Honda trx 420FA vm-2009

Keskustelua Honda mönkijöistä.
jani1
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 03 Kesä 2008 19:26

Re: Honda trx 420FA vm-2009

Viesti Kirjoittaja jani1 »

Konevenesunilla on Honda 500fe versio myynnissä ja hinta on 5995e. Ja se on tämänvuoden malli. 8) Se saattaa tulla pihalle itp 27 tuumasilla renkailla. :D
Viimeksi muokannut jani1, 31 Loka 2008 18:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Honda trx 350fe omistaja!
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Honda trx 420FA vm-2009

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

aika halvalla lähtee jos fa mallin saat tohon hintaan :D vaiko sittenkin kyseessä fe :-k
nakupää
6WD
Viestit: 490
Liittynyt: 07 Huhti 2008 11:23

Re: Honda trx 420FA vm-2009

Viesti Kirjoittaja nakupää »

Roosa999 kirjoitti:420:ssä on ihan kova aski, joten vaihdot tuntuu. Siis askina sama, mutta autoshifteri normi FE:n päälle.
Tarkoitatko siis että 420fe ja 420fa aski sama, vai mitä malleja meinaat??
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Honda trx 420FA vm-2009

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

jani1 kirjoitti:Konevenesunilla on Honda 500fa versio myynnissä ja hinta on 5995e. Ja se on tämänvuoden malli. 8) Se saattaa tulla pihalle itp 27 tuumasilla renkailla. :D


pikainen tarkistus mönkijä lehdestä:konevenesunin myymä honda hinnaltaan 5995 euroa on fe mallia :D
jani1
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 03 Kesä 2008 19:26

Re: Honda trx 420FA vm-2009

Viesti Kirjoittaja jani1 »

Oho niinpä onkin. Sattu eredys. Anteeks :oops: Eli siis Honda 500fe tulee pihaan. :wink:
Honda trx 350fe omistaja!
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Honda trx 420FA vm-2009

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

nakupää kirjoitti:
Roosa999 kirjoitti:420:ssä on ihan kova aski, joten vaihdot tuntuu. Siis askina sama, mutta autoshifteri normi FE:n päälle.
Tarkoitatko siis että 420fe ja 420fa aski sama, vai mitä malleja meinaat??
Kaikkien 420 mallien, siis myös risuperäisen aski on sama, mutta vaihteiden ohjaus ja vaihtaminen joko, Jalkashifteri, Käsishifteri tai automaatti. Eli vaihteiden vaihto tapahtuu eri tyyliin, mutta aski ihan sama.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
nakupää
6WD
Viestit: 490
Liittynyt: 07 Huhti 2008 11:23

Re: Honda trx 420FA vm-2009

Viesti Kirjoittaja nakupää »

Hyvä että joku tietää. Odotukset oli vähän korkemmalla, kun huhuttiin jopa kolmesta kytkimestä, katkottomasta vedosta, salamannopeasta vaihdosta, muuttuneista vaihteiden välityksistä ym.
No eipä tarvi mennä kaupoille.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Honda trx 420FA vm-2009

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

mikään DSG se ei ole, vaan nykäsee kuten vanhakin aski, joten eiköhän siellä luuraa sama keskipakokytkin.
Välityksistä en tiedä, niitä ei ainakaan netistä pikkuvaivalla löytynyt.

Koneesta huhutaan että muutama Kw olisi enempi kuin vanhassa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
nakupää
6WD
Viestit: 490
Liittynyt: 07 Huhti 2008 11:23

Re: Honda trx 420FA vm-2009

Viesti Kirjoittaja nakupää »

Roosa999 kirjoitti:mikään DSG se ei ole
Jos tämä DSG määritellään teknisesti, niin mikä se on? Mikä on DSG rakenteen tunnusmerkit? Ihan parin kolmen lauseen kansantajuinen selostus, onko kellään tietoo? Missä kamppeissa esiintyy, muuta kun Vag:n rojuissa?

Ja Honda 420 FA testanneet, onko takajarru selkeesti parempi kun jäykkäperäisessä 420 Hondassa?
Kuitenkin taas alkoi vaihto kiinnostaan :D

Viittiskö joku joka käy testaan sitä koittaa paljon se kulkee kakkosella mittarinopeuttaan rajottimella.
Vaivaa päätä kun "luotettava huhu" kertoo että esim. kakkonen olisi 22% tiheämpi. Ykkönen ei kiinnosta kun se vissiin vain 1,5% tiheämpi, eli käytännössä sama. Vai onko nää todellakin täyttä potaskaa. :twisted:

Ja onko ROOSA999 ihan TÄYSIN varma että sama loota kaikkineen??

