Kumman ostan? Polaris Sportsman 300cc vai Arctic Cat 366cc?

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
kuraperse
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 17 Syys 2007 14:48
Paikkakunta: Koillismaa Mönkijä: Yamaha Grizzly 350

Kumman ostan? Polaris Sportsman 300cc vai Arctic Cat 366cc?

Viesti Kirjoittaja kuraperse »

Tervehdys..

Olen jo jonkin aikaa seurannut sivusta keskusteluja ja nyt tuli viimein ensimmäisen mönkijän hankinta ajankohtaiseksi. Olen päätynyt kahteen mieluiseen eli Sportsman 300cc tai Catti 366cc. Mutta kumpi parempi :?:

Käyttö tulisi olemaan kevyttä eli lumen pukkausta, halkojen ja puiden ajoa sekä maantieajoa eli maantiemalli ehdottomasti.
Tällä hetkellä Catti on himpun verran edellä juuri hitaan puolen ja paremman maavaran ansiosta mutta löytyykö käyttökokemuksia kyseisistä laitteista? :roll:

Entäpä jos innostun mönkimisestä tosissani ja rohkenen lähteä jollekkin maastosafarille muiden isompien kanssa.. niin tekeekö noilla tehottomilla maantievehkeillä siellä mitään?

kiitos jo etukäteen asiantuntevista vastauksista... :lol:
segrei
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Elo 2007 08:05
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja segrei »

Arctic catissa ei taida olla etutasauspyörästön lukkoa. Rajoittaa pahasti kunnon maastomöngintää. Polariksessa taas on loistava automaattisesti toimiva "etulukko". Polarikseen kannattaa sit laittaa heti 24" renkaat.

Ja vielä maastokokemuksia. Isompien mukana pysyy hyvin ja monesti saa odotella, kun muut sompailevat ahtaissa paikoissa:) Pehmeissä paikoissa taas pienempi maavara saattaa kostautua mutta siksi on vinssi.

Liekköhän ainakaan Polariksen tiemallia rajoitettu? Jäisikö tehot vakionakin alle maksimin?
Polaris Hawkeye 4x4 300 -07
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Eipä ole lukkoa myöskään -03 nelisatku catissa. Joissain extreme möyrintä tilanteissa siitä olisi ehkä ollut apua, lumihommissa ei kuitenkaan lukolle ole ollut tarvetta.
Turvemultakuorman kans peruttaessa tuli tilanne jossa vain toinen eturatas pyöri. Lukosta tuskin olisi ollut apua kun liukkaita kiviä oli siellä täällä.
Katsomalla ajolinjat etukäteen kiinnijäämiset voi välttää.

Pollen SP 300 on kyllä kevyt ja ketterä, mutta. Variaattori ei ole työkäyttöön tehty, eli kyseessä on samanlainen vari kuin skoottereissa, kuiva k-p kytkin 2. varissa.
Catissa kait on sama vari kuin isommissakin malleissa, eli märkä k-p kytkin kampiakselin ja 1. varin välissä.

Ja eikös Pollessa ollut pelkkä ajoviimajäähdytys?
Hakusanalla 'Hawkeye ja konerikko' löytyy asiasta lisää.
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

segrei kirjoitti:Arctic catissa ei taida olla etutasauspyörästön lukkoa. Rajoittaa pahasti kunnon maastomöngintää. Polariksessa taas on loistava automaattisesti toimiva "etulukko". Polarikseen kannattaa sit laittaa heti 24" renkaat.

Ja vielä maastokokemuksia. Isompien mukana pysyy hyvin ja monesti saa odotella, kun muut sompailevat ahtaissa paikoissa:) Pehmeissä paikoissa taas pienempi maavara saattaa kostautua mutta siksi on vinssi.

Liekköhän ainakaan Polariksen tiemallia rajoitettu? Jäisikö tehot vakionakin alle maksimin?
Arctic Cat ois mun valinta.

Ihan vaan siksi että siinä on parempi voimansiirto, pikkupuoli ja isompi maavara. Taitaa olla isommilla renkaillakin?

Etulukon puuttuminen haittaa oikeasti vain kivikossa. Suomöyrinnässä se on melko turha keksintö (sillä jää vain pahemmin kiinni) ja metsässäkin melkosen tarpeeton.

Entisessä Bruinissani ei ollut lukkoa, ja kaikki samat reitit ajoin sillä lävitse kuin nykyiselläkin menopelillä.

Kuski ratkaisee, ei lukko.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

Ja eikös se vähän niinkun huijaa sitä kun painaa hitusen jarrua niin alkaa vetään pitäväkin pyörä tossa catissa?
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

halvemmallahan saat tuon ARCTIC CAT:in kun ostat sen Kymcon merkkisenä :wink:
siis tämä :

http://www.masco.fi/kymco/mxu400.html

MXU 400 Off Road 4990 € Tarjoushinta !
MXU 400 On Road 6330 € Hinta ilman autoveroa.
MXU 400 On Road 7790 € Uutuus !
Back in business
Avatar
Darth
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 832
Liittynyt: 04 Elo 2007 13:59
Paikkakunta: FireRiver

Viesti Kirjoittaja Darth »

Cooleri kirjoitti:halvemmallahan saat tuon ARCTIC CAT:in kun ostat sen Kymcon merkkisenä :wink:
siis tämä :

http://www.masco.fi/kymco/mxu400.html

MXU 400 Off Road 4990 € Tarjoushinta !
MXU 400 On Road 6330 € Hinta ilman autoveroa.
MXU 400 On Road 7790 € Uutuus !
Mascon sivuilta lainattua:
MXU 400 mallissa on ennakkotiedoista poiketen samanlainen lukkojärjestelmä etuperässä kuin MXU 500 mallissakin, eli automaattinen kitkalukko edessä.
Oliskohan Catissakin kitkalukko?
Mönkkärit-lehdessä oli hyvä vertailu näistä pikkukoneista taannoin.


