KingQuad 700i -07/08

Keskustelua Suzuki mönkijöistä
Avatar
goes450x
3WD
Viestit: 117
Liittynyt: 29 Syys 2007 15:15
Mönkijä:: Polaris Sportsman XP 1000 EPS
Paikkakunta: Seinäjoki

KingQuad 700i -07/08

Viesti Kirjoittaja goes450x »

Mikäs ois helpoin keino saada lisätehoa Suzukin Kingquad 700 ruisku mönkkäriin ja mitä maksaa? Onko kenelläkään tietoa kyseisen laitteen huolto ohjelmasta eli mitkä on huoltovälit ja mistä sais suomenkielisen huolto/ohjekirjan? :D
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: KingQuad 700i -07/08

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

power cammander tulee ekana mieleen :D suzuki-miehet jatkakoon :arrow:
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: KingQuad 700i -07/08

Viesti Kirjoittaja Kartza »

goes450x kirjoitti:Mikäs ois helpoin keino saada lisätehoa Suzukin Kingquad 700 ruisku mönkkäriin ja mitä maksaa? Onko kenelläkään tietoa kyseisen laitteen huolto ohjelmasta eli mitkä on huoltovälit ja mistä sais suomenkielisen huolto/ohjekirjan? :D
Onkos sulla tl peli kyseessä?
Tässä vähän taustaa ja täältä tilaamaan Power commanderilla ei kuulemma kasva kuin bensan kulutus, juttua ollut joskus aikaa tälläkin osastolla (en jaksa etsiä).

Mutta jos S.joella vaikutat niin, 15min ajomatkan päässä asustelen. Manuska löytyy iteltä cd:llä englanninkielisenä. vois samalla tutustua paremmin ja suunnitella yhteisiä ajoja. Laittele yv:tä tuleen jos kiinnostaa.
Avatar
goes450x
3WD
Viestit: 117
Liittynyt: 29 Syys 2007 15:15
Mönkijä:: Polaris Sportsman XP 1000 EPS
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: KingQuad 700i -07/08

Viesti Kirjoittaja goes450x »

Onko kenelläkään tietoa / kokemuksia VDI:n boxista?

http://www.velocitydevices.com/
MP: BMW S1000RR -2015
ATV: Polaris Sportsman XP 1000 EPS -2018

(EX)Can-Am Outlander 650 XMR 2014
(EX) Yamaha YFM 700 R Special Edition 2009/-10
(EX) Can-Am DS 450 EFI 2008/-09
(EX) Suzuki KingQuad 700i 4x4 -2007/-08
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: KingQuad 700i -07/08

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Mitenkä kun tuolla sivuilla kerrotaan 87 oktaanisesta polttoaineesta.?
Avatar
goes450x
3WD
Viestit: 117
Liittynyt: 29 Syys 2007 15:15
Mönkijä:: Polaris Sportsman XP 1000 EPS
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: KingQuad 700i -07/08

Viesti Kirjoittaja goes450x »

Mun tietääkseni ne on niitä amerikan oktaaneja vai mitä ne oli (eli RON) :lol:

tää on lainattu yheltä muulta sivustolta:
"Kerran tätä selvitin tätä RON vs. MON hässäkkää. Kysessä on vain karkeasti ilmoitustapa ja sen eroavaisuus. Öljyalan ammattilaiset rinnastivat asian näin:"

87 = 95
91 = 98

ja tossa on linkki josta löytyy tietoa :D
http://www.autowiki.fi/index.php/Bensiini
MP: BMW S1000RR -2015
ATV: Polaris Sportsman XP 1000 EPS -2018

(EX)Can-Am Outlander 650 XMR 2014
(EX) Yamaha YFM 700 R Special Edition 2009/-10
(EX) Can-Am DS 450 EFI 2008/-09
(EX) Suzuki KingQuad 700i 4x4 -2007/-08
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: KingQuad 700i -07/08

Viesti Kirjoittaja Kartza »

elikkä ei ole hätää oktaanien suhteen, pitäskö jo sitten laittaa kimppatilus meneen. Ehtisi vielä joulupukin konttiin.
Heze.R
6WD
Viestit: 565
Liittynyt: 18 Huhti 2006 23:00
Mönkijä:: Dinli 904
Paikkakunta: Vantaa / Suonojärvi

