Comanche Cross 300 tieliikenne
Samat on vanteet.
Kumit: edessä 21.7-10 takana 20.11-9
Vanteet: edessä 5 x 10 takana 9 x 10
Jako: edessä 4 x 156 takana 4 x 110
Jos rengasliikkeestä kysyt että meneekö 5" vanteelle 8" kumi niin saat varmasti oikean vastauksen.
Kumit: edessä 21.7-10 takana 20.11-9
Vanteet: edessä 5 x 10 takana 9 x 10
Jako: edessä 4 x 156 takana 4 x 110
Jos rengasliikkeestä kysyt että meneekö 5" vanteelle 8" kumi niin saat varmasti oikean vastauksen.
Viimeksi muokannut Manuotus, 24 Loka 2008 15:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Duster
- 6WD
- Viestit: 402
- Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
- Mönkijä:: Dinli 904 -11
- Paikkakunta: Kontiolahti
No taitaa tuo 7" olla maksimi leveys eteen.
Taaksehan menee 11" kumi vielä.
Tuli 45mm spacerit taakse laitettua ja kyllä on huomattavasti tukevampi. Asvaltillakin tuntui jo heti eka kurvissa että ei takasisä rengasta yritä nostaa.
Myös soralla meni paremmin.
Pitää vielä katsoa tartteeko eteen ollenkaan. Turhaanhan sitä hyvin paljoa ohjattavuutta viitsii "jäykentää".

Taaksehan menee 11" kumi vielä.
Tuli 45mm spacerit taakse laitettua ja kyllä on huomattavasti tukevampi. Asvaltillakin tuntui jo heti eka kurvissa että ei takasisä rengasta yritä nostaa.
Myös soralla meni paremmin.
Pitää vielä katsoa tartteeko eteen ollenkaan. Turhaanhan sitä hyvin paljoa ohjattavuutta viitsii "jäykentää".

Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Tuli hieman paranneltua ilmaottoa comukasta. Tehonlisäystä tuolla ei varsinaisesti taida saada, mutta saa orkkis putsarikotelon säilytystilaksi

Tuon pipercrossin sisällä on 90mm pitkä imutorvi.
Testiajon kävin heittämässä niin röpeltää aika huolella
Pakoputken tukokset on availtu ja pääsuttimena on 120:nen.
Alemmilla kierroksilla toimii ok, mut heti kun jengat nousee niin meno puutuu... Pääsuutin liian pieni vai


Tuon pipercrossin sisällä on 90mm pitkä imutorvi.
Testiajon kävin heittämässä niin röpeltää aika huolella

Pakoputken tukokset on availtu ja pääsuttimena on 120:nen.
Alemmilla kierroksilla toimii ok, mut heti kun jengat nousee niin meno puutuu... Pääsuutin liian pieni vai

Outlaw 500 irs TL
Ex. Comanche cross 300 TL
Ex. Comanche cross 300 TL
- Duster
- 6WD
- Viestit: 402
- Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
- Mönkijä:: Dinli 904 -11
- Paikkakunta: Kontiolahti
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Se orkkis kotelo toimii hyvänä säilytys tilana.
Mullakin mukana kulkee jakari, parit ruuvarit, pihdit, teippirulla, nippusiteitä, narua ja tilaa olis vielä vaikka parille virvokkeelle/makkara paketille jos välillä huikasee.
Tuo orkkis kaasari ei oikein tykkää vapaavirtaus-suodattimista. Tulee liikaa alipaine häviöö niin eihän se alipaine kaasari siitä oikein mielissään ole.
Itsellä on Mikunin kiihdytys pumpullinen luisti kaasutin niin ei väliä vaikka vapaa suodatin onkin.
Mullakin mukana kulkee jakari, parit ruuvarit, pihdit, teippirulla, nippusiteitä, narua ja tilaa olis vielä vaikka parille virvokkeelle/makkara paketille jos välillä huikasee.
Tuo orkkis kaasari ei oikein tykkää vapaavirtaus-suodattimista. Tulee liikaa alipaine häviöö niin eihän se alipaine kaasari siitä oikein mielissään ole.
Itsellä on Mikunin kiihdytys pumpullinen luisti kaasutin niin ei väliä vaikka vapaa suodatin onkin.
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Nyt on paikoillaan 135:nen suutin ja alkaa rokkaamaan
Testilenkki jäi vähän lyhyeksi, kun sade yllätti. Mutta sen verran kerkes kokeilla ettei enää puudu
Toi vapari suodin kyllä saadaan pelittään tässäkin, kunhan on oikenlainen imuputkisto ja imutorvi. Suoraan kaasariin laittamalla ei toimi.