Löyty tän vuoden malli catista sh.6900€ nyt kampanja hintaan 5900€+toim.kulut +Warn-vinssi tai ITP Mud lite-rengassarja tarjoushintaan 5900€ edun arvo 612/664€.
Minäkin voisin olla voittaja! Ei puutu muuta kuin älykkyys, koulutus, kunnianhimo ja parturi. Pienestä se on kiinni...
Never Settle For Second Best.
Pariuraa
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Vai saa Catin halvemmalla kaukoidän tuotteen merkillä?
Kymcossahan on Catin kone (olisko kopio?) mutta siihempä ne yhtäläisyydet loppuvatkin.
Topikki olikin alunperin Polle vai Catti.
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

Kyllä on runkokin sama (ei ehkä ihan 100% mut ainakin 95%) ja jousitus. Eikä ole mikään kopio. Taitaa tehä vähän enemmänkin yhteistyötä kymco ja catti kun kattoo catin 2009 pienempiä malleja.
http://www.arctic-cat.com/atv/dirt.asp? ... =150(2009) (ottakaa (2009) mukaan kun ei muuten tuu)
http://www.arctic-cat.com/atv/dirt.asp? ... &model=250
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

joo tota noin

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

ehdottomasti catti.on isompi kooltaan ja muutenkin käypä peli. 8) suhteellisen tehokas kone ja halvatun ketterä ajaa! :P
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Vai saa Catin halvemmalla kaukoidän tuotteen merkillä?
Kymcossahan on Catin kone (olisko kopio?) mutta siihempä ne yhtäläisyydet loppuvatkin.
Topikki olikin alunperin Polle vai Catti.
Kone ja voimansiirto ovat identtisiä, Kymcon tehtaalla kasattuja molemmat. Kysessä ei ole kopio vaan molemmissa on tismalleen samat hilut. Erot tulevat lähinnä pikku yksityiskohdista.

Monikaan ei tuota tiedä joten mielestäni kannattaa ottaa huomioon jos on tuota Arctic Cat:ia ostamassa. Maksaako siitä merkistä 1000e enemmän ?
Lisäksi Kymcon saa haluttaessa tieliikenteeseen rekisteröitynä.
Back in business
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Cooleri kirjoitti:
Vai saa Catin halvemmalla kaukoidän tuotteen merkillä?
Kymcossahan on Catin kone (olisko kopio?) mutta siihempä ne yhtäläisyydet loppuvatkin.
Topikki olikin alunperin Polle vai Catti.
Kone ja voimansiirto ovat identtisiä, Kymcon tehtaalla kasattuja molemmat. Kysessä ei ole kopio vaan molemmissa on tismalleen samat hilut. Erot tulevat lähinnä pikku yksityiskohdista.

Monikaan ei tuota tiedä joten mielestäni kannattaa ottaa huomioon jos on tuota Arctic Cat:ia ostamassa. Maksaako siitä merkistä 1000e enemmän ?
Lisäksi Kymcon saa haluttaessa tieliikenteeseen rekisteröitynä.


ja sitten tulevaisuudessa kun olet laitetta vaihtamassa niin veikkaisin että on hieman helpompaa tarjota vaihdossa cattia kuin kymcoa.kiinalainen ruoka on ihan hyvää mutta siihen se sitten jääkin :toimonster: taiwan tai kiina:samaa paskaa joka tapauksessa
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Mistä on saatu tieto, että Catti olisi kasattu Kymco:n tehtaalla?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

uudessa

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Roosa999 kirjoitti:Mistä on saatu tieto, että Catti olisi kasattu Kymco:n tehtaalla?

uudessa mönkijä lehdessä on juttua yhtäläisyyksistä koneen suhteen.mutta ei siinä kyllä mielestäni mainittu samasta tehtaasta mitään :-k
JV
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 15 Tammi 2007 20:28
Paikkakunta: Sipoo, Mönkijä Polaris SP 800 -05

Viesti Kirjoittaja JV »

Roosa999 kirjoitti:Mistä on saatu tieto, että Catti olisi kasattu Kymco:n tehtaalla?
------------------------------------------------------------------------------------

“KYMCO produces some of our smaller displacement ATVs, and we have a great relationship with KYMCO, and we intend to continue that relationship with KYMCO and probably expand that relationship,” said Twomey. “We also have a great relationship with Suzuki. They're a shareholder and make a lot of our engines, and we expect that that will continue and grow as well.”

-----------------------------------------------------------------------------------

Compared to the 400 4x4 Auto, the 366 is narrower (47.8 inches vs. 44), lower (49.5 inches vs. 46.6) and shorter in overall length (84.3 inches vs. 81). The seat is low, so riders sit into the machine more than the other Cat ATVs, which is usually more welcoming and confidence inspiring. The feeling from the targeted foot, hip and hand locations should offer good confidence as well.

Though smaller, the machine has traditional full-size features. The 366 has an automatic CVT with EBS, double A-arm front suspension and single A-arms work the rear tires over terrain. Suspension travel is 7 inches all the way around and ground clearance is 10 inches. This machine should be a great value.

Though the 366 is made in Taiwan for Arctic Cat by Kymco, Vigen said every part of the machine was designed by Arctic Cat. Think of it as sourced manufacturing rather than a re-branded Kymco.

--------------------------------------------------------------------------------
Vastaa Viestiin