heti käyntiongelmia

Keskustelua TGB mönkijöistä.
pönkijisti
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 24 Tammi 2008 01:36
Paikkakunta: rauma

heti käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja pönkijisti »

Tänään hain 250cc tegun ja ekat 20km meni ok,sitten alkoikin hyytymiset,eli kulkee noin 2km ja sitten sammuu(suodattimessa ainakin bensaa,ja tankattu tänään 10l),ja pienen odottelun,starttauksen ja kiroilun jälkeen taas lähtee käymään,lisäksi kun vaihteen pistää päälle,niin meinaa sammua kuin seinään,varovasti kun laittaa,niin ehtii vetämään takaisin ennen kuin sammuu.välillä toi vaihde menee ihan ok päälle ja kierrokset ei edes laske.ja muutenkin kone käy nätisti ja starttaa hyvin,kun toimii :) noi viat ei välttämättä liity toisiin,sillä toi vaihteen siirto vika ilmeni,ennen kuin tuota hyytymistä tapahtui.
Tosiaan vehje sammui 10km matkalla useasti ja tupakin mittaisen tauon jälkeen taas mentiin hetki nätisti.ryyppyä älysin vasta viimeisillä stopeilla kokeilla,ja mielestäni se starttasikin nopeammin silloin ja heti,kun kone vaan käynnistyi,niin nätisti kävi,ainut oli,kun meinasi sammua,kun tuon vaihteen laittoi päälle,mutta sekin meni nätisti päälle aina lopulta.
Toivottavasti joku sai tolkkua ja vielä parempaa,jos jollekin ongelma tuttu
:wink:
Jos lapsi näyttää isältä niin kyseessä on perintötekijä. Jos taas lapsi näyttää postinkantajalta,niin kyseessä on ympäristötekijä
Avatar
BLADEMAN
6WD
Viestit: 606
Liittynyt: 14 Huhti 2006 21:18

Viesti Kirjoittaja BLADEMAN »

Minkälaiset kierrokset koneessa on? Silloin kun se käy.
Vaihda tulppa.
Anteeksi nyt vaan mutta kun laitat vaihteen päälle painatko jarrua.Tai tarkoitan että oletko kokeillut painaa useampaa jarrua kerralla.Jospa siellä olisi kosketus häikkää niissä katkasijoissa.
pönkijisti
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 24 Tammi 2008 01:36
Paikkakunta: rauma

Viesti Kirjoittaja pönkijisti »

Tuon vaihteen siirto,meni kokemattomuuden piikkiin,kun en tuota jarrua hokannut aina painaa,ja välillä taasen painoin ja,kun mönkijöistä päivän kokemus,niin tuollaista sattuu :) Aamulla vasta lukasin tuosta jutusta ohjekirjasta.
Tulpan voisi myös huomenna varmuudeksi vaihtaa.
Sammuminen saattaa johtua tankin korkista,tänään ajettu jonkin verran korkki löysällä niin vikaa ei ole ilmennyt,paitsi kerran sammui,kun kovasta vauhdista hölläsin kaasun ja pysäytin nopeasti,mutta hyvin lähti käymään heti,tosin ryyppyä piti antaa,vaikka oli kone kuuma.maahantuojakin samaa meinasi,että voi tuosta korkista johtua,että reikä vaan siihen venttiiliin,jonkun verran tuota vikaa kuulemma ollut,eilen kyllä tuota korkkia,usemman napsautuksen verran kiristin,kun kiinni laitoin,voipi tuostakin johtua.katsoo nyt huomenna,kun kilometrejä kertyy enemmän
Jos lapsi näyttää isältä niin kyseessä on perintötekijä. Jos taas lapsi näyttää postinkantajalta,niin kyseessä on ympäristötekijä
Avatar
BLADEMAN
6WD
Viestit: 606
Liittynyt: 14 Huhti 2006 21:18

Viesti Kirjoittaja BLADEMAN »