Testilenkki jäi vähän lyhyeksi, kun sade yllätti. Mutta sen verran kerkes kokeilla ettei enää puudu

Toi vapari suodin kyllä saadaan pelittään tässäkin, kunhan on oikenlainen imuputkisto ja imutorvi. Suoraan kaasariin laittamalla ei toimi.
Outlaw 500 irs TL
Ex. Comanche cross 300 TL
Ex. Comanche cross 300 TL
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Toki kalvokaasarille saadaan imua riittävästi kun imuputki on riittävän pitkä että saadaan 'luistin' toimimaan.
Mutta kuinka pitkä on bueno? Mitä pitempi imuputki sitä enemmän hävitään huipputehoissa.
Esimerkiksi jos siihen tökkää kärjistetysti 30m letkun niin eipä paljoa jaksa enää sen läpi imeä ilmaa edes ilmainen idän tyttö...
Suoraveto kaasari johon saa putsarin heti persiiseen kiinni niin johan eron huomaa!
Voin sanoa kokemuksesta!
Mutta kuinka pitkä on bueno? Mitä pitempi imuputki sitä enemmän hävitään huipputehoissa.
Esimerkiksi jos siihen tökkää kärjistetysti 30m letkun niin eipä paljoa jaksa enää sen läpi imeä ilmaa edes ilmainen idän tyttö...
Suoraveto kaasari johon saa putsarin heti persiiseen kiinni niin johan eron huomaa!
Voin sanoa kokemuksesta!
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 13 Huhti 2008 13:50
- Mönkijä:: Comanche Cross 300cc TL
- Paikkakunta: Pietarsaari
Ostin talveksi mönkijän
Tänään tilasin Comanche Cross 300 tl mönkijän. Täällä näyttäis olevan ainakin tietoa ja osaamista tarjolla kun vaan jaksaa vähän aikaa etsiä 
Saas nähdä kuinka mulla hymy hyytyy tulevan talven ajoissa...

Saas nähdä kuinka mulla hymy hyytyy tulevan talven ajoissa...
Comanche Cross 300 tl
- Duster
- 6WD
- Viestit: 402
- Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
- Mönkijä:: Dinli 904 -11
- Paikkakunta: Kontiolahti
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Hymy hyytyy siinä vaiheessa kun rupeaa enemmän tehoja haluamaan
Tämä kyllä koskee kaikkia laitteita
Omassa mittarissa 3500km eikä kertaakaaan ole tielle jättänyt tai hajonnut ajoa haittaavasti.
Tämä 300 on ihan eri peli kuin 200 joka tuntuu olevan aika pommi. No ei tämäkään mikään 10000€ kisapeli ole, mutta hintaisekseen pääsee loistavasti harrastukseen kiinni.
Onko kellään tietoa mitkä käsisuojat kävis suoraan?
Itse kyllä saisin modattua tuon käsijarrun ryypynvipuun, kun se ylimääräisenä nykyään on. Monestihan nuo suojat ahdistaa juuri tuosta käkkärin vivusta.
Esim.
http://www.loeffler-quads.de/catalog/pr ... d7d366f01b
http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... s_id=17822


Omassa mittarissa 3500km eikä kertaakaaan ole tielle jättänyt tai hajonnut ajoa haittaavasti.
Tämä 300 on ihan eri peli kuin 200 joka tuntuu olevan aika pommi. No ei tämäkään mikään 10000€ kisapeli ole, mutta hintaisekseen pääsee loistavasti harrastukseen kiinni.
Onko kellään tietoa mitkä käsisuojat kävis suoraan?
Itse kyllä saisin modattua tuon käsijarrun ryypynvipuun, kun se ylimääräisenä nykyään on. Monestihan nuo suojat ahdistaa juuri tuosta käkkärin vivusta.
Esim.
http://www.loeffler-quads.de/catalog/pr ... d7d366f01b
http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... s_id=17822
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Vilkkurele meni epäkuntoon, saattaa jättää vilkut vaan palamaan. Nyt odotellaan takuuseen uutta relettä.
Ilmeisesti näihin malleihin joitain tiettyjä osia on todella vaikea saada. Kiinanpojat kun eivät oikein lentorahtina toimita osia, eivätkä myöskään osaa niitä järkevästi "pakata". Eli tulee laatikollinen osia joista sitten maahantuoja joutuu arpomaan, mihinkähän laitteeseen tämä osa on jne...
Ilmeisesti näihin malleihin joitain tiettyjä osia on todella vaikea saada. Kiinanpojat kun eivät oikein lentorahtina toimita osia, eivätkä myöskään osaa niitä järkevästi "pakata". Eli tulee laatikollinen osia joista sitten maahantuoja joutuu arpomaan, mihinkähän laitteeseen tämä osa on jne...
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 13 Huhti 2008 13:50
- Mönkijä:: Comanche Cross 300cc TL
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Mulle ei ny vielä sitä mönkijää tänään tullu enkä tiedä missä ja minkälainen vilkkurele siellä pitäis välttämättä olla mutta eikös sinne vois laittaa ihan sama mikä vehkeen relee tilalle... Kyllähän se takuuseen uus rele pitäis saada mutta ehkä en välttämätta kauan jäis odottelemaan osan toimitusta. 