Re: KingQuad 700i -07/08

Viesti Kirjoittaja Heze.R »

Onko kenelläkään ollut ongelmia KQ.n latauksen kanssa. Tossa kun mittailtiin laturin pistokkeesta lataus virtaa niin ei antanut mitään käynnissä olevalle laitteelle. Kuitenkin kun kone on käynissä akulle tulee 13.25 Volttia tyhjäköynillä. Kierrosten noustessa laskee 13 Volttiin ja sitten sammuksissa antaa sen normaalin 12.35-12.5 volttia. on vaan ongelma kun ei koneella voi ajaa ollenkaan pimeessä pitkää pätkää kun ei riitä akussa jännite 2kpl 35w Xenoneita. Akkukin kävi testerissä ja sai siitä moitteettomat lukemat eli akussa ei pitäs olla mitään vikaa.

Oisko voinu mennä pelkkä käämi sieltä laturista vai mistä kannattas lähtee ettiin vikaa.

Alkaa pikkuhiljaa tuleen täyteen mitta tätä suzukia kun nyt on jo 1½ - 2kk menny niin että joka viikonloppun jälkeen on saanu rupee ropaan laitetta kun ilmenee jotain uutta vikaa.
Kiitos takuukäsittelijänkin niin takuut on evätty!!! :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X

Taitaa olla mulla suomen ainoo Ongelma jäte Suzuki. Oikeen kunon MAANANTAI KAPPALE.

Kun sais laitteen toimiin edes yhdeksi kuukaudeksi normaalisti niin olisin jo hyvin onnellinen.
Ei tartte auttaa??? Dinli 904 -11
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Artic Cat 700 EFi Mudpro -09
Suzuki 700 EFI king quad -07
Polaris 330 mangnum -05
Avatar
juniorijussi
Tracks
Viestit: 1596
Liittynyt: 19 Helmi 2005 01:02
Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: KingQuad 700i -07/08

Viesti Kirjoittaja juniorijussi »

Vika todennäköisesti laturissa tai jännitteensäätäjässä.Canamista meni mulla säädin ja lukemat heitteli hyvän ja pahan välillä.Kyllähän jatkuva vesistöissä ajokin voi tietty hallaa tehdä sähköosille.Toivottavasti vika löytyy.
Itselläni ollut jo reilun vuoden suitsa ja pienintäkään ongelmaa ei ole tyypillisen sammuilun lisäksi ollut ja sitäkin tekee harvoin.Vdin boksi taas toi hiukka lisää tehoa ja rajoittimet on vex.Tyytyväinen olen ollut.Pikkuisen taas tarvii modailla laitetta kunhan pakkolomat alkavat niin löytyy aikaa rakenteluun. :D
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
Avatar
goes450x
3WD
Viestit: 117
Liittynyt: 29 Syys 2007 15:15
Mönkijä:: Polaris Sportsman XP 1000 EPS
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: KingQuad 700i -07/08

Viesti Kirjoittaja goes450x »

Mistä tilasit sen VDI:n boxin? Tuliko paljon tehoa, vääntöä ja vaikuttiko huippuihin? Oliko vaikea asentaa ja ohjelmoida? Ite oon meinannu laittaa saman boxin omaan kingiin... Tänään tuli tilattua uudet 27" rankaat ja viri varikitti :D eli vielä pitäis toi boxi hommata
MP: BMW S1000RR -2015
ATV: Polaris Sportsman XP 1000 EPS -2018

(EX)Can-Am Outlander 650 XMR 2014
(EX) Yamaha YFM 700 R Special Edition 2009/-10
(EX) Can-Am DS 450 EFI 2008/-09
(EX) Suzuki KingQuad 700i 4x4 -2007/-08
Avatar
Johnnie
6WD
Viestit: 454
Liittynyt: 10 Loka 2007 00:22
Mönkijä:: Suzuki Eiger 4x4 -07/08

Re: KingQuad 700i -07/08

Viesti Kirjoittaja Johnnie »

