Falmekin FORCE 400 PRO

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
ForcePower
Noppeli

virrat

Viesti Kirjoittaja ForcePower »

Joo voi olla sama vika. Itellä ei ole kesken ajun hävinneet, mutta kun laittaa käynnistettäessä virrat päälle miin pysyyy vähän aikaa mutta sitten sammuu. Välillä tekee myös virta-avainta käännettäessä, niin että vilkkuu useaan otteeseen valot mittarissa, mutta ei jää virrat päälle, tähän mennessä selvinnyt siitä niin, että tarpeeksi useasti kääntelee virta-avainta.

Kannattaa tosiaankin tarkistella noita liitoksia, koska esim flektiä vaihtaissa lähti liitos irti kun vähän johdosta kiinni otti :o ja lahduttajan anturissa kun on ne liittimet alaspäin, niin niistäkin meinaa irrota kuin itsestään. Eli ei muuta kuin vähän jollain pihdeillä puristaa liitintä tiukemmaksi.
setteri
2WD

Viesti Kirjoittaja setteri »

Joo ei ollut liitinvika,vaan oli virtalukko rikki,joka teki ihmeellisiä sähkövikoja.Nyt väliaikainen virtakatkaisia ja kaikki toimii.
Llarkko
2WD

Viesti Kirjoittaja Llarkko »

hiljaista on näköjään ollu täällä, taitaa forcet pelittää kun ei juttua tule. onko muuten kukaan testannut miten lähelle todellista nopeusmittari näissä näyttää?
Force400
opcaravan
6WD

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Mulla näytti mittari 1km:n tarkkuudella oikein. Toka takarenkaina Kendan Speedracerit.. Kokoja en nyt tähän hättään muista.. :D
Kulkine hakusessa
SureShot
2WD
Mönkijä:: Falmek Force 400 Pro -08

Viesti Kirjoittaja SureShot »

No en mä nyt menis sanomaan että "pelittää". Kokoajan tuntuu olevan jotain.

Kun sain kikottimen huomasin, että vähän jokapuolelta oli pultteja/muttereita kokonaan irti tai sormin pyöritettävissä. Sähköjohtoja oli vedetty suoraan pakariin kiinni joista tietenkin eristeet sulivat. Kaikkiin rasvanippoihin ei oltu laitettu rasvaa jne jne. (en edes muista kaikkea) Eli pojilla vissiin ollut hieman liian kiire... Kun asiasta ilmoittelin niin vastaukseksi tuli vain "pahoittelut"...

Kun sitten muutaman kilometrin sai ajettua vehkeellä huomasin, että etupyörän laippa on kiero joka sitten vippas koko helahoitoa sivusuunnassa. Soittamisen ja siitä seuranneen sähköpostitaistelun jälkeen sain uuden laipan jolla asia korjaantui.

Etupään jarrulevyt tuntuvat menevän kieroksi tai jotain vastaavaa kun rupeavat hankaamaan.

Sitten huomasin, että takarenkaan laippa oli laitettu löysästi kiinni taka-akseliin, joka on sitten päässyt muljuamaan tai jotain ja nyt vaikka se on kiristetty niin nyt sitten pompottaa takapää ylös alas ja sivulle. Seuraavaksi alkaa varmaan sähköpostimaraton tästä asiasta.

Tänään nyt sitten kun ajelin niin kesken ajon syttyi peruutus valo palamaan ! WTF ! Äkkiä kytkintä pohjaan ja ihmettelemän. Vaikka rämppäsit suunnanvaihtajaa suuntaan tai toiseen ei valo vaan sammunut. Nyt valo ei taas pala, mutta on ihme juttu.

Ja mitä nopeuteen tulee niin mulla näytti 93km/h mittari ja GPS näytti 90km/h. Elikkä mittari mulla kusee tuon 3 kilsaa yläkanttiin. Aluvanteet ja vakiorenkaat.
Llarkko
2WD

No sulla ei ihan putkeen sitte mene. ilmeisesti mulla myös kiero jarrulevy edessä, taitaa olla aika heikkoo tekoo.. en oo meinaan kyllä kuumana mihinkään rapakkoon työntäny tms.
Force400
Llarkko
2WD

Mites SureShotilla, onko Force kunnossa? Ite vaihdoin eilen 145 suuttimen, meinas hermo palaa ku tuli vähän vastoinkäymistä. no suutin paikallaan ja kyllä eron huomaa..selvästi alavääntöjä lisää.
Force400
SureShot
2WD

No onhan toi muuten kunnossa, mutta se takalaippa pitäis vaihtaa... ei oo vaa saanu aikaseks ottaa siitä videoo ja lähettää falmekille että laittasvat uuden tulee.