Comanche Cross 300 tl
- Duster
- 6WD
- Viestit: 402
- Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
- Mönkijä:: Dinli 904 -11
- Paikkakunta: Kontiolahti
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Mulla sama homma, että en todellakaan odottelis viikkoja jonkun 5-10€ releen takia.
Tietysti ei välttämättä liittimet käy suoraan, mutta silti tekevä äkkiä kiinni laittaa normi "auto" releen.
Ihan normi 12V vilkkurele kiinni ja ajot jatkuu. Voihan sen releen sit takuustakin myöhemmin ottaa, mutta ainakaan ajoja en jättäis näin talven tullen noin halvan yleisosan takia.
Itsellä peli jo ajokunnossa, vaikka keskiviikkona tuli osumaa.
Eikun ruuvipenkissä ja lekaa ohjaus tangolle niin pääsee ajamaan. Vähän tulee etupyörästä kurat päälle ilman lokaria, mutta sou what. Mittaristoa nyt tuolla soramontulla kerkeä muutenkaan katselemaan.
Jäi mällissä onneks ehjäksi tuo erillis kierros/lämpö mittari mikä tärkein.
Eikun isompaa vaihdetta silmään
Tuli muuten huomattua, että eturattaan stefa rupes fuskaamaan öljyä jos jotain muuta vikaa pitää mainita.
Tietysti ei välttämättä liittimet käy suoraan, mutta silti tekevä äkkiä kiinni laittaa normi "auto" releen.
Ihan normi 12V vilkkurele kiinni ja ajot jatkuu. Voihan sen releen sit takuustakin myöhemmin ottaa, mutta ainakaan ajoja en jättäis näin talven tullen noin halvan yleisosan takia.
Itsellä peli jo ajokunnossa, vaikka keskiviikkona tuli osumaa.
Eikun ruuvipenkissä ja lekaa ohjaus tangolle niin pääsee ajamaan. Vähän tulee etupyörästä kurat päälle ilman lokaria, mutta sou what. Mittaristoa nyt tuolla soramontulla kerkeä muutenkaan katselemaan.
Jäi mällissä onneks ehjäksi tuo erillis kierros/lämpö mittari mikä tärkein.
Eikun isompaa vaihdetta silmään

