Renegade 800 tukehtuu/pätkii !?!?!? What a f..k is going on?

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
karvalakki
6WD
Viestit: 428
Liittynyt: 02 Loka 2007 10:57
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

Onkos tämä onkelma jo selvinny ,että missä oli vika?
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Jups, itselläkin on moinen "vika".

Kun polttoaine "mittari" näyttää viimeiset 2-pykälää ja ajaa tiukkaa ympyrää oikealle ja painaa kaasun pohjaan, niin kone sammuu hetkeksi.

Siksi on tuo mittari lainausmerkeissä, koska se on näyttämältään aikas lailla suuntaa antava. Eli täys- tyhjä on noin puoli tankkia-> 12 litraa.

Mika
jaskatheman
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 31 Touko 2008 11:13
Paikkakunta: Eteläpohojanmaa/Ylä-satakunta

Viesti Kirjoittaja jaskatheman »

Joo, elikkä mun 800:sessa oli ainaki vain tulppa pimeenä. Sen vaihdon jälkeen rupes taas etupää kevenemään.....

Viime vkloppuna tuli vähä uusia murheita kun Cana rupes pätkiin aina ku rojautti tuhatta helevettiä isoon vesilammikkoon. Ilmeisesti vesi pääsi johonki liitokseen. Kone pätkäsi samalla nanosekunnilla ku mönkkäri iskeyty veteen, eli tuskin johtuu veden pääsystä moottoriin polttoaineen tai ilmanoton kautta.

Mun Rene on harmaatuotu itse jenkeistä, ja epäilenkin tulpan hajoamisen johtuvan eri softasta moottorinohjainyksikössä(eri oktaanit ym jenkeissä).

Merkkihuolto kieltäytyi päivittämästä softaa euromallin mukaiseksi, kun kuulemma maahantuoja on kieltänyt. Taitaa kuluttajasuojakin jo kieltää moisen toiminnan, Lisäksi huoltoyrittäjä menettää asiakkaita.

Aika mulkutusta maahantuojan suunnalta..... Mutta tottahan se varmaan juilii ku kuluttaja säästää 4000€/kone kun hankkii sen ohi maahantuojan.

Se on sitä klopalisaatiota......
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

jaskatheman kirjoitti:Aika mulkutusta maahantuojan suunnalta..... Mutta tottahan se varmaan juilii ku kuluttaja säästää 4000€/kone kun hankkii sen ohi maahantuojan.
Kuluttajaa juilii varmaan se että 4000€ säästöllä ei ole maahantuojan huoltotukea... :wink:

Tuo mannerten välinen polttoaine ero teki tepposet kamun Reneessä mihin oli tehty uudet ruiskut ja ruiskukartta, eipäs pelittänytkään Saksan pensalla.
Kylätason mönkijäkuski
jaskatheman
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 31 Touko 2008 11:13
Paikkakunta: Eteläpohojanmaa/Ylä-satakunta

Viesti Kirjoittaja jaskatheman »

Onko koheltaja kenties myös sitä mieltä että jos olisin tuonut esimerkiksi muuttoauton oltuani töissä ulkomailla, niin sillä ei merkkihuoltoon olisi asiaa???
Vai korpeaako kun ei itse ole ymmärtänyt ulkomailta tilata....?
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

jaskatheman kirjoitti:Onko koheltaja kenties myös sitä mieltä että jos olisin tuonut esimerkiksi muuttoauton oltuani töissä ulkomailla, niin sillä ei merkkihuoltoon olisi asiaa???
Vai korpeaako kun ei itse ole ymmärtänyt ulkomailta tilata....?
Tulee äkkiä mieleen, että jos tuo muutaman mönkijän maahan, ollaankos sitä maahantuoja itse, jolle kuuluu määrättyjä velvollisuuksia. Useilla merkeillä on monta maahantuojaa, jotka hoitavat jälkimarkkinoinnin tuomistaan laitteista.
Mahtaako nuot tuodut olla ec malleja jotka on hyväksytty käyttöön eu alueelle. Jos ne eivät täytä täkäläisiä säädöksiä tulee taatusti onkelmia.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ei tarvii kaikkea ottaa niin vakavasti, kyllä tässä on jokainen yrittänyt kantaa kortensa kekoon alkuperäisen vian etsinnässä. Sille taas me ei voida mitään jos maahantuojalla on tiukka linja tuontilaitteisiin.

