Jarru apua!

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Avatar
rekisteri
Tracks
Viestit: 961
Liittynyt: 15 Joulu 2007 22:32
Paikkakunta: pohjoisessa

Jarru apua!

Viesti Kirjoittaja rekisteri »

Onkohan Hondassani jarrunesteet vähissä, kun jarrukahva on ihan löysä. Ja kun jarrukahvaa pumppaa, niin se alkaa ottamaan jarruihin kiinni. Sittenkun lopettaa pumppaamisen ja odottaa kymmenen sekunttia, niin jarrukahva on taas ihan löysä. Onko jarrupalat kulunut, vai nesteet vain vähissä?
Avatar
rekisteri
Tracks
Viestit: 961
Liittynyt: 15 Joulu 2007 22:32
Paikkakunta: pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja rekisteri »

En mä muistanutkaan, että mullaha on huoltokirjassa nuista jarruista.. jos jarrukahvan väljyyttä on liikaa.. Jarrurummuissa on semmoinen säätömutteri. Ensi kerralla kun vikaan törmään, niin katson ohjekirjasta olisiko siellä asiasta :) Nyt ajamaan :arrow:
Eli aiheen voi lukottaa
Viimeksi muokannut rekisteri, 25 Kesä 2008 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HoHa
6WD
Viestit: 530
Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli

Viesti Kirjoittaja HoHa »

Jarrunestemäärän näkee ko kattoo säiliön kylestä ja jos on vähissä niin lisätään. Varmaankin neste on vajennut ja järjestelmään on päässyt ilmaa. Lisää nestettä ja ilmaa jarrut. Jos ei ole moista hommaa tullut kokeiltua tai et tiedä miten tehdään niin varmasti lähipiiristä löytyy joku joka osaa. Ei ole nimittäin vaikea homma.

Periaate:

- Lisää nestettä säiliöön
- Pumppaa jarrukahvalla/polkimella paine ja pidä polijin/kahva pohjassa.
- Avaa (kaveri avaa) jarrusylinterissä oleva ilmausruuvi varovasti
- Kun paine on poistunut sulje ruuvi ja vasta sen jälkeen päästä kahva/poljin ylös.
- Toista edellinen manööveri kunnes ilma on poistunut ja siirry seuraavaan satulaan.
- Tarkkaile koko ajan että neste säiliössä riittää.
- edellisten lisäksi joka kohdassa voi käyttää maalaisjärkeä. Pumpataan niin paljon kun on tarvis ja toistetaan manööveri jos on tarvis jne.


Edit: Ja kun jo keksit miten jarrut toimii niin unohda edellinen :lol: Sulla onkin ilmeisesti mekaaniset jarrut.
- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
Avatar
rekisteri
Tracks
Viestit: 961
Liittynyt: 15 Joulu 2007 22:32
Paikkakunta: pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja rekisteri »

HoHa kirjoitti:Jarrunestemäärän näkee ko kattoo säiliön kylestä ja jos on vähissä niin lisätään. Varmaankin neste on vajennut ja järjestelmään on päässyt ilmaa. Lisää nestettä ja ilmaa jarrut. Jos ei ole moista hommaa tullut kokeiltua tai et tiedä miten tehdään niin varmasti lähipiiristä löytyy joku joka osaa. Ei ole nimittäin vaikea homma.

Periaate:

- Lisää nestettä säiliöön
- Pumppaa jarrukahvalla/polkimella paine ja pidä polijin/kahva pohjassa.
- Avaa (kaveri avaa) jarrusylinterissä oleva ilmausruuvi varovasti
- Kun paine on poistunut sulje ruuvi ja vasta sen jälkeen päästä kahva/poljin ylös.
- Toista edellinen manööveri kunnes ilma on poistunut ja siirry seuraavaan satulaan.
- Tarkkaile koko ajan että neste säiliössä riittää.
- edellisten lisäksi joka kohdassa voi käyttää maalaisjärkeä. Pumpataan niin paljon kun on tarvis ja toistetaan manööveri jos on tarvis jne.


Edit: Ja kun jo keksit miten jarrut toimii niin unohda edellinen :lol: Sulla onkin ilmeisesti mekaaniset jarrut.
Juu. Kiitos kuitenkin :)
Vastaa Viestiin