Tuli muuten huomattua, että eturattaan stefa rupes fuskaamaan öljyä jos jotain muuta vikaa pitää mainita.
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Joo eipä ne ajot sen takia väliin jää. Mutta noin niinkuin periaatteesta pitäisi kyllä saada suoraan sopiva osa. Tosiaan vilkun rele on siinä etukatteen alla edestä katsottuna vasemmalla, 9 nastainen liitin josta 7 on kytketty...Duster kirjoitti:Mulla sama homma, että en todellakaan odottelis viikkoja jonkun 5-10€ releen takia.
Tietysti ei välttämättä liittimet käy suoraan, mutta silti tekevä äkkiä kiinni laittaa normi "auto" releen.
Ihan normi 12V vilkkurele kiinni ja ajot jatkuu. Voihan sen releen sit takuustakin myöhemmin ottaa, mutta ainakaan ajoja en jättäis näin talven tullen noin halvan yleisosan takia.
Itsellä peli jo ajokunnossa, vaikka keskiviikkona tuli osumaa.
Eikun ruuvipenkissä ja lekaa ohjaus tangolle niin pääsee ajamaan. Vähän tulee etupyörästä kurat päälle ilman lokaria, mutta sou what. Mittaristoa nyt tuolla soramontulla kerkeä muutenkaan katselemaan.
Jäi mällissä onneks ehjäksi tuo erillis kierros/lämpö mittari mikä tärkein.
Eikun isompaa vaihdetta silmään![]()
Tuli muuten huomattua, että eturattaan stefa rupes fuskaamaan öljyä jos jotain muuta vikaa pitää mainita.
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 13 Huhti 2008 13:50
- Mönkijä:: Comanche Cross 300cc TL
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
No niin... Mönkijä tuli keskiviikkona, jonkin verran kerennyt jo ajella. Pyörän kulmia säädelty, valoja säädelty ja yleistä muttereiden kiristystä. Tekemistä vielä riittää ja varmaan lisää aina tulee kun jonkin paikan huomaa. Tyytyväinen vehkeeseen vielä olen ollut. Tähän mennessä mainitsemisen arvoista tapahtunut omasta/kasaajien huolimattomuudesta johtuneita vikoja --> Kytkinvaijeri irti kiinnikkeestään, etujarrusäiliön kansi vuotaa nesteet pihalle (avattu ja tarkistettu tiiviste, pitää koittaa oikasta sitä kantta), tänään huomasin takajarrun nestesäiliön lähteneen irti kiinnikkeistään ja säiliö oli sulanut puhki pakoputkeen. (kattelen siihen uuden säiliön jostain nurkista)
Comanche Cross 300 tl
-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Olen etsinyt "kissojen ja koirien kanssa" omaan Bulliini suoravetoista ja käsiryypyllistä Mikunin/ Keihinin kaasaria just tuon alipainejutun vuoksi.Duster kirjoitti:Se orkkis kotelo toimii hyvänä säilytys tilana.
Mullakin mukana kulkee jakari, parit ruuvarit, pihdit, teippirulla, nippusiteitä, narua ja tilaa olis vielä vaikka parille virvokkeelle/makkara paketille jos välillä huikasee.
Tuo orkkis kaasari ei oikein tykkää vapaavirtaus-suodattimista. Tulee liikaa alipaine häviöö niin eihän se alipaine kaasari siitä oikein mielissään ole.
Itsellä on Mikunin kiihdytys pumpullinen luisti kaasutin niin ei väliä vaikka vapaa suodatin onkin.

Enkä ole löytänyt sopivaa. Entinen imukurkkuhan siinä on (nykyisessä) sisältä 34 mm ja ulkoa 40 mm. Pitäisikköhän olla saman kokoinen? Mikä koko teillä on 300 crossissa?

Sellainen löytyy myös vanhasta Polaris 350 L: stä mutta eipä koko mönkijää viitsisi ostaa kaasarin vuoksi!

Auttakkee hyvät immeiset!

Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Hommasin Exääni Mikuni TM36-68 kaasarin Jenkeistä, suoraveto, litteällä luistimella sekä säädettävällä mekaanisella kiiharipumpulla. Tuli muuten tolla ihan eri peli. Veroineen Alveineen ~245€. Suomesta posteineen jtn. 300€.
Kaasarin päälle vielä Suomesta imukurkku+filsu+pääsuuttimia > +70€.
Toi 36mm ehkä hieman liian iso, Mikunin TM33 voisi olla sopivampi, ehkä, Who Knows?
http://www.mpt.fi/index.php?productID=27591
Tohon vielä sopiva imukurkku + filtteri + parit pääsuuttimet säätöjä varten > ~300€ (posteineen).
Btw, jos optimaalista tehoa haluat per/kulutettu bensalitra, niin kannattaa hommata litteällä luistimella oleva. Kyllähän noita pyöreällä luistimella olevia saa uutenakin halvalla, mutta laatu maksaa.
Ero on siinä että litteällä luistimella oleva kaasutin luo luistimen taakse enemmän virtauspyörteitä ja näin ollen seos seostuu paremmin.
Kaasarin päälle vielä Suomesta imukurkku+filsu+pääsuuttimia > +70€.
Toi 36mm ehkä hieman liian iso, Mikunin TM33 voisi olla sopivampi, ehkä, Who Knows?
http://www.mpt.fi/index.php?productID=27591
Tohon vielä sopiva imukurkku + filtteri + parit pääsuuttimet säätöjä varten > ~300€ (posteineen).
Btw, jos optimaalista tehoa haluat per/kulutettu bensalitra, niin kannattaa hommata litteällä luistimella oleva. Kyllähän noita pyöreällä luistimella olevia saa uutenakin halvalla, mutta laatu maksaa.
Ero on siinä että litteällä luistimella oleva kaasutin luo luistimen taakse enemmän virtauspyörteitä ja näin ollen seos seostuu paremmin.