Heze.R kirjoitti:Kuitenkin kun kone on käynissä akulle tulee 13.25 Volttia tyhjäköynillä. Kierrosten noustessa laskee 13 Volttiin ja sitten
5000 kierroksella latausjännitteen tulisi olla 13,5 - 15,00 V. Akun tulisi olla täynnä tätä mitattaessa...
sammuksissa antaa sen normaalin 12.35-12.5 volttia.
...Kerroit akun käyneen testerissä, ok, mutta jännite on kyllä liian alhainen. Suzukin ohjeidenkin mukaan akku on latauskunnossa, jos jännite on 12,5 V tai alle. Sama koskee yleisestikin 12 V lyijyakkuja - täyden akun jännite on luokkaa 12,7 V. ("Virallisesti" vissiin 12,72 V. Itse mittasin hiljattain talvisäilytyksessä olevasta Suzukin Yuasastani 12,78 V oman mittarin mukaan, eikä tämä ollut edes ihan täysi tuolloin.)
on vaan ongelma kun ei koneella voi ajaa ollenkaan pimeessä pitkää pätkää kun ei riitä akussa jännite 2kpl 35w Xenoneita.
Niin tai siis laturissa ei riitä, akku tulee peliin siinä vaiheessa, kun moottori sammutetaan. Mutta ongelma on selvä, kyllä enemmän lisälaitteita pitäisi pystyä käyttämään, jos tuossa oli kaikki.
Oisko voinu mennä pelkkä käämi sieltä laturista vai mistä kannattas lähtee ettiin vikaa.
Suzukin kanssa ei itsellä ole ollut pienintäkään vikaa, enkä sellaista odota jatkossakaan (-koputtaa puuta-). Mutta näin yleisellä tasolla, prätkissä ja mönkijöissä hyvin yleisesti ensimmäisenä epäillään jännitteensäädintä (tarkemmin sanottuna yleensä jännitteensäädin/tasasuuntaaja, regulator/rectifier) ja niistä vika usein löytyykin, yleensä kai ylikuumenemisen seurauksena. Säätimen toiminnan voi tarkistaa mittaamalla, itse en ole tätä tehnyt, mutta ohjeita löytyy netistä tai korjausoppaasta. Mutta: toisinaan on tosiaan sellaistakin käynyt, että juuri sieltä laturista on käämi mennyt vaikkapa poikki, eli tämäkin on hyvä tarkistaa, ettei ihan heti ainakaan uutta jännitteensäädintä tilaa.
*SUZUKI * 35 vuotta 4-pyöräisen mönkijän julkaisusta ATV.info: Facts and History About ATV
Heze.R
6WD
Viestit: 565
Liittynyt: 18 Huhti 2006 23:00
Mönkijä:: Dinli 904
Paikkakunta: Vantaa / Suonojärvi

Re: KingQuad 700i -07/08

Viesti Kirjoittaja Heze.R »

No okei myönettäköön että mitasimme sen laturin jänitteen vasta sen jälkeen kun olimme mitanneet sen laturin pihan pistokkeen ohmijänitteen käynnissä ja samuksissa. Joten luulen että se 12,35-12,5V jännite johtui siis siitä kahdesta starttauksesta ja myös siitä että kone kävi paikallaan jonkun 5min tyhjäkäyntiä ja 5min kaasulla. Joten sen takia akussa oli enään tuo vähän alle normi lukeman jännite.
Ei tartte auttaa??? Dinli 904 -11
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Artic Cat 700 EFi Mudpro -09
Suzuki 700 EFI king quad -07
Polaris 330 mangnum -05
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: KingQuad 700i -07/08

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Heze.R vastaus.
Kävinpä oikein vartavasiten mittaamassa omastani noi volttilukemat,niin pääset vertaileen. (siksi kesti vähän kauan vastata tähän viestiin.)

Niin sitten ne volttimäärät, akkuna vartan 14Ah akku.

Sammuksissa mitattuna, eli vain virta päällä => 12,5v
Tyhjäkäynnillä=> 13,4v
~5000 kierrosta-> niin ettei aivan hakkaa rajoitinta vastaan, näytti 13,2v

Vähän itsekkin moittinut ettei liikaa ole potkua akussa...Lieneekö sitten näissä kaikissa suzukeissa liian pieni akku, pitäis varmaan olla joku yli 20 ah akku.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: KingQuad 700i -07/08

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Älkääs nyt sekoittako laturin ja akun arvoja.

