Valitettavasti asia ei ole suoraan kopioitavissa noista nelipyttyisten äänenvaimentimista. Nykyiset isot yksisylinteriset ovat paljon vaikeampia vaimentaa kuin tuollaiset nelisylinteriset.Tpower kirjoitti:ARant kirjoitti:Eiköhän periaatteessa ole mahdollista tehdä sekä avara että hiljainen pakojärjestelmä, kunhan on tarpeeksi tilavuutta ja pituutta. Tosin systeemille voi kertyä jonkun verran kokoa, painoa, monimutkaisuutta jnpp., ja suunnittelu ja viritys (mieti-hitsaa-kokeile-kerpele-kierrokset) tuskin on mitään hätäisen miehen hommaa ..
Kyllä on. Hyvä esimerkki tästä on mp-puolelta Yamaha R1:sen vaimentimet vm.-04 eteenpäin. Vaimentimet avanneena ei voi kun ihmetellä kuinka avarat ja samalla hiljaiset ne ovat.
Vaimentimesta avara ja hiljainen
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
Kyllä on. Hyvä esimerkki tästä on mp-puolelta Yamaha R1:sen vaimentimet vm.-04 eteenpäin. Vaimentimet avanneena ei voi kun ihmetellä kuinka avarat ja samalla hiljaiset ne ovat.[/quote]
Valitettavasti asia ei ole suoraan kopioitavissa noista nelipyttyisten äänenvaimentimista. Nykyiset isot yksisylinteriset ovat paljon vaikeampia vaimentaa kuin tuollaiset nelisylinteriset.[/quote]
En tarkoittanut tuolla kirjoituksella sitä että R1:sen vaimentaja toimisi esim. yksisylinterisessä mönkkärin moottorissa vaan pointti oli se että vaimentaja voi olla myös avara ja suht hiljainen.
Toki tuollainen yksimukinen papattaja on vaikeampi tapaus kuin esim. rivinelkku, mutta eiköhän siinäkin sopivalla vaimentimen rakenteella kohtuu hyvään tulokseen pääse.
Valitettavasti asia ei ole suoraan kopioitavissa noista nelipyttyisten äänenvaimentimista. Nykyiset isot yksisylinteriset ovat paljon vaikeampia vaimentaa kuin tuollaiset nelisylinteriset.[/quote]
En tarkoittanut tuolla kirjoituksella sitä että R1:sen vaimentaja toimisi esim. yksisylinterisessä mönkkärin moottorissa vaan pointti oli se että vaimentaja voi olla myös avara ja suht hiljainen.
Toki tuollainen yksimukinen papattaja on vaikeampi tapaus kuin esim. rivinelkku, mutta eiköhän siinäkin sopivalla vaimentimen rakenteella kohtuu hyvään tulokseen pääse.
- MR Charger
- 6WD
- Viestit: 896
- Liittynyt: 25 Maalis 2006 20:38
- Mönkijä:: HELL RACER