No hyvä että vaihteet vaihtuu.Tuota ensimmäisenä ajattelin että ei ole vielä tiedossa kuin vaihdetaan,en ollut varma uskallanko edes ehdottaa kun moni ottaa heti herneen palkoineen päivineen nenuunsa,kun tuollaista ehdottaa
Tuota korkkia voi vaikka kuinka paljon kiristää niin että napsuu,sillä se ei mene kireämmälle kuin on tarvis.Voi johtua ongelma ihan siitä jousesta joka on korkin sisällä.Koita putsata korkkia niin paljon kuin vain voi ja päästä painepistoolilla sisälle ilmaa koska voi olla jumissa liikkuvat.
Jos ei ole painepistoolia niin käy jossain huolto asemalla ja suihki renkaan täyttöpistoolilla.
pönkijisti
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 24 Tammi 2008 01:36
Paikkakunta: rauma

Viesti Kirjoittaja pönkijisti »

Niin sitä pitäisi voida pyörittää,vaikka kuinka,mutta tuotakin maahantuoja epäili,jos kiristyy kumminkin liikaa,ja pyysi koittamaan,jos kiristää yhden napsun vaan.
Monella amatöörillä kuulemma ollut sama vaihteensiirto vika :)
Jos lapsi näyttää isältä niin kyseessä on perintötekijä. Jos taas lapsi näyttää postinkantajalta,niin kyseessä on ympäristötekijä
Avatar
migu250
Tracks
Viestit: 1270
Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
Paikkakunta: Pohjois-Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja migu250 »

pönkijisti kirjoitti:Tuon vaihteen siirto,meni kokemattomuuden piikkiin....
Tulpan voisi myös huomenna varmuudeksi vaihtaa.
Sammuminen saattaa johtua tankin korkista,tänään ajettu jonkin verran korkki löysällä niin vikaa ei ole ilmennyt,paitsi kerran sammui,kun kovasta vauhdista hölläsin kaasun ja pysäytin nopeasti,mutta hyvin lähti käymään heti,tosin ryyppyä piti antaa,vaikka oli kone kuuma.maahantuojakin samaa meinasi,että voi tuosta korkista johtua,että reikä vaan siihen venttiiliin,jonkun verran tuota vikaa kuulemma ollut,eilen kyllä tuota korkkia,usemman napsautuksen verran kiristin,kun kiinni laitoin,voipi tuostakin johtua.....
Tekeekö korkki edelleen samaa, myös kun laitat avaimella lukkoon?
Jos ei laita lukkoon korkki on "tiukka" ja ilman saanti/poisto voi olla hankalaa.
Huomaa että korkki ei pyöri, kun lukko asennossa korkki on hyvin mutta korkki pyörii.

Joskus voi olla pienestä kiinni ;)
Hanki 2-3 kertaa kallimpi mutta parempi Ilidium. tulppa.
Loppuu käyntihäiriöt+ käyntiin helpommin kesät talvet.
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
pönkijisti
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 24 Tammi 2008 01:36
Paikkakunta: rauma

Viesti Kirjoittaja pönkijisti »

Jeps,korkki pyörii tyhjää,vain kun on lukko asennossa.Eilen taas sammui kerran,kun vauhdista laskin kaasut,ja lähti taas käymään ryypyllä ja pelasi ok sitten.En muista oliko lukko asennossa.
Nyt korkista poistettu se venttiili,katsoo nyt miten pelittää,kun testaamaan pääsee.Piti aika pihinää toi korkki,että toivottavasti siitä oli kiinni :?
Pitää se Ilidium tulppa vielä hommata,vaikka uuden näköinen oli.
Vika ei varmaan suuri ole,toivottavasti vaan löytyy,että uskaltaa myös kaupungissa ajaa,ettei vaan neljän ruuhkaan sammu :)
Jos lapsi näyttää isältä niin kyseessä on perintötekijä. Jos taas lapsi näyttää postinkantajalta,niin kyseessä on ympäristötekijä
Avatar
migu250
Tracks
Viestit: 1270
Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
Paikkakunta: Pohjois-Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja migu250 »