Laturi tuuppaa 12 voltin nimellisjännitteellä tietyn määrän ampeereja eli virtaa, jolla tyhjää akkua ladataan. Tämä on esimerkinomaisesti Honda 420 FE:ssä seuraavat:

tyhjäkäynti -> 8 A
Mid -> max kierrokset n. 30A eli siis 380 wattia, jos ne luvut ovat tutumpia käsitellä.

Akussa on taas kapasiteettia, joka jaetaan 12 voltilla ulos. Lyhyesti laskettuna voidaan laskea näin:

14 Ah (ampeerituntia) vastaa kapasiteettia, jossa voi ottaa ottaa virtaa ulos ajan suhteen:

14 ampeeria tunnin ajan tai
7 ampeeria 2 tunnin ajan
Tai
28 ampeeria 30 minuuttia
56 ampeeria 15 min jnejne.

Nämä siis teoreettisia.

Sama toteutuu suurinpiirtein myös ladatessa. 14 ampeerin virralla ladattaessa 14 Ampeeritunnin ( Ah) akku lataantuu täyteen tunnissa. joten isompi akku kestää myös kauemmin ladata täyteen !!!

Joten täynnä olevan isomman akun kanssa saa vain pidempää veivata konetta käymään, käyttää vinsiä jne. laitteita jotka vievät hetkellisesti paljon virtaa. Muutoin pitäisi tulla toimeen laturin tuottamalla määrällä ja saada vielä akun lataamiseen omansa, joten jokaista laturin tuottaamaa wattia ei kannata törsätä valoihin, lämppäreihin, stereoihin ja muuhun hupitoimintaan.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Heze.R
6WD
Viestit: 565
Liittynyt: 18 Huhti 2006 23:00
Mönkijä:: Dinli 904
Paikkakunta: Vantaa / Suonojärvi

Re: KingQuad 700i -07/08

Viesti Kirjoittaja Heze.R »

Kartza kirjoitti:Heze.R vastaus.
Kävinpä oikein vartavasiten mittaamassa omastani noi volttilukemat,niin pääset vertaileen. (siksi kesti vähän kauan vastata tähän viestiin.)

Niin sitten ne volttimäärät, akkuna vartan 14Ah akku.

Sammuksissa mitattuna, eli vain virta päällä => 12,5v
Tyhjäkäynnillä=> 13,4v
~5000 kierrosta-> niin ettei aivan hakkaa rajoitinta vastaan, näytti 13,2v

Vähän itsekkin moittinut ettei liikaa ole potkua akussa...Lieneekö sitten näissä kaikissa suzukeissa liian pieni akku, pitäis varmaan olla joku yli 20 ah akku.
Voisiko nyt sitten tuon sinun testin perusteella kuitenkin ruveta etsimään sitä vikaa jostain muualta kuin ehkä laturilta?
Voisitko myös mitata mitä se antaa laturin pistokkeesta oomeja tyhjänä ja käynissä? Pistoke on 3napainen vasemalla puolen konetta heti siinä takakatteen etuosassa. Kun kerkiän kotiin niin voisin katsoa manuaalista mitä ne lukemat pitäisi olla. Jotenkin jäänyt mieleen että 75 amppeerin voimin pitäisi tulla jokaisesta neulasta mutta en mene vannomaan.

Perin kumallista kuitenkin on että antaa vähemmän voltteja kun antaa koneelle happee kuin että pitää sitä tyhjäkäynillä. :doubt: :? :?: :?:
Valvonta tehtävissä kun olin tuolla Vompelissä niin alkoi kone käymään huonosti vasta 7 aikaan aamulla joten jotainhan sen sinne pitää lataa kun kuitenkin kisa alkoi jo 18.00 illsta. Eihän se nyt muuten olisi noinkaan pitkään ollut käyntikuntoinen. Vetämällä kuitenkin lähteee useestikäyntiin jos vain on hivenenkin lämmin kone.

Vai voisiko olla mahdollista että kone purkaa jostain virtaa kun on käynissä?
Mutta jos pystyt sen mittauksen tekemään niin ilmoitan lukemat heti kun pääsen kotiin.
Ei tartte auttaa??? Dinli 904 -11
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Artic Cat 700 EFi Mudpro -09
Suzuki 700 EFI king quad -07
Polaris 330 mangnum -05
Vastaa Viestiin