200cc comanche turbo tiemalli

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
isopahkala
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Loka 2008 20:46

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja isopahkala »

kyllä takahaarukka on vakio kohdassa kiinni.. mutta onnistuu nostaa jos on ongelma tuossa kohtaa.

kaasarin paikasta sen verran että mielummin laittaisin sen oikeaan paikkaan..
oisko jollain tietoa miten tuo paineistetaan että se toimii?

ilmanmuuta tekisin sen mielellään ja varmaan toimiskin paremmin..
turbon kiinnityskohtakin on vähän huono ja tuolla toisella menetelmällä voisin laittaa sen oikeaan paikkaan.

tällä hetkellä turbo pitää olla niin ylhäällä että bensa valuu suoraan kannen imu aukkoon..
Greddy
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Tammi 2008 16:31

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja Greddy »

isopahkala
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Loka 2008 20:46

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja isopahkala »

en täysin ymmärtänyt tuosta ohjeesta.. ei edes englanti taho onnistua..

pitääkö kammioon ja kalvon yläpuolelle saada sama ahtopaine?
miten käytännössä pitääkö tukkia joku reikä vai tehdä paine sisäänmenot??

jas mahdollista laittakaa vielä hieman selvennystä kiitos!

jos innostusta vaikka kuvien kera alapuolella kuvat kaasarista.

Kuva

http://kuvablogi.com/nayta/1557887/
http://kuvablogi.com/nayta/1557888/
http://kuvablogi.com/nayta/1557889/
http://kuvablogi.com/nayta/1557890/
Viimeksi muokannut isopahkala, 25 Loka 2008 14:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Greddy
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Tammi 2008 16:31

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja Greddy »

Joo, elikkä täällähän on nuo "ohjeet" ekassa kuvassahan poraa luistiin reijät, joista paine menee kalvon alapuolelle. Ja lopuissa tuo paineen painekotelosta kalvon yläpuolelle, ja tuo pitot putkihan tasaa paineen samaksi, että kaasariin saadaan sama paine kuin painekotelossa. Tässätapauksessa pitäisi tehdä sisään menot kaasarin kanteen samallaiset kuin linkin yamahassa. Itsellä ei käytännönkokemusta kaasarin paineistuksesta, paremmin ohjeita saat varmasti bomber foorumista, siellä kun monia pärriä turbotettu.

Yksinkertaisemmin pääseen hitsaamalla kaasarille tiiviin poksin ja johtamalla sinne saman paineen kuin painekotelossa.

Kolmas vaihtoehto on hommata magasquirt,hestec tai joku muu ohjausjärjestelmä ja ruiskukamat ym. anturin jostain pyörästä, autosta tai uutena.

Mutta mikäs sen mukavampaa kuin ajaa onnistuneella projektilla ja kuunnella dumpin suhinoita 8)

E: tossa kans mielenkiintoinen linkki: http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... ineistettu
isopahkala
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Loka 2008 20:46

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja isopahkala »

näyttäis tuo paineistus aika rojektilta..

pitää ensin kokeilla noin että kaasari on väärällä puolen..

oisko vakio luistin kaasari helpompi laittaa tuonne oikealle puolelle?
Greddy
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Tammi 2008 16:31

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja Greddy »

isopahkala kirjoitti:näyttäis tuo paineistus aika rojektilta..

pitää ensin kokeilla noin että kaasari on väärällä puolen..

oisko vakio luistin kaasari helpompi laittaa tuonne oikealle puolelle?
Mutua sitten, että perus luistinkaasaria ei sais paineistettua tiedä sitten....

Toimii se noin "väärälläkin puolella" ja samat hyödyt saa, mutta pari haittaa siinä tietenki tulee samalla.
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja retale76 »

tottakai luistin kaasarin saa paineistettua. kammioon vain ohjataan sama paine kuin koteloon. tuolla turbon imupuolella tulee ongelmaksi aivan järkyttävä viive kaasuun ja toimi oikein kunnolla kuin kaasu pohjassa. mutta pohjassahan näillä ajetaan muutenkin :)

eläkä unoha kunnollista pensasyöttöä. vapaavalutus kun ei oikein tule pelaamaan enää..
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
^badi
4WD
Viestit: 123
Liittynyt: 18 Elo 2008 23:02
Paikkakunta: kajaani

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja ^badi »

jaahas täälläkin samanlainen rojekti kuin mulla. laitteles sitten lisää kuvia ja videoita kun on valmis. mulla ahtimena toimii garretin t2 ja kaasarina mikunin 38mm. meno maistuu aika paljon paremmin kuin vakiona, mutta opetteluttaa kaasun käytön. seoksien kohdilleen saaminen kans tuottaa työtä.
comanche big bore "Kamikaze" kuva
Can Am outlander 400
Yamaha Raptor 700 vm.10
ben shcon
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 20 Elo 2008 13:09
Paikkakunta: KJ

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja ben shcon »

Missäspäin Isopahkala vaikuttaa?? Kalajoella ainakin nämä Tuontitukun Isopahkalat paljon taistelleet näitten kiinalaisten kans. Niiltä varmasti saat vinkkejä/osia jos tarttet.

