, niin kummatkin renkaat pyöriin samaan suuntaan toista pyöritettäessä. Kun kutkee 4wd asennolle, pyörii renkaat erisuuntiin, eli tasauspyörästö kitkalukolla. Ja toimii kohtuullisesti se Etujarrukikka. Olen ajanut kummallakin ja kokeillut, että kummassakin on sama perä.

Ota vain se FE jos vaan kassa kestää. Nappivaihtet on näppärät.
Muutaman viikon on FE jo ollutkin.
dewpoint
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 14 Heinä 2008 20:24
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja dewpoint »

Roosa999 kirjoitti:
Ota vain se FE jos vaan kassa kestää. Nappivaihtet on näppärät.
Tässäpä oikeastaan jo tulikin vastaus kysymykseeni.
Aikeissa siis hommata Honda 420 tai 500. Mietiskelin vaan, että ottaako tuo nappivaihdeversio vai perinteinen jalkavaihdemalli.
Helppous ja näppäryys toki kiinnostaa, ainoa huolenaihe on että kuinka vikaherkkä peli tommonen nappivaihde mahtaa olla.
Kömpijän käyttö tulee olemaan rankojen ajamista mettästä(ei kovin hankala maasto,Hondan maavara riittänee), lumitöitä ja järven jäällä ajoa.

Toki muitakin merkkejä/malleja saa ehdotella, minä kun en näistä juuri mitään tiedä.
Ehdotuksia vaikka yyveellä ni ei tuu pilattua tätä topikkia.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Eipä ole vaihteensiirrossa ilmennyt vikoja. Hondalla on jo vuosien kokemus moisista vaihteista, joten eiköhän ne kestä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
dewpoint
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 14 Heinä 2008 20:24
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja dewpoint »

Roosa999 kirjoitti:Eipä ole vaihteensiirrossa ilmennyt vikoja. Hondalla on jo vuosien kokemus moisista vaihteista, joten eiköhän ne kestä.
Selevä pyy. Jatkan kattelua mm. tähän nojaten 8)
jajukont
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 15 Huhti 2008 19:09
Mönkijä:: Canam 1000XT
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja jajukont »

Kyllä noi Hondan vaihteistot mahtavasti pelittää. Ite olen tykästynyt tuohon Rubiconin vaihteistoon, varsinkin automaatilla ajettaessa. Oikeestaan ei nappivaihteita paljon tule käytettyä, kun automaatti hoitaa pehmeästi ja viiveettä vaihdot. Huomasin tuossa vauhdilla ajettaessa pitkään hiekkarinteeseen koneen alkaessa hyytymään vaihdoin napeilla alas pykäliä niin viive oli tosi pitkä ja kerkes hyytymään vallan. Vaikka mielestäni ajoissa aloin naputtaan vaihteita alas. Automaatilla ei ongelmia. Ja vaikka maavaraa kehutaan pieneksi, niin melko hyvin olen kahden 800 renegaden perässä pysyny vakiorenkaillakin. Tosin pahimpia rypemiskohtia olen pyrkinyt kiertämään jos mahdollista :) Omaa on vinssattu, mutta myös noita can-am:kin. On ollut suota ja mettäojia.
Vuoden vanha toi nyt on ja ainut ongelma on ollut alussa se pakoputken katkeaminen, mistä veli kirjottelikin tänne omalla nimimerkillään. 4500km ja 200h mittarissa, pääasiassa matka-ajoa, mutta metsähommissakin käyty, kantoja kerätty pellolta ja pari emakon raatoakin vinssattu sikalasta... Vankkana Hondan miehenä voin suositella kyllä näitä koneita. Laatua ja kestävyyttä löytyy.
Honda 500FA -07 *Myyty
Can-am Outlander 800R -09 *Myyty
Honda 500FA -11 *Myyty
Can-am Outlander 1000XT -13
Vastaa Viestiin