Moottorin käyntiongelmia Honda TRX 500 Rubicon -01
Moottorin käyntiongelmia Honda TRX 500 Rubicon -01
Moro,
Osaisko kukaan auttaa ongelman paikallistamisessa ja kenties antaa vinkkiä että pitääkö viedä pajalle vai voiko tehdä itse mitään. Kokemuksia Oulun alueen huoltofirmoista otetaan vastaan. Euro Motor Center lienee takuuhuoltaja.
Ongelmat alko viime viikolla kun ajoimme kaverin kanssa kaksi päällä nopealla vauhilla jonkun aikaa ja huomasin että jostain syystä tyhjäkäyntikierrokset nousivat huomattavasti. Ihmettelin vähän tapahtunutta mutta jatkoimme matkaa. Jonkun ajan päästä maantiellä ajaessamme moottori "laukesi" miltei täydestä vauhdista eikä lähtenyt enää millään käyntiin vaikka startti pyöritti moottoria. Kävimme jalkaisin hakemassa auton parin kilometrin päästä ja hinasimme mönkkärin kotipihaan. Kokeilin vielä varmuuden vuoksi käynnistää ja kone lähtikin iloisesti käyntiin! Seuraavana päivänä ajelin parin kilometrin päähän yhdelle montulle jossa ajoimme pari minuuttia kevyttä rataa. Mitään ongelmia ei tullut. Sen jälkeen ajoimme kolme päällä mönkijällä n. 40km/h pari kilometria, jonka jälkeen moottorin tyhjäkäyntikierrokset nousivat taas reippaasti ja ylimääräinen bensa paukahteli pakoputkessa. Lähdin ajamaan rauhallista 30km/h -nopeutta mutta vajaan kilometrin ajon jälkeen moottori sammui jälleen eikä lähtenyt käyntiin. N 5. minuutin kuluttua kone käynnistyi taas normaalisti...
Liekö jotain tekemistä kaasarin säätöjen tai sytytyksen kanssa?
Jarmo
Osaisko kukaan auttaa ongelman paikallistamisessa ja kenties antaa vinkkiä että pitääkö viedä pajalle vai voiko tehdä itse mitään. Kokemuksia Oulun alueen huoltofirmoista otetaan vastaan. Euro Motor Center lienee takuuhuoltaja.
Ongelmat alko viime viikolla kun ajoimme kaverin kanssa kaksi päällä nopealla vauhilla jonkun aikaa ja huomasin että jostain syystä tyhjäkäyntikierrokset nousivat huomattavasti. Ihmettelin vähän tapahtunutta mutta jatkoimme matkaa. Jonkun ajan päästä maantiellä ajaessamme moottori "laukesi" miltei täydestä vauhdista eikä lähtenyt enää millään käyntiin vaikka startti pyöritti moottoria. Kävimme jalkaisin hakemassa auton parin kilometrin päästä ja hinasimme mönkkärin kotipihaan. Kokeilin vielä varmuuden vuoksi käynnistää ja kone lähtikin iloisesti käyntiin! Seuraavana päivänä ajelin parin kilometrin päähän yhdelle montulle jossa ajoimme pari minuuttia kevyttä rataa. Mitään ongelmia ei tullut. Sen jälkeen ajoimme kolme päällä mönkijällä n. 40km/h pari kilometria, jonka jälkeen moottorin tyhjäkäyntikierrokset nousivat taas reippaasti ja ylimääräinen bensa paukahteli pakoputkessa. Lähdin ajamaan rauhallista 30km/h -nopeutta mutta vajaan kilometrin ajon jälkeen moottori sammui jälleen eikä lähtenyt käyntiin. N 5. minuutin kuluttua kone käynnistyi taas normaalisti...
Liekö jotain tekemistä kaasarin säätöjen tai sytytyksen kanssa?
Jarmo
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Kyllä minä hakisin vikaa polttoaine puolelta,nuo korkeat tyhjäkäyntikierrokset mielestäni pois sulkevat sähköviat.Olisiko jopa niin helppo että tankinkorkin ilmareikä on mennyt tukkoon,oireet olisivat juuri tuollaiset.Muussa tapauksessa on kaasuttimen puhdistus ja polttoainesuodattimen vaihto edessä. 

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Aloita helpommasta päästä eli kun se oire ilmaantuu niin aukaise tankin korkki ja jos oire poistuu niin puhdista korkin ilmareikä korkki auki.Niin ettei vaan paine pääse tankkiin heh.jpmikkol kirjoitti:Edellisen omistajan mukaan ongelma saattaisi olla nimenomaan polttoainepuolella, koska hänen käytössään moottorin tyhjäkäyntikierrokset olivat nousseet aina kun tankki oli alkanut olemaan tyhjä ja oli aika kääntää varatankille... pitänee etsiskellä sitä polttoainesuodatinta...

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
Muistetaampas sitten mitä metsästyslaki sanoo moottoriajoneuvon käytöstä metsästyksessä sekä se että ase on lataamattomana suojuksessa silloin kun moottori pärähtää käyntiinjpmikkol kirjoitti: Viikonloppuna tullee kuitenkin lähettyä mönkijällä vattu- ja sorsametille niin pääsee testailemmaan

Joo joo, en ala saarnaamaan. Kunhan tuli mieleen

Tuo suhahtaminen on muutta Mitsubishin autoissa tosi normaalia.blue Honda Trx kirjoitti:ja sen huomaat helposti näin että kun avaat korkin ja se suhahtaa niin tiedät että tankin ilmansaannissa jotakin häikkää.toisaalta se olisi kyllä aika outo vika....mutta kaikkea voi sattua.
Jos tankki pääsee menemään vähänkin tyhjemmäksi niin muovi tankki sanoo korkkia aukaistaessa Box!
Meillä on molemmissa Mitsuissa sama systeemi eikä huolto ollut ollenkaan ihmeissään asiasta

- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
vetäisin työautosta kerran 80L tankin pieneksi rusinaksi kun ilma-letku mennyt talvella sohjosta umpeen...tankki oli futis-pallon kokoinen kun oli vetässyt niin ruttuun.....
eikös se pyssy pidäkkään olla ladattuna siinä tangon välissä valmiina actioniin....

eikös se pyssy pidäkkään olla ladattuna siinä tangon välissä valmiina actioniin....


Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Tuo sun "pyssy" ei vissiin tarvitse kuitenkaan kantolupaa?jpmikkol kirjoitti:Pyssy on mulla ainakin lahkeessa ja aseella hoidetaan noi mettästyshommat

Ja nuo mitä metsästät niin eipä niillä taida sen kummemmin olla mitään aikaakaan milloin niitä saa metsästää

Ja on muuten hyvä muistaa poistaa suojaus aseesta ennen käyttöä kun taasen "pyssy" on hyvätä suojata kun sitä alkaa käyttää,
äkkiä koituu muuten oma pyssy kohtaloksi ja sekös olisi noloa