Viri boxi pitäs vaihtaa ja 155 suutin ja 16 piikkinen eturatas. Kunhan nyt falmekilta saisivat lähetettyä ne.

Niin ja sitte pitäs jaksaa ottaa toi takaiskari irti ja vääntää kirteemmälle sitä kun on nyt melkei löysimmällä.

Että semmosia. Mutta siis kunnossa on muuten paitti se takalaippa ja tietty ne etujarrulevyt hankaa vähän mutta se tuntuu olevan kaikilla sama vika.
Llarkko
2WD

Onko kukaan madaltanu forceensa? Jorkki aikaisemmin tais kirjoittaa että joitain valmiita madalluspalikoita olis saatavana.
Force400
SureShot
2WD

Taitaa mennä meidän kahden keskusteluksi tämä :D

Kai niitä jotai madallusjuttuja on olemassa mutta miksi madaltaa ? Mönkijä on mönkijä eikä mikroauto :D
frosty
Tracks
Mönkijä:: Scrambler 1K #240

Viesti Kirjoittaja frosty »

Ei tarvii höpötellä kaksistaan. :)

Meinasin huomenna koittaa vaihtaa keulaan Foxin ilmaiskarit 05:sta Arctic Catin moottorikelkasta. Ne on hiukan pidemmät kuin alkuperäiset, mutta eiköhän ne sinne saada istumaan.
Etuna on 1,5 kg:n painonsäästö kappaleelta verrattuna normi jousella varustettuun iskariin. Ainakin kelkassa ne on hyvät, mutta ei tietoa mitenkä pelaa mönkijässä.
Falmekin alkuperäisiin iskareihin verrattuna ne on laadussa ihan toiselta planeetalta.
mkaskine
4WD
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

eiköhän ne forcen alkuperäiset iskarit oo samat kuin mitkä on 350 raptorissakin. Mutta Jorkkihan tuossa lupas tilata niitä dnm:n iskareita jos saadaan tarpeeksi halukkaita ostajia. Ja noita saadaan sitten vaikka orggis iskaria lyhyempänä niin madalluskin tulee siinä samassa.

Rutsissa noiden dnm:n iskarien hinta oli luokkaa 990 euroa mutta eilen viimeksi kun jorkin kanssa juttelin niin lupas myydä sarjan 30-40% halvemmalla kuin ruotsin hinta.

Eli jos nyt kiinnostusta löytyy tai haluatte lisätietoa niin paiskatkaa mulle meiliä tai yv:tä, jorkkion lähdössä taas reissuun ja on pari viikkoa pois maisemista.
----- Yamaha YFZ 450 ------
frosty
Tracks
Mönkijä:: Scrambler 1K #240

Viesti Kirjoittaja frosty »

Mulla oli Dinlissä DNM:t, eikä ne ainakaan minua vakuuttanut. Klikkerit oli kokoajan jumissa ja simmitys jo alkujaan ihan erillaiset kahdessa etuiskarissa. Tehtaanristo tainnut nakella sinne sisään mitä sattuu käteen osumaan.
mkaskine
4WD
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

no en osaa sanoa millä setupilla dinlit on, mutta nuo nyt saadaan tilattua sellaisella jousella / simmillä millä halutaan. Itse olen noin 20 kertaa purkanut nuo iskarit ja nyt uskallan sanoa että ne on hyvät kunhan simmitys on oikein ja niille öljyille sopivat jotka sisässä on. Nyt mulla kahdet eri iskarit joista toiset crossisäädöillä ja toiset tehty supermotoon.
----- Yamaha YFZ 450 ------
SureShot
2WD

Mitenkäs poijjaat ootta saaneet niitä kikottimia toimimaan 155 ja 160 suuttimilla ? Tuo jorkki kun kertoilee että: "Emme ole saaneet kunnolla toimimaan edes 150 suutinta" Hehän ovat kuitenkin "ammattilaisia". Kyselin, että mikäs mättää isommissa suuttimissa, mutta enpä saanut vastausta... Eikö 155-160 suutin pelaa kuumalla/kylmällä kelillä vai mikä on homman nimi ?

Ja onko hajuja että mistä sais noita 16 piikkisiä eturattaita ? Falmekilta löydy nyt eikä vissii oo iha näillä näpyttimillä tulossa...

Mulla nyt 145 suutin, wrp tehari ja 15 piikkinen (+viriboxi postissa) ja paukkuja + vauhtia pitäs saada vieä vähän lisää, sillä kyselen tuosta suuttimesta ja rattaasta...
Vastaa Viestiin