taka akselin toiminta??

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Viesti Kirjoittaja Kimi »

rulez kirjoitti:
Hieman sivusta seuranneena herää kysymys vieläkö voit väittää vastaan 8)
Ehkä sun kamppeesta puuttuu joku elintärkeä sokka jonka varkaat veivät virtalukon mukana :lol:

Ja totta vieköönhän osat liikkuu jos ruuvit löysälle jättää 8)
Suosittelisin opettelamaan lukemaan, ja sitten yrität vielä opetella ymmärtämään lukemasi, niin ehkä sitten kommenttisikin saisivat jonkun sisällön ja painoarvon. :D
jkniemi
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 09 Heinä 2008 10:51
Paikkakunta: Oulun lähistö

Viesti Kirjoittaja jkniemi »

Kimi kirjoitti: Kuvassa näkyy selvästi että se jarrulevyn holkki ei ole lähellekkään taka-akselin laakeria, ja mutteria kiristämällä se holkki etääntyy entisestään laakerista.
Nää Kimi kiristät sitä mutteria väärään suuntaan, siitä se on kiinni.
It is just a fleshwound...
-Comanche Cross 200 TL-
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Viesti Kirjoittaja Kimi »

jkniemi kirjoitti:
Kimi kirjoitti: Kuvassa näkyy selvästi että se jarrulevyn holkki ei ole lähellekkään taka-akselin laakeria, ja mutteria kiristämällä se holkki etääntyy entisestään laakerista.
Nää Kimi kiristät sitä mutteria väärään suuntaan, siitä se on kiinni.
Eipä mene ääriasennossakaan holkki edes lähelle taka-akselin laakeria, ja sokat on paikallaan kummassakin holkissa.
Avatar
rulez
Tracks
Viestit: 1751
Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rulez »

Kimi kirjoitti:
rulez kirjoitti:
Hieman sivusta seuranneena herää kysymys vieläkö voit väittää vastaan 8)
Ehkä sun kamppeesta puuttuu joku elintärkeä sokka jonka varkaat veivät virtalukon mukana :lol:

Ja totta vieköönhän osat liikkuu jos ruuvit löysälle jättää 8)
Suosittelisin opettelamaan lukemaan, ja sitten yrität vielä opetella ymmärtämään lukemasi, niin ehkä sitten kommenttisikin saisivat jonkun sisällön ja painoarvon. :D
Jaa taitanee olla tuo ymmärtämisen taito uupua kun lukea kyllä osaan sujuvasti tosin kommentien tarkoitus ei ollut saadakkaan mitään painoarvoa vaan herättää keskustelua mutta itse sen sille annoit :wink:
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Viesti Kirjoittaja retale76 »

Jotain outoa häikkää siinä perässä täytyy sitten olla vikana. Laakereissa on niin väljä sovitus ettei akseli pysy kyllä hetkeäkään niiden varassa paikollaan.

nooh en puutu asiaan sen enempää koska olen kaikkeni jo antanut asialle :)
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Viesti Kirjoittaja Kimi »

retale76 kirjoitti:Jotain outoa häikkää siinä perässä täytyy sitten olla vikana. Laakereissa on niin väljä sovitus ettei akseli pysy kyllä hetkeäkään niiden varassa paikollaan.

nooh en puutu asiaan sen enempää koska olen kaikkeni jo antanut asialle :)
Eipä tuo laakerisovite kovinkaan väljältä omassa Comukassa tunnu. Ketjut löysällä ja perä ilmassa, joutuu vielä kumivasaralla takomaan, ennenkuin se liikkuu. Ja on tuo nyt yli 5000km tuommoinen ollut, ja vieläkin toimii. Mittailin tuossa huvikseni, säätö tapissaan ja sentti tyhjää holkin ja taka-akselin laakerin välissä.
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Viesti Kirjoittaja retale76 »

juu sinulla on käynyt flaksi. omistat yksilön jossa akseli pysyy paikoillaan ilman kuin se on suunniteltu. mut mitäpä se minulle kuuluu :) mut kiinnostas vain et mikähän siinä on vitullaan kun noin on?
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Kun tietäis, tuommoinen tuo on alusta asti ollut, ja ihmettelin rattaanvaihdon yhteydessä, miksi se on noin?
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Viesti Kirjoittaja retale76 »

pitää tarkistaa seuravan kerran ku puran tuon akselin et onko sokan urat samoissa kohin. et käykö akseli kumminpäin vain. tuli vaan mileen et jos se onkin väärinpäin kasattu.
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
jkniemi
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 09 Heinä 2008 10:51
Paikkakunta: Oulun lähistö

Viesti Kirjoittaja jkniemi »

Olikos siellä sen hammasrattaan puolella samanlainen kiristysmutteri? Onko siellä varaa säätää sitä akselia vasemmallepäin jolloin toiselta puolelta se laakerin ja lukitussokan väli pienenisi?

EDIT, ei sillä puolella tainnu olla, ulkomuistista huono heitellä töissä ollessa.
It is just a fleshwound...
-Comanche Cross 200 TL-
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Viesti Kirjoittaja retale76 »

ei ou näissä 200 kiristystä rattaan puolelta. eli ei mahdollista keskittää
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
FM
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2008 04:29

Viesti Kirjoittaja FM »

pitää tarkistaa seuravan kerran ku puran tuon akselin et onko sokan urat samoissa kohin. et käykö akseli kumminpäin vain. tuli vaan mileen et jos se onkin väärinpäin kasattu.
mäpä mittaan ne illalla, mulla on vielä levällään se akseli
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Viesti Kirjoittaja retale76 »

purin äsken jarrupuolen kun kolissu jo pitkänaikaa se jarrurauta. ilman mittailuja ainakin tulin siihen tulokseen ettei sokat ole symmetriset akselilla, vaan just jos akseli on väärinpäin niin jää jarrupuoli suunnilleen sentinverran väljäks! joten käännäpä akseli oikein päin niin saat laidasta laitaan seilaamattoman värkin :)
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
Sipe
3WD
Viestit: 97
Liittynyt: 25 Kesä 2008 23:35
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Sipe »

Mikähän tossa commari 200tl on, kun välillä melkosta rohinaa takapäästä kuuluu. Jarrulevy vissiin liikkuu erikoisesti välillä se kai sen tekee?
Sininen paholainen CoMaNChE 200tl versio -08

http://SIPESOFT.kuvablogi.com/
FM
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2008 04:29

Viesti Kirjoittaja FM »

joo no eipä tuota tarttenu mittailla että silmämääräisesti arvioiden se toinen sokkaura tosiaanki on sen pari senttiä ulompana kuin se toinen, muutenhan se akseli on symmetrinen. liekkö toi sitte mahdollista kasata väärinpäin??
Vastaa Viestiin