pönkijisti kirjoitti:Jeps,korkki pyörii tyhjää,vain kun on lukko asennossa.Eilen taas sammui kerran,kun vauhdista laskin kaasut,ja lähti taas käymään ryypyllä ja pelasi ok sitten.En muista oliko lukko asennossa.
Nyt korkista poistettu se venttiili,katsoo nyt miten pelittää,kun testaamaan pääsee.Piti aika pihinää toi korkki,että toivottavasti siitä oli kiinni :?
Pitää se Ilidium tulppa vielä hommata,vaikka uuden näköinen oli.
Vika ei varmaan suuri ole,toivottavasti vaan löytyy,että uskaltaa myös kaupungissa ajaa,ettei vaan neljän ruuhkaan sammu :)
Sitten on eräs, aika monesta poistettu "motorinjektion "yksikkö.
Sellainen valkoinen isohko mötikkä vasemmalla puolella ison aukon yläreunassa kiinni, käynnistys kahvan yläpuolella oleva aukko siis.
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
HoHa
6WD
Viestit: 530
Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli

Viesti Kirjoittaja HoHa »

pönkijisti kirjoitti:
Pitää se Ilidium tulppa vielä hommata,vaikka uuden näköinen oli.
migulle sattu varmaan pieni kirotusvirhe. Son Iridium tulppa jos sitä lähet ostamaan :wink:
- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
Avatar
TGBee
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 06 Touko 2008 14:10

Viesti Kirjoittaja TGBee »

HoHa kirjoitti: Son Iridium tulppa jos sitä lähet ostamaan :wink:
Minkä valmistajan ja millä numerolla löytyy?
Meinasin ostaa tuollaisen jos auttas lievään pätkimiseen "täydellä" kaasulla mutt First Stop ei tuntenut TGBhen iri-tulppaa. Laitoin tavallisen mutt oireet ei poistunu. Liekkö kaasari/polttoaine puolen ongelma?

Tankin korkki oli hukassa kun TGBn ostin ja tein itse uuden 20 litran Meta-Piss järeän kaluston lasinpesuneste pönikän korkista, siinä oli oikea koko ja kierre. Arvasin kyllä että reikiä piti porata mutt kokeilin miten käy ja 1,5km ajon jälkeen vekotin sammui. Eli 3kpl 1,5-2mm reikiä korkkiin. Onkohan noi täydellä kaasulla ajettaessa liian pieniä reikiä?? Uusi korkki maksais 50€... :?

(Korkki asiasta sivuun: missähän ne vaihdevivun ja jarrujen anturit on ku aina ei startti sano mitään vaikka on virrat päällä, jarruja pohjassa ja vaihde vapaalla. Vetonarua kun ei ole, niin on tosi kiva "oire"... :( )
TGB Blade 250 onroad
P3t3
6WD
Viestit: 473
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:58
Mönkijä:: TGB Blade 425
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja P3t3 »

No en tiedä mikä tulppa 250 on, mutta jos esimerkiksi alkuperäinen on CR7E niin iridium malli on CR7EIX,ainakin NGK mallistossa.
pönkijisti
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 24 Tammi 2008 01:36
Paikkakunta: rauma

Viesti Kirjoittaja pönkijisti »

ongelma poistui :) oli tuossa korkissa vika.vielä yksi juttu,mikäs lukema mittarissa kuuluu olla siinä c:ssä,jotta nopeus näyttää oikein?
Jos lapsi näyttää isältä niin kyseessä on perintötekijä. Jos taas lapsi näyttää postinkantajalta,niin kyseessä on ympäristötekijä
mr_spiid
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 21 Huhti 2007 22:36
Paikkakunta: lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mr_spiid »

hmm :-k ...kantsii kattoa onko tossa korkissa reikää...nimittäin kaverin kevariderbis ei ollut ja hyytys aina tankkauksen jälkee :S
tgbman
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 24 Touko 2008 13:12
Mönkijä:: dinli 904 450cc
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tgbman »

mistä sais ostettua teguun iridium tulpan? mikä firma myy niitä täällä pk seudulla?
Vastaa Viestiin