Aikoinaan mulla oli tuotu peli alla ja tiedostin laitetta hankkiessa että maahantuojalta ei tukea tule vaan se on hankittava muualta. Tuttu juttu joten turha lähteä vedättämään tuolle linjalle.

Miten laitteen myynyt jenkkidiileri suhtautuu asiaan? Oletko heiltä kysynyt boxin koodausta Euroopan setupeille?

Jos he ei suostu tekemään sitä niin onko sekin maahantuojan mulkutusta?
Kylätason mönkijäkuski
jaskatheman
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 31 Touko 2008 11:13
Paikkakunta: Eteläpohojanmaa/Ylä-satakunta

Viesti Kirjoittaja jaskatheman »

Kritisoinkin lähinnä sitä, että virallisella maahantuojalla ja sitä kautta heidän valtuuttamillaan huoltoliikkeillä on ns. monopoliasema.

Mielestäni harmaatuontiin suhtautuminen on yhtä lapsellista kuin jokin aika sitten autoliikkeiden harrastama järjestelmällinen harmaatuontiautojen aliarvostus.

Ko. toiminta on vaan sitä nykypäivää ja tavaran vapaata liikkumista.

Taidettiin muuten luisua off topic.
Avatar
rulez
Tracks
Viestit: 1751
Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rulez »

Kun olet itse kerran maahantuoja et tietty voi vaatia toiselta saman merkin maahantuojalta mitään ilmaiseksi !
Koitappa esittää asia uudestaan toiselle(ei siis itsellesi) maahantuojalle siten että sulla on laite joka tarvitsee uuden ohjelman ja itse olet valmis maksamaan joka pennin joka tästä aiheutuu (ja näinhän harmaatuonti laitteissa toki kuuluukin mennä) !
ihmettelen jos tämä isomman maahantuojan edustaja ei edes rahan edessa myy palvelujaan !
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
jaskatheman
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 31 Touko 2008 11:13
Paikkakunta: Eteläpohojanmaa/Ylä-satakunta

Viesti Kirjoittaja jaskatheman »

Sehän nyt on päivänselvä asia että ilmaiseksi ei harmaita koneita tarvitse päivittää! Mutta kun ei tunnu rahallakaan saavan huoltoa.......
Avatar
mpon
4WD
Viestit: 196
Liittynyt: 18 Huhti 2005 23:51
Mönkijä:: Rotax 800 tiekelponen
Paikkakunta: Hämppäkyrö

Viesti Kirjoittaja mpon »

jaskatheman kirjoitti:Sehän nyt on päivänselvä asia että ilmaiseksi ei harmaita koneita tarvitse päivittää! Mutta kun ei tunnu rahallakaan saavan huoltoa.......
Ootko koittanut useammastakin putiikista saada "asiakaspalvelua"?
Exät: Kawa 160 2x3 3-pyör.......Honda trx450es 3x4 foremani.....Polle Sportman 4x4 700 twin...Polle Scrambler 4x4 500.....cana 800....
hayha
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 06 Touko 2008 13:11
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hayha »

Tässä tilanteessa laittaisin jo mailia valmistaja portaaseen ja kertoisin tilanteen täällä pohjolassa, eiköhän valmistaja ota yhteyttä suomen maahantuojiin ja sano et sitä huoltoa nyt niihin peleihin.. Veikkaan, että ei valmistajan mielestä anna hyvää kuvaa heistä kun ei huolto pelaa muissa maissa kun heidän maasta ostetuista peleistä
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Viksma »

No huh! Oot muuttanu jenkeistä tänne, tuonu lelut mukana niin ei saa päivitystä rahalla. Kyllä tuntuu kummalliselta.