Kannattaa laittaa suosiolla kaasari painepuolelle ja se alkuperäsen alipainekaasarin paineistus on todella simppeli juttu, vaikuttaa vaan proosamuodossa hankalammalta, kuin todellisuudessa on.

Nämä alipaine-kaasarit on ainoita järkeviä/mahdollisia turbokäytössä, suoravetoiset ei toimi.

Itellä odottaa hyllyssä tuo "Kaasarin" vanha turbosatsi. Nakkaan sen paikolleen 300:seen kunhan saan ensin penkitettyä vakiona niin voi vertailla tehoja yms.
isopahkala
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Loka 2008 20:46

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja isopahkala »

noniin savut lähti jo koneesta ja tuntuuhan se aivan erivempaimelta kuin vakio (äänien perusteella :D...

on vielä niin paljon kasaamista ettei pystyny testi ajoa tekeen mutta laitetaan infoa miten toimivuus puoli on..
Greddy
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Tammi 2008 16:31

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja Greddy »

ben shcon kirjoitti:
Kannattaa laittaa suosiolla kaasari painepuolelle ja se alkuperäsen alipainekaasarin paineistus on todella simppeli juttu, vaikuttaa vaan proosamuodossa hankalammalta, kuin todellisuudessa on.

Nämä alipaine-kaasarit on ainoita järkeviä/mahdollisia turbokäytössä, suoravetoiset ei toimi.
Kertositko mullekin nopeesti ja ytimekkäästi miten kaasari sitten lopulta paineistetaan? normaalia "mopon" kaasaria ei siis pysty paineistamaan mitä jo ylempänä epäilinkin?
Greddy
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Tammi 2008 16:31

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja Greddy »

isopahkala kirjoitti:noniin savut lähti jo koneesta ja tuntuuhan se aivan erivempaimelta kuin vakio (äänien perusteella :D...

on vielä niin paljon kasaamista ettei pystyny testi ajoa tekeen mutta laitetaan infoa miten toimivuus puoli on..
Ääni on tehoa :twisted:
undis-73
6WD
Viestit: 528
Liittynyt: 18 Helmi 2007 12:47
Mönkijä:: Myyty...
Paikkakunta: Liedon ja Pöytyän välissä.

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja undis-73 »

Sattuiskos löytymään kuvia,kun niitä on tälläisistä projekteista mielenkiintoista katella tai vaikka peräti video???
EX-Outlander 650-09,EX-Brute 750-08,EX-Grizzly 700-09, EX-Rene 800 -08, EX-Rene 800-07, EX-Kingquad 700i-07, EX-400 Outlander-tl-07,EX-Linhai300 3x4-06 tl
Manuotus
6WD
Viestit: 322
Liittynyt: 16 Elo 2008 21:59
Paikkakunta: Kajaani

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja Manuotus »

^badi kirjoitti:jaahas täälläkin samanlainen rojekti kuin mulla. laitteles sitten lisää kuvia ja videoita kun on valmis. mulla ahtimena toimii garretin t2 ja kaasarina mikunin 38mm. meno maistuu aika paljon paremmin kuin vakiona, mutta opetteluttaa kaasun käytön. seoksien kohdilleen saaminen kans tuottaa työtä.
onkos tämä sellainen musta/vihreä menijä?
Can-Am Renegade 800
^badi
4WD
Viestit: 123
Liittynyt: 18 Elo 2008 23:02
Paikkakunta: kajaani

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja ^badi »

Manuotus kirjoitti:
^badi kirjoitti:jaahas täälläkin samanlainen rojekti kuin mulla. laitteles sitten lisää kuvia ja videoita kun on valmis. mulla ahtimena toimii garretin t2 ja kaasarina mikunin 38mm. meno maistuu aika paljon paremmin kuin vakiona, mutta opetteluttaa kaasun käytön. seoksien kohdilleen saaminen kans tuottaa työtä.
onkos tämä sellainen musta/vihreä menijä?
juu kyllähän se on. :)
comanche big bore "Kamikaze" kuva
Can Am outlander 400
Yamaha Raptor 700 vm.10
Vastaa Viestiin