Kauhee polte vaihtoon, vaan ei tiedä kannattaako :roll:
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Honda trx 420FA vm-2009

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw4.ns ... enDocument :D tuossa volkkarin käsitys aiheesta dsg :shock: ja roosa on oikeessa tossa laatikko hommassa:sama laatikko kun vanhemmassa mutta lisätty "automoodi" :biggrin: tiedot saatu bike worldista,eli ei siis mutu puhetta :D myyjän mukaan homma toimii samalla tavalla kun rinconissa elikkäs "vaihtaa vaihdetta" toisinkuin foreman fa.
nakupää
6WD
Viestit: 490
Liittynyt: 07 Huhti 2008 11:23

Re: Honda trx 420FA vm-2009

Viesti Kirjoittaja nakupää »

Kiitos.
En täysin ymmärrä, mutta eikö noi vähän näytä samantyylisiltä.


wv DSG kuvaa http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw4.ns ... _1_iso.jpg


Honda 420at loota kuvaa http://i263.photobucket.com/albums/ii14 ... lutch5.jpg

Joku insinööri nyt selittämään onko kaksi täysin eri asiaa vai ei???
alpo
6WD
Viestit: 287
Liittynyt: 02 Joulu 2005 21:47
Paikkakunta: himanka

Re: Honda trx 420FA vm-2009

Viesti Kirjoittaja alpo »

tuommonen laatikko toimii niin että lootassa on 2 pääakselia (parillisille oma ja parittomille oma) ja 2 kytkintä. Samaan aikaan on aina 2 vaihdetta kytkettynä esim. 1 ja 2 ja kytkimellä valitaan kumpi on päällä. MÖNKIJÄlehden mukaan (sivu 66) tuossa hondassa on just tällänen looja ja vanhat fm ja fe on erikseen "kovalla laatikolla"
reppana xxc
nakupää
6WD
Viestit: 490
Liittynyt: 07 Huhti 2008 11:23

Re: Honda trx 420FA vm-2009

Viesti Kirjoittaja nakupää »

Piti oikein lehti hakea. Eikö toi sitten ole tavallinen suorakytkentälaatikko? Kova sekin niinkuin ROOSA999 sanoi, mutta vaihtais nopeesti, teoriassa ilman nykäsyä ja veto päällä. Olisko se kuitenkin erilainen kun fe ja fm loota, vai onko noissakin kolme kytkintä ja kaksi vaihdetta kerrallaan päällä?

Lehdessä meinasvat vasta kevääksi :lol: :lol:
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Honda trx 420FA vm-2009

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Olen kyseistä peliä ajanut ja ihan sama loota, mutta automatiikalla varustettu. Nykäisee vaihdossa ja kyseinen laatikko kytkee salamannopeasti, jos voimaa käytetään. Tässä siis vaihto tapahtuu samaan tapaan kuin prätkissä tunnetut lootat toimii. Vaihteiden suhteista en tiedä, mutta taas hevosradio kertoo lisääntyneestä tehosta, joka on toteutettu kierroslukua nostamalla... ei onnistu siis huipun kautta testaaminen.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
flyer
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 11 Joulu 2004 23:29
Paikkakunta: oulu Honda rincon -04

Re: Honda trx 420FA vm-2009

Viesti Kirjoittaja flyer »

uuteen 420:seen ei todellakaan ole lisätty vain ns automoodia vaan siellä on tuplakytkin keskipakokytkimen lisäksi jota voi ohjata myös automaattisesti. ja rinconiin ei voi verrata ollenkaan joka on taas perinteinen automaatti momentinmuuntimella planeettavaihteineen kuten autoissa kun taas 500fa on hydraulimoottorivetoinen ilman ns kovaa hammaspyörävaihteistoa ja sitten on nämä fe versiot perinteisellä kovalla askilla keskipakokytkimineen joita voi ohjata jalalla tai käsin sähkösolenoidin avulla joten valinnanvaraa on pitää vain perehtyä.
Vastaa Viestiin