Kokeile toista jälleenmyyjää ja ennenkuin kysyvät koneesta enempää lyöt tukun rahaa käteen.

Tuntuu taas että suomen ja suomalaisten suurin kusetus on EU. Jossain tutkimuksessa kertoivat, että ostoskori suomessa maksaa 85e, kun saksassa saman ostoskorin saa alle 30e.

Täytyy kovasti toivoa että jotakin tapahtuisi, yhteiskunta köyhtyy kun tuloista menee niin suuri osa ruokaan ja polttoaineeseen. :?
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Viksma kirjoitti:No huh! Oot muuttanu jenkeistä tänne, tuonu lelut mukana niin ei saa päivitystä rahalla. :?
Huomaappas Viksma tuo jos. Siis kyseessä ei liene muuttolaite vaan tilin toivossa tuotuja laitteita, kun on tuo dollari edullisessa kurssissa.
Laitanpa tähän tänään sanomalehti Kalevassa julkaistun jutun.

Laittomien Vesiscoottereiden tuonti luultua yleisempää
Vesiscoottereita tuodaan suomeen luultua enemmän laittomasti.
Merenkulkulaitos kertoi heinäkuun alussa, että laiton tuonti EU:n ulkopuolelta on lisääntynyt, mutta viime viikkojen kokemukset ovat yllättäneet laitoksen itsensäkkin.
Laitos arvio, että ennen tehotarkistusta Suomeen on voitu tuoda jopa satoja vaatimusten vastaisia vesiscoottereita.
Scootterit voivat olla vaarallisia, sillä valmistajan tiedotukset mahdollisista takaisin vedoista eivät tavoita käyttäjiä.
Onnettomuustapauksissa vakuutusyhtiöt voivat evätä korvauksen saannin, jos on vaatimusten vastainen tai laittomasti maahantuotu. EU:n ja Euroopan talousalueen ulkopuolelta tuotua vesiscootteria ei saa käyttää Suomessa, ellei valmistaja ole alun perin tarkoittanut sitä EU:n ja Euroopan talousalueen markkinoille.

Herättää hieman ajatuksia laitteen maahantuoneen joko omaan käyttöön tahi sen eteenpäin myyneen vastuusta.
Kun en tuommoista "harmaatuotua" ole tarkemmin tutkaillut, en tiedä, löytyykö semmoisesta "EU" hyväksyntää.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Pakko kommentoida tota vesiscootteri juttua, kun sellaisen olen omistanut ja kisan ajanutkin.

Eli noi jenkki mallit on kuristamattomia pelejä ja näin ollen ei täytä eu:n päästömääräyksiä, eikä luonnollisesti ole eu hyväksyttyjäkään. Turvallisuus määräykset on kyllä jenkeissä kovat. Sillä tollanen vesijetti paja ois konkursissa, jos joku jenkki kaiffari henkensä menettäis turvalaitteen puutteen vuoksi (miljoona korvaukset)

Palatakseni vielä tohon päästö asiaan niin, on se typerä säännös kun ensin ne rajoitetaan eu alueella ja sitten jälistäpäin niistä revitään käyttäjän toimesta katit sun muut rajoittajat veke. Eu:n ulkopuolella saa saastuttaa miten paljon vain, ja ne jotka on äänestäneet eu:n puolesta, kärsii nyt mönkkäreiden ym. koneiden kovasta hinnasta ja ei eu maiden katittomista käryistä.

Ja kaikki tämä kiitos kuuluu niille, jotka äänestivät aikoinaan suomea eu:n :evil:
Vastaa Viestiin