Kaasuttimen kurkku
Kaasuttimen kurkku
Mikä letku on kiinni kurkussa?
Tilasin tuontitukusta uuden kurkun, mutta siinä ei ollut paikkaa letkulle, toisin kuin vanhassa.
Täytyykö sille asentaa paikka, vai voiko letkun jotenkin kiertää?
Ohjekirjan kuvissa letkua ei ainakaan ollut.
Tilasin tuontitukusta uuden kurkun, mutta siinä ei ollut paikkaa letkulle, toisin kuin vanhassa.
Täytyykö sille asentaa paikka, vai voiko letkun jotenkin kiertää?
Ohjekirjan kuvissa letkua ei ainakaan ollut.
4lareita tullut tässä jonkin verran rassailtua ja ainoan syy yhteyden sille että se lisäilma on on sitä varten että se katti saataisiin lämpeämään nopeampaa
tämäkin tosin toimii tässä mönkijässä väärin sillä se lisäilma pitäisi kylmässä moottorissa johtaa sinne imusarjaan jolloin moottori kävisi laihalla ja putki/moottori lämpeäisi nopeampaa ja lopettaa se lisäilman saanti hetken kuluttua kun se on riittävästi lämmennyt. vaan näinpä se ei könpijässä voi toimia koska toi venttiilisysteemi mikä siellä nyt on on liian kivikautinen toimiakseen niin.
luultavasti se katalysaattori nyt ei tukkoon mene vaikka et alipaineletkua sinne imukaulaan asennakkaan päästömittausta( katsastuksessa) varten sen moottorin seokset kyllä saa kaasuttimesta ruuvattua niin pienelle että se menee mittauksista läpi ilman sitä kattiakin.
tämäkin tosin toimii tässä mönkijässä väärin sillä se lisäilma pitäisi kylmässä moottorissa johtaa sinne imusarjaan jolloin moottori kävisi laihalla ja putki/moottori lämpeäisi nopeampaa ja lopettaa se lisäilman saanti hetken kuluttua kun se on riittävästi lämmennyt. vaan näinpä se ei könpijässä voi toimia koska toi venttiilisysteemi mikä siellä nyt on on liian kivikautinen toimiakseen niin.
luultavasti se katalysaattori nyt ei tukkoon mene vaikka et alipaineletkua sinne imukaulaan asennakkaan päästömittausta( katsastuksessa) varten sen moottorin seokset kyllä saa kaasuttimesta ruuvattua niin pienelle että se menee mittauksista läpi ilman sitä kattiakin.
-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Kaasuttimen kurkku
Mikähän kaasari mahtaa 300 crossissa olla vakiona?
Bullissa on se automaattiryypyllinen Keihin CVK052 (alipaineluistilla ja kiiharilla).
Mutta haluaisin käsiryypyllisen kaasuttimen, automaatti ei oikein pelaa!

Bullissa on se automaattiryypyllinen Keihin CVK052 (alipaineluistilla ja kiiharilla).
Mutta haluaisin käsiryypyllisen kaasuttimen, automaatti ei oikein pelaa!

Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
Re:
Ahaa. Seosta pitäisikin laihentaa kylmällä moottorilla. Onnea kylmäkäynnistyksiin.FM kirjoitti:4lareita tullut tässä jonkin verran rassailtua ja ainoan syy yhteyden sille että se lisäilma on on sitä varten että se katti saataisiin lämpeämään nopeampaa
tämäkin tosin toimii tässä mönkijässä väärin sillä se lisäilma pitäisi kylmässä moottorissa johtaa sinne imusarjaan jolloin moottori kävisi laihalla ja putki/moottori lämpeäisi nopeampaa ja lopettaa se lisäilman saanti hetken kuluttua kun se on riittävästi lämmennyt. vaan näinpä se ei könpijässä voi toimia koska toi venttiilisysteemi mikä siellä nyt on on liian kivikautinen toimiakseen niin.
Re: Kaasuttimen kurkku
onhan siinä imu ja luuletko oikeasti että avaamalla pakoputkeen yhden reiän menisi ilmaa sinne pakoputkeen, kuitenkin itsestä tuntuu että sieltä tulee vaan pakokaasua pihalle eikä se ime sinne ilmaa niinkuin näissä kikottimissa on suunniteltu.
melko idiootti systeemi eikä varmasti pelaa niinkuin pitäisi, ja silleenhän se putki saadaan äkkiä lämpimäksi kun tehdään sinne tarkoituksella pieni imuvuoto. ja katalysaattorihan ei toimi kunnolla kuin lämpimänä. mutta näinhän se ei näissä toimi.
melko idiootti systeemi eikä varmasti pelaa niinkuin pitäisi, ja silleenhän se putki saadaan äkkiä lämpimäksi kun tehdään sinne tarkoituksella pieni imuvuoto. ja katalysaattorihan ei toimi kunnolla kuin lämpimänä. mutta näinhän se ei näissä toimi.
Re: Kaasuttimen kurkku
Itseasiassa pakoputkeen imeytyisi ilmaa, vaikka siihen poraisi reiän alkukäyrän kylkeen. Toki samasta reiästä myös pääsisi pakokaasua karkuun. Kyseisessä mönkijässä järjestelmään liittyvässä venttiilissä on muistaakseni kalvorakenteen puolivahingossa tuoma yksisuuntaventtiili, mutta ennen kaikkea venttiili aukeaa imutahdin aikana. Venttiilin ohjaus tulee imupuolelta. Imutahdin aikana pakokaasu on liikkeessä kohti pakoputken päätä ja pakokäyrässä on alipaine, eli ilma imeytyy hyvinkin mielellään sylinterikannen pakokanavaan.FM kirjoitti:onhan siinä imu ja luuletko oikeasti että avaamalla pakoputkeen yhden reiän menisi ilmaa sinne pakoputkeen, kuitenkin itsestä tuntuu että sieltä tulee vaan pakokaasua pihalle eikä se ime sinne ilmaa niinkuin näissä kikottimissa on suunniteltu.
melko idiootti systeemi eikä varmasti pelaa niinkuin pitäisi, ja silleenhän se putki saadaan äkkiä lämpimäksi kun tehdään sinne tarkoituksella pieni imuvuoto. ja katalysaattorihan ei toimi kunnolla kuin lämpimänä. mutta näinhän se ei näissä toimi.
Raittiin ilman lykkääminen pakokaasun joukkoon on ihan tyypillineen tapa eikä mikään kiinalaisten mönkijöiden erikoisuus. Imupuolelle ilmaa ei voi lykätä, koska se vaikuttaisi seokseen. Hauskasta ideasta tähdennettäköön vielä sitä epäkohtaa, että juurikin kylmä moottori sietää kaikkein vähiten laihaa seosta.
Edelleenkin olen melko vakuuttunut, että järjestelmän poistaminen tukkii katin.
Omasta moposta olen vastaavan järjestelmän poistanut painonsäästömielessä. Kaupanpäällisiksi järjestelmää ei tarvinnut tulpata dynossa säädön ajaksi. Mopossa ilmaa muuten annosteli magneettiventtiili.
Re: Kaasuttimen kurkku
täytynee itekkin poistaa alipaineventtiilijärjestelmä pois pommista kun tuppaa alkukäyrä lämpenevän suht ripeesti muutenkin vaikka kaasarin säädöt on kutakuinki kohillaan, ja ei ole kattia putkessa..vaikuttaako kaasarin säätöihin tai muuten ton poistaminen?? ihan vaan että ajallisesti varautus kun työajalla tulee ropailtua 

Re: Kaasuttimen kurkku
itse itselleni: poistin kierrätyshärpäkkeet ni eihän se seoksiin vaikuttanu millään tapaa, tein sylkän puolelle 4mm rst-levystä sopivan palan johon reijät ruuveille ja kurkun puolelta lyhensin letkun ja tulppasin 6mm ruuvilla ja kiinni klemmarilla, siinä ropaillessa löyty kurkusta pieni halkeamanpoikanen ja samalla syy siihen miksi käy "kuumana" pikasesti käynnistyksen jälkeen.. on se hyvä välillä korjailla ettei jatkuvasti tarvi vaan ajellayaguza kirjoitti:täytynee itekkin poistaa alipaineventtiilijärjestelmä pois pommista kun tuppaa alkukäyrä lämpenevän suht ripeesti muutenkin vaikka kaasarin säädöt on kutakuinki kohillaan, ja ei ole kattia putkessa..vaikuttaako kaasarin säätöihin tai muuten ton poistaminen?? ihan vaan että ajallisesti varautus kun työajalla tulee ropailtua
