Itsellä sellaista ongelmaa että varmaan 5kW tehoja tulee nyt ulos koneesta, hyvä kun 80kmh ottaa. :/
Tarina lyhyesti, vaihdoin K/N vaparin sekä Dynojetin neulan 3-4 vkoa sitten kaikki toimi kuten piti, laitoin neulan rikan 3# korkeuteen, vaikka Predan ohje kertookin että neula asentoon #2. Keskialueella vääntö lisääntyi vrt. vakio neulaan, kaikin puolin kaikki siis suht'koht Ok, tuntui kummiskin hiukan rikkaalta kummiskin seokset neulan vaikuttamalla kierrosalueella.
Tässä vko sitten oli isompi projekti käsillä ja samalla otin kaasarin irti että nyt vaihdan myös Dynojetin pääsuuttimen.
Vakiosuutin oli 137.5 ja vaihdoin DJ160 (vastaa ~150 Mikuni) pääsuuttimen. Samalla kaasuttimen vaijerin ohimennen säädin että jäi parin millin väljyys eli vasta tuon parin mm painamisen jälkeen kaasuläppä kaasuttimessa rupeaa aukeamaan.
Samassa laskin neulaa pykälän eli ohjeen mukaiseen #2 korkeuteen.
Kone sitten kasassa ja tyhjäkäynnillä Ok mutta heti kun kierrokset nousevat vähän niin alkoi hirveä rykiminen ja kaasulla heristellen kun sain koneen kierrokset nostettua mutuna sinne yli 5000 eli mennään enemmän pääsuutin alueelle niin kyllä vetoja löytyi eri malliin.
Tuumailin että nyt vielä ilmojen mennessä +-0 tuntumaan ja rikka nyt #2 asennossa on seokset niin tajuttoman laihalla ettei meinaa kone edes käydä...
Nostin eilen mielikorkeella neulaa takaisin eli asentoon #3 ja testiin. Wtf, enää ei ryvi/ole sammumisen partaalla muttei mtn. tehoja koneessa, kaasua pumppaillessa esim. 1/4 <> 3/4 asentojen välillä (eli naulan vaikutus alueella) ei mtn vaikutusta, ei siis edes kiihdy mönkkä, mutta ei oikein booaakaan.
Vaikka pitkään, jtn. 3 vaihteella pitää kaasun pohjassa niin ei edes kiihdy rajoittimelle asti, tämäkin siis kun pitää 10s. kaasun pohjassa...
Höh, tänään sitten säädin kaasuvaijerin pisimmilleen eli tuli liipaisimeen välystä enemmän, siis jollainen se alunperinkin oli > Ei vaikutusta...
Pitää tässä joku päivä nostaa neulaa edelleenkin jos se muka vieläkin käy laihalla, seuraavana siis jo #4 asentoon rikka, eli 4:een loveen ylhäältä päin.
Tuli juuri noita Dynojetin ohjeita tutkailtua paremmin ja ohjeitten mukaan pitäisi porata

reikä kaasuttimeen? Olettekos porailleet?
Ohjeessa lukee näin:
Dynojetin mukana tullut poranterä sekä "ulosveto ruuvi":
Siis toi messinki mölkyrä pitäisi poistaa koska sen alla on seosruuvi (lukee tossa ohjeessa):
PS. Tuli vielä mieleen että eilen neulan nyt siis ollessa #3 ylimmässä, otin K/N suodattimen pois ja vaihdoin alkuperäisen, tuntui aavistuksen alakierroksilla (alle 3000) paremmin toimivan, kokeilin seuraavana ilman putsarin kotelon kantta > ei vaikutusta...
PS2. Tossa ohjeessahan mainitaan että alle 1000m korkeudella Predatoriin DJ142 suutin??? Toki nyt kylmät kelit mutta silti... Ei kai toi DJ160 nyt ole vaan liian iso? Kun useimmilla teistä tuntuu toimivan tolla ja jopa isommillakin suuttimilla niin hieman ihmetyttää kummastuttaa pientä kulkijaa.
Jos ei heti selvyyttä tule niin pitää kait sitä noi lambda vehkeet viritellä käyttöön, tulee ainakin selvyys asiaan.